De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grace1989

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:12

Wat een bijzonder verhaal. Fijn dat de paarden bij jou terecht zijn gekomen.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 17:57

Even een snelle update (druk dagje vandaag)

Vanmorgen met mijn zoontje en zijn begeleidster bij de paarden geweest. Eerst met Lars en mijn zoontje aan de gang gegaan. (Hier volgt later, ik vermoed morgen) meer over. Lars is echt zo'n lief paardje en het ging super samen.

Waar ik deze snelle update even aandacht aan geef is Sally. De begeleidster van mijn zoontje is ook freestyle instructrice. Ze hoort mijn verhalen ook al bijna 10 maanden over Sally aan maar had Sally nog niet ontmoet. Omdat ze vandaag wat ruimer in haar tijd zat en we toch naar de paarden gingen, wilde ze graag ook eens freestyle met Sally proberen om te kijken of dit Sally kon helpen. Dus vandaag was het zo ver. Tijd voor Sally.

Ik heb haar zonder enige moeite uit de wei gehaald en in de bak gezet, een rijbak is eigenlijk te groot maar konden even juets vibden om de bak veilig te halveren. Mee aan een halster touw doet altijd ontzettend braaf. Nu dus geen uitzondering. Sally was fris, waarom weet ik niet of het komt omdat we iets met haar gingen doen of omdat de bak beter beweegt dan de weide waar veel modder is geen idee maar ze had lekkere energie, zo heb ik maar zelden gezien in de afgelopen maanden.

De begeleidster is lekker met haar aan de slag gegaan en Sally deed het geweldig, zeker voor de eerste keer met een compleet onbekend persoon voor haar.
Hieronder plaats ik filmpjes voor de gene die het interessant vinden. Vooral in het laatste filmpje zie je dat ze echt ontspant en hard gewerkt heeft. De filmpjes staan in volgorde en je ziet echt veranderingen gaande weg...het zijn wel redelijk lange filmpjes geworden .. voor de liefhebber ...
https://youtu.be/pmTa0QXHPug

https://youtu.be/n90bdF5I26k

https://youtu.be/ht4rLqMkasA

https://youtu.be/JFg2GU0xyG0

https://youtu.be/GcjM6ydOdxs
Laatst bijgewerkt door Salinah op 28-02-25 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 18:13

Dubbel geplaatst

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 18:13

Het gaat zijn gangetje met Sally, Lucy en Lars.

Ik heb vandaag geprobeerd wat foto's van Lucy te maken waarbij je kan zien dat Lucy een schimmel word.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er komen elke dag meer witte haren door haar vacht heen. Ik denk wel dat ze net als haar vader pas echt laat wit zal worden. Haar vader heeft ook nog veel bruin. Hij word volgende maand, 4 jaar.
Lucy is en blijft echt een boefje.
Afbeelding

Met Sally hebben we afgelopen vrijdag de 2de keer freestyle oefeningen gedaan. Dit deed ze alweer een heel stuk beter dan de week er voor. Ze lijkt het zelf ook echt leuk te vinden op nieuwe dingen te leren en aandacht te krijgen.

Ze was vorige week enorm hengstig (maar ook echt heftig hengstig) ze is de enige volwassen merrie op de pensionstal (de rest zijn ruinen en 1 hengst) en dat hebben ze allemaal geweten dat madame vlinders in haar buik had :D gelukkig lijkt het nu weer voorbij maar jeetje zo heftig heb ik het bij Sally nog niet mee gemaakt.
De papa van Lucy gek maken met haar hormonen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar ondanks dat en afleidingen ging het freestylen echt heel erg goed. Hier heb ik weer filmpjes van gemaakt maar moet ik nog uploaden...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sally staat nu naast Lars in de wei met een enkel stroomdraadje er tussen en ook dat gaat super goed. Lars is ontzettend beleefd en ontspannen en dit lijkt voor Sally ook erg fijn te zijn. Ik vermoed dat ze samen wel goede vriendjes kunnen worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lars is gewoon een braaf paardje die het allemaal echt oke lijkt te vinden. Hij is tot nu toe ontzettend stabiel :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en hij houd net als Lucy enorm van banaan ben ik achter gekomen Sally vind banaan echt helemaal niets
Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:50

Lucy wordt idd schimmel, zag je ook al als veulentje. Leuke update!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:17

Lars is echt een lieverd he, dat zie je aan alles.
Ik denk dat hij bij jullie ook goed op zijn plek is.

