[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:57

SjonnieZ schreef:
En dat dit paard al sinds do vrij rondliep geloof ik voor geen meter.. dat gebied zit vol met paarden liefhebbers.
SjonnieZ schreef:
tamary schreef:

Ander gebied, paardenliefhebber, maar wil/kan niet de financiele risico's lopen + risico's naar mijn andere dieren toe om zo'n dier op te vangen of andersinds in te grijpen, kan de verantwoordelijkheid om als houder aangewezen te worden er stomweg niet bij hebben. En daar zal ik niet de enige in zijn, zelf voor de grote inflatie sprong(en) en amper gras door de droogte.

Dr zit ondermeer een grote manege middenin dat gebied.. sorry hoor maar het kan er bij mij echt niet in.

Dan neem contact op met TS en neem contact op met die manege, in plaats van hier azijn zitten pissen.
Ik vind dit zo destructief.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:00

SjonnieZ schreef:
LadyDii schreef:
Update 31-8: Ondanks alle aandacht, belletjes, rondrijden naar stallen en contact met de fokker.. is nog steeds geen eigenaar bekend. Niemand in omstreken, Duitsland of Nederland, herkend het paard en ook niemand die hem als gestolen of vermist heeft aangemeld.

Het chipnummer is niet terug te vinden bij het RVO. Dat houdt in dat de "eigenaar" het paard niet heeft geregistreerd en ook zijn stalling onbekend blijft. Het vermoeden blijft dat het arme dier is gedumpt.

Hij is afgelopen donderdag al door mensen gezien. Waarom heeft er niemand eerder ingegrepen? Dat laat ik even in het midden.

Ik ga zo weer naar hem, Misterio, toe. Slobber staat alweer klaar en even lekker poetsen. Hij staat al de hele ochtend lekker op de weide. Weer is hij kalm, braaf en laat het allemaal over zich heen komen.

Daar ik al 4 dagen bezig ben en niemand zich heeft gemeld, wil ik toch z.s.m. de dierenarts laten komen. Even een check van A tot Z. Natuurlijk kost dit veel geld en zullen alle kosten goed opgeschreven worden. Ik ben natuurlijk geen goed doel, al lijken mijn acties op dit moment van wel.

Iedereen die geholpen heeft tot zover: Bedankt. Iedereen die nog wil helpen, kan dit doen door het originele (dit) bericht te delen. Mochten er mensen spullen over hebben (dit krijg ik al veel aangeboden, maar kan even al mijn PB's niet bijhouden) mogen jullie dat absoluut kenbaar maken. Maar ik vraag er níet om. Zijn maat is full en deken schat ik rond de 195/205. Alhoewel hij erg schraal is, maar wel groot.

Ik hou jullie op de hoogte.
Voor nu staat hij goed op zijn plek & hij is welkom. Ik bied hem een eeuwig, paardvriendelijk en dierwaardig leven, met alle liefde en aandacht die hij nodig heeft. ❤️‍

Liefs.

En hier is ie dan.. de wending die ik al zag aankomen..
TS: je hebt recht op een vergoeding vanuit de gemeente.

En dat dit paard al sinds do vrij rondliep geloof ik voor geen meter.. dat gebied zit vol met paarden liefhebbers.

Moderatoropmerking:
Bericht deels aangepast naar de regels

Ze verzint dit niet. Ik ben een van de mensen die haar gevraagd heeft om de maten en wij zijn op stal aan het kijken of iemand iets heeft. Mijn paard is een kasteel dus hij zal helaas niks van haar passen qua dekens. En voor de duidelijkheid, ze heeft nergens om gevraagd. Ik heb op eigen initiatief en al meer dan een dag voor dit bericht contact met haar gezocht.

