Het renpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:46

Over die uitspraken die gezegd worden zoals het paard loopt niet voor de lol zich zelf de verdoemenis in en paarden intereseert het niet of ze wel of niet winnen.
Is niets meer dat de waarheid.
En zoals ik al eerder zei in elke sport vind je rotte appels.
Maar we heeben het hier over het renpaard toch?
En ik vind dat ik mag zeggen wat ik ervan vind en dat baseer ik niet op onwetendheid.
Het is een hoog risico vollesport en dat is een feit en geen mening.
De ene gaat zorgvuldig met die risico's om de ander niet.
En over die voorbeelden die jij noemt kan ik je niet meer dan gelijk in geven en het is erg zat dat het gebeurt.
Maar ik geloof niet dat dat het onderwerp was.
En anders kunnen we voor elk voorbeeld wel een topic openen.

Galloway

Re: Het renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:00

Citaat:
Over die uitspraken die gezegd worden zoals het paard loopt niet voor de lol zich zelf de verdoemenis in en paarden intereseert het niet of ze wel of niet winnen.
Is niets meer dat de waarheid.

Even nuanceren: dat is JOUW waarheid, zeker niet de mijne!
Ik hou het voor gezien, zo kun je nog uren doorgaan met welles-nietes....

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:02

weetje ik kap er ook mee,
sommige mensen luisteren ook gewoon niet
echt frustrerend

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:03

Dan zal ik graag jouw waarheid willen horen.
Want als ik er naast zit dan hoor ik dat ook graag.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:47

Moniek schreef:
Dan zal ik graag jouw waarheid willen horen.
Want als ik er naast zit dan hoor ik dat ook graag.

''waarheid'' is heel iets anders dan ''mening'' denk dat je hier over jou mening moet spreken en niet waarheid

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:52

ik vind het de waqrheid dat een paard zich niet een beenbreuk wil lopen of kennen jullie paarden die dat wel willen dan?
En ik heb ook nog nooit een paard vrolijk zien zin dat hij won jij wel?
Een paard intereseert dat dus totaal niks!!!!!!!
En als dat voor jullie wel geld ja dan delen wij dus totaal verschillende waarheden.

lumikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:01

Moniek schreef:
ik vind het de waqrheid dat een paard zich niet een beenbreuk wil lopen of kennen jullie paarden die dat wel willen dan?
En als dat voor jullie wel geld ja dan delen wij dus totaal verschillende waarheden.

Ik ken ook geen paarden die dat wel willen..want paarden denken nu eenmaal niet zoals wij dat doen. Denkt een paard eigenlijk wel,het zijn gewoonte dieren. En dan breekt een paard een keer een been,of er gaat eens een paard dood. Ik heb liever dat er een paard dood gaat dan een van mijn naaste familie of vrienden. of mensen in het algemeen. Ik kan me hier ook niet meer zo druk om maken. Het gebeurd,ik vind het een mooie sport.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:05

kan wel degelijk aan paarden merken dat ze ''blij'' zijn als ze een strijd winnen oftewel pissed zijn als ze er niet voorbij komen! je zult ze niet letterlijk zien staan juichen met hun hoefjes in de lucht nee. en natuurlijk komt er een heleboel vanuit de mens maarja dat is nou eenmaal paardensport. dat heeft de mens gevormd en niet het paard. maar je ziet het allemaal een beetje te zwart in, naar mijn MENING. niet elk renpaard loopt zichzelf een beenbreuk......ja er komen blessures voor net zoals er in elke (top)sport gebeurd.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:24

dit heeft geen zin jullie vinden het geen risicosport en ik wel.
En een paard denkt niet zoals wij ja dat weet ik ook.
maar blij zijn met een overwinning nee haha dat komt erbij niet in.
En blessures komen erbij elke topsport voor.
Maar de pertentages bij de rensport liggen toch wel hoger.
Maar goed ieder zijn ding en als het op een verantwoordelijke manier gebeurt hoor je mij niet.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:30

