[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:28

Echt een prachtig paard is Gino en jullie zijn een hele leuke combinatie. Lekker zo door blijven gaan +:)+

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 11:22

wendy1987 schreef:
Wat super leuk!! Heerlijk dat je zo lekker bezig kan nu!!
Ja dit is gewoon een droom en genieten!

DJZ schreef:
Echt een prachtig paard is Gino en jullie zijn een hele leuke combinatie. Lekker zo door blijven gaan +:)+
Ah dank je wel!! <3 <3

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 19:25

Om te vieren dat alles zo fijn gaat en ik zo veel plezier heb met mijn lieve paardje, vond ik het tijd om eens samen met hem op de foto te gaan :o We gingen met trailer naar een mooi natuurgebied in de buurt en inmiddels kreeg ik deze foto vast toegestuurd.
Wow toch!! <3

Afbeelding
Foto gemaakt door Yshara Stout

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 13:40

Geen idee of en wie nog volgt, maar dit blijft een leuk online dagboek voor mijn hoogte- (en diepte ) punten met mijn paardje en van een hoogtepunt was zéker weer sprake afgelopen weekend! *\o/*

Ik ben namelijk deel gaan nemen aan een clinicdag waarin maar liefst tien combinaties les kregen. Best wel spannend, voor het eerst echt les op een vreemde locatie. Er stond ook nogal veel wind en het was regenachtig. Ik was in de middag aan de beurt en jawel hoor, toen ik startte begon het te hozen en zette de wind even extra kracht bij :+ Een hele uitdaging en gelukkig ook droge stukken met zelfs een zonnetje, ...we did it!
Vanuit spanning kon ik eindelijk fijn naar ontspanning en sloot ik superblij mijn rit af <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:14

[Komt onder steen vandaan] Ik volg nog steeds! Mooie foto's! +:)+ Geweldig dat je zo heerlijk weer terug op je paard zit.
Kleine tip n.a.v. de foto's; probeer niet te veel voor over te vallen als je naar ontspanning toe werkt.
[kruipt weer onder steen in afwachting van meer mooi beeldmateriaal]

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 20:20

Taucha schreef:
[Komt onder steen vandaan] Ik volg nog steeds! Mooie foto's! +:)+ Geweldig dat je zo heerlijk weer terug op je paard zit.
Kleine tip n.a.v. de foto's; probeer niet te veel voor over te vallen als je naar ontspanning toe werkt.
[kruipt weer onder steen in afwachting van meer mooi beeldmateriaal]

Dank!! En ja, gelukkig heb ik een goede instructrice :+ en tijdens regen en wind en met wat spanning is zo'n houding soms onvermijdelijk. Toch plaats ik het want dit was nu eenmaal wat het was. :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 23:01

Doe hetzelfde als er spanning is !
Zit je in elk geval je paard niet in de weg .
Het beeld is wat minder mooi , maar recht zitten komt ook vanzelf weer als het vertrouwen en de ontspanning meer gewoonte wordt .

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 18:46

Zinzi_jewel schreef:
Doe hetzelfde als er spanning is !
Zit je in elk geval je paard niet in de weg .
Het beeld is wat minder mooi , maar recht zitten komt ook vanzelf weer als het vertrouwen en de ontspanning meer gewoonte wordt .

Ah ja zo is het ook. En dit waren momentopnames en ik heb ook echt lekker en ontspannen af kunnen sluiten *\o/*

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:20

Ik volg ook nog steeds stil hoor! Geniet gewoon stilletjes van de foto's zo nu en dan!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 14:37

wendy1987 schreef:
Ik volg ook nog steeds stil hoor! Geniet gewoon stilletjes van de foto's zo nu en dan!

Superleuk! En het loopt ook alweer een tijdje natuurlijk dit topic. Bijna vier jaar geleden gestart, toen Gino ruim drie jaar was.

En gisteren werd hij alweer 7 jaar! *\o/* Naast wat lekkers en een aai mocht hij genieten van het dagje, want zaterdag was al een heel spektakel: hij mocht namelijk met een demo meedoen tijdens de "inspiratiedag" bij Takt Academy. Voor het eerst met allemaal publiek, maar hij deed het super. Weer een goede ervaring dus.
Ook kreeg ik afgelopen weekend foto's binnen die ik een paar weken geleden heb laten maken door Yshara Stout. Echt méga!

Hier een paar om te showen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:28

Heel erg mooie foto's!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 09:35

En we zijn weer een paar maanden en wat nieuws verder...
Allereerst: we gaan komend weekend verhuizen. Althans, Gino gaat naar een andere plek. Weliswaar vlak bij waar hij nu staat, maar net anders :+ Hij komt op een plek waar hij grotendeels van het jaar 24/7 buiten komt te staan en dat mis ik nu voor hem. Nog steeds wel prachtig midden in het bos en met alle nodige faciliteiten om veelzijdig met hem bezig te blijven. Ik heb er zin in en ben benieuwd!