Daarnaast kan ik m’n hand ervoor in het vuursteken dat hij daar echt liep. M’n tante heeft hem ook zien lopen hoor ik net maar die dacht dat het een wild paard was. Die vrouw weet niks van paarden en vond het niet opvallend, helaas. Dat kan ook verklaren waarom er niet eerder ingegrepen is.. voor een leek heeft hij dezelfde kleur als de paarden in de Oostvaardersplassen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:02

SjonnieZ schreef:

Dr zit ondermeer een grote manege middenin dat gebied.. sorry hoor maar het kan er bij mij echt niet in.[/quote]

Als het echt zo'n groot gebied is, ik ben er niet bekend, moet je ook maar net het geluk hebben dat je het paard tegen komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:04

LadyDii: Ergens in de reacties onder het bericht van PZB geeft een medewerker van Horka aan dat ze je graag willen helpen.
Horka is een verkoper van paardenspullen, dus ik zou haar even benaderen. Wellicht kunnen jullie iets voor elkaar betekenen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:04

anen dus. Van meerdere kanten bevestigd dat ts gewoon de waarheid spreekt (wat al idioot is dat dat noet). Kunnen de azinnneukers nu weer terug in hun grot?
Straks denkt ts namelijk:fiets bokt.. ik ben er klaar mee en updated ze niks meer.
en ik wil graag weten hoe het afloopt. En denk meerdere met mij.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:05

*Komt ook even onder meeleessteen vandaan.*
Ik heb ergens de optie Oekraïne gelezen
Even een hersenspinsel
Er zijn veel paarden los gegooid, dit paard kan misschien ook uit Nederland verkocht zijn naar het buitenland (er worden namelijk zoveel paarden getransporteerd)? En dat hij niet goed overgenomen is ? Dat hij daarom nog bij de knhs staat, zijnde dat ie in Nl hoort?
Ik noem ook maar iets Misschien is dit helemaal niet logisch hoor..

In ieder geval Ts, super tof en goed van je dat paard opgevangen hebt.
Ik hoop dat er iemand is die hem herkent en anders dat hij een prachtige toekomst tegemoet gaat bij jou!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:06

Maar SjonnieZ, wat denk jij dan dat de waarheid is? Dat TS dit paard van de slacht heeft gered en er een slaatje uit probeert te slaan? Waarom zou ze liegen dat ze het paard gevonden heeft en vervolgens zoveel moeite doen om de eigenaar op te sporen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:11

Dreamboy schreef:
Maar SjonnieZ, wat denk jij dan dat de waarheid is? Dat TS dit paard van de slacht heeft gered en er een slaatje uit probeert te slaan? Waarom zou ze liegen dat ze het paard gevonden heeft en vervolgens zoveel moeite doen om de eigenaar op te sporen?

En sowieso, waarom gelijk van de slechtste bedoelingen uitgaan? Ik snap dat nooit zo.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:12

Dreamboy schreef:

Deze gebruiker lijkt ook PZB te verdedigen. :) Misschien heeft het iets daarmee te maken?

Enorm jammer dat er altijd wat mensen zijn die goede bedoelingen lijken te willen ontkrachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:15

SjonnieZ schreef:
tamary schreef:
Ander gebied, paardenliefhebber, maar wil/kan niet de financiele risico's lopen + risico's naar mijn andere dieren toe om zo'n dier op te vangen of andersinds in te grijpen, kan de verantwoordelijkheid om als houder aangewezen te worden er stomweg niet bij hebben. En daar zal ik niet de enige in zijn, zelf voor de grote inflatie sprong(en) en amper gras door de droogte.

Dr zit ondermeer een grote manege middenin dat gebied.. sorry hoor maar het kan er bij mij echt niet in.

Weet je. Er zijn mensen waarbij het er niet in kan dat de aarde niet plat is. Gelukkig wordt ze daar niet minder rond van. Dan geloof je het niet. Laat ons naïeve bokkertjes dan gewoon wel mee volgen. Je hebt je plicht gedaan. Zoek nu een topic dat jou en de aanwezigen daar minder ergernis op levert en alle partijen zijn gelukkiger.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:20

Ayasha schreef:
SjonnieZ schreef:

Weet je. Er zijn mensen waarbij het er niet in kan dat de aarde niet plat is. Gelukkig wordt ze daar niet minder rond van. Dan geloof je het niet. Laat ons naïeve bokkertjes dan gewoon wel mee volgen. Je hebt je plicht gedaan. Zoek nu een topic dat jou en de aanwezigen daar minder ergernis op levert en alle partijen zijn gelukkiger.

