Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:50

Zover ik weet is het bij Kamphorst niet stil gehouden hoor. Ik kreeg dat maanden geleden meteen te horen van iemand die bij ons op stal staat en daar reed vroeger.

Wat ik mij afvraag he, zouden er stallen zijn die dit stil willen houden? Ik denk juist dat het goed is als het naar buiten gebracht word, zo waarschuw je de stallen in je omgeving ermee. Hoewel iedereen nu door heel NL echt wel op zijn hoede is idd.

Lies_Beuker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 02:44

Georgette schreef:
Omdat er eerder in dit topic mensen waren die beweerden dat we het wel stil hebben gehouden en dat er voor oud en nieuw nog is gestolen. Beide is bullshit.

Hay Georgette,
Ik vind het echt heel goed dat je zo reageert. Al die kids, die "alles" denken te weten, gehoord hebben DAT, mijn kennis vertelde dat daar dat gebeurd was, enz, enz, . Als ex- manege-eigenaresse weet, voel, ken ik al die meningen, opmerkingen, roddels. Maar lieve mensen: denk na voor je iets op Bokt zet !!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:07

hier hebben ze de zadeldieven op heterdaad betrapt

ze hadden ze zadels opgeslagen in hun eigen woningen.

ik ga zo bellen met een vriendin van mij waarvan het zadel daar ook waarschijnlijk licht.

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:12

Wat goed dat er eindelijk mensen zijn aangehouden!!
Hopen dat dit de bende is die voor veel zadelleed verantwoordelijk is!!

Afanaisa

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:46

MENSEN!!
IK BEN ECHT PIS EN PIS NIJDIG!!

ZE ZIJN HIER OP PRECIES DEZELFDE WIJZEN BEZIG!!

Grote zadelroof in Noordwijk
Van onze verslaggever
noordwijk-Bij een inbraak in een paardenstalling aan de Hooge Krocht in Noordwijk zijn meer dan 30 zadels gestolen.

De inbraak heeft plaatsgevonden in de nacht van zondag op maandag. De inbrekers hebben vermoedelijk hun auto op de parkeerplaats langs de N206 geparkeerd, waarna ze een gat in het schrikdraad hebben gemakt om toegang te krijgen tot de achterzijde van de manege.

Meerdere kasten zijn opengebroken om bij de zadels te komen. Vermoedelijk zijn er kruiwagens gebruikt om de de zadels te vervoeren. Mogelijk is dit door voorbijgangers opgemerkt.

De politie vraagt getuigen of personen die iets weten in relatie met de inbraak zich te melden bij de politie. Dit kan via het algemene telefoonnummer 0900-8844 of eventueel via het nummer van Meld Misdaad Anoniem (0800-7000).

*bron: http://www.leidschdagblad.nl
Laatst bijgewerkt door Afanaisa op 17-01-06 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:51

Precies Lies_Beuker, een bokker die in dit topic reageerde beweerde ook iets. Als ik vervolgens vraag of ze me wil pb-en wie dat dan hebben verteld, hoor ik niks meer. Héél apart Zegt mij alweer genoeg.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:53

Georgette schreef:
Precies Lies_Beuker, een bokker die in dit topic reageerde beweerde ook iets. Als ik vervolgens vraag of ze me wil pb-en wie dat dan hebben verteld, hoor ik niks meer. Héél apart Zegt mij alweer genoeg.

ik zeg ook vaak namen niet puur uit privacy voor die mensen, ookal is het via pb dan doe ik het nog niet altijd.

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:14

Dat begrijp ik, maar ik heb totaal geen énkele reactie op mijn vraag gehad

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:41

candorlover schreef:
MENSEN!!
IK BEN ECHT PIS EN PIS NIJDIG!!

ZE ZIJN HIER OP PRECIES DEZELFDE WIJZEN BEZIG!!

Grote zadelroof in Noordwijk
Van onze verslaggever
noordwijk-Bij een inbraak in een paardenstalling aan de Hooge Krocht in Noordwijk zijn meer dan 30 zadels gestolen.

De inbraak heeft plaatsgevonden in de nacht van zondag op maandag. De inbrekers hebben vermoedelijk hun auto op de parkeerplaats langs de N206 geparkeerd, waarna ze een gat in het schrikdraad hebben gemakt om toegang te krijgen tot de achterzijde van de manege.

Meerdere kasten zijn opengebroken om bij de zadels te komen. Vermoedelijk zijn er kruiwagens gebruikt om de de zadels te vervoeren. Mogelijk is dit door voorbijgangers opgemerkt.