En het is natuurlijk geweldig dat jullie Sally en Lucy toen gered en opgevangen hebben.
En laatst las ik dat je tzt wilde gaan evalueren, en bekijken hoe dat in de toekomst verder moet met ze.
En als ik dan vooral even op Sally, de merrie zelf inzoom, dan zie ik dat haar hoeven echt wel heel nodig aandacht behoeven. En dan vraag ik me toch af.. zou die merrie misschien niet juist ook even wat ‘doorpakken’ nodig zijn.
En daarmee bedoel ik, iemand die zich niet laat intimideren door dat orenspel, iemand die niet bang is voor het dreigen met bijten en er desnoods een korf omdoet ofzo. Sedatie geeft en de hoeven bekapt, en maakt dat de merrie normaal kan worden benaderd.
Ik had uit het filmpje de indruk dat Sally niet begrijpt wat de bedoeling is van wat je zelf freestyle noemt. Ze loopt zo dicht mogelijk naar de andere paarden toe en komt in beweging als ze wordt benaderd door de instructrice.
Ik zou haar liever niet forceren te lopen met deze hoeven, ivm verkeerde belasting van de pezen.

Nouja zelf heb ik ook geen ervaring met de freestyle benadering. Ik denk alleen dat het in dit tempo nog wel even duurt voor ze normaal hanteerbaar is. Als ze dat al wordt..
En ik begrijp best de angst gebeten te kunnen worden maar volgens mij heeft de pony daarmee wel de leiding genomen, even sjaga kijken en iedereen laat haar met rust.

Je hoeft volgens mij niet bang te zijn dat ze als iemand even doorpakt, weer opnieuw heel schuw wordt. Zolang je er eerlijk mee omgaat komt dat wel goed.
Ik hoop gewoon dat dat gaan lukken, het is verder best een leuke pony en ik wens jullie er echt het beste mee!

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 05:48

Marigold schreef:
Lars is echt een lieverd he, dat zie je aan alles.
Ik denk dat hij bij jullie ook goed op zijn plek is.

En het is natuurlijk geweldig dat jullie Sally en Lucy toen gered en opgevangen hebben.
En laatst las ik dat je tzt wilde gaan evalueren, en bekijken hoe dat in de toekomst verder moet met ze.
En als ik dan vooral even op Sally, de merrie zelf inzoom, dan zie ik dat haar hoeven echt wel heel nodig aandacht behoeven. En dan vraag ik me toch af.. zou die merrie misschien niet juist ook even wat ‘doorpakken’ nodig zijn.
En daarmee bedoel ik, iemand die zich niet laat intimideren door dat orenspel, iemand die niet bang is voor het dreigen met bijten en er desnoods een korf omdoet ofzo. Sedatie geeft en de hoeven bekapt, en maakt dat de merrie normaal kan worden benaderd.
Ik had uit het filmpje de indruk dat Sally niet begrijpt wat de bedoeling is van wat je zelf freestyle noemt. Ze loopt zo dicht mogelijk naar de andere paarden toe en komt in beweging als ze wordt benaderd door de instructrice.
Ik zou haar liever niet forceren te lopen met deze hoeven, ivm verkeerde belasting van de pezen.

Nouja zelf heb ik ook geen ervaring met de freestyle benadering. Ik denk alleen dat het in dit tempo nog wel even duurt voor ze normaal hanteerbaar is. Als ze dat al wordt..
En ik begrijp best de angst gebeten te kunnen worden maar volgens mij heeft de pony daarmee wel de leiding genomen, even sjaga kijken en iedereen laat haar met rust.