Dit lijkt me een goed en waardevol advies.
Linksom of rechtsom steun ik liever de correcte opvang van dit paard dan me bezighouden met complottheorieën.

Dus dank voor je bijdrage, en over naar de orde van de dag: zijn er nog zaken waarbij je hulp nodig hebt ts?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:20

Ik kwam ook ergens onder hun Reacties tegen van iemand die dacht dat dit misschien een paard kan zijn van de overstromingen in die regio toen die tijd.

Dat lijkt me alleen onwaarschijnlijk en te ver weg.
Ik volg.. Wat een spannend topic. Gelukkig staat dit paard goed nu bij een hele lieve Bokker!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:23

Wat fijn dat er ook mensen zijn die wel echt mee denken en zelfs doneren. Dat is beter dan zeiken dacht ik zo. Daar is het paard Iig niet bij gebaad.

Stiekem hoop ik van harte dat er geen eigenaar gevonden wordt. Dat dit paard helemaal opknapt en een leuk paard blijkt voor ts om te houden en dat het ook kan blijven want hij zit Iig bij iemand die het beste met hem voorheeft.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 31-08-22 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:24

SjonnieZ schreef:

SjonnieZ schreef:

Ik vraag me oprecht af waarom jij denkt dat de TS dit zou verzinnen. Hoe zou ze hier beter van worden? Aandacht? Of een paar tweedehands gratis dekens? Kom dan met bewijzen of hou je mond.

En wie ben jij om te verkondigen dat ze dit verzint. Lekker makkelijk vanachter je toetsenbord. Jeetje mina, ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn zoals jij :\

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:32

tamary schreef:
SjonnieZ schreef:

SjonnieZ schreef:

Manege is geen vetpot. Vaak zat dat voor de bank door laten draaien gunstiger is dan verkopen. Die kunnen ook niet altijd zomaar een dure niets opleverende mond er bij hebben en zeker niet maatje paard. Shetje die ergens aan de stick kan als alternatiev voor benzinemaaier en paddockmaatje, etc. is een ander verhaal. Deze kost stomweg teveel ook al zou het enkel hooi en bodembedekking zijn.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:34

Tamary, maar als iemand van die manege het paard gespot had, had diegene er wel melding van kunnen maken. Ze hoeven het niet direct op te vangen natuurlijk. Maar goed, als het inderdaad zo'n groot gebied is moet je hem ook maar net zien.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:40

Dat paard ook...... hoe lang heeft hij rondgelopen, op zoek naar eten en drinken....... en paarden zijn zo gehecht aan hun eigen plek, aan hun routine, aan hun huis :(:)

Dit is heel fijn voor hem, genoeg eten en drinken, niet bang hoeven zijn, en het is goed dat er voor hem gezorgd wordt, dat heeft hij nodig. Ik hoop dat je hem kunt houden TS, dat verdient hij <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:40

Er loopt hier in het natuurgebied een groepje ijslanders.
Soms zie ik ze weken niet, dus het kan best dat dit paard er al een tijd liep en niet is opgemerkt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:41

Dreamboy schreef:
Tamary, maar als iemand van die manege het paard gespot had, had diegene er wel melding van kunnen maken. Ze hoeven het niet direct op te vangen natuurlijk. Maar goed, als het inderdaad zo'n groot gebied is moet je hem ook maar net zien.

Reden dat ik het niet zou doen, kan heel goed de reden zijn dat manege het ook niet kan/doet. Overheid is niet ingericht op verantwoorde, lange termijn opvang van levende gevonden voorwerpen. Zeker niet iets groter dan een hond/kat die nog naar een asiel kan. Dan komen dieren als paarden rap bij een handelaar terecht die ze zsm weg werkt naar slager oid, want zo'n dier kost gewoon flink centen zonder garantie op iets terug.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:42

IHN schreef:
Pfff...topic uitgelezen en zit me te verbazen over de reacties.

