Het is de bedoeling om haar rustig aan zadelmak te maken en wat beginselen onder de vrouw aan te leren. Na de zomer zal ze terug 'vakantie' krijgen om alles rustig te verwerken.
Daarnaast twijfel ik nog om haar na de keuring te laten dekken (insemineren).
Ik is een nakomeling van Desperado x Hofnar en ik verwacht geen moeilijkheden. Het is geen bangerik, maar ze heeft wel een uitsprekend karakter. Ik heb er in ieder geval veel zin in!
Momenteel doe ik nagenoeg niks met haar, behalve eens poetsen en zeer zelden wat grondwerk, daar de basis regels al mooi vast staan.
Ik lees hier graag mee en zal proberen morgen alle andere reacties een te lezen.

(Foto tijdens de klinische keuring afgelopen zomer)

(en ben het er volmondig mee eens hoor)
Ha, ha, nee hoor... Niks ingewikkelds aan! Ik kijk gewoon wat kan en wat leuk is. Kijken wat hij aanbiedt. Alles vanuit absolute rust en vertrouwen. Maar als longeren nog wat lastiger is, maar hij om dingen als zadel en hangen niks om geeft, waarom zou ik daar dan toch mee wachten totdat hij het longeren in alle gangen goed beheerst? Uiteindelijk moet hij wel netjes in alle gangen met zadel en met hoofstel aan de longe gaan lopen, maar dat komt wel (een keer). We hebben alle tijd. Hij is nu 3,5.
Gewoon zien in hoeverre alles kan. Ikzelf ga er nog niet op en dat laat ik ook nog wel even zo en ik doe ook de ene x dit en dan weer dat. Nu we bijna de 3 naderen kan hij van alles iets.