Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:38

Ik volg dit topic, wel zo netjes om te melden :+ .

Zit zelf vaak aan de ' andere' kant en het is leerzaam om mee te kijken in zoektochten :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:56

ruitje schreef:
Ik volg dit topic, wel zo netjes om te melden :+ .

Zit zelf vaak aan de ' andere' kant en het is leerzaam om mee te kijken in zoektochten :)

Welkom & en dat lijkt mij inderdaad interessant om dan onze kant te bekijken. :j

Ik ben nog niet aan het zoeken en ik mag ook nog niet gaan zoeken, maar ik kijk stiekem wel bij fokkers en op Marktplaats. :)) Niet zo slim natuurlijk. Wel zeg ik soms tegen mijn moeder: "mijn veulen volgend jaar ...." Haar eerste reactie was: "ben je gek. Dat vind Rimska (onze fjord) niet leuk." Maar volgens mij begint het oké te worden :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:42

Oké.. wie heeft hier verstand van :P
keuren rontgen.. wat? Standaard benen? Extra?
Moet hij daarvoor naar de kliniek? Hij is geen trailer gewend denk ik.
Paard staat in België (vlakbij Lede). Denk dat het het makkelijkst is om hem daar te laten keuren denk ik. Maar weet iemand een goede dierenarts daar in de buurt toevallig?
Doe ik klinisch en rontgen tegelijk? Of klinisch en als dat goed is eeen andere dag rontgen?
Gezondheidsverklaring om te importeren naar Nederland is dat gewoon de klinische keuring?
En ik moet bij de verzekering nog even navragen hoe het zit met de keuring of dat gewoon door elke dierenarts gedaan mag worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:06

Gezondheidsverklaring stelt ' niks' voor, dan kijkt een DA naar hartslag/slijmvliezen/conditie van een paard. Dat is meer om in te schatten of hij ziektes heeft.

Tenminste, de enige keer dat ik dat heb gezien dacht ik nou, dat was ook zonde van het geld :')

Meestal doe je eerst klinisch en dan er achteraan meteen rontgen als je dat wil.

De enige keer dat ik een paard rontgen heb laten keuren( ik vind in mijn prijsklasse klinisch genoeg) heb ik met de DA de afspraak gemaakt te beginnen met waar hij klinisch wat aan zag en foto voor foto.

Toen kwam er dus 1 grote bende tevoorschijn op de 1e foto, daar gestopt, dat scheelt weer kosten.

Ohja, als tip: Ik zeg als ik verkoop altijd wat mijn DA is, ik wil niey dat ze daar keuren. Want dan zal je altijd zien dat ze later zeggen: ' Ja die kennen elkaar.' Dus ik zou gewoon open aan de verkoper vragen wie haar DA is en dan een ander kiezen :) .

Succes!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:19

Ik ga voorlopig ook enkel klinisch laten keuren, maar de DA heeft wel zijn spullen mee, voor moest er toch behoefte zijn aan een foto.

Morgen wordt mijn evt toekomstige paardje gekeurd, ik kan er zelf bij zijn dus dat is wel fijn. Mijn eigen DA komt ook dus daar heb ik alle vertrouwen in. Kreeg enkel vandaag een berichtje van de eigenaresse, dat het paard in de stal over een schutting is gesprongen, en nu wonden heeft op haar benen. Ze zou wel niet mank lopen. Echt super jammer want dat maakt de keuring ook wel moeilijk denk ik.. Baal best wel, maar hopelijk valt het mee. Ik heb het zelf ook nog niet kunnen zien, dus we wachten morgen maar af... Hoop echt dat ze toch goed gekeurd wordt.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:32

Ik meld me ook!

Ik heb de hoop om met 1-2 jaar een paardje aan te schaffen. Ik ben al een beetje aan het rondkijken en peilen wat er in de buurt aan stalling en weidegang bestaat.
Ik ben ook af en toe een beetje aan het 'windowshoppen' op internet om te kijken hoe de prijzen liggen voor wat ik zoek....en dat had ik nou niet moeten doen, want ik heb me toch een prachtige merrie gezien! Helemaal verliefd haha!