1. TS, superlief dat je dit doet!

en wat een geduld heb je. Hoe kan het toch dat iedereen vanachter zijn pc kennelijk beter weet wat te doen dat ts en haar hulptroepen? Zo'n beste man die een stal heeft weet zelf ws ook wel dat een dergelijk paard beter ff apart kan staan. Hoeft daar echt niet door een bokker op gewezen te worden op een dergelijke dwingende manier.

politie vertelt ts iets en bokt trekt het in twijfel en weet alles beter. Een dierenarts heeft jarenlange studies gehad, maar bokt weet van een foto dat het dier iets heeft en mss wel ingeslapen moet worden. Allemachtig zeg.

En dan als klap op de vuurpijl nog iemand die zegt dat iedereen net zoveel recht heeft als ts. Nou, dat is dus niet zo. De enige met rechten is de eigenaar, en daaronder TS. Dit bericht werd nl al gedeeld toen paard nog rondliep volgens mij. Terwijl iedereen er vanalles van vond vanachter de pc togen ts en vriendin erheen om dier te vangen, stal te regelen, te verzorgen etc. etc. Niks niet we bellen wel ff naar DB en wachten nog 3 dagen...nee, gewoon hoppa actie, zonder zich druk te maken over evt. kosten. Dat maakt dat TS ALLE recht heeft op dit dier als de eigenaar niet op komt dagen

En ja, het is vreemd en ook vermoeiend als er dan 100 en berichten gestuurd worden van mensen die hem wel willen. Ik verbaas me daar steeds weer over. Zijn genoeg paarden te "redden". Kost dan een paar honderd euro mss, maar dan willen ze een perfect paard, en zodra beestje een zielig verhaal heeft wil iedereen hem ineens. Dat heeft niks met dierenliefde te maken, maar met jezelf op de borst willen slaan. Ik heb dat paard gered. TS heeft vooralsnog enkel een bericht geplaatst met verzoek uit te kijken naar eigenaar...meer niet. Dus ja, het is vreemd als mensen dan haar gaan lastig vallen met berichtjes om het paard wel over te nemen..sterker nog: het is egoistisch, want ts moet al die berichten door, en mss zit onderop de stapel wel ergens bericht van de eigenaar, die langer moet wachten omdat mensen zo nodig een paard wilden "redden".

Amen!!!

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:47

LadyDii schreef:
santie schreef:
Het belang van het dier voorop stellen gebeurt vaak niet, zeker niet als er hoge kosten bij komen kijken. Jij betaald gewoon voor een dier wat je niet kent, puur en alleen om de juiste zorg te geven. Stiekem hoop ik dat niemand zich meld en hij fijn bij jou kan blijven.

Er zouden meer mensen al jij moeten zijn, dan was de wereld een stuk mooier. _/-\o_

Jullie zijn lief! Maar voor mij is dit echt vanzelfsprekend. <3 *\o/*

Daarom juist. :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:54

Ben ik de enige die niet denkt dat dit paard heel lang heeft rondgelopen daar? Hij is wel erg mager, dat wel, maar verder zien de hoeven er ook niet heel lang uit bijvoorbeeld. Of ik heb het niet juist gezien.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:55

Even een slotje voor overleg, er gaan wat dingen mis in dit topic, sowieso is het niet de bedoeling om privécommunicatie en/of eigen namen van mensen online te zetten, dit wordt alvast uit het topic verwijderd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:20

Moderatoropmerking:
Na overleg en nalopen van dit topic gaat dit topic verplaatst worden naar Paardenpraat en wordt het topic heropent. Wel wil ik iedereen vragen te letten op en houden aan de regels die gelden op bokt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:23

TS
Ik zag dat het bericht zowel op de site van PZB, maar ook van je eigen FB is verdwenen.
Houdt dat in dat er een eigenaar is gevonden? Of alleen dat jullie zoektocht is gestopt?