Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mavantos schreef:Ik zou eens advies vragen van HorseFlex! Zij hebben verschillende supplementen die haar zouden kunnen helpen. De supplementen zijn volgens mij allemaal natuurlijk en suikervrij. Mijn paard krijgt de Muscle Power Complex en zie in een paar weken veel verschil in de spieren. Alleen ik zou persoonlijk een specifiek advies vragen van hun, ze zijn heel kundig.
Heel veel sterkte en hopelijk knapt ze toch nog een beetje op.
geerke schreef:Dank voor je up date! Ik denk dat je haar echt een uitgebreid supplement moet geven,die de dagelijkse hoeveelheid dekt die ze nodig heeft.Dat redt je niet met 1 kilo seniores.Ataxie hoeft niet einde verhaal te zijn,vaak spelen mineralen en vitamine tekorten een grote rol bij ataxie!
geerke schreef:Wat hebben ze getest dan?het is vaak een moment opname,het kan zomaar de week erna anders zijn
Haarbal schreef:Ik heb supergoede ervaringen met de smeden van de kliniek in Hellendoorn. Als je daarheen gaat, kunnen ze haar weliicht evt ook in de box zetten zodat ze steun heeft. Ze zijn erg kundig en erg rustig.
Hannanas schreef:Ik zou ook op zijn minst eerst een multi en mineralen supplement en b12 injecties proberen en een fysio of osteopaat. Zo verdrietig dat ze nu hard achteruit gaat, maar dat moet wel een extra oorzaak hebben neem ik aan?
Mer1980 schreef:Lieve TS, een paard is hobby en moet vooral leuk zijn. Ik krijg misschien half bokt over mij heen, maar maak een beslissing voor haar en jezelf. Waarom nog zoveel geld in een paard pompen en negatieve energie. Een gezond paard is al duur een zieke die niet beter wordt nog duurder. Paard vindt het helemaal niet erg om naar de eeuwige groene jachtvelden te gaan. Laat haar inslapen en ga niet zo verder lopen dokteren. Je hebt echt veel gedaan, maar je hoeft niet alles te doen. Daar is het leven te kort voor. Let op: dit is mijn advies. Doe ermee wat je wilt natuurlijk, het is niet per definitie fout als je nog wat wil proberen, maar ik persoonlijk zou genoeg genoeg vinden en dat is ook niet fout.
SjonnieZ schreef:En mss heb je hier iets aan: toen ik paard met deze vraag worstelde zei een stalgenoot tegen mij: hij weet niet dat hij dood gaat, hij heeft alleen maar pijn.
Die gedachte heeft mij toen heel erg geholpen.
Goudhaan1 schreef:SjonnieZ schreef:En mss heb je hier iets aan: toen ik paard met deze vraag worstelde zei een stalgenoot tegen mij: hij weet niet dat hij dood gaat, hij heeft alleen maar pijn.
Die gedachte heeft mij toen heel erg geholpen.
Dit vind ik wel echt een hele mooie. Je paard weet inderdaad niet dat ze dood gaat, ze staat alleen met héél veel ongemak, en ze gaat alleen maar achteruit..
Aan de andere kant snap ik ook dat je toch nog niet op wilt geven, het gaat hier natuurlijk om het beëindigen van een leven van een dier wat er niet zelf voor kan kiezen. Maar wanneer is het genoeg? Wanneer ben je zo ver om de knoop door te hakken?
En dit is geen aanval, maar ook wel iets waar ik bij mijn eigen paarden veel over na heb gedacht. Nog steeds.