[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silvia58

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:17

Pakketje versturen kost 7,25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:21

Otti1977 schreef:
Epe.

Ohh nee helaas, te ver. Anders had ik het morgen gelijk op gehaald! Heb van pharmahorse besteld en komt wss morgen al binnen! Volgens agradi pas 20/21 april. Dus dat scheelt al. Kan ie gelijk aan de glucosamine hahaha

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:22

Marije_1997 schreef:
Otti1977 schreef:
Epe.

Ohh nee helaas, te ver. Anders had ik het morgen gelijk op gehaald! Heb van pharmahorse besteld en komt wss morgen al binnen! Volgens agradi pas 20/21 april. Dus dat scheelt al. Kan ie gelijk aan de glucosamine hahaha

Bij mij is ook pharma horse dacht ik kan de zakjes misschien wel in envelop doen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:25

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:33

Nou de factuur is binnen, m'n salaris is nog niet binnen en alweer bijna op. Maar heb het er voor over. Komende maanden maar even niet te veel uitgeven. Viel me trouwens nog wel reuze mee. Ging van een flink bedrag uit en is een stuk minder. Ik heb gelukkig een flinke buffer hoor, dus geld nood is er niet. Maar sparen hoort er ook bij (en met vooruitzicht op wellicht misschien een operatie ga ik ook maar vast flink sparen hahaha)

Helaas heb ik nog steeds niet de foto's diagnose en advies via de mail gekregen. Eind van de middag maar even bellen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:09

Hoefsmid is ook geweest. Wat heb ik toch een braaf paard. Naar mijn idee eerst keer beslaan en hij was zo lief. Beslag met zooltjes en sole pack is het geworden. Nu hopen dat het beter word. Morgen komt de osteopaat. Vanochtend stappen lukte niet, meneer was te sterk em ging dribbelen. Dus maar op de paddock gezet. Vanavond weer opnieuw proberen

En nu ga ik heel hard duimen komende 6 weken dat hij beter word, en z'n ijzers er onder houd hahaha

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:04

Ja dat stappen aan de hand is lastig soms haha. Voor als je dat nog niet heb gedaan, helemaal van krachtvoer af halen. En mocht hij echt te druk worden, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld een longeersingel om te doen, dan longeerlijn door het halster aan de zijkant van de singel vast maken en dan nog een gewoon halstertouw aan het halster. Dat touw gebruik je gewoon om te stappen, maar mocht hij zich sterk willen maken, gebruik je de longeerlijn, dan kan hij namelijk niet zijn hals erop zetten maar trek je als het ware hem wat scheef. En Als hij dan weer rustig wordt, dan laat je de longeerlijn weer los en stap je weer rustig verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:36

Earth schreef:
Ja dat stappen aan de hand is lastig soms haha. Voor als je dat nog niet heb gedaan, helemaal van krachtvoer af halen. En mocht hij echt te druk worden, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld een longeersingel om te doen, dan longeerlijn door het halster aan de zijkant van de singel vast maken en dan nog een gewoon halstertouw aan het halster. Dat touw gebruik je gewoon om te stappen, maar mocht hij zich sterk willen maken, gebruik je de longeerlijn, dan kan hij namelijk niet zijn hals erop zetten maar trek je als het ware hem wat scheef. En Als hij dan weer rustig wordt, dan laat je de longeerlijn weer los en stap je weer rustig verder.

Van krachtvoer afhalen is niet nodig. Hij krijgt nu ongeveer een kwart schep, dus 2 a 3 handjes. Daar komt het ook niet door hahaha. Z'n maatje liep buiten, net als de rest en meneer was het er niet mee eens om netjes mee te lopen. Heb ook geen zin in ijzers in m'n nek hahaha. Uit eindelijk zal hij dat wel moeten leren hoor, maar ik wil dat risico nu niet nemen. Ga vanavond gewoon weer heen om te stappen dat doe ik normaal gesproken ook. Alleen vandaag was ik er dus s ochtends en hij was nog niet buiten geweest.

Wat betreft de longeerlijn en longeersingel. Heb dat geprobeerd voordat de da er was. Met dubbele lijnen, maar meneer gaat dan gwn stil staan en wil dan niet meer.

Gelukkig werken brokjes heel goed. Dus zodra hij braaf is krijgt hij een brokje, alleen wanneer alles buiten staat en hij alleen in de bak moet lopen wil hij niet graag. En dan kan ik wel door pakken, maar daar word ik niet beter van (angs met grondwerk is er helaas toch nog wel best)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:54

Nou dit ziet er goed uit! En ideaal ook nog. Scheelt weer hoeven krabben.

Afbeelding
Afbeelding

En meneer was gister na +/- een uur toch wel een beetje klaar met stil staan:
Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:38

Benieuwd of het helpt, hoop het.

Hoe gaat het verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:43

Knert schreef:
Benieuwd of het helpt, hoop het.

Hoe gaat het verder?

Hoefsmid zegt er veel winst in te kunnen behalen. Die ziet het positief in. Wel vond ze het bijzonder dat een 6 jarige al atrose heeft. Ik vermoed zelf doordat hij dus scheefstand heeft, waar nooit iets aan is gedaan. Maarja de oorzaak van alles kom ik nooit te weten ben ik bang. Ben allang blij dat er wat aan te doen is. Ijzers pakt ie goed op. Zelfs het glijden op het beton vind hij niet eng of raar. Springschoenen vind ie ook niet erg. Dus kan zomaar dat ie al eens op ijzers heeft gestaan.