het gebeurt op een heleboel stallen op een verantwoordelijke manier, maar schijnbaar wil ook dat er bij jou niet in...jammer,alles een beetje oppervlakkig bekeken.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:43

hoe kom je daar nu bij heb ik dat ook maar ergens gezegd??
Ik heb het niet over alle stallen hoe kan ik dat nu weten ik ben toch niet op alles stallen geweest dus ik kan daar niks over zeggen
En ik heb er gewoon moeite mee dat er gewoon teveel ongelukken gebeuren in veel races.
En ik vind dus niet dat ik oppervlakkig ben.
Ik heb al eerder verteld dat een kennis van mijn fam in die woont in engeland en gokt nogal veel op deze races en volgt ze ook allemaal.
Hij zelf zegt dat er bijna geen seizoen voorbij gaat met ongelukken en en ook met de dood als gevolg.
Dus dit is niet uit de duim gezogen of uit onwetendheid.
Ik heb heel veel respect voor de paarden wat je moet her behoorlijk sterk in je hoefen (haha) voor staan.
Het zijn behoorlijk sterke paarden met een heel veel moed en doorzettingsvermogen.
maar ik vind het nogmaals jammer dat daar wel eens verkeerd mee omgegaan word dat is alles.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:12

Moniek schreef:

vind gewoon dat je iets te zwart wit kijkt, wat weinig ruimte overlaat voor andermans MENINGEN(vandaar het woord oppervlakkig ).ik denk gewoon dat een heleboel mensen hier er een te grote mening over hebben in vergelijking met de kennis die ze ervan hebben. we worden het hier NOOIT over eens zo I rest my case

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:08

kibbeling schreef:
Moniek schreef:

vind gewoon dat je iets te zwart wit kijkt, wat weinig ruimte overlaat voor andermans MENINGEN(vandaar het woord oppervlakkig ).ik denk gewoon dat een heleboel mensen hier er een te grote mening over hebben in vergelijking met de kennis die ze ervan hebben. we worden het hier NOOIT over eens zo I rest my case

volkomen mee eens, amen
denk dat t nu toch echt tijd wordt voor een slotje

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:10

wat een problemen maken sommige mensen er toch van zeg ... alsof sommige paarden dressuur leuk vinden bijvoorbeeld

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:22

Moniek schreef:

Het zijn behoorlijk sterke paarden met een heel veel moed en doorzettingsvermogen.
maar ik vind het nogmaals jammer dat daar wel eens verkeerd mee omgegaan word dat is alles.

en hoe denk je dat ze aan die doorzettings vermogen komen?? ze willen zelf ook de onderlinge strijd winnen.. en geloof mee, een renpaard weet wanneer hij gewonnen heeft hoor en dat vinden ze echt prachitig!

Kowloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:50

Moniek schreef:

En blessures komen erbij elke topsport voor.
Maar de pertentages bij de rensport liggen toch wel hoger.

Moniek, misschien dat je je verhaal meer kracht kunt bijzetten als je duidelijk maakt welke percentages dit dan zijn. Kun je mij vertellen hoeveel paarden er in de rensport in nederland per jaar aan de start komen en hoeveel daarvan hun been breken? En heb je vergelijkende cijfers uit de dressuur en springen op nederlands topniveau?
Ik wil namelijk volgend jaar mijn paard ook later starten, maar ik twijfel nu een beetje....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:24

Wat mij behoorlijk tegenvalt in deze discussie is dat de voorstanders volledig in een stuip schieten op het moment dat een aantal buitenstaanders (waaronder ik) een aantal minpunten van deze sport belichten.

Er wordt gelijk naar andere vormen van paardensport gewezen om te laten zien dat het daar nog veel ernstiger is en anders toch wel minstens even erg. En ja jullie hebben helemaal gelijk, in al die andere sporten gaat ook heel veel niet goed en moet het veel beter.

Maar het grote verschil is dat er in die sporten wel over gepraat kan worden en dat de ruiters zelf elkaar er op aanspreken. Bij de rensport heb ik het gevoel dat het doodgezwegen wordt uit angst dat de sport in een kwaad daglicht komt te staan. Maar juist door het dood te zwijgen en daardoor maar doorgaan op de ingeslagen weg zorgt er uiteindelijk voor dat de sport een negatief imago krijgt.