De politie vraagt getuigen of personen die iets weten in relatie met de inbraak zich te melden bij de politie. Dit kan via het algemene telefoonnummer 0900-8844 of eventueel via het nummer van Meld Misdaad Anoniem (0800-7000).

Was dat dit weekend?

*bron: http://www.leidschdagblad.nl

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:44

Beber: Ik zag je vraag niet, maar dit is gisterennacht gebeurt, dus zondag 15 op maandag 16 januari!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:08

Hier heb je een punt Russel, bij ons op stal was er ook iemand met een heel oud merkzadel dat was gestolen en via haar inboedelverz. kreeg ze mooi het hele bedrag vergoed voor een gloednieuw zadel van dat dure merk...

Ik ben wsl heel naïef, maar toch ook heel blij dat ik kan zeggen dat ik geen helers ken.

Op zich heel goed dat ze dat in Brabant hebben gedaan. Wat ik idioot vond is dat ik in juli aangifte deed van de diefstal van mijn zadel en de politie in de computer niks kon terugvinden van zadeldiefstallen in Nl. ... Wsl liggen de prioriteiten in Zuid Holland dan toch ergens anders...

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:11

@ russel: ze zetten de auto op de picknick parkeer plek aan de provinciale en zijn dan door een weiland daar heen gelopen...

Ik snap wel dat mensen achterdochtig worden als er weer iemand zogenaamd naar een box komt kijken vervolgens je spullen weg haald...

Ik ken hier een stal, als je daar het erf op loopt komt er meteen iemand naar je toe en stuurt je weg als ze het niet vertrouwen, ik kwam daar een keer naar een veulen kijken, kwam er gelijk een man of ik weg wilden gaan, want misschien diende ik de paarden wel gif toe of jat ik...

Nu geven ze je een zeer kleine rondleiding, ze laten de box zien en als je dan echt geiterreseerd bent en je paard staat er laten ze je de rest zien...
Laatst bijgewerkt door Afanaisa op 17-01-06 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:12

Ik vind het toch eigenlijk niet erg snugger dat mensen nog steeds hun dure spullen niet mee naar huis nemen of in een écht degelijk afgesloten ruimte bewaren.

De gelegenheid maakt wél de dief....
(Waarbij ik de diefstallen ab-so-luut niet goed wil praten, begrijp me daarin niet verkeerd!)

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:18

Tja, als je dagelijks op je brommertje/fietsje naar je paard gaat is telkens je zadel meenemen wel erg lastig, in een auto is het al een gedoe. Dan moet je er thuis ook een plek voor vinden waar het verzekerd is (dus niet in de auto laten liggen). En kastjes op maneges zijn vaak toch vrij simpel. Je kunt er goede sloten opzetten en de scharnieren verstevigen etc. maar vaak blijven het toch gammele dingen. En niet overal staan de kastjes in een afsluitbare ruimte. Het is allemaal een beetje dubbel, ergens heb ik toch zoiets van "je moet je zadel toch gewoon op stal kunnen laten als je een goed slot op je kastje zet" want van heen en weer slepen wordt je zadel ook niet echt beter. Ook al heb je een auto, lekker achterin proppen bij een klein kofferbakje is ook niet echt geweldig.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:23

Géén zadel meer is nog véél onhandiger....

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:23

en wat ik dan toch nog het meest zuur vind is dat die lui weten alles precies te vinden dus moeten toch van te voren gaan kijken, vrijuit gaan en het steeds op dezelfde manier doen en toch zijn ze steeds spoorloos...

Tis misschine stom maar ik zou best is op stal willen blijven en die lui in elkaar beuken samen met de honden

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:30

Je hebt helemaal gelijk Margreet maar toch is het elke dag sjouwen voor sommige mensen gewoon echt niet te doen. Ik blijf erbij: waar heb je dan gvd een zadelkast voor?!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:37

Margreet schreef:
Ik vind het toch eigenlijk niet erg snugger dat mensen nog steeds hun dure spullen niet mee naar huis nemen of in een écht degelijk afgesloten ruimte bewaren.

De gelegenheid maakt wél de dief....
(Waarbij ik de diefstallen ab-so-luut niet goed wil praten, begrijp me daarin niet verkeerd!)

Snap ik, maar ik neem nu trouw mijn zadel en hoofdstel mee, maar dit is voor mij een puur ongemak, omdat ik mijn paard zelf verzorg en lekker op de scooter kom, nu moet ik speciaal de auto hebben omdat ik anders niet kan rijden, wij hebben geen bakverlichting dus moet op de dag rijden. Nu zijn het dure ritjes geworden en steeds maar sjouwen met dat zadel en daar wordt hij ook niet mooier van.

