[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:06

tita schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik vind het leuk. Ze heeft overigens wel bescherming om hier, maar ze worden er ook handig van met hun lijf :j

De mijne is een keer over 130 gesprongen en dat beeld krijg ik er niet meer van mijn netvlies af, en toen was ze 5/6 nooit meer gedaan maar ik weet dat ze gek is

De mijne heeft dat ook gedaan en toen was ze 7 maanden oud..
Op nat gras...en feilloos er over.
Daarna ging ze naar een opfok met een heel hoog hek :j

Sindsdien nooit meer gedaan en ze wil nu überhaupt niet springen :=
Of ik durf de sprong niet hoog genoeg te zetten. Maar elke hindernis doet ze in draf, tilt gewoon haar benen heel hoog op. 8)7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:07

tita schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik vind het leuk. Ze heeft overigens wel bescherming om hier, maar ze worden er ook handig van met hun lijf :j

De mijne is een keer over 130 gesprongen en dat beeld krijg ik er niet meer van mijn netvlies af, en toen was ze 5/6 nooit meer gedaan maar ik weet dat ze gek is

Dat hou je toch. De springer van mijn vriendin deed ooit zo idioot buiten dat hij zo zwiepend het houten bruggetje aflikkerde en gelukkig op zijn 4 benen terecht kwam. De balustrade alles had die mafketel kapot gemaakt en hij stond daar beneden ons aan te kijken van "hoe kom ik hier weer uit". Mijn vriendin stond er spierwit naar te kijken want die dacht "die zijn wij nooit meer terug", waarop ik zo verschrikkelijk pissig op dat paard, de teugels van Hercule opbond zodat hij er niet in kon stappen vervolgens naar mijn vriendin stapte en de teugels die ze nog in de hand had overnam en woedend naar beneden riep: "mafketel, jij bent toch een spring paard→ nou wat let je→ hoppa springen jij, NU GVD". En die mafketel sprong warempel recht omhoog naar mij toe en stond op de kant. "Goed zo jongetje en nooit meer doen jij hé" en ik nam hem zo mee naar de kant waar mijn vriendin stond met open mond en toen kregen we zoals het echt dames betaamd enorm de slappe lach.

Dat krijg ik ook nooit meer van mijn netvlies af want het was ook nog eens midden in het bos in the middle of nowere in Frankrijk, de burgemeester was er ook niet blij mee, maar tja dat heb je toch met paarden. Want er zijn er bij die zijn echt brokkenpiloten, maar daar win je wel de wedstrijd mee en met paarden zoals HErcule win je de oorlog :j .

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:17

pien_2010 schreef:
Majabeestje, heerlijk paardje heb je dus, dat goed bij je past. Goed gedaan, en vooral bij je houden want die zijn goud waard! Enne, ook al kan ik erg genieten van dit madammeke bewegingswonder→ ik zal er nooit op gaan zitten met die rug van mij. Iets minder en wat vlakker als een heerlijke luie stoel→ is meer voor mij.

Klopt! Gouden pony is het <3
Ideaal voor een niet zo'n dappere bijna veertiger zoals mij ;)

Neemt niet weg dat ik enorm kan genieten van bewegingswonders zoals die van Ava. Op afstand :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:20

Omheiningen zijn hier geen issue gelukkig. Op z'n laagst is mijn omheining nog geen meter (tussen de 2 weide stukken), op z'n hoogst 1.20m of zo (buitenkant). Het helpt denk ik dat moeders heel erg veel respect heeft voor omheiningen, die blijft echt overal achter. Dat heeft mijn kleine dame overgenomen. Net als dat je niet uit de stal mag lopen als je niet geleid wordt. Heb ik haar nooit bewust geleerd, gewoon kopiëren van mama :j

Springen kan ze wel
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:22

Gaaf Qimm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:24

Quin, die spikkel van jou is een zeldzame :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:27

Qimm, cool!

Die tweede sprong zou de mijne zeker niet maken. Die dendert loopt daar gewoon over of gaat erop stilstaan :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:28

'Het is ons er eentje' is de gevleugelde uitspraak hier :')

fransje23 schreef:
Qimm, cool!

Die tweede sprong zou de mijne zeker niet maken. Die dendert loopt daar gewoon over of gaat erop stilstaan :+

Dit was de eerste keer, lekker dramatisch (want dat is ze :') ) na de 3e keer ging het alsof ze nooit anders heeft gedaan. In het begin is alles spannend, maar als ze me snapt dan probeert ze zo goed mogelijk te doen wat ik verlang en als het kwartje eenmaal ligt is het ook goed.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:46

Mijn paard is het type waarbij de nieuwsgierigheid groter is dan de angst.
Ze gaat dus zelf snel op onderzoek uit. Bijna alles moet besnuffeld en het liefste ook geproefd en/of in gebeten worden..Ze heeft zelfs aan de varkens gelikt bij de kennismaking. _O-
Ze wil in de duinen ook graag van dichtbij kennismaken met de Schotse hooglanders...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 16:46

manubres schreef:
Heeft zij predicaten gehaald op de keuring?

Bij mijn weten nooit naar de keuring geweest :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 16:54

Qimm, prachtig :') gek paard :D

Ik vind dit leuk he, ik kan zo genieten van dat gek doen, en van mij mag het :D

Ik denk dat ik idd misschien wel de bibbers had gekregen als ze zo hoog had gesprongen, anderzijds, paarden kunnen dat veel beter inschatten dan wij, en ik neem ook risico's door de erin te vertrouwen, en ergens moet je ze ook die vrijheid geven, anders worden ze er niet handig in.

