Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janneke_S schreef:al vanaf dag 1 een stille meelezer, maar moet nu toch echt even zeggen dat ik het super vind wat je voor hem doet! Echt geweldig!
Heb, tot ik een jaar of 17 was, op een manege gereden.
Een keer reed ik op een paard wat in stap nog wel zuiver liep, maar in draf ging kreupelen. Ik heb toen maar besloten om de hele les gewoon een beetje rond te stappen en niks aan het dier te vragen. (achteraf gezien had ik natuurlijk gewoon beter af kunnen stappen)
halverwege de les gingen we springen. Ik baalde wel een beetje dat ik niet mee kon doen, maar ik ging dat paard dat echt niet aan doen.
Toen zei mijn instructrice doodleuk dat "als ik echt wilde springen ik dat maar gewoon moest doen, want ik had voor de les betaald en het was de verantwoordelijkheid van de manegehouder dat hij me op een kreupel paard had gezet"
nou ik wist niet wat ik hoorde... Niet lang daarna ben ik daar ook gestopt.
Ook heb ik een keer meegemaakt dat iemand in mijn les op een kreupel paard reed. Zij wilde toen afstappen, want het beestje had echt pijn, maar dat mocht niet. Manegehouder heeft toen nog boos tegen haar gezegd dat ze er maar "doorheen" moest rijden.....
SandravdB schreef:Tja ik kreeg last van plaatsvervangende schaamte toen ik deken eraf haalde, was echt pissig op dat moment wegens feit dat hij nog gereden zou zijn dag ervoor. Had echt zoiets van hier kan niet een zadel op zonder dat het hem pijn doet en hij kan zo geen kracht hebben om te werken.
SandravdB schreef:Tja denk niet dat hij die naam vrij gaat geven omdat hij altijd daar paarden ophaalt voor de slacht. Dus verwacht niet dat hij iets daar over gaat zeggen, enige wat hij gezegd heeft is dat karel toen hij hem op ging halen op dat moment nog onder het zadel de les liep en dat hij uit breda komt.
Rizette schreef:janneke_S schreef:al vanaf dag 1 een stille meelezer, maar moet nu toch echt even zeggen dat ik het super vind wat je voor hem doet! Echt geweldig!
Heb, tot ik een jaar of 17 was, op een manege gereden.
Een keer reed ik op een paard wat in stap nog wel zuiver liep, maar in draf ging kreupelen. Ik heb toen maar besloten om de hele les gewoon een beetje rond te stappen en niks aan het dier te vragen. (achteraf gezien had ik natuurlijk gewoon beter af kunnen stappen)
halverwege de les gingen we springen. Ik baalde wel een beetje dat ik niet mee kon doen, maar ik ging dat paard dat echt niet aan doen.
Toen zei mijn instructrice doodleuk dat "als ik echt wilde springen ik dat maar gewoon moest doen, want ik had voor de les betaald en het was de verantwoordelijkheid van de manegehouder dat hij me op een kreupel paard had gezet"
nou ik wist niet wat ik hoorde... Niet lang daarna ben ik daar ook gestopt.
Ook heb ik een keer meegemaakt dat iemand in mijn les op een kreupel paard reed. Zij wilde toen afstappen, want het beestje had echt pijn, maar dat mocht niet. Manegehouder heeft toen nog boos tegen haar gezegd dat ze er maar "doorheen" moest rijden.....
Er zou een anoniem meldpunt moeten komen voor dergelijke misstanden en een inspectiedienst met namen voor paarden die nog moeten werken onder zeer slechte omstandigheiden.
sneeuwpop schreef:Het is net als met aanbiedingen, soms moet je er op toe leggen om je klant binnen te krijgen en te houden. De bedoeling is om met de overige transacties wel geld te verdienen...
Een x je verlies nemen kan dus (uiteindelijk) zorgen voor meer winstgevende paarden kooen of verkopen aan deze klant.