Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Els1984 schreef:Ik kan niet voor de anderen spreken, maar je moet mijn voorgaande reactie echt niet zien als een verwijd aan jouw adres. Jij hebt het mogelijke gedaan, maar wordt tegen gewerkt, daar kun je niets aan doen. Het is verschrikkelijk balen dat jij en Nosey daar de dupe van zijn. Daarom nogmaals heel veel sterkte en laten we met zijn allen duimen draaien en hopen op een wonder.
Je hebt in elk geval gezorgd dat ze nog goed verzorgd is en heeft kunnen genieten van alle aandacht in plaats van dat ze ergens op het land gestorven is.
Hannanas schreef:Wij zien Nosey natuurlijk niet, maar op jouw gedeelde filmpje van de eerste week zie ik geen pompend paard. Ik heb er nog eens naar gespeurd…ik zie het niet. Tezamen met haar fitte levenslust en duidelijke vertering in mest en gewicht.. tsja ik zou balen van die dierenarts. Dat ze zo loopt te pushen.
Dit zijn ernstig benauwde paarden:
https://youtu.be/nnEdos9d8fE?si=CaV5q52f76cc-Wgp
Earth schreef:Ik snap niet dat jullie zo kritisch zijn op de omstandigheden. Er wordt gedaan wat binnen machte ligt. En het is echt een heel ziek paard he.
En ze zijn niet pas 3 dagen bezig, maar 2 weken. Dat is toch wel een verschil lijkt me. Ik snap ergens wel dat je een lijn moet trekken, ook al kijkt een paard nog zo blij uit zijn ogen. Dat is enkel vermenselijken, hoewel het ook logisch is dat je daar hoop in blijft houden.
Leona ik vind dat je het heel knap doet hoor, en ja er zijn gewoon grenzen ,ook al bepalen wij die soms niet zelf. Ik denk dat het best realistisch is voor Nosey, je weet zelf ook hoe slecht ze staat.
Citaat:De DA zei dat ze voor zover zij kon zien niet lijdt nu en ook geen acute pijn heeft. Daar ben ik het mee eens.
DuoPenotti schreef:Eerst zegt de daCitaat:De DA zei dat ze voor zover zij kon zien niet lijdt nu en ook geen acute pijn heeft. Daar ben ik het mee eens.
Daarnaast zegt de da ook nog vaak heb geen ervaring met zo'n magere paarden.
En vervolgens is bekend dat het paard piroplasmose en lijkt de dierenarts er klaar mee.
Geen inslaapplicht, maar lijkt de longen nu aan te grijpen om het wel door te drukken.
En ik lees niemand die er ts op aankijkt.
Maar wel de dierenarts.
Ja paard is ziek en ja misschien is het wel zo dat je over 6 maanden moet zeggen, paard kan echt niet opbouwen in conditie. Kan daarom nooit in een kudde staan, ja dan kan inslapen nog.
Maar een paard dat nu elke dag iets opknapt, zo helder uit de ogen kijkt....
Ik vind het naar dat de dierenarts nu gaat dreigen...
En vind het voornamelijk heel erg voor ts, want wat moet je dan? Er is niet veel keuze.
En het zal helaas niet zijn dat er tig klinieken in de buurt zitten en dat een second opinion zo is gemaakt.
Maar het voelt gewoon heel oneerlijk...
En ja ik zal ts steunen, maar blijf de dierenarts een oethannes vinden