Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Over die uitspraken die gezegd worden zoals het paard loopt niet voor de lol zich zelf de verdoemenis in en paarden intereseert het niet of ze wel of niet winnen.
Is niets meer dat de waarheid.
Moniek schreef:Dan zal ik graag jouw waarheid willen horen.
Want als ik er naast zit dan hoor ik dat ook graag.
Moniek schreef:ik vind het de waqrheid dat een paard zich niet een beenbreuk wil lopen of kennen jullie paarden die dat wel willen dan?
En ik heb ook nog nooit een paard vrolijk zien zin dat hij won jij wel?
Een paard intereseert dat dus totaal niks!!!!!!!
En als dat voor jullie wel geld ja dan delen wij dus totaal verschillende waarheden.
Moniek schreef:ik vind het de waqrheid dat een paard zich niet een beenbreuk wil lopen of kennen jullie paarden die dat wel willen dan?
En als dat voor jullie wel geld ja dan delen wij dus totaal verschillende waarheden.
kibbeling schreef:Moniek schreef:ik vind het de waqrheid dat een paard zich niet een beenbreuk wil lopen of kennen jullie paarden die dat wel willen dan?
vind gewoon dat je iets te zwart wit kijkt, wat weinig ruimte overlaat voor andermans MENINGEN(vandaar het woord oppervlakkig ).ik denk gewoon dat een heleboel mensen hier er een te grote mening over hebben in vergelijking met de kennis die ze ervan hebben. we worden het hier NOOIT over eens zo I rest my case
Moniek schreef:
Het zijn behoorlijk sterke paarden met een heel veel moed en doorzettingsvermogen.
maar ik vind het nogmaals jammer dat daar wel eens verkeerd mee omgegaan word dat is alles.
Moniek schreef:
En blessures komen erbij elke topsport voor.
Maar de pertentages bij de rensport liggen toch wel hoger.
kibbeling schreef:''waarheid'' is heel iets anders dan ''mening'' denk dat je hier over jou mening moet spreken en niet waarheid
plagom schreef:De mijne ook niet hoor!![]()
Maar om eerlijk te zijn is denk ik ook alles wel een beetje gezegd in het topic nu.. En dat het nu een beetje op zn einde loopt..
Karl66 schreef:Wat mij behoorlijk tegenvalt in deze discussie is dat de voorstanders volledig in een stuip schieten op het moment dat een aantal buitenstaanders (waaronder ik) een aantal minpunten van deze sport belichten.
Er wordt gelijk naar andere vormen van paardensport gewezen om te laten zien dat het daar nog veel ernstiger is en anders toch wel minstens even erg. En ja jullie hebben helemaal gelijk, in al die andere sporten gaat ook heel veel niet goed en moet het veel beter.
Maar het grote verschil is dat er in die sporten wel over gepraat kan worden en dat de ruiters zelf elkaar er op aanspreken. Bij de rensport heb ik het gevoel dat het doodgezwegen wordt uit angst dat de sport in een kwaad daglicht komt te staan. Maar juist door het dood te zwijgen en daardoor maar doorgaan op de ingeslagen weg zorgt er uiteindelijk voor dat de sport een negatief imago krijgt.