Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miss_Montana schreef:Ik ga toch eens proberen dit weekend een foto te maken van Jack die galoppeert. Dan zullen de felle aanhangers van 'trekpaarden kunnen de staart niet optillen' eens zien hoe een trekpeerd dat WEL kan. Hopen dat het me lukt!
shetlandlove schreef:
Bokkers hier stelden wel voor om de staart dan maar dagelijks te wassen i.p.v. couperen, maar dit lijkt mij niet echt een optie, wat in de winter? En wat een gedoe om elke dag de staart te wassen...De natuurlijke vetlaag wordt zo ook verwijderd. En wat denk je van het paard? Lijkt me ook niet echt fijn om iedere dag maar iemand aan je staart te hebben prutsen.
Het is ook nog eens tijdrovend, want de meeste trekpaarden hebben niet zo'n ielig dun staartje![]()
shetlandlove schreef:Wat mij ooit verteld is, is dat paarden gecoupeerd werden omdat ze dan hun staart niet over de leidsels konden slaan, dit probleem kan makkelijk verholpen worden door zo'n zak.
Cassidy schreef:Het probleem is dat de paarden de staartwortel over de leidsels heengooien, en zo de leidsels eronder klemmen. Als ze dat doen heb je namelijk weinig te vertellen. Maar dat moeten ze eerst leren, en ook daar zijn middelen voor om dat te voorkomen. Bovendien zijn trekpaarden niet de enige paarden die voor de kar lopen, dan zouden toch andere rassen per definitie ook gecoupeerd moeten worden? Die zak helpt niet tegen het over de leidsels eenslaan...
Tolstoj schreef:ArGieVai schreef:ik vind het heel erg couperen, je doet ze alleen maar pijn, zoals loolapaloosa (als ik het goed heb)
KNIP HEM AF EN IN LAAGJES OF SCHEER HEM doet hem geen pijn..
en over het 'met couperen blijft een paard een paard' en 'met castereren is het geen paard meer'
MET COUPEREN IS HET OOK GEEN PAARD MEER WANT HIJ HEEFT GEEN STAART EEN PAARD HEEFT EEN STAARToepss...
dus ik vind het onnodige onzin... en in sommige gevallen is castereren echt niet te vermijden, couperen is wél te vermijden...
Veel paarden doe je juist met castreren wel een plezier. (Op het moment dat je hem `helpt`natuurlijk niet nee)Een hengst mag normaal gesproken niet in de wei. Mijn ruin mag nu met de andere paarden in de wei en heerlijk dat ie dat vind. Zijn testikels heeft hij alleen nodig om zich te voortplanten en dat mocht hij toch al niet(niet ggk) Zijn staart daarintegen gebruikt hij iedere dag. Tegen de vliegen om zijn evenwicht te bewaren enz.
BTW Wie in hemelsnaam heeft ooit bedacht dat een trekpaard zonder staart mooier is om naar te kijken?
Geloof me....het ziet er belachelijk uit.
Het couperen van paardenstaarten is net zo noodzakelijk als de wasvisvaart voor de wetenschapSh#t dus
Evelike schreef:Een staart helemaal scheren of couperen, komt voor mij op hetzelfde neer. Met beide kunnen ze niks meer.
En bovendien ziet zo'n dikke afgeschoren staartwortel niet uit.
En zo'n lange staartwortel kun je idd altijd dan nog aan laten groeien, maar dat gebeurd toch niet. Want als je 2x per maand naar de keuring gaat met het paard zal die altijd een kale wortel houden.
Iedereen zijn eigen mening, maar ik hou het nog altijd bij couperen.
ArGieVai schreef:Evelike schreef:Een staart helemaal scheren of couperen, komt voor mij op hetzelfde neer. Met beide kunnen ze niks meer.
En bovendien ziet zo'n dikke afgeschoren staartwortel niet uit.
En zo'n lange staartwortel kun je idd altijd dan nog aan laten groeien, maar dat gebeurd toch niet. Want als je 2x per maand naar de keuring gaat met het paard zal die altijd een kale wortel houden.
Iedereen zijn eigen mening, maar ik hou het nog altijd bij couperen.
daar zit een groot verschil tussen.. couperen zoet ze pijn, afscheren niet, couperen beschermd de geslachtsdele niet meer, scheren wel, en dat het er niet uit ziet.. couperen is nog lelijker en je kunt ook knippen/uitdunnen/in lagen ziet er harstike mooi uit doet geen pijn dus geen gezeur dat het beter is ofzo het is niet beter voor het paard...
rommulus schreef:@pony zotje
en ook @ schetland love waar baseer je die onfo op ???
van alle jaren dat wij boxers hebben en dat we een grote vrienden kring hebben van mensen die ook honden hebben (niet allemaal boxers) we hebben zelfs 2 nesten gehad en ik denk over al die mensen heb ik maar een keer gehoord dat 1 z'n staart tussen de klapdeur heeft gehad.
en ook op de club geen verhalen gehoord van kapotte staarten (wel kapotte glazen).
het is trouwens ook zo dat mensen vaak de smoes gebruiken om alsnog de staarten te couperen omdat het mooier is.
MysticTinker schreef:Net zoals er nu vaak werd gezegd "om medische redenen".. Welke medische redenen dan? Ik heb nog nooit een 'normaal' paard gezien met een gecoupeerde staart vanwege medische redenen..
hicky schreef:Maar een gecastreerde hengst is geen paard meer, die missen juist dat karakter zegt de TS.