Tot nu toe is Madammeke geen brokkenpiloot trouwens, valt me alles mee.
Ik heb er een gehad die kreeg het nog voor elkaar een achterbeen open te halen in een paddock van hooguit 30 m2, en die had ik dus altijd in de beschermers. Ik ben helemaal niet het type wat een paard in de beschermers naar buiten doet, maar je hebt altijd uitzonderingen :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:56

Ik vind het gekdoen ook echt iets om van te genieten. Ook bij gladheid enzo, je ziet dat ze zo goed in de smiezen hebben wat kan en niet kan.
Ok, ik hou soms ook m'n adem in :')

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:18

Avalanche81 schreef:
manubres schreef:
Heeft zij predicaten gehaald op de keuring?

Bij mijn weten nooit naar de keuring geweest :)

Jammer, zou denk ik best kans maken...al heb ik geen standfoto gezien.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 17:26

Ik heb een standfoto :)

Afbeelding

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:34

Ze lijkt op zich niet verkeerd. Lijkt wel een wat steile schouder te hebben en wat onderhals, maar dat laatste kan ook tgv het rijden komen. Mss nog een keer een poging doen. met zulke bewegingen waardeert ze zich zeker op. Is ze wel in stamboek opgenomen of nog veulenboek? De mijne is met bijna 8 nog veulenboek :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 17:38

Ze zet de hals er soms op door spanning. Nu ze steeds meer naar de ontspanning gaat en de rust vindt, merk je dat die al veel minder wordt. Ze heeft idd een wat steile schouder, maar voldoende ruimte voor het voorbeen :)

Volgens mij is ze nog altijd veulenboek :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:03

Ze geniet echt, fijn dat dit veilig kan bij je. Zo te zien ruimte genoeg en ook weide voor de zomer. Mooi! Erg fijn. Ze beweegt heerlijk hoor!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 18:12

We hebben best veel weide hoor, dat valt alles mee :) En ja, ze heeft het naar haar zin geloof ik :D

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:36

Poeh hé, wat is ze mooi!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 19:40

Dankjewel :D

De Hoefsmid

Hij kwam weer terug. Tot ongenoegen van Madame, en tot genoegen van mij.

We beginnen met een achtervoet. De smid vraagt haar voet, en ze tilt hem op. Ze is tenslotte een beleefd paard.

De voet ziet er erg goed uit, mooi opgeknapt. De straal is open en hij brokkelt niet meer.

Dan een voorvoet. Ze geeft hem, herinnert zich dat ze dat eng vond, en trekt hem los. We geven haar even de tijd om na te denken, en vragen weer om de voet. Weer geeft ze hem. Even blijft ze strak, dan kijkt ze mij aan en samen ademen we diep uit. Ik beloon haar, en ik vind haar heel knap. Dan moet de voet nog op de bok, en ook dat doet ze.

Ik prijs haar de hemel in, wat goed!!!

Voorvoet nummer 2. Ook die geeft ze braaf, maar dan trekt ze hem terug. Ze kijkt mij aan, en ik wacht. Ik wil niets bevestigen, maar ook geen druk geven. En dus wacht ik. Dan geeft ze hem weer, en ik beloon haar. Knap kind is ze.

En weer vind ik haar stoer. Weer vind ik haar heel moedig, en weer vind ik dat ze echt goede keuzes maakt. Je zal maar zo'n knap kind zijn.

Dan moet de voet weer op de bok, en ook dat doet ze, maar dan schiet ze achteruit. We laten haar gaan. Ze komt terug. Voet terug op de bok.

Even zakt ze weg........ maar dan herstelt ze zich. Ze kijkt mij aan, en ik juich!!! Ik ben zó trots op haar. Ze komt er zelf uit!!!! Ze kan het!!! Oh, ik sta half te huilen, tranen in mijn ogen, tranen van blijdschap. Verbijstering, dat ze zó snel al haar emmertje leeggooit, terwijl het echt al vol is. Wat knap, wat knap.

We maken het voetje af en er is verdomme wel een kilo wortels ingegaan, en het interesseert me werkelijk niets. Wortels zijn goedkoop. Dít is een milestone. Een enorme stap die ze maakt!

Oh kinders wat een paard is dit. Ik zeg allemaal woorden die mijn ouders me niet hebben geleerd en ook dat interesseert me geen bal.

Het laatste achtervoetje nog, en uiteraard doet ze dat perfect. Mijn voerzak wortelen is leeg. Mijn hart is vol. Wat ben ik trots.

Wat een paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:43

Ben je nou niet bang dat ze op enig moment van verwaandheid naast d'r schoenen hoeven gaat lopen?

}> :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 19:47

Ze heeft geen schoenen meer O:)

Hahahaha nee. In mijn ervaring zijn de paarden die het meest zelfzeker zijn ook de meest betrouwbare. Het enige risico is wel dat ze bijzonder zelfstandig wordt en in combinatie met Amable en vrijheidsdressuur kan dat tot interessante zaken leiden :')

Geen jongetje maar een meisje :')

De boevenstreken zitten er heus wel in O:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:08

Ik geniet van je verhalen Avalanche, echt geweldig hoe je het doet en hoe je er van geniet <3

Mijn nicht had een, inmiddels overleden ruin, toppaard maar als hij iets eng vond ging hij zitten :=
Zo’n raar gezicht, verder niets aan de hand ofzo maar hij deed het gewoon :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:11

_O- dat is wel duidelijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:54

En wel veilig, heb liever zittend paard dan wegspringend paard :D