Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:19

Ja het gaat opzich wel goed. Het andere paard bewaakt de hooibak en Mel komt elke 5 minuten proberen een sprietje te stelen _O-.
Ik ben er gister drie uur bij gebleven en zo ging het dus de hele tijd door hahaah. Er was nog een voerplek hoor maar daar ging het duidelijk niet om :+ . Op het moment van de foto's was het andere paard uit rijden

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:25

Ha, weer even tijd voor een update hier!

Afgelopen week is de tandarts geweest Nobli. We hadden/hebben geen idee of en wanneer hij voor het laatst behandeld is, dus vonden dit nu wel heel belangrijk omdat hij nog jong is.
Hij had onwijs scherpe kiezen dus deze zijn allemaal glad gemaakt (ik mocht het verschil voelen en dit was wel echt enorm). Verder geen problemen. Kiezen allemaal gewisseld en geen wolfskiezen. Alleen nog wat snijtandjes wisselen!

Afbeelding

Ook afgelopen week weer de smid geweest en deze heeft hem achter nu iets anders bekapt zodat hij wellicht iets rechter gaat staan. Hij tikt zichzelf nogal aan. Het lijkt zeker te hebben geholpen en hopen dat hij nu zelf zo wat beter blijft staan!
Zonder ijzers is nu echt geen optie (broze hoeven, EV kwaaltje hoorde ik van meerderen), maar hopelijk met de manier van verzorgen dat wij bijna dagelijks doen, kan dat ooit nog wel.

Afbeelding

Als klap op de vuurpijl hebben wij maandag zijn nieuwe zadel in ontvangst genomen van de zadelmaker. Hij ligt super en zit ook een stuk fijner dan het oude Kieffer zadeltje dat we te leen hadden.
Echt zooo blij!
(Onze stijgbeugels waren ook geleend, dus even gouden gehaald met witte inleggertjes zodat ze mooi matchen met ons hoofdstel!)
Alles in het beuin <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De beugels die we er bij kregen waren achteraf wel echt veel te kort dus wij hebben op de foto echt een springhouding. Maar dat was voor beiden de eerste keer in de Wintec 500!
En voor mij ook direct de eerste keer buiten met Nobli! <3

Afbeelding
Afbeelding

Op aanraden van de tandarts die ook dierenarts is en even aan zijn buik gevoelt heeft, geven wij nu een rondje probiotica. Hij heeft met zijn knie en voordat hij bij ons kwam tweemaal antibiotica gekregen en de probiotica zou nu wat kunnen helpen met het opkrikken van de goede bacteriën die helpen met verteren.
Het lijkt nu al echt super verbeterd te zijn. Sowieso doen we nu natuurlijk meer omdat het weer weer wat toelaat, maar toch wel een fijn gevoel om hem gewoon normaal te kunnen borstelen enzo! :D
Ook op aanraden van de DA elke dag even laten galopperen (beweging helpt sowieso, maar galopperen zou het beste zijn voor het MDS). Hij is nog jong natuurlijk dus we willen hem niet overbelasten, maar elke dag een paar minuutjes gek doen kan geen kwaad. Op de paddock doet ‘ie natuurlijk niet altijd druk, haha.

Hij houdt ook wel van tutten, dus als er dan zo’n spanning op staat is dat voor niemand leuk. Dan liever maar wat extra beweging en goed voer.
Nu al twee dagen vrijwel nergens last van!

Hij was vandaag vreselijk vrolijk <3 :+:
Afbeelding

Doelen voor MAART:
- Zelf wat vaker rijden
Ik heb geen angst, maar denk altijd maar; ik ga later wel. Dus nu wil ik hem eigenlijk zelf ook wat verder doorpakken. Voelde me afgelopen week zo veilig op hem en hebben ook balkjes gestapt. Zit heel stevig in het nieuwe zadel. Dus moet te doen zijn!
- Begin jambette bevestigen
Dit hebben we vooral wat halfbakken geoefend, maar ik wil het even doorzetten zodat hij het goed snapt.
- Met BBP stappen
Laatste keer zonder zadel (met bbp) gereden op de oude stal, dus binnenkort wel even proberen!
- Wijken beter bevestigen ohz
Eigenlijk beetje per ongeluk achtergekomen dat hij op de hulpen voor zijwaarts reageert vanaf ohz, dus dit wil ik bevestigen. Al doet hij het eigenlijk al netjes, maar ik wil dan wel even doorzetten (net als de jambette). We oefenen het nu eigenlijk alleen aan de hand.
- Achterwaarts ohz oefenen
Achterwaarts vindt Nobli geen probleem, maar ohz gaat het de ene dag vanzelf en zet hij de andere dag geen pas. Dus dit wil ik wederom wat verbeteren!

Zal als ik straks weer even rustig zit de rest ook even teruglezen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:39

Mooi zadel zeg! Hopelijk kunnen jullie er heel veel leuke ritjes mee gaan maken :D
Sneu dat hij zulke scherpe kiezen had, maar dat is nu dus ook weer opgelost.

Jammer dat hij niet zonder ijzers kan! Maar meestal worden de hoeven met goed voer, ondergrond en beweging wel steeds beter. Met een fijne smid natuurlijk.
Mel is ook een Engels volbloed en die gaat super op blote voetjes ;) ze heeft zelfs al heel lang geen hoefschoenen meer aan gehad. Dus het kán wel ondanks het ras :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:45

Sintara schreef:
Mooi zadel zeg! Hopelijk kunnen jullie er heel veel leuke ritjes mee gaan maken :D
Sneu dat hij zulke scherpe kiezen had, maar dat is nu dus ook weer opgelost.

Jammer dat hij niet zonder ijzers kan! Maar meestal worden de hoeven met goed voer, ondergrond en beweging wel steeds beter. Met een fijne smid natuurlijk.
Mel is ook een Engels volbloed en die gaat super op blote voetjes ;) ze heeft zelfs al heel lang geen hoefschoenen meer aan gehad. Dus het kán wel ondanks het ras :)

Wij hebben Nobli twee weken achter zonder ijzers gehad (was er eentje af gevallen), maar dat ging niet. Brokkelde af.
Ik hoorde op forums dat er gewoon veel mensen zijn die dit ervaren. Dus ik zeg niet dat het niet kan. :P
Hoop sowieso dat het wel lukt in de toekomst. Maar ik vind ijzers echt wel prima nu. Tis alleen een stuk duurder en dan heb ik toch liever goedkoper én natuurlijker.

Voer en beweging zit echt wel goed. Smid ook! :D Hoefverzorging is ook prima. We hebben niet alleen verzorging voor de hoef, maar ook de straal. Hij staat wel eens nat, maar niet vies. Wandelen op het harde en werken verder in de bakken.
Hopelijk worden ze sterker naar mate we hem langer hebben!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:28

Joep zijn hoeven zien er opeens heel erg raar uit. Het is net platvoet dus daar moet ik nog even naar kijken. Verder geef ik hem bewust biotine omdat hij inderdaad snel scheurt en brokkelt en dat werkt super.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:34

Ja is veel voorkomend probleem idd bij evs, maar veel kunnen in elk geval achter wel zonder uiteindelijk. Hoop ik voor jullie ook :)

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:51

Sintara: Altijd wel spannend als je paard met een ander paard gaat staan. Fijn dat het goed gaat! Mel vond zo te zien dat ze wel een dutje verdiend had na het rijden :j
Felien_Kyra: Barry heeft de kunst van ‘kop tussen de benen en voetjes van de vloer’ geperfectioneerd. Vaak voel ik hem wel aankomen en kan ik hem goed genoeg afleiden zodat hij het niet doet, maar soms is hij zo snel, niet normaal haha.
Dilan93: Fijn dat je weer wat met Matt bezig bent geweest!
AlwaysH: Zo, flinke update! Was dus wel ff nodig dat de tandarts kwam, fijn dat de scherpe randjes nu weg zijn!
Mooi nieuw zadel! Dekje staat ook erg goed <3
Je hebt een mooi lijstje om aan te werken in maart, succes!

Gisteren voor het eerst sinds 2/3(?) weken Zaza weer rustig wat gelongeerd en ze had er zin in. Altijd als ik een tijdje niet gelongeerd heb gaat ze als een soort sneltrein door de bak heen en gisteren dus ook :') . Uiteindelijk ging ze wel echt lekker lopen.
Vandaag hebben Zaza en ik genoten van het heerlijke weer en zijn we lekker een rustig ritje door het bos gaan maken met een vriendin. Zaza was heel erg dapper met alle gekken die in het bos waren (allemaal mensen die lekker met de hond gingen wandelen of gingen barbecueën op het ruiterpad) en gedroeg zich super. We hebben zelfs een klein stukje ruiterpad genomen waar we nog nooit geweest zijn!

Afbeelding

Barry wilde heel graag mijn voornemen uittesten gisteren. Hij zal wel spierpijn gehad hebben van de dag ervoor want hij was minder enthousiast in het voetjes van de vloer en deed in plaats daarvan ‘kijk eens hoe goed ik op mijn achterbenen kan staan’. Dat kon ik wel uitzitten en daarna gewoon maar verder gegaan alsof er niks aan de hand was. Hij kalmeert gelukkig wel langzaam nu we ook een klein beetje galopperen. Het blijft een grappig dier :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:12

Sintara: Heerlijk zo'n dutje in het zonnetje.

Dilan93: Fijn dat je weer met Matt bezig geweest bent. Ik geef je groot gelijk dat je niet alleen opstapt, veiligheid voor alles.

AlwaysH: Een hele APK heeft Nobli gehad haha, altijd fijn als je weet dat alles weer goed is. Mooi zadel!

Juliavh: Fijn dat het buitenritje met Zaza vandaag zo goed ging! Leuk pad ook zo met het water ernaast. En Barry was erg ondeugend zo te horen haha!

13 Februari t/m 19 Februari 2021

Miley heeft lekker 3 weken vakantie gehad, dit had ze ook wel verdiend!

20 Februari 2021

Vandaag voor het eerst sinds november Miley weer thuis gereden i.p.v op de vereniging. Ze was fijn te rijden, we hebben niet veel gedaan eerst even weer rustig aan beginnen.

Was wel weer fijn om buiten te kunnen rijden i.p.v in de binnenbak. :D

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 22:50

Roosjenat, buiten is beter :D Het was ook gewoon prachtig weer! Wat fijn dat je weer thuis hebt kunnen rijden!
JuliavH, wat leuk dat je zo lekker met beide paarden bezig bent geweest!
AlwaysH, Madeliefs hoeven zijn ook veel harder geworden nu we haar zeer regelmatig op flinke tochten meenemen. Wel altijd met hoefschoenen maar het is zo'n verschil! En wat een mooi zadel. Madelief heeft ook de Wintec 500 dressuur, maar dan nog niet de HART. En die zit zonder Hart al zo fijn! Veel plezier ermee!
Dialn93, dat is toch al een stap! Fijn dat jullie gewoon doorgroeien met zijn tweeën :)
Sinatra, wat goed dat je gereden hebt!

Wat een prachtig weer was het vandaag! Heel raar om het bos in te gaan in je zomerjas, terwijl er nog sneeuw ligt.

