IKbenEllen schreef:Es79 schreef:Dat wilde ik nou net gaan zeggen, je haalt de woorden uit mijn mond!
Zo lang ik niet de frikandel uit je mond haal...
Nee, inderdaad! Vind ik namelijk zelf zo lekker!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IKbenEllen schreef:Es79 schreef:Dat wilde ik nou net gaan zeggen, je haalt de woorden uit mijn mond!
Zo lang ik niet de frikandel uit je mond haal...
katiavl schreef:Es79 schreef:Oke, maar ik vind het raar als mensen zeggen dat het voor een paard zielig is en voor andere dieren niet! Vlees heb je in mijn ogen ook gewoon nodig, of vleesvervangers!
Dat bedoel ik
Jessbub schreef:Ik ben ook voor inslapen!
Hoe gaat dat dan eigelijk dat ''slachten''?
Maartje1990 schreef:Jessbub schreef:Ik ben ook voor inslapen!
Hoe gaat dat dan eigelijk dat ''slachten''?
volgens mij krijgen ze een pin door hun hoofd geslagen.
Es79 schreef:Wat heb je dan nodig? Dus als je geen vlees eet heb je niets anders nodig qua voedingsstoffen?
Debo schreef:ik ben 100% voor inslapen. Ik heb zo afscheid genomen van m'n pony en dat was heel fijn.
Pats boem en t is over bij de slager is onzin.. Paarden moeten ziek mee in een trailer, de trailer stopt, ze ruiken de dood en voelen angst, dan worden ze naar buiten gehaald zien een man aankomen die ze niet kennen, deze man ruikt naar dood, t paard word nog banger, de man heeft een groot ijzeren ding bij.. t paard word nog banger, terweil de geur van de dood hem nog de neusgaten in gaat, word het ding op zijn hoofd gezet en dan is het pas over, dit is iets wat mischien maar 5 minuten duurd, maar dat is veel meer angst als dat een paard zal krijgen als ie ingeslapen word..
Als een paard een spuitje krijgt, word het eerst op z'n gemak gesteld, alles gaat rustig, het prikje voelt hij niet, hij word moe en gaat slapen, het paard raakt in diepe slaap en weet dan niets meer, de 2 de prik die hij krijgt voelt hij niet meer, t dier is dan zo ver weg dat zijn hersens al "dood" zijn. de 2de prik laat zijn hart stoppen, dit kan inderdaad even duren, maar het paard voelt of merkt daar niets van....
Wat heb je dan liever? een paard die zijn laatste 5 minuten op aarde doodangst uit moet staan of een paard wat de laatste 5 minuten van zijn leven in de armen van zijn baasje mag doorbrengen....
en dan nog iets, hoe wil jij je het afscheid met je paard herinneren? Wil je je herinneren dat ie in jouw armen in slaap is gevallen? Of wil je je herinneren dat hij een pin door z'n hoofd heeft gekregen, zijn nek word doorgesneden en hij aan een haak het slachthuis ingesleurt word?
IKbenEllen schreef:Es79 schreef:Wat heb je dan nodig? Dus als je geen vlees eet heb je niets anders nodig qua voedingsstoffen?
Nee, benodigde vitaminen en dergelijke zitten ook in groente, fruit, zuivel, graanproducten. In een vleesvervanger zit toch ook geen vlees???
Es79 schreef:IJzer en dergelijke zit in vlees wat je toch nodig hebt.
Veel mensen die vegetarier zijn hebben een ijzertekort.