Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:25

Dat is de beste combinatie. Gaaf paard.

Vandaag ben ik met Roos gaan wandelen. Mijn buurvrouw nam Nilay mee en liep achter ons aan. Het ging best goed. Knappe vieze pony. De tweede keer het erf af. <3

Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:01

Goed bezig Joltsje!!

Nena groeit goed hoor !

Wat een tank Vulina!

Roos is echt schattig

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:12

Vandaag Trippel voor het eerst de longeersingel omgedaan. Knappe pup. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:56

@Vulina: wat een knapperd zeg <3

Leuk Malenka dat wandelen he!

@Essxan: fijn als ze zo nuchter zijn! Die van mij deed ook als of het de normaalste zaak van de wereld was.

Ik heb vandaag even 20 minuutjes gelongeerd en lekker buiten uitgestapt! Longeren ging weer fijn. Ze galoppeert steeds makkelijker aan en haar galop word ook steeds stabieler.

Afbeelding
Afbeelding

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:38

_lauraaa_ schreef:
@Vulina: wat een knapperd zeg <3

Leuk Malenka dat wandelen he!

@Essxan: fijn als ze zo nuchter zijn! Die van mij deed ook als of het de normaalste zaak van de wereld was.

Ik heb vandaag even 20 minuutjes gelongeerd en lekker buiten uitgestapt! Longeren ging weer fijn. Ze galoppeert steeds makkelijker aan en haar galop word ook steeds stabieler.

[ [url=m/43FxaG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LMLA1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een lief hoofdje heeft ze! <3

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:58

@Cheyenne0252 waar heb jij die stok met vlag(gen) gekocht? Ik ben er naar op zoek, maar vind alleen dingen uit Amerika en omstreken.

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:15

DinaxUllie schreef:
@Cheyenne0252 waar heb jij die stok met vlag(gen) gekocht? Ik ben er naar op zoek, maar vind alleen dingen uit Amerika en omstreken.

Ik heb een vlag via Ali express gekocht voor nog geen euro! Voor nu had ik de vlag aan een zweep gebonden, maar ik moet nog langs de welkoop voor een bamboestok! Zo heb je voor nog geen €3 een goede oefening :) Voor het plastic zakje heb ik mijn grondwerk zweep gebruikt en een plasticje van een zak wortels eromheen gebonden. Volgende keer ga ik daar een groter (bijvoorbeeld) supermarkt tasje aanhangen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:27

Hier pakken we het longeren met het bit in op en bijzetteugeltje voor het idee, ze werken nog niet in. Hij blijft er wel mee rommelen. Of ik nu dubbelgebroken of ongebroken in doe. Misschien toch nog wat last van het wisselen. Hij begint wel duidelijk meer body te krijgen, blij mee :j

Afbeelding

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:58

Wat een knappe paardjes allemaal! Heel leuk om te volgen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:11

Ik volg ik nog altijd de verhalen hier. De mijne staat gewoon nog lekker op de wei.... Is ook pas 1,5. Maar wil volgend jaar wel beginnen met wat basis dingen

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:58

Cheyenne0252 schreef:
DinaxUllie schreef:

Ik heb een vlag via Ali express gekocht voor nog geen euro! Voor nu had ik de vlag aan een zweep gebonden, maar ik moet nog langs de welkoop voor een bamboestok! Zo heb je voor nog geen €3 een goede oefening :) Voor het plastic zakje heb ik mijn grondwerk zweep gebruikt en een plasticje van een zak wortels eromheen gebonden. Volgende keer ga ik daar een groter (bijvoorbeeld) supermarkt tasje aanhangen.