Je hoeft volgens mij niet bang te zijn dat ze als iemand even doorpakt, weer opnieuw heel schuw wordt. Zolang je er eerlijk mee omgaat komt dat wel goed.
Ik hoop gewoon dat dat gaan lukken, het is verder best een leuke pony en ik wens jullie er echt het beste mee!

Bedankt voor je reactie.
Met Sally zijn we bezig en zullen binnenkort een poging gaan doen om door te pakken met haar hoeven. Daar zijn we zeker ook meebezig. Het zal met een sedatie gedaan moeten worden maar we denken dat we met Sally aardig zover zijn dat het mogelijk gaat worden om dit veilig te doen op korte termijn.

Wat betreft het freestylen is een rijbak geen ideale grote. Het moet eigenlijk een vierkant zijn van +/- 15x15 meter. Een rijbak is te groot. We hadden alleen op stal even niets bij de hand om veilig de bak te halveren vandaar dat we het zo zijn gaan proberen. Sally deed het zeker voor de eerste keer, en dan ook nog in een te grote ruimte, juist heel goed. Het idee van freestyle is dat op een natuurlijke manier leiding neemt. Clip van het halstertouw staat voor het hoofd van paard en uiteindelijk halstertouw voor staart. Door je lichaamshouding en aanwijzingen met de leadrope, leid je het paard in de vrije ruimte zonder fysiek contact in richting, tempo en houding. Jij en het paard maken tijdens deze techniek afspraken wat resulteert in wederzijds respect. Het is een bekende loswerk methode
Heb je eenmaal deze basiscontrole dan heeft dat positieve gevolgen voor onze positie als gerespecteerd leider. Check bijv maar eens Google onder Emiel voest

Dat Sally dus gaat lopen voor de instructrice is exact wat de instructrice van haar vraagt om te doen. De instructrice leid haar in een voorwaardse beweging de richting uit die zij bepaald. Ze ziet ook dat Sally een aantal keer wel doorbreekt,dit komt vooral omdat ze te veel ruimte en afstand heeft omdat de bak te groot is en waarschijnlijk omdat het voor haar ook nieuw is en zoekende is.

Op mijn weide ben ik een loswerk/trainingbakje aan het creëren met wel de juiste afmetingen zodat we daar wel goed kunnen oefenen (zowel freestyle als het longeren) want binnenkort is het weer tijd om lekker terug te komen op mijn weide. We zijn daar nu met de laatste voorbereidingen bezig.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 18:32

3 April moet het gaan gebeuren!
Dan komt de hoefsmid en dierenarts voor Sally. Het plan is gemaakt en we zijn met 4 mensen aanwezig waaronder ikzelf en de vaste verzorgster die elke dag voert op de pensionstal, de hoefsmid en de dierenarts. Sally heeft met de persoon van de pensionstal inmiddels een vrij goede band dus met ons tweeën moet het gewoon gaan lukken om haar te begeleiden bij de dierenarts voor de sedatie. Van te voren krijgt ze ook een sedatie via de pasta om zo voor de dierenarts ook de scherpe randjes eraf te halen. Dit is ook min of meer een eis van de dierenarts want ze weet hoe heftig Sally kan reageren. Als de sedatie eenmaal goed werkt is de hoefsmid aan de beurt om haar werk te doen. Ik hoop echt zo dat het nu gaat lukken. Als dit niet gaat werken weet ik het echt niet meer. Sally maakt echt stapjes in de goede richting maar dit is gewoon iets wat niet langer uitgesteld kan worden. Het moet.

Mogelijk zijn we daarna wel een stuk terug bij af, maar dat is dan maar zo. 3 April is gewoon de dag, dat het gedaan moet worden.

