Al bieden ze een miljoen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wickedjazz

Re: Al bieden ze een miljoen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:29

Op dit moment staat mijn paard te koop, dus als iemand een miljoen bied krijgen ze er een mooie strik omheen ook nog!

Mijn vorige pony Jamey daar had ik echt iets van die verkoop ik nooit voor geen miljoen, maar omdat ik een goed tehuis belangrijker voor haar vond dan wat voor bedrag dan ook heb ik haar uiteindelijk toch verkocht, en niet voor eens een heel laag bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:29

Hij gaat niet weg
Ik heb hem net 3 maanden & we hebben nog geen super sterke band oid. Wel vind ik hem heel bijzonder en vind ik het belangrijk dat hij het beste thuis krijgt, en daar kan ik voor zorgen.
Ik heb altijd geroepen dat als ik een paard koop hij/zij nooit meer weg hoeft, al is het alleen al voor de ervaring van het paard.
Nee, hij blijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:23

Elke
Er lopen ook erg veel mannen op de aardbol rond
Ook vast nog wel meer leuke dan je eigen man of vriend.
Zou je die weg doen voor een miljoen? Lachen

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:29

Ik heb vier paarden, ik heb met allemaal dezelfde band, behalve met mijn oudste paard. De oudste gaat id voor geen miljoen weg! Mijn andere paard zou ik bij een ton gaan nadenken, dat paard is niet helemaal goed en kan ieder moment wegvallen. Als iemand dan een ton biedt en ik zeg nee, en een half jaar later vind ik hem dood in zijn stal, dan ben ik maar even egoistisch, maar dan had ik liever ja gezegd. Mijn pony's daar neem ik allebei afstand van voor 50.000,=. Het staat natuurlijk boven kijf dat ze wél naar een goed huis moeten gaan, zou ze (zelfs voor zoveel geld) niet naar een handelaar doen. Eerder werd gezegd 'vrienden verkoop je niet'. Uiteindelijk komen ze allemaal een keer te overlijden, dan ben je net zo verdrietig als wanneer je hem verkoopt, alleen houd je er in het laatste geval geld aan over. Ik zou dus hard na gaan denken op het moment dat er voor één van mijn paarden meer dan 10 x de aanschafprijs wordt geboden.
Bart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:32

Het "leuke" is, dat betreffende paard ondertussen 10 jaar ouder is en door een blessure alleen nog maar rustige buitenritjes kan maken en hij nu slacht geld waard is, niet meer Lachen

Maar spijt...nee helemaal niks Lachen
kan zo van hem genieten als ik hem in de wei zie staan.
Hij gaat heerlijk om met Zanda heeft hem echt geleerd hoe hij een sociaal paard moet zijn.
Echt zo'n opa-tje Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:01

Het is natuurlijk ook maar net hoe je paard is. Je hebt paarden die maar moeilijk met anderen kunnen omgaan. Mijn paard niet, die vind iedereen leuk die hem aandacht en eten geeft. Hij wilt voor iedereen aan het werk en is erg gemakkelijk in de omgang. Hoewel ik helemaal gek op hem ben, weet ik dat er nog meer paarden bestaan, en voor een miljoen is ie dus wel te koop. Ik ben stapel op hem, maar wetend dat hij het op een nieuwe plek ook naar zijn zin heeft, en ik op een nieuw paard ook weer gek kan worden.... Als je paard overlijdt, moet je ook verder zonder, dus over een verkoop kom ik ook wel heen....

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:05

Voor een gek bod, doe ik ze weg, dat moet ik eerlijk zeggen.
Al weet ik goed genoeg dat dit nooit zal gebeuren Knipoog

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:51

Toch zou ik me er behoorlijk schuldig over voelen als ik haar voor een miljoen zou wegdoen.
Ook al krijgt ze een goed tehuis, ik zou nog het gevoel hebben dat ik van haar heb geprofiteerd door geld aan haar te verdienen.
Dat is dan misschien niet zo en mijn paard zou dan nog steeds gelukkig zijn, maar toch zou ik dat gevoel wel hebben denk ik...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:13

ik neem het terug ik neem het terug, mijn nieuwe gaat ook niet weg!
Zelfs niet voor een miljoen! Haha!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:29

liannes schreef:
voor dat geld, strik erom heen, trailer erbij, en doeiii

hoe droog haha.
ken je ook niet anders Knipoog

aan mij is ook wel eens gevraagd of die van mij te koop is.
op die vraag reageer ik dan al heel kribbig nee en dan vragen ze ook niet door.

