fransheijs schreef:Sponsors hoeven alleen geld te geven, dus die kunnen overal vandaan komen!!
Zo is dat!!!
En voor degene die zo zitten te zeuren over geld: Zorg dan dat je zelf meer geld krijgt!!! Neem een extra baan ect! Ik vind dat gezeur over dat het zo oneerlijk is zoooo zielig. Het hele leven is oneerlijk! Wen er maar aan!
Heb je er trouwens ooit aan gedacht dat mensen die veel geld hebben daar ook voor gewerkt hebben? Dat zij het risico hebben genomen om bijvoorbeeld ondernemer te worden. Dat wanneer je veel geld verdient je doorgaans ook veel verantwoordelijkheid draagt? Dat je dan doorgaans werkweken van 60 uur maakt? Dat wanneer je veel geld erft je ouders of overgrootouders daar hard voor hebben gewerkt? Elke medaille heeft een keerzijde hoor! Niemand wordt zomaar rijk (tenzij je de staats wint natuurlijk).
En als jij veel te besteden had, zou je dan ook niet het beste kopen? Voor jezelf of je kind?
o0anouska0o schreef:Je moet sowiezo een goed paard hebben, met ontzettend veel geluk heb je een kleine kans dat als je een jong paard koopt dat hij aanleg heeft voor het hogere werk. Je zou nooit een ouder paard kunnen kopen als je niet veel geld hebt, heeft hij het dan is hij onbetaalbaar, heeft hij het niet dan kom je gewoon nergens.
En zelfs als je een paard hebt met aanleg voor het hogere werk, dan moet je nog een trainer zoeken die jou kan helpen je paard op te leiden. Het lijkt me niet dat dat zo goedkoop is.
En zelfs als je dan een paard hebt opgeleid tot grand prix niveau (om even als voorbeeld te noemen) dan moet je nog het geld hebben om te starten.
Over een goed paard waren we het al eens; die hoeft niet duur te zijn. En zelfs van een heeeel duur jong paard is van te voren niet te zeggen dat hij het hogere werk aankan. Zoals ik al eerder zei: er zijn best oudere (14+) leerpaarden te koop voor een redelijk bedrag. Hij heeft dan inderdaad niet het laatste, maar je kan daar wel veel van leren. Met zulke paarden kun je zeker nog goed meekomen in de basissport. En voor wat betreft training: Ik heb geen geld voor wekelijks les, maar ik train eens in de zoveel weken en dat gaat prima en het is nog op te brengen ook. Als je echt talent hebt, dan hoef je ook niet wekelijks of dagelijks les te hebben. Dan kan je al een heleboel zelf uitvogelen. En als je werkelijk op hoog niveau komt, dan kan je natuurlijk altijd nog zelf op sponsors afstappen! Er zijn altijd mogelijkheden en kansen. Je moet ze alleen zien!
En voor alle zielepieten die zichzelf zo achtergesteld voelen omdat het zo duur is: Kap er dan gewoon mee en ga lekker dammen ofzo. Dat kost niets! Je mag al blij zijn als je een eigen paard hebt! Dan heb je al meer dan een ander. Om een eigen paard te kunnen houden heb je toch wel een bovenmodaal inkomen nodig, en dan heb je al meer dan half Nederland!
Sorry hoor! Maar dat gekaffer op anderen die meer hebben komt op mij gewoon zielig en ondankbaar over. Ik weet iig 1 ding: mensen die zo zielig doen, die komer er zeker nooit!