Daarna zullen ze snel verhuizen naar mijn weide. Ik twijfel nog aan alle kanten wie wat wanneer. De stal eigenaar is wat bang als ik ze alle 3 in 1x verhuis dat Sally terug zal vallen in oude patronen en gedrag omdat Lucy dan weer bij haar staat. Mijn plan daarin lijkt nu te gaan worden dat ik Sally en Lars samen eerst verhuis. Dan zijn Sally en Lucy echt volledig gescheiden. Dat zijn ze nu ook maar ze kunnen elkaar wel zien, horen en ruiken. Dit geeft nog veel over en weer contact tussen die 2. Als Sally naar mijn weide verhuist is ook dat contact volledig doorbroken en komen ze echt nog meer los van elkaar. Ook kan Sally dan samen met Lars eerst een band opbouwen voor mevrouw druk bol erbij komt.

Het zou ook nog kunnen dat Lars en Lucy eerst verhuizen en Sally nog op de pensionstal blijft en later komt. Maar dat zie ik meer als een plan B.

Wat is jullie ervaring hiermee? Lucy is rond de verhuizing 4 maanden afgespeend.

Lucy krijgt 3 April de laatste boost vaccinatie en dan is ook Lucy helemaal klaar.

Afbeelding
Lucy schimmel in wording
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook over Lars maak ik me een beetje zorgen. Helaas kon ik gisteren geen contact meer krijgen met de dierenarts maar check het maandag even. Hij is in december geruind. Dit is volkomen mis gegaan en is hij door het oog van naald gekropen en bijna dood gebloed door fout van de dierenarts. Hij is toen met grote spoed opgenomen geweest in een kliniek, heeft bloedtransfusies gehad enz en heeft daar een aantal dagen gestaan. De vorige eigenaar is zelf ook paarden dierenarts (zij heeft niet de castratie gedaan) en heeft hem hierom ook weken langer gehouden bij haar thuis tot alles goed ging. Maar ik twijfel nu toch of de wond wel goed geneest. Dus ook om Lars wat medische zorgen momenteel. (heb er foto's van maar post ik hier niet)

Gelukkig doet hij verder super, heeft energie en staat inmiddels ook 24/7 buiten. Dit lijkt hij erg fijn te vinden en geniet van het buiten leven en de ruimte. Bij mij op de weide willen we gaan proberen om hem op blote voeten te zetten. Dat doe ik liever daar ivm de kwetsbaarheid van de hoeven de eerste weken. Op mijn weide is alleen gras en zand, geen stenen of grind.
Afbeelding

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:06

Spannend! Maar je moet wat, bekappen hoort nou eenmaal bij de verzorging. Het uiteindelijke alternatief voor onhandelbaar blijven is immers ook niet zo mooi.
Ben heel benieuwd naar de updates na 3april en hup Sally, begrijp nou eens dat je een heel lief mens hebt getroffen die het beste met je voorheeft!

En wat groeit Lucy mooi uit! Die gaat heel goed het voorjaar in zo te zien. En lekker overbouwd en een mooi pienter oogje, en goede uitstraling.

En sterkte met Lars. Komt vast wel goed uiteindelijk. Wel naar van die fout zeg pff.. arm dier, wat een toestand zal dat zijn geweest!

Je hebt het er maar druk mee, nog naast het gezin zoveel pony’s met elk hun eigen verhaal.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 20:36

Ik vind Lucy ook echt prachtig, wat een mooi paardje wordt dat! Ik denk dat je eerste plan van verhuizen wel het beste is voor Sally, Lars is lekker makkelijk, misschien wordt zij daar ook wat kalmer van. Zo kun je haar wellicht wat handelbaarder maken. Misschien met wat hulp erbij van iemand? Als ze dagelijks wat meer door handen komt, dan zal het vast ook sneller beter gaan. Je doet enorm je best voor je paarden, ze hebben het getroffen met jou. Succes met het bekappen, hopelijk lukt het zo.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 21:51

Oei oei is wond nog steeds niet dicht. Kan een hoop ellende betekenen, beter had je dit afgewacht alvorens hem over te nemen.

Het is overigens geen booster vaccinatie maar gewoon een vaccinatie. 1 van de drie basis qua tijd dat er tussen moet zitten maar geen booster.

