[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

medruze

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:07

liannes schreef:
medruze schreef:

Pardon? Zegt wie??? Volgens mij moet jij even beter lezen wat ík schrijf! Over het algemeen wordt hier niet goed gelezen wat mensen schrijven.

en lees dan ook even wat ik er na de tijd heb neergezet.
voordat je gaat gooien met woorden.
ik had er namelijk neergezet, dat ik het verkeerd gelezen had.

Sorry, overheengelezen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:27

Ik vraag me trouwens af wat een stichting die tot doel heeft kinderen en volwassenen met psychische problemen met behulp van paardentherapie te helpen, ineens zich aanmeldt bij PvdD om die paarden onder te brengen, daarmee tracht te bereiken. Betekent dat dat ze eigenlijk niets te doen hadden of hadden ze geld nodig om hun eigen financiële problemen op te lossen.

Hmmm, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden.......

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:43

medruze schreef:
@ Arnoud, onderschrift heb ik gejat! Knipoog Maar het kan goed dat ik op een ander forum ook actief ben, alleen dat is een caviaforum, weet niet of je die bedoelt?

Arnoud heeft het over mischien Cavaletti?????

Wat ik altijd zo grappig vind van internetforums is dat je (als je toch even niets beters te doen hebt net zoals ik nu Knipoog ) berichten doorleest die eerder geplaatst zijn door een TS.
Komen dan toch vaak namen van paarden en woonplaatsen overeen.

Maakt verder niet uit maar ben eerlijk ....dat duurt nml. het langst

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:55

Ja ik was er inmiddels ook wel achter dat medruze hier op bokt dezelfde is als bouwina op Cavaletti.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 01:05

Haha ga me bijna afvragen wat je over mij ontdekt heb slimmerik

Ja ben weer eens even terug maar zal niet lang blijven en zie dat het hier heel gezellig is geworden.

Wat betreft forum in de bit, dat wist niemand van het forum zelf en was ook niet gewenst aangezien het een besloten forum is en je inderdaad alleen lid kan worden door vrienden en in bepaalde gevallen er ook zo weer afgegooid kan worden.

Ik had in mijn snelheid datum inderdaad fout; ik had de datum genoemd dat begonnen is met de oprichting en niet de oprichtingsdatum. Fout van mijn kant.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:10

Wat ik ontdekt heb over jou Joki??

Nou dat je dus helemaal niets met de stichting te maken hebt..... Haha!

Professor schreef:
Heb al geschreven dat Joki niets met de Stichting te maken heeft, of gehadt heeft.

Meneer Evenblij blijkt jou niet zo te mogen.....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 01:13

Inderdaad ik sta niet in directe link tot de stichting, heb geen arbeidscontract of bestuursfunctie en ben wel juridisch adviseur op vrijwillige basis.

Maar als dat het enige is wat je ontdekt heb, heb ik niks te vrezen

Heb volgens mij wederzijds weinig problemen met de Prof.
Laatst bijgewerkt door Joki op 05-12-06 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:14

Natuurlijk heb je van mij niets te vrezen Haha! Wie wel?? Toch??
Tjee wat laat jij je misbruiken zeg.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:32

De stichting Horses Care Good heeft eigenlijk niet eens de initialen veranderd : Horses Concept Group.

Gebrek aan fantasie?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:36

jopietwens schreef:
ja we kunnen het best over wat anders hebben
maar goed dan gaat het geld naar mevr D van duin en daal nou jullie doen maar hoor maar ga later hier niet klagen als ze er van door is met jullie geld
of als de paarden die zij er van koopt niet worden verzorgd en mager en mishandeld worden daar gaat het om en nergens anders om
HET GAAT OM HET WELZIJN VAN DE PAARDEN nergens anders om en voor de duitse meneer ik heb nog wel een duitse dame die er ook heeft gestaan ik zal kijken of ik haar email kan krijgen
dan moet ik van de week kijken of ik haar kan vinden dan kan zij jou vertellen misschien dat he het dan gelooft

Liannes, Jopietwens heeft het over het niet goed verzorgen van de paarden op Stal en Duin uiteindelijk. Niet over nu ze bij de boer in Marrum staan Knipoog.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 08:57

@Cheveyo, ik was gisteren nogal moe, en voel me soms een beeeetje te verantwoord voor die paarden en die boer,en lees dan te snel , en vaak eroverheen, Bloos

Jopietwens, sorry Ach gut

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:00

Hoe dan ook alles bij elkaar is gewoon een twijfelachtig verhaal. Mss is de stichting wel oprecht in haar bedoellingen...... Het lijkt me echter dat je na deze, en andere topics wel kan veronderstellen dat het gebruik van de accomodatie (Duin en Daal) voor een jonge stichting niet echt een goede keuze is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:46

Als ik het nou allemaal goed begrijp heeft volgens de prof de stichting niets met de stal te maken. De stichting doet "iets" met mishandelde kinderen en paarden. En daar gebruiken ze die accomodatie voor. Maar welke paarden gebruiken ze dan als ze in principe niets met die stal van doen hebben?

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:16

In 'wettelijke' zin kan het zijn dat ze niets met de stal hebben, maar normaliter betaald men voor het onderkomen en wellicht gebruiken ze paarden van die stal of anders hun 'eigen' paarden.

veel belangrijker is dat hun doelstelling is dat er mishandelde kinderen, waarover zij niet kunnen uitbreiden, de mogelijkheid krijgen om op een enkel in buitenland beproefde methode, en wellicht binnenkort wel in Nederland erkend, de mogelijkheid krijgen om, in de toekomst mogen we aannemen, de door anderen opgelegde gemoedsrust, waarin zij momenteel verkeren, te verwerken op een manier die waarschijnlijk net zo effectief is of wellicht effectiever, dan vele andere methodes, wel erkend en daarom bevoorrecht uiteraard, die ook goede resultaten geven.
Het getuigt van een volhardendheid om juist vanuit het gezichtspunt, en niet gesteund door enig wetenschappelijk onderzoek, waarin zij verkeren, en ik doel hierbij op de huisvesting, waarvan ik naam en toebehoren niet zal noemen, aangezien er zaken zijn of hebben afgespeeld die door anderen als onjuist worden beschouwd en waarbij er een verband getrokken zou kunnen worden tussen de mensen die hier bij betrokken geweest kunnen zijn, dat gezichtspunt maakt het niet makkelijk zeker niet als naast deze doelstelling voor een nobel doel een handreiking gevraagd wordt terwijl er achteraf gezien geen nobel doel is om na te streven, waarbij gezegd moet worden dat deze handreiking gedaan wordt door een buitenstaander die aangeeft er wel degelijk bij te staan maar hierdoor wellicht de verwarring voedde, de verwarring waarbij conclusie zijn getrokken tussen plaats en personen die uiterst toevallig nauw verwant lijken te zijn.
Laatst bijgewerkt door HFerguson op 05-12-06 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:20

Ja wat ik dus al zei: mishandelde kinderen op mishandelde paarden. Als je een paard goed honger laat lijden zet ie geen stap meer verkeerd.

Ik heb op andere sites en forums gelezen dat de paarden echt slecht gevoerd worden. Maken ze lawaai als er gevoerd wordt dan worden ze overgeslagen etc. Gruwelijk..... En die verhalen komen niet van één persoon maar van tig personen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:23

@HFerguson: Ik snap niet waarom ze over die kinderen van Stichting De Bleskolk zo geheimzinnig doen. Over de Bleskolk is van alles te vinden op internet maar van deze stichting niet. De volhardendheid van deze stichting uit zich in mijn ogen alleen in hun inzamelingswoede en verder nergens in.....

Als je dan volgens een methode werkt die in het buitenland wél erkend wordt waarom daar dan geen links van vermeld naar buitenlandse sites.

HFerguson schreef:
de verwarring waarbij conclusie zijn getrokken tussen plaats en personen die uiterst toevallig nauw verwant lijken te zijn.

Ze lijken niet verwant te zijn maar ze blijken verwant te zijn

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:34

Bloos Knipoog

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:25

Als de heer Professor echt voornemens is om mishandelde kinderen op dergelijke wijze te helpen hier in Nederland. Waarom zegt hij dan niet gewoon de klachten over stal Duin en Daal te zullen onderzoeken en zo nodig maatregelen te nemen. Hij hoeft daarvoor bij wijze van alleen de AID maar te bellen.

Als hij dat nou gezegd had en niet stal Duin en Daal zo fel verdedigde, kwam zijn verhaal een stuk geloofwaardiger over.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:39

En Arnoud, dat is nou net het hele punt, al moet ik er bij zeggen dat in de verdediging schieten wel de standaardreactie van Professor is.

Maar ik denk dat hij gemakkelijk genoeg de onschuld van de stichting kan bewijzen door acties te ondernemen op basis van wat hij op de verschillende fora gehoord heeft.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:57

ik heb nog wat verhalen gevonden, die tot alle verbeelding spreken
http://tros.nl/index.php?id=693

Opgelicht.nl :: Bekijk onderwerp - Opgelicht stal Duin & Daal ... - 4 decHet geld zou naar een goed doel gaan , genaamd stichting de bleskolk , maar ook hierbij zet ik meijn twijfels , aangezien ik er verder nooit over gehoord ...
www.opgelicht.nl/forum/viewtopic.php?p= ... d3cbcca0e6 -

viewtopic.php?sid=&f=69&t=543940&p=13324110

het word steeds interesanter.
vind het erg merkwaardig dat telkens waar de naam van deze stal verschijnt er meteen een berg negatieve uitspraken over te vinden zijn.
ik zou NOOIT met een dergelijke naam gelinkt willen worden. in welke vorm dan ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:00

Hmmm, nu lees ik dat hij paarden tot het S-niveau heeft opgeleid, in andere topics heeft hij het altijd over GP-paarden Verward

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:11

Wat is S niveau??

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:15

Volgens mij is dat de hoogste nationale klasse in Duitsland, dus vergelijkbaar met ZZ.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:19

Tja dus nog geen GP....... Maar ja daar levert onze "Reitlehrer" toch ook geen bewijs voor??

Mij interesseren eigenlijk meer zijn "papieren" vooral die waarin aangegeven staat dat ie een (buitenlandse) "erkende" opleiding heeft afgerond waaruit blijkt dat ie bevoegd is dergelijke kinderen therapie te geven.... Bloos

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:30

Het gaat hier echt alleen maar om afzeiken... Wat een mentaliteit zeg....