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:37

kibbeling schreef:
''waarheid'' is heel iets anders dan ''mening'' denk dat je hier over jou mening moet spreken en niet waarheid

Als je mening niet hetzelfde is als je waarheid, zit er toch iets niet helemaal goed hoor.

plagom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:52

Tussen waarheid, en je eigen waarheid zit een heel verschil hoor.

Wat betreft het in de stuip schieten is mij nog niet overkomen. Wat me zo nu en dan wel opvalt is dat er op een bepaald neerbuigend toontje tegen elkaar gesproken word. Maar misschien vat ik sommige berichten verkeerd op, dat kan natuurlijk ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:02

Ik denk dat je gelijk hebt dat van beide zijden het soms lijkt dat er neerbuigend gereageerd wordt. Persoonlijk denk ik dat dit vooral komt doordat deze discussie via het scherm gevoerd wordt en sommige uitspraken in een normaal gesprek niet zo neerbuigend zouden overkomen.

Mocht je het over mijn opmerkingen hebben dan is het in ieder geval niet zo bedoeld

plagom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:14

De mijne ook niet hoor!

Maar om eerlijk te zijn is denk ik ook alles wel een beetje gezegd in het topic nu.. En dat het nu een beetje op zn einde loopt..

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:28

Ik ben het echt helemaal met je eens!!!
Mij lijkt het echt zo gaaf met zo'n renpaard kei hard over de baan te gaan

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:31

plagom schreef:
De mijne ook niet hoor!

Maar om eerlijk te zijn is denk ik ook alles wel een beetje gezegd in het topic nu.. En dat het nu een beetje op zn einde loopt..

Ben ik het mee eens.
No hard feelings

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:55

hallo
nogmaals ik wil niemand hier beledigen of neerbuigend doen ik vertel hier gewoon dat ik wat dingen minder leuk vind aan de rensport.
En ik vind niet dat ik daarin overdrijf.
jammer dat je dan gelijk zo word aangevallen terwijl ik niks kwaads bedoel maar ja in het heetst van de strijd doe je alles

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:27

Karl66 schreef:
Wat mij behoorlijk tegenvalt in deze discussie is dat de voorstanders volledig in een stuip schieten op het moment dat een aantal buitenstaanders (waaronder ik) een aantal minpunten van deze sport belichten.

Er wordt gelijk naar andere vormen van paardensport gewezen om te laten zien dat het daar nog veel ernstiger is en anders toch wel minstens even erg. En ja jullie hebben helemaal gelijk, in al die andere sporten gaat ook heel veel niet goed en moet het veel beter.

Maar het grote verschil is dat er in die sporten wel over gepraat kan worden en dat de ruiters zelf elkaar er op aanspreken. Bij de rensport heb ik het gevoel dat het doodgezwegen wordt uit angst dat de sport in een kwaad daglicht komt te staan. Maar juist door het dood te zwijgen en daardoor maar doorgaan op de ingeslagen weg zorgt er uiteindelijk voor dat de sport een negatief imago krijgt.

Je hebt hier voor een deel gelijk in, als ik naar mezelf kijk ( drafsport, is toch wel iets anders dan rensport maar ik volg het hier toch ) . Maar dat komt ook wel omdat het vaak lijkt alsof mensen alleen maar negatieve dingen over de draf en rensport te vertellen hebben. Wij hebben al heel veel last van een negatief imago en dat probeer je tegen te gaan. Zeker als er voor je gevoel onwaarheden over je sport verteld worden kan je daar soms best boos om worden .
Op het moment dat mensen het hebben over de slechte omgangsvormen in de sport voel je je toch ook al snel zelf aangesproken en krijg je behoefte om jezelf te verdedigen .

Er zijn trouwens binnen de sport best veel veranderingen op komst, onder andere het dopinbeleid, er word tegenwoordig veel strenger gecontroleerd( nou de straffen nog ) .... Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd .