paloma het verhaal deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: paloma het verhaal deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:01

iid kiwiko elk paard heeft recht om zich lekker in zijn vel te zitten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:08

KiWiKo schreef:
goed we weten het .... het is een steigeraar.

Iets om voor de huidige eigenaar rekening mee te houden. En met een goede rijstijl en begeleiding gaat dat wel goedkomen.

Ik wilde al zeggen... hoevaak moeten we t nu nog horen?

Succes met dit paard... echt respect hoor

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:21

wauw, ik vind net pas dit topic, heb de vorige topics een tijdje geleden helemaal doorgelezen.

ik had echt nooit verwacht dat (paloma) blanca nog bij jou terecht zou komen!

top lynn, wat jij voor dit dier gedaan hebt. ik hoop dat het zo goed blijft gaan als het nu gaat, maar met veel rust en vertrouwen moet dat lukken! veel plezier met blanca!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:42

Ach, en anders als Paloma in een draak veranderd, geef je haar een enkeltje naar Kiwiko *LOL*

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:42

Nou voor mij is een ding glashelder en duidelijk:
Ongevoelige mensen gaan niet samen met een gevoelig paard.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:43

ik mag het niet zeggen..........

maar hemellief wat heeft Pam gelijk............ ongevoelige mensen gaan absoluut niet samen met een gevoellig paard

en dat bedoel ik helemaal niet pesoonlijk naar wie dan ook toe........... ik vind het alleen een geweldige uitdrukking die meer dan waar is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 21:45

klopt idd, ik ben ook heel gevoelig, dus klopt wel ja

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:46

Aangezien dat er nog niks fout is gegaan, of iets is gebeurd wat niet hoort kan lynn moeilijk gaan zeggen dat ze gevaarlijk is. Hopenlijk blijft het zo, maar daar ga ik wel vanuit. Indien ze dus wel een trukendoos heeft nou dan komt dat ooit nog wel naar voren. Maar als er niks gebeurt kun je ook niet spreken van een gevaarlijk paard. Lynn ik hoop dat ze op deze manier braaf bij je blijft, ik zou niet anders verwachten. Succes met haar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 21:47

ik veracht wel dat ze straks gaat uitproberen hoor, als ze echt aan werk gezet word, maar dat is heel wat anders dan levensgevaarlijk wat steeds over dit paardje gezegt word.
En die uitproberen kan ie doen, ik ben koppiger en houd echt wel vol

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:51

ik denk dat je wel moet kijken naar het verschil uitproberen en pijn hebben ... de fotos die ik van haar heb gezien bij die ene muts voor jou daar zat ze vast in haar rug en liezen oid (of daar dichtbij) weet het me niet meer zo goed te herinneren maar als je wilt zoek ik het nog wel ff op ... dan weet je (als je ermee ingaat) ook waar ze pijn heeft (gehad )

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:51

Mag ik even gissen? Hoe meer verhalen ik las over soraia, hoe sterker ik t beeld kreeg dat ze die dag de stal in ging, kom op beest ik hoor allerlei verhalen maar dat flik je mij niet!!
Ehm.. Zo'n penny houding.. Sorry.

Jij bouwt nu een band op, je bent rustig, geeft blanca zelf de ruimte om in haar eigen ritme te komen. Tuurlijk probeert ze je straks uit, maar volgens mij doet zelfs de beste beginnerspony dat bij een nieuwe baas.
Hoe je daarmee omgaat is bepalend. En ik verwacht zeker geen levensgevaarlijk paard hoor Knipoog Maar een ondeugend beestje dat af en toe zin heeft in een lolletje

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:54

paloma staat lekker op haar strepen .. ze is gewoon heel erg duidelijk wat ze pikt en wat niet ..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:55

shadowflower schreef:
ik denk dat je wel moet kijken naar het verschil uitproberen en pijn hebben ... de fotos die ik van haar heb gezien bij die ene muts voor jou daar zat ze vast in haar rug en liezen oid (of daar dichtbij) weet het me niet meer zo goed te herinneren maar als je wilt zoek ik het nog wel ff op ... dan weet je (als je ermee ingaat) ook waar ze pijn heeft (gehad )

Dat ligt denk ik ook vooral aan die muts voor haar Clown
Als ik kijk op de foto die lynn_nikita even terug heeft geplaatst zie ik toch een redelijk tot goed ontspannen paardje lopen (zeker relatief gezien als je nagaat dat ze er heel even op heeft gezeten)

