Jill en Sunn vliegen vooruit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:22

GG, ga vanavond lekker genieten van de les van je meisje + Sun!

En ik sluit me bij Rocamor aan; ook ik ben benieuwd wat Jill van de les vindt!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 13:24

@Fly_high
Ik snap je punt volledig
2 april zochten wij al hulp
Afbeelding

Vanuit daar eerst aan hunzelf gewerkt. Ik heb dus eerst dressuurmatig een heleboel verbeterd zodat ze meer controle had en reed.

Nu dus langzaam aan klaar voor het echte werk.

Hulp zoeken deden we dus wel degelijk, maar helaas was het niet te verwezenlijken op de manier hoe we dit graag hadden gedaan. Roeien met de riemen die je hebt, maar wel degelijk open staan voor hulp van derden.

Ik denk altijd na en weet dat dit geen ideale situatie is maar ik vind het nog steeds een redelijk verhaal. De pony is niet dagelijks onder het zadel aan het springen geweest. We hebben wel getest of ze mee kon rijden in de les.

Dat moment is nu aangebroken. Als ik had gedacht dat we het hier perfect doen had ik nooit een les gereserveerd voor haar of ernaartoe gewerkt dat ze die les in kon.

Vol trots delen doen we nu nog niet, maar we laten wel nog steeds de weg zien die we bewandelen.

@Elin opbouwende kritiek mag en ik neem verschillende meningen zeker mee en kijk of het hier past. Vele heb ik prive gesproken, maar dat weet niemand hier. Ik hoor juist graag hoe of wat, maar ik kom ook niet uit een ei en zie vaak zat wat er anders moet of beter kan. Dressuurmatig zijn ze heel erg vooruitgegaan en ontwikkelen ze samen goed, maar springen zijn we nog bij 0. Dressuurmatig en basistechnisch kan ik ze erg goed helpen maar springen kan ik mooi vertellen en daar blijft het bij. Ik zie wat er misgaat, ik zie waar het struikelblok zit en ik kan het deels verhelpen maar niet goed genoeg.

Ik vind het leuk om dat te delen en dat blijf ik ook doen.

@petpa wn Rocamor
Jill heeft er zin in!
Sun waarschijnlijk ook

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:19

Fly_high schreef:
DuoPenotti schreef:
Fijn dat het goed gaat! :j
Vind jullie een leuke combi.

Maar daarom gaan ze toch ook springlessen halen?

Als ze nu zou zeggen. Het gaat prima we hebben geen hulp nodig dan gaf ik je gelijk.

Maar denk dat hier foto's en filmpjes gedeeld worden die bij andere ook gebeuren maar niet geplaatst worden...

Thanks!

Mbt het dikgedrukte - ik weet wel hoe veel recreatieruiters die niets met springen hebben springen aanpakken, maar vind het dan best vaak storend en niet fijn voor die paarden. Je ziet dan zoveel valse en ontbrekende grondlijnen, opjagen, onmogelijke afstanden bouwen... Je vraagt dan iets wat gewoon niet fair is om te vragen. Zou men in dressuur ook niet op prijs stellen toch?
Ook al kan ik ongetwijfeld iets te vaak erin gaan met een gestrekt been, mijn insteek is echt niet om een kind af te zeiken (die ook gewoon enorm hard haar best doet! :j net zoals de pony).

Als ik dit lees:

Petpa schreef:
TS plaatst niet uitsluitend de mooie plaatsjes.
Maar ook de reis naar die plaatjes toe.
"

Is mijn punt dat die plaatjes dus niet horen bij een reis ergens naar toe. Want wat er op die filmpjes gebeurt is gewoon niet nuttig of leerzaam.

En ook komen er paar nieuwe screenshots bij, allebei met een valse grondlijn :') Dan denk ik gewoon... zoek eerst hulp? Instructie en begeleiding? Want dit is totaal niet een weg die ergens naartoe leidt. Niet omdat het meisje nu geen perfecte ruiter is, dat maakt helemaal niet uit.

