Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:Lars is echt een lieverd he, dat zie je aan alles.
Ik denk dat hij bij jullie ook goed op zijn plek is.
En het is natuurlijk geweldig dat jullie Sally en Lucy toen gered en opgevangen hebben.
En laatst las ik dat je tzt wilde gaan evalueren, en bekijken hoe dat in de toekomst verder moet met ze.
En als ik dan vooral even op Sally, de merrie zelf inzoom, dan zie ik dat haar hoeven echt wel heel nodig aandacht behoeven. En dan vraag ik me toch af.. zou die merrie misschien niet juist ook even wat ‘doorpakken’ nodig zijn.
En daarmee bedoel ik, iemand die zich niet laat intimideren door dat orenspel, iemand die niet bang is voor het dreigen met bijten en er desnoods een korf omdoet ofzo. Sedatie geeft en de hoeven bekapt, en maakt dat de merrie normaal kan worden benaderd.
Ik had uit het filmpje de indruk dat Sally niet begrijpt wat de bedoeling is van wat je zelf freestyle noemt. Ze loopt zo dicht mogelijk naar de andere paarden toe en komt in beweging als ze wordt benaderd door de instructrice.
Ik zou haar liever niet forceren te lopen met deze hoeven, ivm verkeerde belasting van de pezen.
Nouja zelf heb ik ook geen ervaring met de freestyle benadering. Ik denk alleen dat het in dit tempo nog wel even duurt voor ze normaal hanteerbaar is. Als ze dat al wordt..
En ik begrijp best de angst gebeten te kunnen worden maar volgens mij heeft de pony daarmee wel de leiding genomen, even sjaga kijken en iedereen laat haar met rust.
Je hoeft volgens mij niet bang te zijn dat ze als iemand even doorpakt, weer opnieuw heel schuw wordt. Zolang je er eerlijk mee omgaat komt dat wel goed.
Ik hoop gewoon dat dat gaan lukken, het is verder best een leuke pony en ik wens jullie er echt het beste mee!
StalNollie schreef:Oei oei is wond nog steeds niet dicht. Kan een hoop ellende betekenen, beter had je dit afgewacht alvorens hem over te nemen.
Het is overigens geen booster vaccinatie maar gewoon een vaccinatie. 1 van de drie basis qua tijd dat er tussen moet zitten maar geen booster.
Ik zelf zou Lucy wel naar huis halen en veulen nog op stal daar laten. Als ze dan weer heftig terug valt kan je verder nadenken alvorens weer te koppelen met haar veulen.