mce schreef:Maar voor mij zou het helpen als "de vele misstanden' een beetje meer tastbaar gemaakt worden. Zodat ik beter begrijp tegen welke vijand we dan aan het vechten zijn.(quotePol013)
een van de misstanden die ik ervaar is het gebrek aan brede basiskennis bij ruiters die in staat zijn een eigen paard/pony te kopen.
of:
prat gaan op rijervaring maar het verschil tussen een manege paard/pony of niet manege paard/pony
is lastig om mee om te gaan en dan liggen hulpmiddelen makkelijk voor het grijpen, inplaats van een goede instructie die het verschil kan overbruggen
dan hun heil zoeken bij de vele blogs/symptoombestrijders die er zijn, terwijl ik denk dat je dat alleen kunt oplossen door een terzake kundige naast je , genoeg hierover te lezen op Bokt.
proefjesoefenen via een app, wie zegt me dan dat ik het ook goed doe??
zeker heb geen voorlezer nodig maar wie let op "het gereden zijn" kan op een wedsstrijd dan geheel anders uitpakken,
gelukkig kun je dan weer de jury de schuld geven
Bron: eigen ervaring, topics hier op bokt
Maar dat zijn voorwaarden die mogelijk voorspellende zijn voor fouten. Maar hoeveel fouten zie je echt?
En hoe vaak?
Bij hoeveel % van alles wat je met paarden bezig ziet?
Want die ontwetende manege ruiter kan ook een compleet verkeerd paard zoeken, er achter komen dat er nog ontwikkeling nodig is. Via een blog en influencer op een heel paardvriendelijk pad gezet worden. En een jaar later jaloersmakend mooie dingen laten zien.