Ik zelf zou Lucy wel naar huis halen en veulen nog op stal daar laten. Als ze dan weer heftig terug valt kan je verder nadenken alvorens weer te koppelen met haar veulen.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 22:40

StalNollie schreef:
Oei oei is wond nog steeds niet dicht. Kan een hoop ellende betekenen, beter had je dit afgewacht alvorens hem over te nemen.

Het is overigens geen booster vaccinatie maar gewoon een vaccinatie. 1 van de drie basis qua tijd dat er tussen moet zitten maar geen booster.

Ik zelf zou Lucy wel naar huis halen en veulen nog op stal daar laten. Als ze dan weer heftig terug valt kan je verder nadenken alvorens weer te koppelen met haar veulen.

Hier noemt de dierenarts het zelf een booster vaccinatie maar ze krijgt hem in elk geval dus is sws goed.

Wat betreft Lars. Tja het is even afwachten hoe mijn dierenarts het inschat. Volgens de vorige eigenares, die zelf ook dierenarts is, is het geen probleem maar ik vertrouw het gewoon niet. De castratie is flink mis gegaan, dat wist ik wel vooraf. Die heeft ze door een praktijk laten uitvoeren omdat ze dat prettiger vond ivm de verkoop. Maar deze dierenarts had een stagiaire bij die het mocht doen. Deze heeft boven de klem afgesneden ipv onder de klem. Dit had de dierenarts niet direct opgemerkt waardoor hij dus met spoed opgenomen moest worden omdat hij bijna dood bloede. Het is dus ook geen "normale" wond. De wond is vele malen groter en heftiger geweest. Dat het dus meer tijd vraagt om helemaal te herstellen was niet gek. Maar ik twijfel nu of het nog goed gaat of dat er toch ingegrepen moet worden, dus wil het graag overleggen met mijn eigen dierenarts. Ja ik had misschien kunnen wachten met hem overnemen (ik heb hem niet rechtstreeks gekocht van de vorige eigenares maar heb inmiddels wel goed contact met haar) aan de andere kant is hij wel, wat bij ons past en waren er meer mensen met interesse in hem. Hij oogt er overigens zelf geen last van te hebben en loopt gewoon normaal, eet en drinkt gewoon normaal, plast normaal enz. Dus misschien is het zorg om niets maar liever een zorg om niets dan achteraf zeggen had ik maar...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:01

Mooie foto's van een timide Sally die uiteindelijk toch neus aan neus staat met Lars. Heel leuk om te zien hoe ze 'ondooid'. :)

En freestyle training is heel fijn om te doen met je paard! Heel goed dat jullie dit opgepakt hebben. Het is een hele goede manier om je bewust te worden hoe jouw eigen houding en lichaamstaal je paard beïnvloed. En ook om uit de reacties en lichaamshouding van je paard af te leren lezen hoe jouw paard zich voelt. Niets mooiers dan een angstig paard dat door de freestyle training uiteinde tot een joinup komt. :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:31

Je mag foto altijd in pb doorsturen ik castreer nogal regelmatig op mijn weide met de dierenarts

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 18:43

Voor Lars laat ik morgen toch de dierenarts komen. Ik weet vrijwel zeker dat het ontstoken is. Hij heeft gelukkig (nog) geen koorts dus is het af te wachten tot morgen maar het zal echt door een dierenarts minimaal bekeken en schoon gemaakt moeten worden onder verdoving. Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar en die schrok ook flink van de nieuwe foto's. Dus morgen is het duimen voor Lars dat het voor hem mee gaat vallen. Het ziet er pijnlijk uit en dat is het ook, daarom moet het echt onder verdoving. Spannend, ik hoop dat het snel beter word voor hem. Arm ventje :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:00

Denk eerder ritje kliniek. Dit komt toch vaak wel van binnen uit

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 20:19

StalNollie schreef:
Denk eerder ritje kliniek. Dit komt toch vaak wel van binnen uit