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:39

Russel: goed dat ze in Brabant er een aantal hebben opgepakt, maar als ik dan hier verderop in dit topic lees dat ze in NH niet eens de diefstallen in de politie computer hebben staan vind ik het een slechte zaak dat er nog geen landelijk team aangesteld is. Ook contact met de buurlanden kan denk ik handig zijn, ivm markten.
Het is sowieso nu wel duidelijk, dat op een enkele uitzondering daargelaten, de diefstallen voor 90% plaatsvinden op zondag op maandag en donderdag op vrijdag. Ook is er al gerept over een witte auto met een Belgisch kenteken, is daar het kenteken van genoteerd? Als stalhouder zul je veel strenger moeten zijn door vreemden weg te sturen maar ik denk dat de landelijke recherche met bovenstaande aanknopingspunten al een stuk verder komt. Informatie delen en updates verspreiden tussen de onderlinge politiekorpsen zal zelfs misschien al verbetering kunnen brengen. Ik heb echt niet het gevoel dat de politie er veel aandacht aan besteed, en dat terwijl het een enorm duur verlies is als je zadel weg is, en nog maar te zwijgen over het feit dat die hufters aan je spullen hebben gezeten. Zo, en nu weer even ademhalen!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:53

Denk aan je bloeddruk! Maar precies, je voelt je heel beroerd op zo'n politiebureau als je aangifte komt doen en je wordt echt aangekeken van "Zadeldiefstallen? Gebeurt dat dan wel eens?" Arggghhh...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:17

Er is maar 1 "grote" bende actief ( deze nemen alleen de goede merkzadels mee, zij hebben er ook verstand van, dus moeten bekenden zijn in de paardenwereld),
de andere bendes streunen alles bij elkaar wat maar los of vast zit ( natuurlijk wil je deze jongens ook niet op je stal, maar die 1e bende weet veel meer van wanten ).

De 1e bende opereert alleen op donderdag/vrijdag nacht en zondag/maandag nacht.

Deze bende slaat iedere keer zijn slag in Noord en Zuid-Holland en omgeving Utrecht.

Noordwijk is naar mijn weten sinds 2002 al een keer of 4 aan de beurt geweest ( bij verschillende stallen ).
Volgens mij moeten de daders zelf ook uit het westen komen, omdat ze wel heel goed de weg weten, s' nachts , op deze stallen.

Ik kan mij niet voorstellen dat er niemand een flauw vermoeden heeft wie de daders zouden kunnen zijn en deze groep is echt niet zo dom dat ze zich laten opvallen in witte busjes, anders waren ze allang gepakt.

Deze jongens vallen niet op, blijven op de achtergrond, of juist heel erg op de voorgrond, zodat zij nooit als verdachte genoemd zouden worden.

Het wordt tijd dat men zijn omgeving goed in de gaten gaat houden, auto's , mensen , vreemde gebeurtenissen, en dit voordat er ingebroken wordt en niet achteraf, want in de meeste gevallen komen ze of helemaal niet terug , of een paar jaar later.

Ik lijk wel een detective , maar ik ben ook gewoon maar een staleigenaar die zuinig is op z'n spulletjes en die van andere mensen. en wil ook heel graag dat er eens iemand op heterdaad betrapt wordt.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:20

Omdat ik ook uitga van 1 grote bende die idd van do op vr en zo op ma opereert vond ik het des te raarder dat de politie daar gewoon niks van in de computer had (of ze keken niet goed ) ...

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:12

Beber: klopt, noordwijk is wel vaak de dupe ja, zelfs in dit topic op blz 9 dacht ik, wordt er een melding van bokker azzura gedaan, dat was ook geen misselijke want daar werden ook de hoofdstellen meegenomen...

deze mensen weten echt wel meer hiervan, dat kan niet anders!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:35

Op een privestal in katwijk zijn er zadels gestolen!!
20 zadels in totaal, vanacht zijn ze achterom in de stallen gekomen
Alle slotjes kapotgemaakt en zadels meegenomen.
Ik heb er bijna geen woorden voor zoiets doe je toch niet

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:17

BunnyLover schreef:
Op een privestal in katwijk zijn er zadels gestolen!!
20 zadels in totaal, vanacht zijn ze achterom in de stallen gekomen
Alle slotjes kapotgemaakt en zadels meegenomen.
Ik heb er bijna geen woorden voor zoiets doe je toch niet

Het bericht staat hier allang en breed op de vorige pagina, bovendien was het niet vannacht maar van zondag op maandag en is dat nog noordwijk en zijn het er al meer dan 30..

leidsch dagblad kwam al snel met dat bericht..