Afbeelding

Met Stink heb ik zelfs kunnen rijden, we hebben ook nog gedraafd. Hij was heel rustig, beheerst en ontspannen dus ik ben heel tevreden! Madelief is weer het bos in geweest, en in de middag ben ik nog even met haar met grondwerk aan de slag geweest. Ook is ze hengstig :+

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:00

Wat gaat iedereen goed! Ik ben helemaal in de wolken want ik heb een buitenrit gemaakt *\o/*. Een stapritje met twee andere paarden. Ze vond het heeeel spannend maar op twee keer een paar pasjes dribbelen na is ze super super braaf geweest en op de terugweg ging ze helemaal ontspannen. En dat terwijl het gigantisch druk was, maarja wachten tot corona voorbij is is ook niet te doen dus ik vond dat ik het maar gewoon moest doen.
Nu ligt ze naast me bij te komen hahaah
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:03

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 18:14

Wat goed Sinatra! Gefeliciteerd *\o/*

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:15

Aah knap! Goed bezig.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:44

Nessinator: Heerlijk z'n bosritje! Fijn dat het rijden met Stink zo goed ging. :D

Sintara: Goed zeg!! Wat een heerlijke schattige foto dat ze zo slaapt. <3

21 Februari 2021

Ook vandaag weer thuis gereden.Miley liep eingelijk heel fijn, het was wel weer wennen om in een kleinere bak te rijden. De binnenbak is 20x60 en mijn eigen rijbak is nog geen eens 20x40. Maar dat went wel weer, ik ben al lang blij dat ik weet buiten kan rijden. :Y)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:59

22 Februari 2021

Vannochtend heerlijk gereden met Miley. De buren bouwen een nieuw huis en daar waren ze vandaag bezig met een hele hoge kraan. Die ging ook steeds over de bak heen maar Miley trok zich er niks van aan. Is ook geen een keer geschrokken ze heeft gewoon lekker haar ding gedaan. <3

Daarna heeft ze haar jaarlijkse enting gekregen dus morgen is ze een dagje vrij.

Afbeelding

Afbeelding

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:17

roosjenat: Buiten rijden is altijd beter! Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden de afgelopen dagen, zelfs met de bouwende buren!
nessinator: Stinky ging goed, lekker bezig! Hengstige merries zijn erg leuk haha :')
Sintara: Mooie foto weer van Mel! Wat goed dat je een buitenrit hebt gemaakt en dat ze zo braaf was!

Zaza heeft zondag en maandag vrij gehad en ik ben vandaag het bos in geweest. Dacht even een ontspannen ritje te maken na de werkdag, maar daar dacht Zaza anders over. Op een punt vond ze iets eng en wilde ze echt niet verder en probeerde om te draaien en weg te rennen. Ik heb al lang geleden met haar afgesproken dat dat niet de bedoeling is, ze mag stilstaan en kijken, maar ze mag niet wegrennen. Ik heb haar telkens weer terug gedraaid en geprobeerd verder te gaan maar ze weigerde. Dus een compromis gesloten, ik ben afgestapt en heb een stukje ernaast gelopen tot ze weer wat ontspande en toen ben ik weer opgestapt en verder gereden. Kom ik terug blijkt ze dus ontzettend hengstig te zijn. Aan de hand en naar andere paarden merk je er nooit echt veel van, maar onder het zadel en als er voer in het spel is, is ze echt een heks 2 a 3 dagen. Dus dat verklaart een hoop haha.
Barry dacht mij er weer af te kunnen gooien vandaag maar dat lukte hem niet. Ik heb hem steeds eerder in de gaten en kan daardoor ervoor zorgen dat hij niet escaleert. Hij gaat ook steeds wat soepeler lopen, dus dat is fijn!

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:46

Brave miley. Verder geen last gehad van de enting?
Beetje spannend met zaza in het bos dus! Wel netjes opgelost. Ze kunnen idd veel last hebben van hengstigheid.

Gisteren heb ik weer lekker gereden in de bak, en vrijdag heb ik voor het allereerst een les met haar :D
Er is een hoop om aan te werken maar Mel doet haar best en leert zo snel. Ik denk dat we heel grote stappen gaan maken

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:14

Sintara schreef:
Brave miley. Verder geen last gehad van de enting?
Beetje spannend met zaza in het bos dus! Wel netjes opgelost. Ze kunnen idd veel last hebben van hengstigheid.

