Soepblik schreef:Met iedereen die net anders denkt dan jij te negeren kom je niet tot een oplossing. Klagen mag absoluut en is ook terecht in deze ellendige situatie, maar met enkel klagen kom je er niet.
Zou saai zijn om iedereen die anders denkt te negeren. Echter 1 iemand negeer ik niet om het anders denken maar om het labrador gedrag. Oftewel giga dikke plaat voor de kop/hoofd en halsstarrig in ja maar....blijven hangen terwijl 100den keren bewezen is dat het niet werkt. Vervolgens allemaal zijstraatjes erbij halen die totaal niet van belang zijn om naar te bewijzen dat er zeker nog wel ergere dingen zijn...
Daar is niet mee te discussiëren dus kun je beter negeren!
Zoals al zo vaak gezegd is de wolven bewijzen zelf al dat ze hier gewoon niet meer kunnen leven. Hoeveel aanwas is er al doodgereden van dat koppel in België over alle jaren heen? 80 a 90% sowieso. Dat is al bewijs dat ze hier gewoon niet meer passen. Daarnaast zijn verreweg de meeste wolven op doortocht. Zegt ook genoeg lijkt me. Daarnaast vergeleken met landen waar echte natuur is hebben we hier naar verhouding vele malen meer gedood en zwaar gewond vee en zichtmeldingen. Ook dat geeft afwijkend gedrag aan. Hoeveel bewijzen wil men hebben? Kennelijk is het nooit genoeg.
Dan worden de jagers er weer bij gepakt. Tuurlijk is het voor vele jagers ergens ook hobby maar het is ook een drang balans in de natuur te houden en brengen. Was het puur lust dan zouden ze net als wolven ook doen naar hartelust moorden en de makkelijkste dieren pakken. Dan zouden we hier in Zeeland niet met overschot reeën en herten zitten in sommige gebieden. Met zulke informatie alsnog beweren dat jagers voor de lol doden en de natuur verstoren is natuurlijk zot. Dan zouden we namelijk geen wild meer hebben want dan wordt alles geschoten.
Het gaat inderdaad niet altijd in 1x. Daarom wordt er meestal gejaagd met honden erbij. Niet enkel voor apport maar ook voor vlotte nazoek en alsnog snel einde.
Ik wed zeker dat hier ook weer een ja maar bericht op gaat komen