[VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goudhaan1

Re: [VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:28

Ik vind het echt zó zuur voor jou en natuurlijk je paard! Heel erg veel sterkte, dit was natuurlijk niet waar we op zaten te hopen.

Wel heel tof dat je een ander paardje hebt gevonden, hopen dat je daar toch een hele lading meer geluk mee krijgt.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:40

Als aanvulling voor het voer kan je misschien eens kijken naar oerbalans. Dat is een algemeen kruidensupplement wat helpt de afvalstoffen in het lichaam beter af te voeren, hierdoor neemt ze de voedingsstoffen beter op en is het een fijne aanvulling voor darmen, maag, etc etc.
Ik geef het mijn merrie ook en mijn voorgaandr exceempaarden kregen het ook, mijn merrie knapt er super van op en mijn exceempaarden hadden spontaan bijna geen exceem meer

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:25

Ik zou eens advies vragen van HorseFlex! Zij hebben verschillende supplementen die haar zouden kunnen helpen. De supplementen zijn volgens mij allemaal natuurlijk en suikervrij. Mijn paard krijgt de Muscle Power Complex en zie in een paar weken veel verschil in de spieren. Alleen ik zou persoonlijk een specifiek advies vragen van hun, ze zijn heel kundig.

Heel veel sterkte en hopelijk knapt ze toch nog een beetje op.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:27

Jeetje wat ontzettend sneu allemaal! Ik heb je hele topic doorgelezen en wil je heel sterkte wensen!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 20:12

Dankjullie voor de steun, haar reactie vandaag naar de deken toe was echt een eye opener en kwam hard aan. Ze gaat achteruit en heb hier erg veel moeite mee. Ik ga morgen even kijken naar de voeradviesen die gegeven zijn! @Goudhaan1 dankje, dit hoop ik ook. Tot nu toe een super pony waar ik me erg comfortabel bij voel, pure rust ervaren in haar bijzijn, de klik is er zeker. Kan niet wachten tot ze bij me komt :o.

Fijn dat ze er specefiek op ingaan, ik had dit ook vanuit de DA verwacht alleen is ze enkel op spieropbouw gaan focussen ipv het op gewicht houden en ondersteunen waar ik in eerste instantie voeradvies voor heb gevraagd. Morgen hier maar even een mailtje over sturen, vandaag even geen zin in.

mavantos schreef:
Ik zou eens advies vragen van HorseFlex! Zij hebben verschillende supplementen die haar zouden kunnen helpen. De supplementen zijn volgens mij allemaal natuurlijk en suikervrij. Mijn paard krijgt de Muscle Power Complex en zie in een paar weken veel verschil in de spieren. Alleen ik zou persoonlijk een specifiek advies vragen van hun, ze zijn heel kundig.

Heel veel sterkte en hopelijk knapt ze toch nog een beetje op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:25

Dank voor je up date! Ik denk dat je haar echt een uitgebreid supplement moet geven,die de dagelijkse hoeveelheid dekt die ze nodig heeft.Dat redt je niet met 1 kilo seniores.Ataxie hoeft niet einde verhaal te zijn,vaak spelen mineralen en vitamine tekorten een grote rol bij ataxie!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 21:40

Dankje voor de tip, ik zoek daarin ook inderdaad een ondersteuning. Tekorten heeft ze geen last van, bloedonderzoek heeft dit bevestigd.

geerke schreef:
Dank voor je up date! Ik denk dat je haar echt een uitgebreid supplement moet geven,die de dagelijkse hoeveelheid dekt die ze nodig heeft.Dat redt je niet met 1 kilo seniores.Ataxie hoeft niet einde verhaal te zijn,vaak spelen mineralen en vitamine tekorten een grote rol bij ataxie!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:24

Wat hebben ze getest dan?het is vaak een moment opname,het kan zomaar de week erna anders zijn

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:30

Ik zou ook op zijn minst eerst een multi en mineralen supplement en b12 injecties proberen en een fysio of osteopaat. Zo verdrietig dat ze nu hard achteruit gaat, maar dat moet wel een extra oorzaak hebben neem ik aan?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:11

Ik heb supergoede ervaringen met de smeden van de kliniek in Hellendoorn. Als je daarheen gaat, kunnen ze haar weliicht evt ook in de box zetten zodat ze steun heeft. Ze zijn erg kundig en erg rustig.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 07:38

Er is getest op tekorten, bloedarmoede, nier en leverwaardes e.d. Dit onderzoek is 6 maand geleden ook gedaan bij oude eigenaar. Toen ook geen tekorten.

geerke schreef:
Wat hebben ze getest dan?het is vaak een moment opname,het kan zomaar de week erna anders zijn

Dierenarts in Hellendoorn gaf mij aan dit niet te zien zitten, heb ik toen specifiek naar gevraagd. Tevens afhankelijk van vervoer dus dat is even een dingetje. Ze laat ook duidelijk merken dat ze geen zin meer heeft in gesleep, snap ik ook wel.