Gisteren heb ik weer lekker gereden in de bak, en vrijdag heb ik voor het allereerst een les met haar :D
Er is een hoop om aan te werken maar Mel doet haar best en leert zo snel. Ik denk dat we heel grote stappen gaan maken

Je maakt grote stappen, goed van je (jullie)!! :D :D

Hier gaat alles top. Ik heb maandag voor het eerst sinds december weer écht gereden. Vaak stap en hobbel ik een beetje als mijn moeder heeft gereden, maar ik wil de dressuur graag oppakken, dus ik moest er gewoon weer eens direct op.
Ook voor de eerste keer in zo'n twee jaar dus echt gedraafd en dressuurtechnisch gewerkt. :+ En ook nog eens met mijn nieuwe laarzen, dus ik heb nu zere voeten (aan de zijkant).
Ging wel super hoor! Natuurlijk geen perfecte aanleuning en noem het maar, maar ik zat fijn, voelde me veilig, paard deed wat ik vroeg en als het even niet lukte kon ik doorzetten.
Ook zonder zadel uitgestapt. (ik op Nobli's kont zitten en mams dan het zadel er af halen, jaja; ik vertrouw hem wel :+ :+ ) Normaliter doe ik dit met de BBP, omdat zijn rug nog zoveel moet ontwikkelen, maar van de bak naar de stal zonder zadel stappen kan natuurlijk geen kwaad.

Met de 3 voor 2 actie van EJ ook drie(!) dekjes besteld, een shirtje voor mijn moeder die hierbij matcht en mijn moeder heeft nog twee paar pees- en kogelbeschermers besteld in het bruin en geel (die dan bij het gele dekje passen).

Nobli is de laatste dagen zo chill. Niet lui, maar gewoon chill. Niet meer zo idioot de paddock af :P Geen buikpijn *\o/* en gewoon een vrolijk paard. Hij is altijd vrolijk, maar met een gespannen buik is veel natuurlijk al niet fijn meer. Dus de probiotica lijkt echt wonders te verrichten!

Ook zondag voor de eerste keer een rondje buiten gestapt ohz met mijn moeder na haar dressuurlesje! EV's worden veel buiten gereden tijdens hun training als renpaard, maar mijn moeder en ik hebben beiden nog nooit een paard gereden die fijn naar buiten kon, dus we pakken het heel rustig en consequent op. We willen echt een recreatiepaardje die leuk dressuurt en dat lijkt nu echt een beetje waarheid te worden. :+:

Afbeelding

Buiten zonder jasje afgelopen maandag (wel gelijk een paar bultjes, ojee).
Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:42

Juliavh: Barry is lekker bezig dus haha. Wat een dondersteen.

Sintara: Nee ze heeft geen last gehad van de enting, gisteren een dagje vrij gehad daarvoor en vanavond mag ze weer aan de bak.

Spannend de eerste les!! Succes alvast.

AlwaysH: Lekker wezen shoppen dus, show je je aankopen als je ze binnen hebt?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:13

Leuk AlwaysH! Wat voor probiotica gaf je hem? Mel is ook al zo mellow de laatste dagen. Ze was gister zo heerlijk aan het stappen, ik heb haar voor het allereerst een tikje bij moeten geven om aan te draven _O-.
Vind nobli het moeilijk om van huis weg te rijden met buiten rijden? Dat heeft Mel wel.. Verder schrikt ze gelukkig nergens van ofzo dus wat dat betreft ideaal buitenrit paard

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:41

Sintara schreef:
Leuk AlwaysH! Wat voor probiotica gaf je hem? Mel is ook al zo mellow de laatste dagen. Ze was gister zo heerlijk aan het stappen, ik heb haar voor het allereerst een tikje bij moeten geven om aan te draven _O-.
Vind nobli het moeilijk om van huis weg te rijden met buiten rijden? Dat heeft Mel wel.. Verder schrikt ze gelukkig nergens van ofzo dus wat dat betreft ideaal buitenrit paard

Op aanraden van de dierenarts geven wij Phytonics probitica! Ivm de twee AB kuren die hij heeft gehad. Dit helpt het weer een beetje op gang.

