IHN schreef:Pfff...topic uitgelezen en zit me te verbazen over de reacties.
1. TS, superlief dat je dit doet!
en wat een geduld heb je. Hoe kan het toch dat iedereen vanachter zijn pc kennelijk beter weet wat te doen dat ts en haar hulptroepen? Zo'n beste man die een stal heeft weet zelf ws ook wel dat een dergelijk paard beter ff apart kan staan. Hoeft daar echt niet door een bokker op gewezen te worden op een dergelijke dwingende manier.
politie vertelt ts iets en bokt trekt het in twijfel en weet alles beter. Een dierenarts heeft jarenlange studies gehad, maar bokt weet van een foto dat het dier iets heeft en mss wel ingeslapen moet worden. Allemachtig zeg.
En dan als klap op de vuurpijl nog iemand die zegt dat iedereen net zoveel recht heeft als ts. Nou, dat is dus niet zo. De enige met rechten is de eigenaar, en daaronder TS. Dit bericht werd nl al gedeeld toen paard nog rondliep volgens mij. Terwijl iedereen er vanalles van vond vanachter de pc togen ts en vriendin erheen om dier te vangen, stal te regelen, te verzorgen etc. etc. Niks niet we bellen wel ff naar DB en wachten nog 3 dagen...nee, gewoon hoppa actie, zonder zich druk te maken over evt. kosten. Dat maakt dat TS ALLE recht heeft op dit dier als de eigenaar niet op komt dagen
En ja, het is vreemd en ook vermoeiend als er dan 100 en berichten gestuurd worden van mensen die hem wel willen. Ik verbaas me daar steeds weer over. Zijn genoeg paarden te "redden". Kost dan een paar honderd euro mss, maar dan willen ze een perfect paard, en zodra beestje een zielig verhaal heeft wil iedereen hem ineens. Dat heeft niks met dierenliefde te maken, maar met jezelf op de borst willen slaan. Ik heb dat paard gered. TS heeft vooralsnog enkel een bericht geplaatst met verzoek uit te kijken naar eigenaar...meer niet. Dus ja, het is vreemd als mensen dan haar gaan lastig vallen met berichtjes om het paard wel over te nemen..sterker nog: het is egoistisch, want ts moet al die berichten door, en mss zit onderop de stapel wel ergens bericht van de eigenaar, die langer moet wachten omdat mensen zo nodig een paard wilden "redden".
Amen!!!