Haarbal schreef:
Ik heb supergoede ervaringen met de smeden van de kliniek in Hellendoorn. Als je daarheen gaat, kunnen ze haar weliicht evt ook in de box zetten zodat ze steun heeft. Ze zijn erg kundig en erg rustig.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 12-05-20 07:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 07:43

Zoals aangegeven is voer een tijdelijke ondersteuning zodat het langer leefbaar is voor haar. Los daarvan zou voer niets meer betekenen als ze dusdanig verslechterd. Paard is helemaal binnenste buiten gekeerd, geen andere oorzaken buiten de ataxie/kramperigheid om. Ik ben specefiek opzoek naar een ondersteunend supplement mbt de spieren/gewrichten en darmflora. Vitamines en mineralen kwamen goed uit het recente bloedonderzoek en die van 6 maand terug. Ze geeft aan op te zijn dus ga niet vanalles aan haar laten dokteren, dit is iets wat al een hele tijd sluimerde. Als ze al naar achteren trapt bij borstelen/deken omdoen ga ik echt geen fysio/osteopaat laten komen. Dit is iets wat in haar geval sowieso geen meerwaarde gaat geven.

Hannanas schreef:
Ik zou ook op zijn minst eerst een multi en mineralen supplement en b12 injecties proberen en een fysio of osteopaat. Zo verdrietig dat ze nu hard achteruit gaat, maar dat moet wel een extra oorzaak hebben neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:30

Waarom maak je er nog geen einde aan voor haar dan?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:33

TS dat klinkt heel hard maar je schrijft letterlijk Hierboven “ Ze geeft aan op te zijn“
Voor wie leeft ze dan nog? Is het dan geen tijd om haar te laten gaan?

In de natuur was dit paard allang ten prooi gevallen/ gestorven. Soms is ze laten gaan het beste wat je uit dieren liefde voor een dier kunt doen.

En mss heb je hier iets aan: toen ik paard met deze vraag worstelde zei een stalgenoot tegen mij: hij weet niet dat hij dood gaat, hij heeft alleen maar pijn.
Die gedachte heeft mij toen heel erg geholpen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:57

Lieve TS, een paard is hobby en moet vooral leuk zijn. Ik krijg misschien half bokt over mij heen, maar maak een beslissing voor haar en jezelf. Waarom nog zoveel geld in een paard pompen en negatieve energie. Een gezond paard is al duur een zieke die niet beter wordt nog duurder. Paard vindt het helemaal niet erg om naar de eeuwige groene jachtvelden te gaan. Laat haar inslapen en ga niet zo verder lopen dokteren. Je hebt echt veel gedaan, maar je hoeft niet alles te doen. Daar is het leven te kort voor. Let op: dit is mijn advies. Doe ermee wat je wilt natuurlijk, het is niet per definitie fout als je nog wat wil proberen, maar ik persoonlijk zou genoeg genoeg vinden en dat is ook niet fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:00

Mer1980 schreef:
Lieve TS, een paard is hobby en moet vooral leuk zijn. Ik krijg misschien half bokt over mij heen, maar maak een beslissing voor haar en jezelf. Waarom nog zoveel geld in een paard pompen en negatieve energie. Een gezond paard is al duur een zieke die niet beter wordt nog duurder. Paard vindt het helemaal niet erg om naar de eeuwige groene jachtvelden te gaan. Laat haar inslapen en ga niet zo verder lopen dokteren. Je hebt echt veel gedaan, maar je hoeft niet alles te doen. Daar is het leven te kort voor. Let op: dit is mijn advies. Doe ermee wat je wilt natuurlijk, het is niet per definitie fout als je nog wat wil proberen, maar ik persoonlijk zou genoeg genoeg vinden en dat is ook niet fout.