die van mij gaat voor geen geld weg omdat hij niet in geld is uit te drukken en hij voor mij de reden is dat ik vandaag nog steeds hier op aarde rondloop Knipoog

daar ben ik hem erg dankbaar voor maar ook hou ik gewoon erg veel van mijn paard.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:56

ik had vandaag nog een gesprek met onze stalhouder hierover.
de vraag is waar je meer aan hebt. sta je daar, voor je lege weiland, met een dikke cheque in je handen, terwijl je je lieveling misschien nooit meer zal zien. nee, dat is het voor mij niet waard.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:05

Ik zie mijn paarden niet als een soort 'project' dat als het doel niet kan worden bereikt, ze worden verkocht..

Ik koop een paard alleen als ik zeker weet dat hij niet weg hoeft! Ik ga me zo hechten aan die beestjes! Ze zijn gewoon mijn vriendjes Lachen
En Trana is trouwens al vaak genoeg verkocht geweest, en heeft al een tijdlang een zuur leven gehad.. En Skipta is blind, Ciska is 32 jaar en hoefbevangen (onmogelijk om te verkopen dus..)
Beauty word ook niet verkocht, ze is mijn droompony Haha!

Maar zoals ik al zei, ze worden niet verkocht Lachen
Of er moet wel iets heel ernstigs aan de hand zijn.. Maar dan moet ik zéker weten dat ze een goed tehuis krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Ik zal mijn broers en zussen toch ook niet verkopen voor 1 miljoen Clown

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:25

_angela_ schreef:
Het is natuurlijk ook maar net hoe je paard is. Je hebt paarden die maar moeilijk met anderen kunnen omgaan. Mijn paard niet, die vind iedereen leuk die hem aandacht en eten geeft. Hij wilt voor iedereen aan het werk en is erg gemakkelijk in de omgang. Hoewel ik helemaal gek op hem ben, weet ik dat er nog meer paarden bestaan, en voor een miljoen is ie dus wel te koop. Ik ben stapel op hem, maar wetend dat hij het op een nieuwe plek ook naar zijn zin heeft, en ik op een nieuw paard ook weer gek kan worden.... Als je paard overlijdt, moet je ook verder zonder, dus over een verkoop kom ik ook wel heen....

Sorry dat ik dit zeg.. Maar ik vind dit een erg domme vergelijking.. Mijn 1e pony is dood gegaan aan koliek.. Mijn lieve meisje.. Ik vergeet haar nooit meer en had alles gedaan om dit te kunnen voorkomen. Ik ben er nooit overheen gekomen, teminste ik denk nog zeer vaak aan haar.. Als een paard dood gaat heb JIJ die keuze niet gemaakt.. Als je je paard verkoopt maak JIJ die keuze wel.Bleu Moon was altijd bij mij gebleven als ze niet dood was.. Nou ja, ik kan niet goed uitleggen wat ik wil zeggen.. Ik vind het gewoon een rare vergelijking.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:08

nessah, ik weet ook niet hoe je het beter uit kan leggen, maar ik snap volledig wat je bedoeld... wat een kromme opmerking zeg! bah!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:24

Ik snap die opmerking ook niet helemaal. Als je paard dood gaat of je moet hem laten inslapen, daar kies je niet voor, hoor. Verkopen voor een miljoen, daar kies je wel voor. Ik heb al duidelijk aangegeven dat die van mij niet weggaat, voor geen enkel bedrag.

Als Sam zou overlijden zou ik hem nooit, maar dan ook nooit meer vergeten en ik zou er helemaal kapot van zijn!!! Huilen
Ik heb een hoop lieve verzorgpaarden van vroeger nog heel erg in mijn hart zitten. Vergeten doe ik ze nooit meer.
En mijn eigen lieve teddyberenpaard al helemaal niet!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:35

Voor een ontzettend goed bod is bij mij alles te koop!
Maar nogmaals bij een extreem goed bod en een extreem goed nieuw huisje!!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:39

Marleen_ schreef:

Alles? Ook je kind/familie/vriend?

