Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:DuoPenotti schreef:Fijn dat het goed gaat!
Vind jullie een leuke combi.
Maar daarom gaan ze toch ook springlessen halen?
Als ze nu zou zeggen. Het gaat prima we hebben geen hulp nodig dan gaf ik je gelijk.
Maar denk dat hier foto's en filmpjes gedeeld worden die bij andere ook gebeuren maar niet geplaatst worden...
Thanks!
Mbt het dikgedrukte - ik weet wel hoe veel recreatieruiters die niets met springen hebben springen aanpakken, maar vind het dan best vaak storend en niet fijn voor die paarden. Je ziet dan zoveel valse en ontbrekende grondlijnen, opjagen, onmogelijke afstanden bouwen... Je vraagt dan iets wat gewoon niet fair is om te vragen. Zou men in dressuur ook niet op prijs stellen toch?
Ook al kan ik ongetwijfeld iets te vaak erin gaan met een gestrekt been, mijn insteek is echt niet om een kind af te zeiken (die ook gewoon enorm hard haar best doet!net zoals de pony).
Als ik dit lees:Petpa schreef:"TS plaatst niet uitsluitend de mooie plaatsjes.
Maar ook de reis naar die plaatjes toe.
Is mijn punt dat die plaatjes dus niet horen bij een reis ergens naar toe. Want wat er op die filmpjes gebeurt is gewoon niet nuttig of leerzaam.
En ook komen er paar nieuwe screenshots bij, allebei met een valse grondlijnDan denk ik gewoon... zoek eerst hulp? Instructie en begeleiding? Want dit is totaal niet een weg die ergens naartoe leidt. Niet omdat het meisje nu geen perfecte ruiter is, dat maakt helemaal niet uit.
Ik heb trouwens ook leren springen op manegepaarden. Wel manegepaarden die die kruisjes al zo vaak hadden gesprongen dat het redelijk vanzelf ging ook al hadden ze weinig talent. En daarna op ex-wedstrijdpaarden (BB of B regio, geen Longines Tour).
Men komt snel met verhalen hoe zij dan wel helemaal wilde dingen deden met springen, maar als je het op die manier dus nooit goed hebt geleerd heb ik misschien gelijk en is zulke aanpak niet nuttig of leerzaam?Punz schreef:( en joh... wat ben ik blij dat ik nooit beelden plaats van mij en mijn Connemara raket over een kruisje... Die kleine vuurpijl ( L eventing bij de paarden) zou dan vrees ik ook wel wat commentaar opleveren..
Even in je profiel gespiektdie pony kan toch prima springen en laat zich heel netjes naar de sprong toe rijden? Als jij een een minder handige ruiter bent (jouw woorden, niet de mijne
) op zulke pony maar wel een eerlijke oefening rijdt op je eigen niveau denk echt niet dat er iemand heel negatief gaat reageren hoor
GabberGill schreef:https://vm.tiktok.com/ZIJWBYP7m/
Dat konden ze ook thuis. De galop is gewoon nog net wat te hard, maar dat komt wel goed!
Thuis beginnen we met een balk op de grond in stap draf en galop en bouwen dan een kruisje die ze nog in stap kan. Daarna een kruisje iets hoger met de draf en galop.
Er wordt dus opgebouwd en aan controle gewerkt. We missen alleen echt een 3e balk thuis
Jolliegirl schreef:GabberGill schreef:https://vm.tiktok.com/ZIJWBYP7m/
Dat konden ze ook thuis. De galop is gewoon nog net wat te hard, maar dat komt wel goed!
Thuis beginnen we met een balk op de grond in stap draf en galop en bouwen dan een kruisje die ze nog in stap kan. Daarna een kruisje iets hoger met de draf en galop.
Er wordt dus opgebouwd en aan controle gewerkt. We missen alleen echt een 3e balk thuis
Bij de bouwmarkt een tuinpaal halen, punt eraf halen en die als grondbalk gebruiken