Heb vandaag een PONY GEWONNEN! *Update*: foto's op pag. 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Heb vandaag een PONY GEWONNEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:03

Gefeliciteerd... Maar diep- en dieptriest dat ze ergens een pony verloten!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:05

hmm idd toch niet helemaal zuiver!
Nou hopen dat het idd. goed geregeld wordt!

Diertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:05

Proficiat, veel plezier er mee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:06

ghehe, ik wilde het 10 jaar geleden.... Knipoog Maar ben/was eigenlijk nét een paar jaar erachter dat een échte eigen pony, dus meer een echte rijpony of paard voor mezelf toch beter even tot later kon wachten, gezien mijn studie Knipoog

Maar Switch kan dus mooi bij de rest van het spul lopen, henk moet toch iedere dag zijn eigen pony's voeren, bovendien voer ik ook nog wel eens als ik er toch al ben rond die tijd of als hij niet kan/op vakantie is oid.

Heb mijn bijrijdstertje ook al gezegd dat ze Switch gewoon mag zien als ''eigen pony'', dus als ik er niet ben lekker wandelen, longeren, af en toe rijden e.d. Zij doet Otje ook ohz en dat soort dingen, dus zij vond het ook totaal niet erg Knipoog

@ Simone: Jeej wat minder overdreven kan ook wel hoor..... als je even terug leest, op zulke reacties zit ik dus niet te wachten. In dit geval is het dus wél legaal en niet strafbaar, omdat ik ook nog zou kunnen kiezen om een 'bouwradio' te winnen....

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:09

Ik heb toch niks tegen jou. Ik vind het heel fijn voor je en zou er zelf ook wel eentje bij willen winnen.. Gemiddelde leuke ijslander kost al snel 4500, dus er eentje winnen is echt geweldig.

Het maakt mij ook echt niet uit of het legaal is of niet, het gaat gewoon helemaal nergens over, en ik vind het echt heel erg dat het legaal is.... Ik vind het juist erg goed dat het gemiddelde paard behoorlijk duur is... dan weet je tenminste zeker dat mensen zich een paard kunnen veroorloven

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:09

Rustig in- en uitademen Joyce Haha!

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:12

Haha, leuk. Haha!

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:12

apart verhaal dit Lachen wel gefeliciteerd!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:13

A10 schreef:
Rustig in- en uitademen Joyce Haha!

Ohja, kijk maar uit, straks kan ik een dag wéér niet bokken..... oppassen voor de mods dus Tong uitsteken

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:14

Oei oei dát willen we natuurlijk niet Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:16

Sim0ne schreef:
Ik heb toch niks tegen jou. Ik vind het heel fijn voor je en zou er zelf ook wel eentje bij willen winnen.. Gemiddelde leuke ijslander kost al snel 4500, dus er eentje winnen is echt geweldig.

Het maakt mij ook echt niet uit of het legaal is of niet, het gaat gewoon helemaal nergens over, en ik vind het echt heel erg dat het legaal is.... Ik vind het juist erg goed dat het gemiddelde paard behoorlijk duur is... dan weet je tenminste zeker dat mensen zich een paard kunnen veroorloven

Tsja, tuurlijk... kwam misschien idd wat fel over, mijn tegenreactie, maargoed, begin van dit topic was álleen maar van dit soort reacties.... na een tijdje begin je dat zat te worden Knipoog

Maargoed, ik ben het helemaal met je eens hoor, ik hou er ook niet van...
Maar toch even: Ik ken zát mensen die één of meerdere paarden/pony's hebben, en zich dat prima kunnen veroorloven, maar dat die paardjes toch niet altijd super worden verzorgd... Knipoog

het 'zich kunnen veroorloven' bied nooit de garantie dat het beestje ook werkelijk een goede verzorging krijgt Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:16

A10 schreef:
Oei oei dát willen we natuurlijk niet Haha!

Ik ben in iedergeval niet op mijn smoeltje gevallen Clown Duivel

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:23

Zoo dan heb je wel even geluk zeg! gefeliciteerd

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:25

Dankje Lachen Besef het nu pas een beetje nu hij hier een week staat.

Jaha, vandaag is het precies een week geleden dat hij in de weide kwam Lachen

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:30

leuk zeg gefeliciteerd:)
jammer van sommige reacties maja this bokt het Knipoog
daar heeft iedereen wel wat op elkaar aan te merken behalve op zichzelf, kijk bij haw, laat die mensen lekker die het naar jullie 'mening' fout doen Knipoog

Ik wens je veel geluk met je ponytje!
heb de foto's ook al gezien :p en vond een leuk beestje Haha!
Laatst bijgewerkt door _Daph op 07-05-07 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:33

Gefeliciteerd!
Veel plezier met de pony Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:38

@ Daffiej: ach, wat gezond commentaar of opbouwend kritiek vind ik helemaal niet erg, ik zelf kan ook aardig fel reageren bij sommige dingen die ik gewoon niet vind kunnen (denk aan eigenwijze ts die zelf alles beter denkt te weten) maargoed, discussie hierover is júist goed, moedig ik alleen maar aan,

alleen dus níet hier Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:39

Gefeliciteerd!
Wij hebben 2 jaar geleden ook een shet gewonnen haha. Dat was een loterij van de ponyclub waar mijn neefje bij zit. Mijn oom fokt Shets en daarvan werd er een verloot. Of je kon kiezen uit een echte grasmaaier. Wij hebben de shet toen weer teruggeven aan mijn oom haha. Daar staat hij nu nog lekker in de wei.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:45