Nu heb ik er geen verstand van hoor, rijd al eeuwen niet meer.. Maar ik geloof er wel in dat een ruiter het paard vast kan zetten zonder dat het beestje rugklachten heeft

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:56

op geestelijk niveau bedoel je ? het geestelijke heeft ook invloed op het lichamelijke ? of bedoel je dat niet ?
Rijstijl en dat samen is t geweest bij haar denk ik

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:58

Inderdaad op die vorige foto duwde ze echt enorm het achterhand weg. Daarom dacht ik ook aan rugproblemen. Maar de foto met lynn zie ik dat niet meer

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:59

vooral geestelijk, en een deel slechte houding, krijgt zon beestje volgens mij ook flinke rugpijn van.

Maar dat zeg ik volgens mij is ze door beide dames (voor lynn_nikita dus) behandeld met een air van, ik krijg je wel klein. Dan krijg je dit soort rare taferelen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:01

Ik zeg altijd dat je elk dier de kans moet geven om zich náást de mens te ontwikkelen, het zijn persoonlijkheden, karakters. Wederzijds respect, observeren, ruimte geven. Ik word vaak voor gek verklaard -gezien het feit dat ik op deze manier met mijn paarden omga-, maar voor mij werkt het Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:45

Petje af! Ik heb nu het hele topic gelezen en ik vind het een mooi doel!

En zo te zien is ze happy bij jou! Haha!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:48

Echt gevaarlijk paard Clown Maar afwachten wat ze in de loop van de tijd gaat doen! Zoals ze nu oogt lijkt het een super leuke, lieve en brave merrie. Anoek beweerde dus dat Paloma boos werd met aansingelen. Dit is dus ook niet het geval. En een 11jarige kind zo'n pony geven.. Hmm.. dan heb ik mn bedenkingen er echt bij.. ze heeft hem toch 5jaar? gehad. Dus als ze zo gevaarlijk was geweest had ze allang weggeweest. Zeker bij zo'n jong kind.. Knipoog Succes Lynn verder!!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:28

Hey Lynn.
Echt super dat het zo goed gaat.
En mocht ze toch nog in een "draak" veranderen, dan weet ik zeker dat jij het wel opgelost krijgt en dat het allemaal goed komt!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:32

Lynn,
echt super mooie foto's hoor!
Jullie komen er wel..
*telt even tot 10*
Enne ben het wel eens met de uitspraak over gevoelige paarden..Daar moet je ook juist mee omgaan, dus niet ruw,ruig van Whoosh! Blauw oog .. Vind je het gek dat ze haar vertrouwen kwijt was en zo raar ging doen?
Het komt vast allemaal goed..met vooral veel geduld en liefde..nou dat zit wel goed dus! Vork

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:32

Paloma ziet er rustig uit, volgens mij komt dit wel goed. Pas maar op dat er niet over een poosje in je onderschrift staat: rustige merrie te koop: Paloma Blanca biedt mij niet genoeg uitdaging meer!

Super wat je doet, je bent er denk ik nog niet, er is wat afgesold met dat beest, maar je zit op de goede weg! Petje af voor mensen zoals jij ! OK dan!

Moderatoropmerking:
gezever verwijderd
Laatst bijgewerkt door Ranja op 21-02-07 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: gezever verwijderd

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 09:30

Moderatoropmerking:
gezever verwijderd

Vanmiddag zouden de oude eigenaren komen kijken, ( wat aan allison verkocht hebben) maar helaas gaat het niet door. Hun zijn ook echt nieuwschierig en volgen alles op de voet.
Hoop dat ik ze snel ontmoet, en ben benieuwd of paloma hun nog kent.
Gisteren heeft mn stalgenootje haat binnen gezet, ging ook goed.
Vanmiddag probeer ik weer heel even te rijden en ga eens wandelen met haar.
En foto`s maken van Lynn
Laatst bijgewerkt door Ranja op 21-02-07 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: gezever verwijderd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:32

Wat leuk dat je ook nog eens contact hebt met de oude eigenaren. Ik kan me heel goed voorstellen dat die ook heel erg zijn geschrokken van het feit dat de pony bijna geslacht zou zijn. Komen ze een andere keer?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:37

Wat leuk zeg! die foto's zijn echt mooi om te zien. Ik denk (als het allemaal goed gaat) dat je hier een erg leuk paardje aan gaat hebben. Geef haar maar een superknuffel van alle bokkers... behalve twee dan Knipoog