Gister avond was meneer weer super braaf (wel wat happerig en hij vind het rondjes stappen maar wat saai, hij wil volgens mij weer graag wat doen). Vanmiddag osteopaat weer. Ben benieuwd of hij ook nog ergens vast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:54

Osteopaat heeft het een en ander losgemaakt en advies mee gegeven om lekker creatief met grondwerk (weliswaar alleen in stap natuurlijk) bezit te gaan. Dus ik ga even opzoek naar balkjes. En zal even een aantal enge dingen mee nemen heb nog oranje vlaggetjes (net wat voor maandag) en een knal blauwe paraplu dacht ik. Balenplastic is al niet meer eng, dus daar hoef ik niet meer mee bezig hahaha

Als iemand nog leuke dingen weet, naast basis grondwerk en bovengenoemde, of leuke ideeën met bakken dan hoor ik het graag. Heb zelf wel het een en ander aan kennis qua freestyle/grondwerk vanuit vroeger. Moet het even ophalen enzo maar dat komt wel goed.

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:04

Een vierkant van balken met plastic flessen erin :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:32

Rose94 schreef:
Een vierkant van balken met plastic flessen erin :D .

Ohh ja goeie maar heb daar te weinig flesjes voor hahaha.

Heb inmiddels wel 3 balkjes die ik mag gebruiken. Daar kan ik al best wat mee gelukkig. Wou sowieso al even een grondzeil meenemen. Dat vinden de meeste wel spannend (zul je net beleven dat die van mij het allemaal wel prima vind)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:38

Even een zoek de verschillen foto
Links is van maart en rechts van oktober 2019

Afbeelding

Zijn uitdrukking is zoveel zachter geworden <3 Binnenkort maar weer es foto's maken (als ie ook weer los mag enzo gecontroleerd stapwerk en alleen foto's maken is lastig hahaha)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:45

Oh dat zie ik dan weer niet. Maar je gevoel met dat jij hem wel in het echt kent zal natuurlijk meespelen. Blijft een apart kleurtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:51

Knert schreef:
Oh dat zie ik dan weer niet. Maar je gevoel met dat jij hem wel in het echt kent zal natuurlijk meespelen. Blijft een apart kleurtje

Uitdrukking in de ogen hahaha. Hij word alleen maar brutaler nu, maar oogt wel lief.

Apart kleurtje is het zeker, krijg het ook regelmatig te horen. Mensen vinden em daardoor vaak ook heel knap en leuk. Het is wel echt ontzettend veel werk om hem een beetje netjes te houden. Ben dan ook maar gestopt met het vlekken proberen weg te krijgen. Ik was hem van de zomer wel weer es even hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:04

Kaptoom is binnen, we kunnen nu lekker fanatiek bezig haha

Afbeelding

Bewust voor deze gekozen, omdat deze lekker simpel is. Voor zover ik weet is hij hier niet bekend mee. Dus we gaan geen dure ingewikkelde dingen kopen meteen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:50

Voor de gene die het interessant vinden, een vergelijking foto van z'n pees gaat knap goed vooruit. Toch nog een lichtpuntje in deze nare periode

Afbeelding

Hoop over een paar weken nog meer verschil te zien.

Meneer voelt zich overigens geweldig goed. Met het stapwerk in de bak is ie volgens mij echt aan het testen geslagen. Want op stal/poets plaats is ie een schat. Verder is ie begonnen met de voerbak mollen tijdens het voeren hahah en hij kan lekker zuur kijken. Soms denk ik echt dat het een merrie is hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:27

Na een grondwerk les en wat miscommunicaties vandaag maar weer de dubbele lijnen gepakt. Ging toch best goed.

En ik kon het ook niet laten om even kleine stukjes te draven. Hij liep al aardig beter. Of het komt doordat hij aan de dubbele lijnen zat of dat het echt zo is weet ik niet. Komende 4 weken nog even stappen en misschien dat ik over twee weken nog even een keer een klein stukje ga draven aan de enkele lijn zonder bijzet etc.

Merk overigens qua gedrag wel verschil met kaptoom/halster en hoofdstel. Met kaptoom of halster wil hij nog wel eens happen of klieren. Met hoofdstel is dit totaal niet aan de orde. Ik denk dat het happen/kauwen voor hem een soort uitlaatklep is voor stress/moeilijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:50

De foto's van laatst zijn binnengekomen, nu kan [***] aan de muur <3

Morgen word meneer alweer 6 (tenminste volgens het paspoort) dus ga een lekker hapje met appel bananen en wortels maken. Want hij vond de banaan gister ook wel lekker _O- Morgen ga ik ook een poging tot foto's maken doen met wat ballonnen. En anders moet het maar even ge Edit worden hahaha

Afbeelding

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:06

Mooie foto’s en gefeliciteerd!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:24

Mooi! Wil je die ene met de neus aan de grond eens beter tonen? Vind dat oprecht een prachtige foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:47

Knert schreef:
Mooi! Wil je die ene met de neus aan de grond eens beter tonen? Vind dat oprecht een prachtige foto!

Stuur je zo even pb met de foto!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:48

Rose94 schreef:
Mooie foto’s en gefeliciteerd!

Dankjewel!!

Gister heb ik zelf nog even wat foto's gemaakt om zijn verjaardag te vereeuwigen. Deze zal ik later vandaag nog plaatsen, in een apart topic denk ik :)