Heel erg penny, penny is awesome!
Wie wilt er nu die zwarte Arabische hengst die alleen jij kan temmen, als je hetzelfde kan met een (bijna) zwarte volbloed merrie?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wie wilt er nu die zwarte Arabische hengst die alleen jij kan temmen, als je hetzelfde kan met een (bijna) zwarte volbloed merrie?
Retjethorse schreef:Haha, hoe bedoel je dat ze er veel zoeter uit zag dan ze was? Was het zo'n duveltje?![]()
Heel erg penny, penny is awesome!Wie wilt er nu die zwarte Arabische hengst die alleen jij kan temmen, als je hetzelfde kan met een (bijna) zwarte volbloed merrie?
Doet ze bij mij overigens niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je er gek van wordt als je haar steeds net niet te pakken krijgt....... ze blijft dan op een meter afstand of zo
Retjethorse schreef:Dat zou echt wel gaaf zijn, dan moet ik niet twijfelen of het niet beter zou zijn voor haar om haar ergens te laten beleren.Ze heeft zo'n geweldig karakter...
Dat kattenkwaad uithalen geldt trouwens alleen maar als ik niet met haar bezig ben. Vanavond bijvoorbeeld kon ze niet in de bak lopen terwijl ik de stal deed, dus moest ze vast staan. Schrapen, met der kont bijna op een ander zijn baal hooi gaan zitten,...
Daarna gaan wandelen en een stukje dravend terug naar stal gelopen, dan is ze doodbraaf hoor. Zodra je naast haar staat, heb ik terug een engeltje.
kiekje.be schreef:Ik denk wel dat ik het zelf ga doen, tenzij ik merk dat het niet lukt (je weet nooit...). Maar meteen de straat op durf ik nog niet hoor!Retjethorse schreef:Dat zou echt wel gaaf zijn, dan moet ik niet twijfelen of het niet beter zou zijn voor haar om haar ergens te laten beleren.Ze heeft zo'n geweldig karakter...
Gewoon zélf doen. Heb ik met mijn AT merrie ook gedaan, was echt het makkelijkste paard ooit... opzadelen, en ineens de straat op (de weide vond ze niet interessant genoeg, en dat liet ze duidelijk merken) dus toertje rond de blok - alsof ze het al heel haar leven deed...
Aliaa is naar mijn gevoel nog niet 100% verkeersmak, dus dat risico neem ik liever nog niet. Nu mijn examens gedaan zijn, ga ik terug meer wandelen met haar!
En eenmaal goed ruitermak in de bak, is het plan om meer rechtuit te gaan 'trainen' op wandeling.

Het opstappen ging wat minder vlot, Aliaa besloot een pasje achteruit te doen waardoor ik, die al wankel stond op het krukje, half op haar hing. Ik heb me nog recht kunnen trekken waardoor ik goed zat gelukkig.
Aliaa vond me maar raar op dat moment.
De eerste keren snapte ze het commando dat ik geef om te stappen niet, dus ik liet het met rust en heb gewoon verder geknuffeld (ik vond toch wel een jeuk plekje zeker). Daarna weer het commando geprobeerd en ja hoor, Aliaa begon te stappen!
Meteen beloont, waardoor ze weer ging stilstaan.
Ook het inbuigen wat geoefend en dat ging ook prima. Topknollie!!!

Ik zit erop papa, dan is dat nogal moeilijk.
Daarna wil ik het terug wat rustiger aan doen, we hebben tijd en Aliaa is nog jong.
Nou ja, liever moeilijk doen met verkeer dan met zadelmak maken.
Het 'IK GA JE OPETEN' boos. Ik vroeg me al af waar dat nu weer op sloeg, want normaal doet ze dat absoluut niet en naar mensen toe heb ik haar nog nooit boos geweten. Ach ja, verder gedaan aan mijn stal en nog een aantal keer moeten helpen zodat mijn stalgenootje door kon, met steeds een nijdige Aliaa daarna.
Volgens mij is ze inderdaad geen fan van die persoon.
). Maar eigenlijk ben ik de enige die wat met haar doet, en mijn moeder, maar die is ook oke voor Aliaa. Ik ben stiekem benieuwd hoe ze zou reageren als iemand anders wat met haar moet doen.
Ze was echt geniaal vandaag. Ik besloot om nog eens op haar te stappen, ondanks dat ze lekker fris stond en er heel veel wind was. De laatste keer heb ik kort stappen op commando geoefend toen ik op haar zat en vandaag besloot Aliaa (op haar eigen initiatief) om na het opstappen meteen te vertrekken in stap, enkele stapjes te doen en daarna stil te gaan staan, om vervolgens om te kijken waar die beloning bleef.
Want ja, de vorige keer kreeg ze ook een stukje wortel als ze op commando begon te stappen.
Aliaa weet hier ook elke keer een glimlach op mijn gezicht te toveren. Ze is zeker en vast een clown. Mijn natural hackamore kon ik vandaag omruilen in de winkel (hij was helaas te klein), dus heb de nieuwe meteen gepast vanavond. En dat nieuwe 'ding' moest grondig onderzocht worden aldus Aliaa.
Ze is nog slechter dan mijn hond. 

daisydaisy schreef:Dank je wel!Wat een leuk dier!

Ik ben inmiddels nogal verwend door (bijna) alle dagen 2 keer per dag naar Aliaa te gaan. En dan zou ik haar dus op donderdag niet zien. Maar dat kon niet zijn natuurlijk, een dag Aliaa niet gezien, is een dag niet geleefd.
Dus heb ik de stalhouder verwittigd dat ik donderdag erg vroeg aan de deur zou staan, maar dat was gelukkig geen probleem. Ze weten dat ik nogal verslaafd ben aan mijn knolletje en dat ik al weken loop te klagen over die tweedaagse.
Een vriendin had om beeldmateriaal gevraagd, dus heb ik een stukje gefilmd. Ik dacht dat het ook leuk was om met jullie te delen, dus bij deze.
Inclusief commentaar van mezelf...
Ook mocht ik 2 dagen geleden niet naar haar buik kijken, laat staan aankomen, want anders... Ja, ze was heel duidelijk in elk geval.
Ze stond ook wat met opgetrokken buik in stal 's ochtends, dus voor de zekerheid een stalgenootje, die dierenarts is, gevraagd om eens naar Aliaa te kijken. Overbezorgd als ik ben, voelde ik me toch wat beter dat zij ook dacht dat het door de hengstigheid kwam.
Hormonen zeker?
5 minuten later deed ze alsof er niets aan de hand was.

Mijn zadel is besteld!
Het is deze geworden (maar dat wist ik eigenlijk al): 
Dit zadel is van koeleder, kleur Cognac.
Kitty heeft ook naar mijn huidige, Engels zadel gekeken trouwens. Deze lag nog niet zo slecht, maar was iets te breed.
Elke keer er een zadel op gelegd werd, kreeg Aliaa ook een stukje wortel, dus dat is altijd wel goed dan.

We hebben zelfs een kort stukje gedraafd!
Aliaa deed het prima, en mijn moeder die moest meelopen, deed het ook goed!

Maar Kitty heeft er ook een aantal genomen, dus die verwacht ik nog. 
Soms vergeet ik dat ze nog zo jong is, ze doet alles zo goed.
Heerlijk meiske is het toch
en wat doet ze het goed