Superslim! Dankje ik ga daar eens kijken :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:18

Ik meld me aan, ik ga Don zelf beleren aankomend jaar. Hij is dan 4 jaar en dat vond ik een mooie leeftijd. Ook mentaal is hij er nu klaar voor. Zijn vader is een Duitse Rijpony namelijk Dating AT en zijn moeder is een welsh pony Klein Roderijs Flower. We hebben alle geduld en we doen ook alles heel erg rustig aan. Daardoor heb ik nu een band opgebouwd waardoor we elkaar door en door vertrouwen. Afbeelding

Nu vijf keer het zadeltje er op gedaan en meneer doet het ontzettend goed. We gaan 20 januari een passend zadel laten aanmeten. We willen namelijk op de juiste manier starten met een goed passend zadel.

We gaan ook binnenkort beginnen met het bit in doen. Hij was eerst naar de tandarts geweest om te checken of alles goed was. Tot nu toe alles bioloos gedaan

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:16

Welkom Dondon, wat een leuke pony! Wat voor schofthoogte heeft hij? En watzijn je doelen met hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:26

Lady verhuist 2 januari naar de nieuwe stal met binnenbak. Als ze gewend is kan ik het zadelmak maken en grondwerklessen echt gaan oppakken. Op de huidige stal staat de hele buitenbak nu blank dus ik kan nu niet veel met haar helaas.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:09

Oooh schattige Trippel, kleur staat heel mooi !

Wat een knapperd is Lady toch _lauraaa_ !

Mooie bling frontriem Stitchlover! Met goed gebruik is er niets mis met een klein beetje bijzetten, dit ziet er niet heel zielig uit haha :)

Oehh DonDon die is knap !

Hier gister lijf in de kreukels door het weer(viva la gewrichtproblemen) en dus Bo uitgeleend aan een net 10 jarige die wel wilde longeren. Na een paar tellen vraagtekens bij Bo hadden ze onwijs plezier samen. Hij liep netjes zijn rondjes en maakte graag gebruik van haar plezier in knuffelen ;)

Afbeelding
Mooier word het toch niet <3

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:23

Dat ziet er super braaf uit kim.

Hier gaat ie ook goed. Echt longeren noem ik het nog steeds niet, maar gaat steeds beter. Eerder deze week draaide hij steeds om, dus even streng geweest. Ik ben hem nu steeds voor, dus dat is top.

Het is echt mijn lichaamstaal waar hij op reageert, is echt heel erg leuk. Drijvende houding = lopen. Rust houding, paard stopt. Welliswaar met stemhulp. Ik zie zijn oortje steeds wel bijdraaien.

En shabrak weer meerdere malen pp gedaan. Na de oefeningen ook ff in de bak. Ik hou m met 1 hand vast en hij loopt rustig rondjes. En dan dsmekje er op. Geen probleem.

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:46

Dat ziet er al stuk relaxter uit Joltsje! Super fijn!

Bo is echt longerend geboren, eigenlijk niet echt iets aan gedaan :P en dan kan kind de was doen haha.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:53

Wat super mooi die Bo zo!

Roos liep vanmorgen kreupel. :( Ik vrees dat het door de vreselijke zuigende klei komt die we op sommige stukken hebben. Ik baal enorm. Hopelijk knapt ze snel op.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:46

Hier is de pony 'zadelmak' :D longeren doen we eigenlijk nog niet alleen wandelen enzo, maar nu is het wandelen buiten met een zadel op ook geen probleem.
Afbeelding

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:16

Wauw Kim wat een lieverd zeg! Die van mij geef ik nog niet eens uit handen aan een volwassenen :')

Dat ziet er goed uit Joltsje! Lekker relaxt +:)+

Wat balen Malenka! Kan je er iets aan doen of helemaal niet? Het is ook wel echt bagger weer momenteel..

Mer1980 wat een dotje zeg! Staat er heerlijk rustig bij te kijken, super schattig.

Hier hebben we een rustig weekje gehad, ik probeer haar echt genoeg rust te geven tussendoor. Ik hou daarom een lijstje bij met wat ik wanneer heb gedaan. Vanaf 1 januari start ik ook met het inspiratieboek van dressagepro :) het longeren zit er nu aardig in! Durf het ook wel al longeren te noemen :D geen gedraai meer en super lief op stemcommando’s.