Verder stonden de afgelopen weken in het teken van trailerladen. Hij heeft ergens bedacht dat hij de trailer niet meer op wilde, dus ik ben helemaal van voren af aan weer begonnen met het opbouwen van vertrouwen. Inmiddels zijn we 4 weken verder, heb ik zo'n twee keer per week geoefend en kan ik hem nu helemaal alleen laden! Superblij, want dit was voorheen ook niet mogelijk (altijd iemand nodig die snel de stang sloot achter hem, wat eigenlijk al niet relaxed was).

Verder ben ik echt fijn aan het rijden, ondanks dat ik er, jawel, een paar weken geleden af ben gevallen! :) Een heel stom dingetje en het liep gelukkig ook gewoon goed af. Ik had les en ben weer opgestapt en kon nog heerlijk door lessen.

oeps... |(

Over een maand gaan we beginnen met de opleiding bij TAKT, echt superveel zin in ook! <3
Nou, gauw weer een update vanaf onze nieuwe stek denk ik zo! *\o/*

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 07:01

Update! Want wij zijn verhuisd!
Inmiddels alweer 2,5 week op de nieuwe plek en gelukkig een hele goede start gehad. *\o/*
Dat begon er al mee met dat ik 'm in m'n eentje gebracht heb met de trailer, wat heel goed ging met laden e.d.
Ik vind het heerlijk op de nieuwe plek. Voor Gino weer wat acclimatiseren omdat hij nu 24/7 buiten staat, maar het gaat hem goed af. Ik heb al een paar bosritjes er op zitten en zo zijn we alles weer rustig aan het oppakken. Hoe fijn!

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 07:31

Echt waanzinnig mooi zo, is toch echt alsof je je paard ophaalt uit een droom. <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:31

Schitterende foto, dat ziet er een mooie plek uit. Veel plezier daar!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 22:44

Captain schreef:
Echt waanzinnig mooi zo, is toch echt alsof je je paard ophaalt uit een droom. <3

Eyes wide open, I'm dreaming :o
Inderdaad echt mooiiiii en vooral zo lekker rustgevend!

miereneter schreef:
Schitterende foto, dat ziet er een mooie plek uit. Veel plezier daar!

Dank je wel!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 23:05

Het is een mooi plekje, al zou ik wel bang zijn voor wolven omdat ze daar wel lopen. Hoe staat de stal daar in? Hebben ze voorzorgsmaatregelen? Ben jij daar niet huiverig voor?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 08:45

Hannanas schreef:
Het is een mooi plekje, al zou ik wel bang zijn voor wolven omdat ze daar wel lopen. Hoe staat de stal daar in? Hebben ze voorzorgsmaatregelen? Ben jij daar niet huiverig voor?

Snap je zorg, ik ben er zelf alleen niet zo bang voor in deze setting.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 13:28

Wat een droom de foto.
Heel veel geluk daar samen

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 18:22

Zinzi_jewel schreef:
Wat een droom de foto.
Heel veel geluk daar samen

Dank je wel! <3

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 10:29

Het gaat goed! We hebben er al een paar ritjes in het prachtige bos op zitten en ook in de bak. Allemaal weer ontdekken, superleuk. Ik merk wel dat hij het 24/7 buiten zijn nu vermoeiend vindt. Eerder natuurlijk alle rust in een stal en de omschakeling is weer groot, ook al heeft hij in zijn leven voornamelijk 24/7 buiten gestaan. Hij krijgt lekker de tijd en we doen rustig aan <3

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:39

Het is ook nog heerlijk weer, genieten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:27

Wat is het toch een verschrikkelijk knap paard <3

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 23:10

Hannanas schreef:
Het is ook nog heerlijk weer, genieten.

Nou, echt nog zomer he, dat is wel makkelijk nu nog ja, alhoewel ik de herfst ook echt prachtig vind en die mag ook wel komen hoor :D

Zinzi_jewel schreef:
Wat is het toch een verschrikkelijk knap paard <3

Jaaa, ik blijf ook megaverliefd op hem! <3

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 17:55

Even wat heerlijke beelden van de afgelopen dagen. Met een vriendin gaan rijden in een ander bos dichtbij, zodat we ook weer even konden trailerladen.
Was echt heerlijk en ging top!
Merk nu echt dat Gino volwassener wordt. Heel braaf en met afzadelen zo braaf bij de trailer blijven staan. Echt genieten die rust! <3

Afbeelding

Afbeelding