Ik heb trouwens ook leren springen op manegepaarden. Wel manegepaarden die die kruisjes al zo vaak hadden gesprongen dat het redelijk vanzelf ging ook al hadden ze weinig talent. En daarna op ex-wedstrijdpaarden (BB of B regio, geen Longines Tour := ).

Men komt snel met verhalen hoe zij dan wel helemaal wilde dingen deden met springen, maar als je het op die manier dus nooit goed hebt geleerd heb ik misschien gelijk en is zulke aanpak niet nuttig of leerzaam?

Punz schreef:
( en joh... wat ben ik blij dat ik nooit beelden plaats van mij en mijn Connemara raket over een kruisje... Die kleine vuurpijl ( L eventing bij de paarden) zou dan vrees ik ook wel wat commentaar opleveren..

Even in je profiel gespiekt ;) die pony kan toch prima springen en laat zich heel netjes naar de sprong toe rijden? Als jij een een minder handige ruiter bent (jouw woorden, niet de mijne :P ) op zulke pony maar wel een eerlijke oefening rijdt op je eigen niveau denk echt niet dat er iemand heel negatief gaat reageren hoor :)

Dit vind ik tenminste opbouwend en constructieve kritiek, komt een stuk beter over!

En ik ben benieuwd naar de les vanavond, leuk!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 22:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1e x ander terrein is al heel spannend en dan ook nog eens springen. Ik ben gewoon trots.
Ze vonden het beide leuk, maar pittig.

Sun moet nog een middenweg vinden tussen hard en stilstaan maaaaaaar ze deed het.

Jill moet nog even wat meer leren wanneer ze moet ondersteunen.

Kortom leerzame les en ging verre van verkeerd.

Volgende week zijn ze weer van de partij.

Afbeelding

Punz

Re: Jill en Sunn vliegen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 23:42

Ohhhh.........foto 3 is exact hoe mijn eventing schimmeltje lage hindernisjes doet: bijzonder soort draf met de voorbenen, springend afzetten met de achterbenen.. _O- _O- Te grappig!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 23:48

Punz schreef:
Ohhhh.........foto 3 is exact hoe mijn eventing schimmeltje lage hindernisjes doet: bijzonder soort draf met de voorbenen, springend afzetten met de achterbenen.. _O- _O- Te grappig!

Speciaal voor jou
De hackneysprong hahahaha

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 23:51

:D Had ik er dus inderdaad de goede naam aan gegeven! :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 00:03

De perfecte naam! Ik noem het de borstcrawl

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 08:57

Wat fijn, ze kon nu lekker vanuit draf aanrijden? De kop is er af in ieder geval!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 11:49

https://vm.tiktok.com/ZIJWBYP7m/

Dat konden ze ook thuis. De galop is gewoon nog net wat te hard, maar dat komt wel goed!

Thuis beginnen we met een balk op de grond in stap draf en galop en bouwen dan een kruisje die ze nog in stap kan. Daarna een kruisje iets hoger met de draf en galop.

Er wordt dus opgebouwd en aan controle gewerkt. We missen alleen echt een 3e balk thuis

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:56

Zo zie je maar weer dat filmpjes nooit een volledig beeld geven, dit ziet er al heel anders uit.

Galop is natuurlijk ook hard omdat ze zo enthousiast wordt. Komt vast wel goed met lessen en trainen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:00

Wat fijn dat de les goed ging :j
Knap hoor op vreemd terrein en springen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:34

GabberGill schreef:

Dat konden ze ook thuis. De galop is gewoon nog net wat te hard, maar dat komt wel goed!

Thuis beginnen we met een balk op de grond in stap draf en galop en bouwen dan een kruisje die ze nog in stap kan. Daarna een kruisje iets hoger met de draf en galop.