Gisteren hebben we iets tofs gedaan!! Ik volg het online programma van tristan Tucker en daar heeft hij een filmpje over ‘inparkeren’ of hoe hij het noemt ‘getting on the magical way’ . Het leek mij super gaaf om dit nu alvast te oefenen, hebben we weer iets leuks en alvast handig voor wanneer ik op ga stappen. Ik had me goed voorbereid en dacht nou als het een tijdje duurt, geen probleem, we zien wel hoe ze het oppakt. Nou dat duurde niet lang _O- 10 minuten in de training en ze kon naast een krukje inparkeren. Ik heb een filmpje maar daar liep ik zelf te klooie en viel bijna over het krukje :') toch snapte ze me toen ook en kwam ze gezellig bij me staan!

Merken jullie trouwens ook dat de paarden zo verschrikkelijk hyper zijn met di weer?

Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:30

Knappe puppy Mer1980 !

Oooh dat is cool Cheyenne0252! Super knap hoe snel ze dat oppikken ! Ga ik ook eens proberen! Leuk zulke ideeën bij elkaar te kunnen zien en inspiratie krijgen om zelf nieuwe dingen te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:43

Super leuk Cheyenne0252!

@Mer1980: Weer een stapje verder met het beleren dus leuk dat die het zo braaf accepteerde!

@Malenka: wat vervelend zeg is die erg kreupel of valt het mee?

Ik ben vandaag een klein stukje gaan wandelen naar het grasveldje met n stalgenootje en haar paard en mijn vriend, Lady en ik. Mijn vriend die helemaal niks met paarden heeft heeft zelfs een stukje met Lady gelopen. Stiekem vind die het toch leuk en was al aan het praten over een paard voor hem zelf in de toekomst :Y)
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:48

Mijne heeft ook 'niets met paarden'
Afbeelding
:')

Hier waren de dames ook behoorlijk druk vandaag. Maar toch nog even een kerstige foto kunnen maken

Afbeelding

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:00

Ja, frisser dan fris zijn ze welmet dit weertje. Het is ook ineens weer een heel stuk kouder nu.

Dat inparkeren vind Caya ook een super leuk spelletje. Heb het haar geleerd met klickertraining en nu doet ze het steeds, ook als ik het niet vraag. Het is echt haar favoriete kunstje waarvan zij vind dat ze het heeeulll geweldig kan.

Longeren kan Caya ook niet, die snapt niet veel van een zweep, ze vind het namelijk totaal niet iets wat drijvend is. Zij loopt er liever achteraan als een visje aan de hengel. Inmiddels kan ze wel naast mij aandraven op lichaamstaal en dan samen een rondje lopen. Dus ik probeer nu steeds de ruimte tussen ons iets groter te maken zodat het uiteindelijk een soort longeren wordt.

Wijken voor druk dat vind ze sowieso maar een heel stom spelletje. Maar ik probeer het haar toch wel te leren anders rent ze me gerust per ongeluk omver. Ze weet namelijk af en toe nog steeds niet dat ze een achterlijf heeft dat uitzwenkt
Het gaat steeds iets beter maar moest daarin ook eerst echt wel heeel erg duidelijk zijn anders boeit het haar totaal niet.

Ze is pas 2,5 dus hebben alle tijd. Gaat vast goed komen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:11

Wat heerlijk om te lezen dat iedereen het zo speels en persoonlijk aanpakt. Dat inparkeren lijkt mij ook wel wat. Juist om het ze te leren ruim voordat je opstapt.

Roos is vandaag wel flink kreupel. Maar we kijken het maar even aan. Ze loopt wel en draaft uit zichzelf aan voor haar bakje voer. Ik had nog een paar paddockroosters liggen, dus die heb ik nu bij de ergste blubber gelegd zodat ze daar stevige ondergrond heeft. Maar met het water nu is het bijna niet te doen. De vijver is in een week tijd ruim een halve meter gestegen.