Volgens mij een prima advies.
Daarbij, naar mijn mening moet je er of 100% voor gaan en anders niet. Dat lijkt me niet eerlijk tegenover het paard. Als je het niet kunt betalen, niet wilt betalen of je hebt andere plannen, geef dit paard dan gewoon een spuitje. Dat is het meest eerlijk.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:04

SjonnieZ schreef:
En mss heb je hier iets aan: toen ik paard met deze vraag worstelde zei een stalgenoot tegen mij: hij weet niet dat hij dood gaat, hij heeft alleen maar pijn.

Dit vind ik wel echt een hele mooie. Je paard weet inderdaad niet dat ze dood gaat, ze staat alleen met héél veel ongemak, en ze gaat alleen maar achteruit..
Aan de andere kant snap ik ook dat je toch nog niet op wilt geven, het gaat hier natuurlijk om het beëindigen van een leven van een dier wat er niet zelf voor kan kiezen. Maar wanneer is het genoeg? Wanneer ben je zo ver om de knoop door te hakken?
En dit is geen aanval, maar ook wel iets waar ik bij mijn eigen paarden veel over na heb gedacht. Nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:43

Goudhaan1 schreef:
SjonnieZ schreef:

Dit vind ik wel echt een hele mooie. Je paard weet inderdaad niet dat ze dood gaat, ze staat alleen met héél veel ongemak, en ze gaat alleen maar achteruit..
Aan de andere kant snap ik ook dat je toch nog niet op wilt geven, het gaat hier natuurlijk om het beëindigen van een leven van een dier wat er niet zelf voor kan kiezen. Maar wanneer is het genoeg? Wanneer ben je zo ver om de knoop door te hakken?
En dit is geen aanval, maar ook wel iets waar ik bij mijn eigen paarden veel over na heb gedacht. Nog steeds.

wij nemen als uiterste altijd 'liever een week te vroeg dan een dag te laat'... Hoe rot het ook klinkt, maar ik denk dat genoeg ook genoeg is zo. Heel verdrietig TS :(

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:26

Ik denk ook dat het eerlijkste tegenover je paard is haar laten gaan.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:31

Als de kliniek van Hellendoorn er geen brood meer inziet om haar daar te laten bekappen, ze slaat bij het aanraken omdat ze pijn heeft, ze niet meer liggend kan/durft te slapen en ze vanaf hier eigenlijk alleen nog achteruit gaat, dan is het wellicht inderdaad tijd om die moeilijke keuze te maken. Want je kan er nu wel flink voer in gaan stoppen, maar wat haalt dat nog uit?

Heel hard, en heel lastig, maar misschien wel het eerlijkst. Heel veel sterkte bij het nadenken gewenst, TS.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:40

Wat een sneue ontwikkeling TS..
Veel sterkte met de keuze, al is mijn mening ook dat je beter voor je gevoel ‘te vroeg’ kan zijn dan wachten tot ze straks helemaal niks meer kan. Vooral omdat je aangeeft dat ze al op is.

Hoe dan ook, enorme rotsituatie. Heel veel sterkte!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:57

:(:)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:59

FF niet verkeerd bedoeld, maar misschien wijs om TS ook de tijd te geven dit te verwerken........ het is best heftig allemaal, in zeer korte tijd :(:)

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:13

Dat zeer zeker! En ze moet zich door ons ook echt niet gepusht voelen om de knoop maar zo snel mogelijk door te moeten hakken. Het is haar paard, en als zij het gevoel heeft dat er tóch nog iets kan worden gedaan om het Dalencia makkelijker/prettiger te maken, geef ik haar daar groot gelijk in. Ik denk dat ze het zelf nog altijd het beste aanvoelt.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:19

Ze is zo ingeslapen als het moet, dat kan bij wijze van spreken morgen als je de dierenarts belt. Ik zou het persoonlijk ook geen weken meer aankijken, maar je moet wel jezelf even de tijd gunnen om een weloverwogen beslissing te nemen. Je bent nu ook pas net met meer voer bezig, misschien nog wel te kort om verbetering te kunnen zien.

Zou ook overleg hebben met de dierenarts die haar onderzocht heeft als je twijfelt om haar toch in te laten slapen. Denk er even rustig over na en overleg met deskundige mensen om je heen die haar kennen. Die hebben haar in het echt gezien en weten meer dan wij doen. Sterkte