Er wordt dus opgebouwd en aan controle gewerkt. We missen alleen echt een 3e balk thuis

Bij de bouwmarkt een tuinpaal halen, punt eraf halen en die als grondbalk gebruiken :))

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 11:52

Jolliegirl schreef:
GabberGill schreef:

Bij de bouwmarkt een tuinpaal halen, punt eraf halen en die als grondbalk gebruiken :))

Ik hoor dit vaker

Ik ben toen naar het tuincentrum gegaan en toen zei die dat die die punt er niet afkreeg omdat het een bepaald type hout was. Toeb dacht ik "oke als hun machines het al niet trekken dan is mijn zaag hier niet voor gemaakt."

Maar vandaag verhuizen we alweer dus dan hebben we meer balken tot onze beschikking

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 12:03

We hebben wel een ruitertje erbij voor sun!
Ze is momenteel een echte kinderpony!

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:04

Wat een onzin :')
Ik zaag die punten eraf met een handzaag.

Fijn dat je nu materiaal hebt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:56

Succes met de verhuizing vandaag. Gaat het nieuwe ruitertje mee naar de andere stal?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:07

Knappe pownie, zo braaf!

Hopelijk is ze niet teveel van slag na de verhuizing.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 14:48

Jolliegirl schreef:
Wat een onzin :')
Ik zaag die punten eraf met een handzaag.

Fijn dat je nu materiaal hebt.

Nou ik was bij de praxis en hij zei dat ze niet door het matriaal kwamen. Misschien had hij gewoon geen zin op zijn zondag om wat voor me te doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:54

Dat vermoed ik haha

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 23:48

Afbeelding
Afbeelding

Ze staan rustig en we hebben vandaag toch even opgezadeld. Ondanks dat ze met van alles bezig was (volkomen logisch) heeft jill haar er wel doorheen kunnen krijgen!

Na afloop konden we zeggen dat het wmeen aardige rit was.

Sun is eigenlijk het beste geaard van allemaal. Frits is heel erg zoekende maar dat komt goed en Ziva mijn grote vos die snapt het soms even niet meer

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:20

Wat goed om te horen! Valt alweer mee..het is natuurlijk heel erg wennen voor ze alle drie zo'n verhuizing.

Ze ziet er lekker kijkerig uit ja haha. Maar fijn dat Jill haar daar gewoon doorheen kon rijden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 14:25

De laatste maand zijn we in de medische molen terecht gekomen omtrent jill haar groeien en ontwikkelen, dit vooral om alle mogelijke negatieve dingen uit te sluiten.

Hersenscan
Mri
Buikecho
Polsfoto
Bloedonderzoeken

Na spannende dagen en weken zijn we veel te weten gekomen. Hebben we weer een boel bijgeleerd en zijn we vooral heel blij dat we antwoorden hebben.

Jill heeft gelukkig een natuurlijke puberteit en loopt zowel geestelijk als lichamelijk 3 jaar voor. Op de polsfoto is duidelijk te zien dat zij de botrijping van een 12 jarige heeft. Ze is natuurlijk nog maar net 9 jaar.

Dit verklaart dus een hoop!

Aangezien ze haar spurten al redelijk gehad heeft denken ze dat ze 1.60 a 1.65 zal worden.

Jill haar reactie was goud!
Zo maar mam als ik dan geen dikke kont krijg dan kan Sunny voor altijd mijn pony blijven!

Haar lichaam heeft dus veel gedaan het afgelopen jaar en vandaar dat ze ook van kleine frummel ineens een grote minivolwassene was.

Afbeelding

Ze hoeft dus mijn paard niet te stelen *\o/*

Veel mensen vroegen zich af hoe en wat en daarom zet ik het hier neer. Dat scheelt een hoop berichten tikken

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:31

A gos.
Jill heeft (nare) onderzoeken moeten ondergaan.
Gefeliciteerd met deze uitslag!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:34

Draagt Jill nou een (vieze zelfs) paardrijbroek om in het ziekenhuis op onderzoek te gaan? _O-