Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:16

[quote="kimmie261"]de cursus heeft helaas niet door kunnen gaan vanwege ziekte van mijn collega en vanwege een sterfgeval..

we zijn ook druk bezig met het zigeuner profiel,maar het komt eraan,kabouters rijden zeker op dieren,ook op wapperende zakjes en blaadjes enz..vinden ze een leuk spelletje...

Ja daar kijken wij wel naar uit.Hebben jullie ook ervaring met Tinkers uit ierland die na aankomst in nederland de zigeunerkabouters niet spectaculair genoeg vinden?(of niet begrijpen?) Ik zie je antwoord graag tegemoet. Eventueel ben ik bereid bij te betalen ,als je denkt dat er voor haar een inburgeringscursus nodig is.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:42

hahahahha,als ze niet onder de indruk zijn van zigeuners,dan heb je gewoon heel veel geluk en een heel stoer paard.....

overigens Suzanne F.,dat stukje is super,als dus blijkt dat een paard zich juist veel mooier gaat maken en zich stoerder voordoen voor kabouters,dan is de "opper" cursus zeer goed voor jou en je paard,hierbij ga je dus ook leren dat het paard met zijn voorbeen de kabouter kan wegschoppen,dus dan krijg je het spectaculaire voorbeengebruik als van het paard S...

GeneralFlynn

Re: Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:20

Ik heb ook een tinker uit Ierland,die is de zigeuner kabouters wel gewent.
Ook heeft ze zo'n 3 jaar op het woonwagenkamp naast een woonwagen gewoont,dus die zigeuners zijn vrienden voor haar.
Maar de bos kabouters en de bakkabouters...oe..die zijn lastig,ook voor ons.

Mindfields

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:08

Geweldig dat jullie iets aan dit toch enorme probleem gaan doen. Het getreiter van die kabouters moet nu echt een keer de kop in gedrukt worden. Ik zelf heb het mest last van de weiland kabouters de laatste tijd. Gaan ze in het weiland wat om de bak heen ligt het paard heeel erg laten schrikken wat daar nietsvermoedend staat te grazen, waardoor die vanuit een oase van rust plotsklaps veranderd in een ongeleid projectiel wat met 180 km/u ineens wegschiet en al bokkend een knetterharde scheet laat. Hierdoor wordt ook het paard waar ik mij op dat moment op bevindt met een kracht van Mach 6 afgeschoten want ik was uiteraard net nietsvermoedend fijn ontspannen met een lang teugeltje aan het draven.... Zou dit door jullie omschreven worden als de indirecte etteractie?

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:33

Citaat:
Indirecte etteractie

Hahaha geweldig.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:01

wil zich ook heel graag opgeven
weet je wat zo'n stomme boskabouter een keer deed gewoon eikeltjes op de kont gooien van lieve trouwe fries.
mevrouw schrok zich dood
en die zigeunerkabouters die zich in achter van alles verstoppen
laatst nog achter een rode auto.
weet zeker dat ze daar hun vergaderingen in houden!!!

LIQUITA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:50

Dinsdagavond in de carrousel-groep zaten ze ook onder de staart van mijn voorganger verstopt

Afbeelding

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:31

Ik meld mij ook aan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:53

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 01:00

Ik lees net het hele topic! Echt fantastisch!!

Ben ook erg blij dat de cursus nog niet gestart is, want Verona haat kabouters... Het verklaart wel een hoop, nu heb ik iig wat meer begrip voor haar gedrag.

Mijn bijrijdpaarden schrikken nooit, maar struikelen wel vaak. Ik zeg altijd 'let dan ook op', maar ja, nu snap ik het natuurlijk!

Ik hoop dat de goeroe's weer helemaal tiptop in orde zijn, want ik ben heel erg benieuwd naar de zigeunerkabouter!

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 01:30

Hoe kom je erop prachtig vertelt allemaal, nu snap ik tenminste wat meer over de kabouters...vroeg me al bijna af of ik nou gek begon te worden

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:48

Pas op met de feestdagen! Ik zag net al een topic op Verslag van de Dag dat er grote kaboutervergaderingen lijken te zijn bij de kerstbomen naast hindernissen. En er zijn vaak veel springwedstrijden op Tweede Kerstdag, dat belooft nog wat!

