Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lusitana schreef:Yvonnelind schreef:
Dank je wel; hier kan ik me gedeeltelijk in vinden; ik denk wel dat je te gemakkelijk over het LD en R. rijden denkt in deze, maar ìk kan dat in zoverre niet beoordelen, omdat ik de methode zelf niet gebruik in mijn rijden. Als het zo gemakkelijk zou zijn om winst te rijden met deze methode, dan zouden er al veel meer mensen in de top mee moeten draaien denk ik. Nee, dit lijkt me ook wel weer erg kort om de bocht...
Er staat duidelijk "
waarvan enkelen denken dat/ of die". Er staat niet dat ik dat denk en er staat ook niet dat het zo is. Maar, het wordt wel door velen in discussies aangewend als zijnde het succes achter Anky, bv. En daar geloof ik persoonlijk dus helemaal niet in, ik heb al een paar keer geroepen dat kundige ruiters ook zonder LDR wel succes oogsten en dat die het wel gebruiken wellicht ondanks en niet dankzij de methode winst boeken.
Dus niks kort door de bocht, lijkt mij.
Albertine_N schreef:Krachtoefeningen in de sportzaal, totale ontspanning

Astragirl schreef:Maar dan is het toch een vorm van dwang, (niet negatief bedoeld) net zoals mijn kat graag in kleine doosjes kruipt ofzo, voor een soort staat van spanning om te zetten naar ontspanning?
Citaat:quote="Kadanzlover"]
zo word niet gereden met LDR, als ze zich verzetten word er een stap
terug gezet. de paarden worden niet gestraft.
Citaat:[, blijft het bij 'zacht'? Tot hoe ver kan je gaan? ....
[/quote]
yellow123 schreef:Citaat:[, blijft het bij 'zacht'? Tot hoe ver kan je gaan? ....
[/quote]
Zeer zacht: stang trekken, schoppen, stang trekken, schoppen !!!!!! Hoe ver wil men dan gaan???? Met wat??????En waarom überhaupt ver gaan???????
Albertine_N schreef:Schuilaccountje![]()
Astragirl schreef:Ok, voor nerveuze paarden kan het idd gebruikt worden, dat begrijp ik. Maar enige fysieke meerwinst toch nog niet...
yellow123 schreef:Heb ik op Indoor Brabant (losrijden) heel wat anders zien gebeuren. Vooruit schoppen, weer opvangen, vooruitschoppen weer opvangen. Daar werd pas een stap terug gezet toen iemand van de organisatie aankwam met het verzoek te stoppen.
Tyrza schreef:Astragirl schreef:Ok, voor nerveuze paarden kan het idd gebruikt worden, dat begrijp ik. Maar enige fysieke meerwinst toch nog niet...
Denk jij dat een correct gebruikte rug geen fysieke meerwinst meer geeft??
Lusitana schreef:Dat de rug alleen bij LDR corect gebruikt zal worden lijkt mij moeilijk te verdedigen.
Lusitana schreef:Dat de rug alleen bij LDR corect gebruikt zal worden lijkt mij moeilijk te verdedigen.
En, even iets heel anders, is LDR geschikt om piaffe te verbeteren? Want daar mag menig ruiter wel aan beginnen. Sjef beweert dat hij nog een piaffe op een ezel kan zetten, maar dat laten veel ruiters idd zien, een piaffe die die van een ezel niet ontstijgt. Nu bestaat niet de hele proef uit piaffe, maar ik vind de piaffe wel een belangrijke graadmeter van drang naar voren, gehoorzaamheid, aan de hulpen staan en verzameling (en zo). Ik zie steeds meer geschuifel en steeds minder correct uitgevoerde piaffes opkomen en ik vraag me af of dat iets te maken heeft met LDR en/of wat de invloed is van LDR op specifiek piaffe. Dit is een open vraag.

Lusitana schreef:En, even iets heel anders, is LDR geschikt om piaffe te verbeteren? Want daar mag menig ruiter wel aan beginnen. Sjef beweert dat hij nog een piaffe op een ezel kan zetten, maar dat laten veel ruiters idd zien, een piaffe die die van een ezel niet ontstijgt. Nu bestaat niet de hele proef uit piaffe, maar ik vind de piaffe wel een belangrijke graadmeter van drang naar voren, gehoorzaamheid, aan de hulpen staan en verzameling (en zo). Ik zie steeds meer geschuifel en steeds minder correct uitgevoerde piaffes opkomen en ik vraag me af of dat iets te maken heeft met LDR en/of wat de invloed is van LDR op specifiek piaffe. Dit is een open vraag.
Albertine_N schreef:Maar waar lijdt een paard dan onder als het LDR wordt gereden?