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:35

Ik meld me ook. Ik heb altijd eigen pony's/paarden gehad maar heb vorige week helaas mijn pony moeten laten inslapen. Ik rij nog paarden voor anderen dus doe het even rustig aan maar op den duur wil ik wel weer een paardje voor mezelf. Ik merk wel dat ik een aardig eisen pakket heb dus zal eerst ook nog wat bij elkaar moeten sparen voordat ik een paard kan kopen wat hier enigzins aan voldoet

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:47

k_m schreef:
Ik ga voorlopig ook enkel klinisch laten keuren, maar de DA heeft wel zijn spullen mee, voor moest er toch behoefte zijn aan een foto.

Morgen wordt mijn evt toekomstige paardje gekeurd, ik kan er zelf bij zijn dus dat is wel fijn. Mijn eigen DA komt ook dus daar heb ik alle vertrouwen in. Kreeg enkel vandaag een berichtje van de eigenaresse, dat het paard in de stal over een schutting is gesprongen, en nu wonden heeft op haar benen. Ze zou wel niet mank lopen. Echt super jammer want dat maakt de keuring ook wel moeilijk denk ik.. Baal best wel, maar hopelijk valt het mee. Ik heb het zelf ook nog niet kunnen zien, dus we wachten morgen maar af... Hoop echt dat ze toch goed gekeurd wordt.

Pff dan baal je! Misschien evt als ze genezen herkeuren?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:53

Ik zou dan wel even goed doorvragen hoe dit is gebeurd. In de stal over een schutting springen... hoe dan?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:05

Ja ik ga morgen even goed doorvragen, nu vertrouw ik haar wel, maar je weet maar nooit. Echt zonde inderdaad, vorige keren dat ik er was was er niets aan de hand. Maar het zou redelijk oppervlakkig zijn blijkbaar. Ik ben benieuwd voor morgen. Ik laat de keuring gewoon door gaan en dan zie ik wel wat de DA zegt. Als het dadelijk echt totaal niet zo erg is zou het ook zonde zijn om het uit te stellen. De eigenaresse zei dat het echt een kwestie was van even een week goed zalf te smeren enz en dat het dan wel goed zou komen. Dus ik ga er van uit dat het echt maar oppervlakkig is.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:11

Ik denk dat de verwondingen ook wel meevallen maar wat is er gebeurd dat ze uit de stal springt en belangrijker nog, is het een uitbreker?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:16

De vorige keer heeft ze ook echt veel verteld, en normaal gezien is ze in omgang echt heel rustig volgens haar. Dit zag ik ook echt wel terug aan het paard, ik heb haar toen zelf gezadeld enz. Ze stond toen ook vast en dat was allemaal geen probleem. Ik denk dat het gewoon echt ongelukkige timing is. Het was ook best wel wat aan het waaien deze nacht, en had de indruk dat het ook niet de meest moderne stal was.

De eigenares vind het echt super jammer dat ze der moet verkopen, en heeft ook echt een heel logische reden. Ik vertrouw haar wel. Anders zou ze me zelf nu ook niet meteen een berichtje sturen om te vertellen wat er gebeurd is volgens mij.

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:27

Wat naar dat dat nu moet gebeuren k_m! Maar misschien valt het inderdaad wel mee, paarden kunnen soms raar doen als het weer niet mee zit inderdaad.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:42

He wat vervelend k_m... hopelijk komt ze goed door de keuring ondanks het voorval.