Ja dat zou ook kunnen. Morgenochtend overleg ik even met mijn eigen dierenarts hoe of wat.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 15:35

Alvast een korte update over Lars. Het is absoluut niet goed. Hij heeft een ontstoken zaadstreng. Gelukkig zijn we er wel snel bij vertelde de dierenarts en zit het nog redelijk laag (zeker nog niet in de buik maar wel beginnend omhoog aan het gaan). De gevolgen zijn wel groot. Hij moet geopereerd worden op tafel. Dit doet mijn dierenarts niet zelf. Maar dat is de enige manier om dit te behandelen. Vandaag word Lars nog opgehaald om naar een kliniek te gaan en word hij naar alle waarschijnlijkheid morgen al geopereerd.
Laatst bijgewerkt door Salinah op 24-03-25 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 16:00

Jeetje wat een narigheid. Hopelijk komt het goed, ik duim voor je. Sterkte!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 16:05

Heel veel sterkte met Lars

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 17:44

Oei had dat wel verwacht gezien je 'omschrijving'. Dat is 1 van de meest voorkomende nasleep van een castratie. Succes en sterkte want dat is echt klote. Ik zou even ook overleggen hoe hij daarna het beste gehouden kan worden op stal of in de weide ? Want dat lijkt me makkelijk te weten voor wat je doet qua indeling wie er gaat verhuizen met wie

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 17:59

Veel sterkte met Lars, wat ik me afvraag op wie gaat de rekening nu verhaald worden met de vorige dierenarts, die een fout heeft gemaakt bij het doorknippen van de zaadstreng? Igg veel sterkte gewenst

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 18:04

Wat een akelig bericht. Ik zal voor hem duimen!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 19:10

Oef!!
Even los van het drama voor het paard zelf, maar je hebt dus een probleem gekocht die veroorzaakt is door een dikke fout van de kliniek die castreerde. Ik zou ook zéker proberen verhaal te halen daar. Dit is de nasleep van hun fout.. gaat vast een duur grapje worden.
Zielig voor je zoontje want die is erg aan Lars gehecht volgens mij.

Heel veel sterkte met dit alles! Hopelijk een goede afloop.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 14:08

Even een update over Lars.
Gisteren is hij opgehaald voor vervoer naar de kliniek.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is gisterenavond goed aangekomen in de kliniek. Daar zijn ze meteen opgestart met antibiotica.

Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen hebben ze een echo gemaakt en ook daaruit kwam het duidelijke beeld van een ontstoken zaadstreng en het abces in de zaadstreng. Eigenlijk precies het beeld wat gisteren bij het bevoelen al gedacht werd. Het abces zit nog onder de lies, daarin zijn we er gelukkig dus wel optijd bij.

Het plan is nu eerst nog 2 dagen antibiotica te geven om al een spiegel op te bouwen en de operatie staat nu voor donderdag gepland. Dit zodat de antibiotica eerst goed opgestart kan worden en Lars zijn omstandigheden voor nu nog gunstig genoeg zijn om de antibiotica die 2 dagen in te laten werken.

Na de operatie zal hij minimaal 2 dagen een drain krijgen en uiteraard voorlopig ook antibiotica. Lars zal waarschijnlijk een week bij de kliniek blijven. Maar goed dit is nu bedacht zoals de artsen vooraf verwachten. Ik kijk liever gewoon even van dag tot dag. Maar er ligt een duidelijk plan voor de komende dagen.

Wat betreft de kosten. Ik heb een zeer fijn contact met de vorige eigenares en wij zullen samen kijken hoe we dit gaan oplossen. Zij heeft gisteren ook super geholpen. Zij heeft ook zeker het allerbeste met Lars voor.

Mijn zoontje vind het natuurlijk verdrietig dat Lars nu in een paarden ziekenhuis is en geopereerd moet worden. Hij hoopt net als wij dat Lars weer heel snel beter word.
Dat was het even voor nu. Het blijft gewoon spannend de komende dagen maar ik heb goede hoop.