Karl66 schreef:Dus de feiten zijn dat hij genoeg land heeft om de paarden te laten lopen (volgens xXGrietjeXx ), de paarden zien er niet verwaarloosd uit, er loopt dagelijks een verzorger bij de paarden, ze kunnen lekker bij elkaar in de kudde lopen.
Dan blijft het feit over dat hij niet alle dieren snel genoeg weggehaald heeft, maar bij zulke aantallen praat je wel over een andere tijdsfactor die je nodig hebt dan bij een paar dieren.
Hij heeft inderdaad meer als genoeg land (weet niet of dit van hemzelf is of van iemand anders) om deze paarden allemaal te huisvesten.
Geef toe dat die beestjes geen beter leven kunnen hebben als in een kudde, maar er mag we wat meer naar om gekeken worden.
Je kan me niet wijs maken dat 1 persoon 200 paarden kan voeren, drinken geven en controleren elke dag.
Wat betreft die tijdsfactor ben ik het ook met je eens.
200 paarden zijn niet in 1 dag weg.
Weet niet of je de wilde kuddes op Lauwersoog kent, maar dat zijn er een stukje meer als 200 (denk dat er 5a600 prezwalski paarden lopen en nog 100den buffels) deze worden ook VOOR 15 oktober van het lage land gehaald aangezien er vaker zulke stormen uitbarsten.
Waarom kon deze boer dat niet doen???
Om mij part had ie een maand uitgerekend om die paarden daar weg te halen.
Maar waarom zo klakkeloos die paarden lekker laten staan terwijl er genoeg word gewaarschuwd.
Oke ik wil bij deze niet alleen de boer hierop aanvallen, het Fryske Gea is ook fout geweest.
Aangezien de boer de paarden niet had weggehaald voor 15 okt, had het Fryske Gea dit moeten doen en daarna contact op moeten nemen met de boer om te zeggen dat de paarden ergens anders liepen.
In dit verhaal zijn dus 2 schuldige partijen.