Ik heb een kliniek gevonden om te keuren, nu vragen of de eigenaresse hem erheen wilt brengen :) Vind het fijner dat hij daar gekeurd kan worden dan dat ie helemaal naar Nederland komt en dan wordt hij straks niet goedgekeurd en dan moet hij weer helemaal terug.
En vandaag ook een leuke stal gevonden.. ik hoop dat hij helemaal goed is!! Spannend!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:02

Spannend allemaal. Ik heb er voor gekozen om toch verder te kijken. Twijfelde teveel terwijl het verder wel een leuk dier was. Ik ga weer rustig verder zoeken.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:05

Goh wat naar k_m!! Ik hoop dat het allemaal meevalt. :(:)

L_iek, kan gebeuren helaas. Als je het Oeh gevoel niet hebt dan zou ik het ook niet doen. Maar er is vast een prachtig paardje ergens speciaal voor jou :D

En leuk Aurelia! Idd veel handiger om hem niet helemaal heen ( en misschien dus terug) naar nederland te hoeven verplaatsen. Je haalde hem toch uit duitsland? Of was het belgië?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:06

Goed idee Liek, als je echt te veel twijfelt dan vind ik het ook geen goed idee. Je kan nog altijd kijken wat je binnen een week denkt. Ik heb ook een week gewacht, en toen lag mijn gevoel nog steeds bij de huidige merrie die ik wil kopen, dus heb op basis daarvan beslist!

Ik heb trouwens nog contact gehad met de eigenaresse, het was echt een heel aannemelijke verklaring. Het had in de nacht nogal fel gewaaid en er was een tussenschot van een grote stal uit gewaaid, hieraan had de merrie zich bezeerd. Dus heel spannend hoe het morgen gaat zijn voor de keuring!

Slim Aurelia om hem daar te laten keuren! Ik moest ook echt goed zoeken naar een DA die naar de locatie wou komen, en dan was het maar 60km in mijn geval. Wel super tof verder!! Bij jou gaat het al bijna even snel als bij mij ineens!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:13

k_m schreef:
Goed idee Liek, als je echt te veel twijfelt dan vind ik het ook geen goed idee. Je kan nog altijd kijken wat je binnen een week denkt. Ik heb ook een week gewacht, en toen lag mijn gevoel nog steeds bij de huidige merrie die ik wil kopen, dus heb op basis daarvan beslist!

Ja precies, ik ga gewoon lekker rustig verder kijken. Hopelijk vallen de verwondingen mee en gaan ze haar morgen gewoon goed keuren. Spannend! Succes morgen!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:09

Uit België haal ik hem, in principe niet heel ver hoor want in woon aan de grens, met de auto 1,5 hur dus met trailer iets langer. Maar dan nog zonde voor dat dier om onnodig te vervoeren als hij dat nog niet zo gewend is.

Slim om je gevoel te volgen Liek! Je moet er wel zeker van zijn :)

Ja idd K_m, straks ineens een paard hebben, wat raar haha.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:35

K_m veel succes vandaag. Zal wel spannend zijn!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:48

Succes vandaag!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:20

Succes k_m!

Oh jongens! Ik ben zo verliefd op die merrie. Oef! <3 Als ik het geld toch had...

Waar is mijn vervreemde rijke oudoom die even snel het loodje legt en dan alles aan mij nalaat _O-

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:31

Denk dat het goed is dat je deze liet staan L_iek. Als het niet goed voelt, niet doen.

Spannend k_m, misschien ben je straks wel eigenaresse van je eerste paard! Hoe tof zou dat zijn!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:36

Nee precies, ik zoek rustig verder. Waar zoeken jullie allemaal? Heb het idee dat ik echt alles heb gehad. Toch mooi als k_m de eerste in dit topic is die haar droom waar maakt!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:55

Ik heb jaren geleden mijn hart verloren aan het arabisch volbloed dus daar zou ik voor willen gaan.
Liefst een merrie omdat ik toch echt wel een merriemens ben :P
Ik hou van arabieren met een stevig lijf dus ws met pools en/of russisch bloed.
Bereden mag maar hoeft niet en liefst 3-6 jaar oud. Ik wil daar denk ik maximaal zo'n 5000 euro aan uitgeven, maar als ik in de toekomst meer ga verdienen en echt hét droompaard tegenkom... wie weet.
Oh en ik ben een sucker voor schimmels :+

Vandaar dat ik zo verliefd ben geworden op een paardje op ehorses. Ze voldoet aan alle criteria behalve timing :') Oh wee mijn arme pennyhart