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:42

Marleen_ schreef:

Is het plezier met je paard niet belangrijker als 1 miljoen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:01

Als je je paard moet laten inslapen, of naar de slacht moet brengen is dat idd niet je eigen keus, wat bij verkoop wel het geval is. Ik wil er alleen mee zeggen dat je toch verder moet zonder je paard, en dat is wel hetzelfde. Bij inslapen e.d. kun je je paard alleen nooit meer zien, en moet je daarmee verder, ook al denk je er nog iedere dag aan, bij de verkoop van je paard, is je paard er nog, en kun je het misschien nog wel zien....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:02

Alsnog vind ik dit geen goede vergelijking.. die 2 dingen staan helemaal los van elkaar en zijn totaal verschillende situaties.. Dus nee, ik snap alsnog de logica niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:04

Dat hoeft ook niet Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:07

Mijn Wino gaat voor geen miljoen weg Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:08

_angela_ schreef:
Als je je paard moet laten inslapen, of naar de slacht moet brengen is dat idd niet je eigen keus, wat bij verkoop wel het geval is. Ik wil er alleen mee zeggen dat je toch verder moet zonder je paard, en dat is wel hetzelfde. Bij inslapen e.d. kun je je paard alleen nooit meer zien, en moet je daarmee verder, ook al denk je er nog iedere dag aan, bij de verkoop van je paard, is je paard er nog, en kun je het misschien nog wel zien....

Natuurlijk. Maar ik moet er niet aan denken dat Sam weggaat. Ik ben al zijn derde eigenaar (ik kocht hem op zijn tweede, hij is nu drie jaar) en hij is net helemaal gewend bij mij, heeft vriendjes op het land gevonden in zijn kudde en dan moet 'ie weer naar een andere plek. Naast het feit dat ik niet meer zonder hem wil. Ik heb hem voor het leven gekocht.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet, maar echt, ik zou Sam niet meer willen missen. Als hij ziek wordt en dood gaat, tja, dan ben je machteloos. Ik zou er kapot van zijn, moet er niet aan denken. Sam is nog jong, dus ik ga er vanuit dat hij nog jaaaaaren bij me zal zijn. Lachen

Maar moedwillig verkopen vanwege het grote geld, nee, ik zou het gewoon niet kunnen. Geld interesseert me ook niet zoveel. (En voor mensen weer gaan zeuren over 'geld heb je wel nodig'. Wij hebben het goed, hoor. Als ik meer geld nodig zal hebben, dan ga ik wel weer werken). Haha!

Deshnyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:24

Mijn Ozoo lieve shetlander gaat nooit weg je koopt een paard toch voor z'n leven en dan ga je hem toch niet weer doorverkopen ookal is het een shetlander waar je niet zolang op kan rijden maar ik verkoop hem voor geen goud!
Zo'n lief beesie heb ik nog nooit gezien!
Maar ook wel eigenwijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:05

Nessah schreef:
Laat ik het anders zeggen.. Wat als de vraag van dit topic luidde:
Zou je je kind verkopen voor een miljoen? Dan zou er (waarschijnlijk) niemand zeggen.. Jahoor met een strik erbij en verkopen maar.
Want het je kind, je houdt van je kind.. Je kind kan door geen ander kind vervangen worden want je houdt van dit kind.. En dit kind is belangrijker dan geld..

Maaaaar ik denk ook zo over mijn paard. Er lopen nog duizenden leuke paarden rond.. maar dit is mijn paard, dit is het paard die mij met veel dingen geholpen heeft, dit is het paard waar ik zielsveel van hou, dit paard is belangrijker dan geld.

Een band met een paard is gewoon anders dan een band met je kind. De band met je kind zit letterlijk in je bloed, in je instinct, en als je een beetje moeder (of vader) bent gaat daar absoluut niks boven. Ik heb mijn jongste dochter bijna verloren, en ik kan zeggen dat ik nog nooit van mijn leven ZO bang ben geweest. Ik zou zonder enige twijfel mijn eigen leven geven voor dat van mijn dochters. Ik zou in een kartonnen doos leven als het zou betekenen dat ik hen gelukkig kan maken en alles kan geven wat ze nodig hebben.

Een dier, hoe groot de band ook is met dat dier, zal nooit op kunnen tegen de band met je kind. M'n moeder zou ik nog kunnen verkopen, m'n man (hoeveel ik ook van hem houd en hij m'n maatje is) ook. Maar die twee sowieso alleen voor m'n kinderen, en niet voor mijn eigen gewin.

Zo staat het met een paardje ook. Biedt iemand een miljoen, dan gaat hij weg. Neemt niet weg dat ik er kapot van zal zijn, en dat het niet hetzelfde zou zijn met een ander paardje, maar mijn kinderen, en hun geluk dat gaat LETTERLIJK voor ALLES!