Weg niet, hij is eerder juist druister als we terugkeren. Zeker als hij dan aan de rechterkant wordt begeleid. Maar hij is niet moeilijk nee, ook niet schrikkerig. Hij moet alleen geen drukke bui hebben. :')
Wij hebben het geluk dat er een onverhard pad en drafbaan tussen onze stal en de buren zit. Dus met oefenen hoeven we de weg niet op. Al zijn machines en verkeer geen probleem.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:14

Ok, ga ik eens op zoeken. Mel kan ook wat gevoelig op haar buik zijn.. Zij heeft ook in korte tijd vrij veel pijnstillers en ab gehad natuurlijk.

Bij Mel moet ik ook wel het moment kiezen hoor :D maar wij moeten van het erf af meteen een openbare weg op waar ze gewoon rechtuit en braaf langs moet

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:20

Wij zitten ook aan een 60km/u landweg ter breedte van 1 auto. Dus dat is effe wennen en oefenen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 21:21

Roosjenat: wat fijn dat Miley zo kraan-proof is!
JuliavH, jij had er zo te horen ook al last van, hengstige merries... Madelief merk je juist helemaal niks van onder het zadel, maar in de omgang is ze wat nukkig en nu er weer een ruin bij staat (Stinky) zag ze haar kans schoon!
Sinatra, jij gaat echt lekker! Veel plezier met je les morgen!
AlwaysH, wat fijn dat Nobli zo fijn is de laatste tijd! Ik hoop dat het zich door blijft zetten!
Mijn paarden wonen aan een 80km weg en dat is heel fijn als je je paard snel verkeersmak wilt hebben :+

Gisteren zouden wij het bos in, maar Sandy lijkt een trap gehad te hebben (in haar buik, ze loopt gewoon rad) dus heb ik haar niet gereden. In plaats daarvan zijn we met beide senioren (26) wezen wandelen.
Afbeelding
Ik heb daarom met Madelief dressuur gereden, wat ook wel weer eens nodig was, zeker als ik dit jaar met haar wedstrijden wil gaan rijden dit jaar. Ze was erg traag in de bak, maar deed goed haar best.

Ook met Stink heb ik gereden, we hebben ons eerste galopje gedaan!
Afbeelding
Zoals je wel kunt zien nog erg gespannen, vooral van mijn kant uit dus nog genoeg werk aan de winkel, maar ik ben heel blij met deze grote stap de goede kant uit!

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:26

Sintara: Jullie gaan goed samen! Fijn dat je merkt dat Mel zo haar best doet.
AlwaysH: Goed dat de probiotica zo aanslaat! Jij ook lekker gereden en genoten van het heerlijke weer de laatste dagen!
nessinator: Supergoed, jullie eerste galopje! Spanning is begrijpelijk hoor, gewoon lekker doorgaan zoals jullie bezig zijn, dan moet het allemaal wel goedkomen! En lekker gewandeld met de senioren zo te zien, leuk!

Zaza heeft weer even een paar dagen vrij gehad, zag het rijden niet zo zitten met haar hengstigheid nu. Vandaag weer even kort wat gedressuurd en ze was wel oké. Merkte wel dat ze nog steeds wat last had van dr hengstigheid maar het lijkt al wat af te zwakken. En dat is maar goed ook want komende week heb ik een uitje gepland, we gaan namelijk woensdag voor het eerst naar het strand! Ik ben heel benieuwd wat ze daarvan vindt!
Ook is Zaza deze week verhuist naar een ander plekje in stal, en ze heeft nu een luik dat ze lekker naar buiten kan kijken, dus daar ben ik heel blij mee! De gang waar ze nu staat is ook een stuk rustiger, ze stond eerst naast de ingang van de binnenbak namelijk, dus daar is het regelmatig spitsuur. Ik merkte dat Zaza zich daar echt wat aan het afsluiten was, dus zodra ik hoorde dat er een stal vrijkwam heb ik de stalhoudster bericht dat ik heel graag een ander plekje wilde, en dat mocht!

Afbeelding