Avalanche schreef:Tja, op zich is: de faciliteiten staan niet exclusief tot uw beschikken en dat je die paarden niet uit de baan mag halen wel consistent. Ik wil ook niet hebben dat een ander met die van mij gaat lopen.
Overigens, er is geen enkele stal waar de faciliteiten exclusief zijn, dan moet je privé ergens gaan staan. Ik snap best wel dat dat soms vervelend is, maar wel inherent aan een pensionstal.
Het weidebeleid vind ik niet consistent, anderzijds is strookbegrazing echt wel heel goed voor de paarden.
Ja, maar als je geen paarden los mag laten, behalve de pensionhouder, dan is dat niet echt handig. Die g ooide ze er in, ging dan boodschappen doen en tja, daar sta je dan met een opgezadeld paard en ineens geen bak meer.
Strookbegrazing hoeft niet slecht te zijn, maar als je ponies en grote paarden bij elkaar zet, dan is er wel een verschil in behoefte.
Maar mijn hindernissen verhuren zonder mij in te lichten. Dat vond ik nog wel het ergste. Ik denk dat niemand dit normaal zou vinden. Het mocht gebruikt worden door anderen, maar dan verhuren zodat een ander er les mee mag gaan geven vind ik niet kunnen.
Er zijn hier pensionstallen waar je gewoon altijd mag rijden, je mag wel een les afspreken, maar een ander mag er altijd bij in. Dat is wel zo netjes natuurlijk. Zo zie je hier in de buurt het gewoon goed gaan. En dan houdt men ook rekening met elkaar. Als je NH les wilt hebben en dus je paard los wilt laten lopen, dan gebruik je in de winter de buitenbak, in de zomer de binnenbak of het weiland.
Ik heb met al die jaren paarden maar op 3 stallen gestaan, dus heb niet veel referentie. Stal 1 ging hengsten houden, en ik had de enige merrie. Dat ging gewoon niet goed meer, heb er 3 jaar gestaan zonder problemen verder. Stal 2 is dus waar ik het over heb. En op stal 3 sta ik dus zondag al 13 jaar.
Om mij heen zie ik ook wel mensen elke paar jaar verhuizen. Ik zie het gewoon zo, op elke stal is wel wat, maar als je paard er gelukkig is en je kunt gewoon trainen, en er is wederzijds respect, dan is het mij prima. En zo sta ik nu.