Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
996981 schreef:Is het gras in Frankrijk zo wezenlijk anders dat ze daar geen grasmasker op hoeft? Of gaan ze deze steeds op/af doen naar gelang haar behoefte (schraal/vet en behoefte aan sociaal contact etc.)
Ik heb het idee dat dit probleem verplaatsing is maar hoop van harte van niet…
Popstra schreef:996981 schreef:Is het gras in Frankrijk zo wezenlijk anders dat ze daar geen grasmasker op hoeft? Of gaan ze deze steeds op/af doen naar gelang haar behoefte (schraal/vet en behoefte aan sociaal contact etc.)
Voor een pssm paard is juist schraal gras het probleem want dat zit vol met suiker.
Dan kun je eigenlijk nog beter het Hollandse gras hebben wat ( rijk) bemest word en waar dus weinig suikers maar veel eiwitten in zitten.
Popstra schreef:996981 schreef:Is het gras in Frankrijk zo wezenlijk anders dat ze daar geen grasmasker op hoeft? Of gaan ze deze steeds op/af doen naar gelang haar behoefte (schraal/vet en behoefte aan sociaal contact etc.)
Voor een pssm paard is juist schraal gras het probleem want dat zit vol met suiker.
Dan kun je eigenlijk nog beter het Hollandse gras hebben wat ( rijk) bemest word en waar dus weinig suikers maar veel eiwitten in zitten.
precies en zie ook verhaal Lizy.Citaat:Vegetatie is daar veelal beter en de samenstelling daarvan ook.
Ligt aan het type grond, minder scheve verhoudingen door overbelasting en belasting van vervuiling en gifstoffen.
Niet dat de Fransen niks strooien hoor, maar veelal is het gras daar gewoon geschikter voor paarden.
Niet voor niets importeren wij zoveel paardenhooi uit Frankrijk.
Nala schreef:Babootje schreef:Klinkt goed; ik denk zomaar dat dit voor jou TS ook een stuk fijner voelt zo.
Absoluut! Het voelt veel respectvoller en liefdevoller naar haar toe, if that makes sense. Dit heeft ze echt wel verdiend ook.