Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, maar dat maakt van die mening nog steeds geen feit. En nee het is geen feit dat er een verband is tussen roofdieren en de covid -uitbraak. En wat mensen er van vinden doet er in een democratie zeker wel toe, een regering vertegenwoordigd namelijk die mensen. En als een regering niet naar die mensen luistert, dan worden ze bij de volgende verkiezingen naar huis gestuurd.
sterregoud schreef:Veulen84 schreef:Maar de meerderheid vind wolven nog steeds welkom.
Wel op basis van zeer eenzijdige, en gekleurde voorlichting. Laat zowel de voor- als tegens zien, en dus ook eerlijke voorlichting over wat het werkelijk inhoudt voor iedereen die van andere dieren houdt.
Citaat:Maar de argumenten van het tegen kamp zijn ook niet erg veelzijdig en duurzaam onderbouwd. Met alleen "zielig voor de diertjes die ik hou" kom je natuurlijk niet bij iedereen even ver.
Mirranda schreef:Citaat:Maar de argumenten van het tegen kamp zijn ook niet erg veelzijdig en duurzaam onderbouwd. Met alleen "zielig voor de diertjes die ik hou" kom je natuurlijk niet bij iedereen even ver.
Beetje kort door de bocht.
Ja! We geven om onze dieren en zien uiteraard niet graag dat deze worden gedood of levend aangevreten achtergelaten door de wolf.
Maar de gevolgen zijn toch veel groter dan alleen dat?
Gevaar in het verkeer (uitbraken van vee opgejaagd door wolvenroedel)
Gevaar voor andere wilde dieren, die geen normale leefruimte meer hebben doordat weidedieren straks achter zgn. wolfwerende omheining komt te staan.
Gevaar voor mensen die in de natuur willen recreëren (wandelen/fietsen/paardrijden/camping enz). --> moge de eerste aanval van wolf op mens iemand treffen die dit idiote plan aanhangt.
Subsidies voor die omheining die de pan uitreizen (belastingbetaler).
Vergoedingen voor de dieren die het leven laten na wolfaanval (belastingbetaler).
De wolf is niet ooit voor niets verbannen uit het leefgebied van de mens.
Mirranda schreef:Beetje kort door de bocht.
Ja! We geven om onze dieren en zien uiteraard niet graag dat deze worden gedood of levend aangevreten achtergelaten door de wolf.
Gevaar voor andere wilde dieren, die geen normale leefruimte meer hebben doordat weidedieren straks achter zgn. wolfwerende omheining komt te staan.
Gevaar voor mensen die in de natuur willen recreëren (wandelen/fietsen/paardrijden/camping enz). --> moge de eerste aanval van wolf op mens iemand treffen die dit idiote plan aanhangt.
Vergoedingen voor de dieren die het leven laten na wolfaanval (belastingbetaler).
Veulen84 schreef:Jij kan het eenzijdig vinden. Maar de argumenten van het tegen kamp zijn ook niet erg veelzijdig en duurzaam onderbouwd. Met alleen "zielig voor de diertjes die ik hou" kom je natuurlijk niet bij iedereen even ver.
Veulen84 schreef:Allemaal redenaties van dingen die misschien wel ooit kunnen gebeuren. De praktijk is dat we 12 wolven in nederland hebben en geen van die dingen is tot dit moment gebeurd. Sterker nog, al die dingen die genoemd worden komen in het buitenland ook niet voor of alleen op anekdotische basis. Dat is geen echt goed geldende reden om zomaar een diersoort te verbannen of te doden.
Sclimpre schreef:Mirranda schreef:
Beetje kort door de bocht.
Een correcte onderbouwing zou zijn als voor elk van deze elementen opgelijst zou worden hoe vaak ze voorkomen en hoe vaak ze door wolven veroorzaakt zijn en hoe vaak door andere oorzaken.
Mij lijkt het op dit moment eerder een actie tegen de wolf dan één voor meer veiligheid.
Citaat:Vergoedingen voor de dieren die het leven laten na wolfaanval (belastingbetaler).
Cambiar schreef:Popstra schreef:Kan dan ook echt niet begrijpen dat sommige mensen daar zo laconiek over kunnen doen als je de fotos ziet. Kop in het zand steken noem ik dat!
Ah zo ???
Kop in het zand???
Heb jij je wel eens afgevraagd, mevrouw kop in het zand, waar jouw vlees vandaan komt? Eerst een gans leven mishandeld in de bio industrie en dan op afschuwelijke wijze vervoerd en geslacht.
Ik denk dat je zo'n wegkijkertje bent als de beelden van slachten getoond worden, maar wel gebruik maken van deze geslachte, mishandelde dieren. Ty-pisch.
Hypocriet noem ik dat.
En het ergste komt nog: net door mega stallen breken er vreselijke virussen uit.
Wolven hebben wetenschappelijk bewezen aangetoond dat zij wildstapel gezond houden. Het is door onze schuld dat er steeds meer gevaarlijke virussen uitbreken. Zo is dit en niet anders.
Jullie zijn hier niet meer of min de boel aan het opzwepend, en de wolf is een beschermd dier. Ik denk dat het eventjes genoeg geweest is om iedereen op te fokken en deze bangmakerij mag stoppen, wij eten vlees, onze huisdieren eten vlees, leg dat hypocriet gedoe maar lam.
Citaat:Over alle andere gevaren die hier aan de wolf toegeschreven worden zie ik helemaal niets.
Er staat trouwens geen enkel paard in de lijst.
jobamara schreef:Het ontbreken van pony's /paarden komt grotendeels doordat er niet op de BIJ12 gewacht wordt, voor men met behandelen begint. Ik heb dat probleem bij ZLTO neergelegd omdat zij op dit moment bezig zijn met de wolfen in Brabant. Het zou fijn zijn als ook de veeartsen een geldig dna monster mogen nemen, voor ze de wonden ontsmetten en hechten.