Clown Dus die oom wilde de pony 'kwijt' (nahja, echt 'kwijtwillen' zal wel niet, want heeft hem nu ook weer), jij wint hem een geeft hem weer terug Clown Zo kan het inderdaad ook,

Denk alleen dat als ik dat zou doen, de oorspronkelijke eigenaar daar niet echt blij mee zal zijn Knipoog

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:51

dan heb je kans dat hij alsnog bij de slager beland

misspingping

Re: Heb vandaag een PONY GEWONNEN! *Update*: foto's op pag. 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:53

haha, gaaf zeg, gefeliciteerd, veel plezier ermee!
xx

Girlgamer

Re: Heb vandaag een PONY GEWONNEN! *Update*: foto's op pag. 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:56

Hey Joyce, hij is echt kei leuk hoor. Ben wel jaloers.
Veel plezier ermee nog.
Heb je al een naam (misschien heb ik daar overheen gelezen)?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:07

JoyCiej007 schreef:
Ik heb trouwens ook even met de man gebeld die de pony kwam afleveren (ook v/d menvereniging) en die bood heel aardig al aan om mijn pony met zijn trailer op te komen halen, hij wist nog wel 'goedkoop' adresje waar ze dat dus deden (anders moet ik helemaal DA laten komen met voorrijkosten e.d.) want hij had zowiezo ook nog wel een pony die gechipt moest worden e.d.
vond het wel erg vriendelijk van hem, aangezien ik niet zomaar beschikking heb over een trailer... Knipoog

Als die pony geen papieren heeft vraag ik mij ook af of er gevaccineerd is. En tegen tetanus is dat in elk geval heel erg aan te raden. Bovendien zou ik geen persoon met 1 uurtje training een spuit in mijn paard laten zetten. Daarnaast kan je ook ontheffing aanvragen voor de chip en DNA laten bepalen. Zorg ook voor een eigendomsbewijs, want dat is het paspoort niet.

Verder is het inderdaad een mooie pony die er wel netjes gezond uitziet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:24

tamary schreef:
JoyCiej007 schreef:
Ik heb trouwens ook even met de man gebeld die de pony kwam afleveren (ook v/d menvereniging) en die bood heel aardig al aan om mijn pony met zijn trailer op te komen halen, hij wist nog wel 'goedkoop' adresje waar ze dat dus deden (anders moet ik helemaal DA laten komen met voorrijkosten e.d.) want hij had zowiezo ook nog wel een pony die gechipt moest worden e.d.
vond het wel erg vriendelijk van hem, aangezien ik niet zomaar beschikking heb over een trailer... Knipoog

Als die pony geen papieren heeft vraag ik mij ook af of er gevaccineerd is. En tegen tetanus is dat in elk geval heel erg aan te raden. Bovendien zou ik geen persoon met 1 uurtje training een spuit in mijn paard laten zetten. Daarnaast kan je ook ontheffing aanvragen voor de chip en DNA laten bepalen. Zorg ook voor een eigendomsbewijs, want dat is het paspoort niet.

Verder is het inderdaad een mooie pony die er wel netjes gezond uitziet.

Geloof me, dit is echt geen persoon die 1 uurtje training oid heeft gehad..... (ik wil natuurlijk ook het beste voor mijn pony... al zit er wel veel verschil soms in prijzen. In plaats van DA te laten komen met voorrijkosten, kun je er ook zélf naar toe gaan, bovendien hoeft iemand om te chippen niet persé ook écht volledig dierenarts te zijn...) dit zijn gewoon mensen die dit hebben geleerd, en ook door het NSPS bijv. aangegeven zijn als bevoegde 'chippers'.... Vaccinatie e.d. wil ik zowiezo ook even laten controleren, dit is erg belangrijk aangezien we dus ook zitten met een net geboren veulentje, breekt er dan iets uit, tsja, dan is dat extra risico voor merrie en veulen. Ik weet dat ik ontheffing kan aanvragen, maar ik wil gewoon zoals het hoort, dus chip + paspoort...

Eigendomsbewijs ga inderdaad ook nog achteraan, al hebben veel van die shetten toch gewoon enkel een paspoort + chip, juridisch gezien is een paspoort inderdaad geen eigendomsbewijs, maar in de praktijk word het toch veel geaccepteerd als zijnde een 'surrogaat eigendomsbewijs'. In ieder geval kan ik altijd nog in word een soort van symbolisch 'koopcontractje' opstellen met allerlei gegevens van mij en 'verkoper', datum e.d. + handtekeningen. Heb hier over geinformeerd, en zo''n simpel papiertje met handtekeningen is al voldoende om als eigendomsbewijs te gelden Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:26

barbar schreef:
dan heb je kans dat hij alsnog bij de slager beland

Daarom; en ik ben er super blij mee, hartstikke leuk beestje. Hij zal zowiezo op dieet moeten (krijgt nu al stukken minder dan de rest) want ik houd niet van al te dikke shetten, alhoewel het wel algemeen geaccepteerd is dat shetten nu eenmaal sneller dik worden. Knipoog Bij mij mogen er best wel íets ribbetjes te voelen zijn, en met goed kijken ook klein beetje 'zien'...

Bovendien zal hij goed aan het werk gezet worden.... als hij het beetje goed doet en zich goed toont van karakter in het verkeer, gaat hij gewoon voor de kar, en misschien zelfs in 2span met de merrie Knipoog