Hebben kabouters ook kersttradities? Misschien blijven ze dan ook wel thuis of gaan ze op familiebezoek. Of gaan ze juist traditioneel met z'n allen naar de wedstrijden...?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:14

Ik moet zeggen dat onze kabouters zich beter gedragen. Heb eens een goed gesprek met mijn paard gehad, en haar uitgelegd dat negeren beter werkt dan aandacht schenken. Ze snapte het niet zei ze, ik zei dat ze het maar moest proberen. De dag erna werd zo door haar eigenaar uit de wei gehaald, hij wilde haar vangen, maar ze bleef hem negeren, uiteindelijk hoefde ze niet door de blubber maar mocht ze door de stoere poort de wei uit. S avonds vertelde ze me dat negeren inderdaad soms best een goed idee is. Sindsdien kijkt ze 1 keer, en daarna geeft ze geen kick meer.
Is ze nu een goed les paard? Of zijn we al klaar voor een volgende cursus?

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 01:02

Komt het profiel van de zigeunerkabouter er nog aan? Ben zoooo benieuwd...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:35

ik had het op een dealtje gegooid met onze bakkabouter die zich ophield tussen de hindernisbalken aan de zijkant van de bak...omdat mijn paard revaliderend is heb ik dit afgesproken
kon er zo langs rijden

maar er niet bij nagedacht dat als ik iemand anders op mijn paard zette om te kijken hoe hij liep dat de kabouter gelijk zijn vuile streken toepaste..

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:06

Ik heb er lang met Niek overgepraat, maar we moeten denk ook maar gaan deelnemen aan de kaboutercursus.

Echte kerstgevoelens kennen de kabouters hier niet, ze zaten vandaag allemaal aan 1 kant van de bak en Niek wilde er niet meer langs, naja twee stappen en dan omdraaien en weg was hij.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:28

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:24

geweldige cursus!
komt helaas voor mij een halfjaar te laat..de bak- en boskabouters hebben gewonnen
maar dit gaat me niet nog een keer gebeuren, met een eventueel volgend paard met een kabouterfobie meld ik me alla minuut aan!!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:34

Ik heb een Fries gereden, die was echt nergens bang voor, echt volledig kabouterproof, terwijl Kingston echt ontzettend bang is voor alles wat maar op kabouter lijkt of een puntmuts draagt... Toch wel raar eigenlijk, achteraf denk ik dat die Fries goeie connecties had met de kabouters...

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:37

Net als Mindfields had ik ook deze week last van de weilandkabouters. Afbeelding Deze laten inderdaad nietsvermoedende paarden van het ene op het andere moment van een oase van rust plotsklaps veranderen in een ongeleid projectiel dat met 180 km/u ineens al bokkend wegschiet. Zo krijgen de paarden natuurlijk nooit rust...

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:00

hahahaha erg leuk

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 17:57

er komt echt een volgend deel aan, nog heel even geduld, ben nu op vakantie maar na de jaarwisseling komen de volgende delen!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:04

Oh jee, vakantie!! Had je de zigeunerkabouters ook niet op vakantie kunnen sturen.
Ik had vandaag m'n eerste wedstrijd met Julia. In de losrijdbak hebben ze ons redelijk met rust gelaten. Maar in de ring was het drama!!! Achter de witte hekjes, in het juryhokje, in alle hoeken, noem maar op. Het resultaat? Juul liep alsof ik er niet op zat, grote volte bij B kwam tot A, bokken bij het aangalopperen, enz, enz, enz. 137 punten...
ROTKABOUTERS!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:26

Whaha, hoe verzin je het zeg

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:29

Zelfs met dit koude weer zijn die rotzakken er.

Ik ging zonder zadel, zodat ik lekker warm op Thomas zijn wollige rug zat.
Ik kwam de schuur uit en zo'n kabouter ziet dat ik alleen het hoofdstel heb gepakt en begint te giechelen.

Dus ik m'n capje maar stevig aangedrukt en met Thomas de bak in.
En precies terwijl ik vanaf Thomas het hek dicht doe en daarbij scheefhangend toch snel uit evenwicht ben, komt er zo'n rotzak op een haas door de bak gereden.

Ik kon gelukkig net op tijd recht gaan zitten en de teugels op maat pakken.
Hij bleef nog een hele tijd in de schaduwen rond de bak klieren, want Thomas was heel achterdochtig.