avanoort schreef:Hallo T@nj@,
Leuke reactie van je! Ik wou gewoon een topic openen waarin in contact zou komen met mensen, heb al een paar keer een topic geopend, maar weinig tot geen reactie gehad.
En met een onderwerp als deze, stromen de reactie's binnen.
Een "Natural" is zo breed als je maar wilt zien, van natuurlijk bekappen tot en met natural horsemanship.
Goede opmerking van je dat je dat het eerder ervaart als een manier van leven.
Dan het onderwerp, ik zou willen weten of er mensen zijn die er tegen zijn en waarom, of juist de andere kant, waarom dit misschien wel de toekomst is. Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp, maar nu zou ik graag van de mensen die bij het klassiek houden willen horen.
Als je dit schrijft lijkt het er een beetje op dat je dit onderwerp alleen aankaart om maar een topic te openen en niet omdat je nu zelf op het punt staat om een bepaalde keuze te maken en daarom om meningen/adviezen vraag. Dan is het idd alleen het uitlokken van discussie, waarbij zoals gewoonlijk fanatiek gereageerd wordt.
Persoonlijk vind ik niet dat je perse voor of tegen een methode moet zijn, want dan zet je je dus ook direct af tegen mensen die het anders doen. Het kiezen voor een bepaalde methode wil ook helemaal niet zeggen dat je beter voor je paard zorgt en dat je paard gelukkiger is. Bijv. een paard op stal zetten: bij natural hoort dat niet als ik het goed begrijp, maar als de omstandigheden niet anders kunnen kan je paard prima gelukkig zijn doordat je verder veel met hem doet en voldoende aandacht, liefde en beweging geeft. Ik vind het kiezen voor een bepaalde stroming vaak erg kortzichtig en rechtlijnig, omdat ieder mens, elk paard en elke situatie gewoon anders is. Je kunt dan ook nooit over een ander oordelen die anders met zijn paard omgaat ...