Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tendance schreef:Met 24/7 bedoel ik echt zonder schuilstal. Dus echt buiten moeten staan.
En daaronder schaar ik ook een modderige schuilstal.
Oftewel 24/7 is zoals heel veel veulens en jonge paarden in de zomer in de opfok staan.

Koper schreef:. Of beter nog: dat de gemeentes, provincies of liever nog de rijksoverheid er zich nou eens mee gaan bemoeien en minder moeilijk doen over het plaatsen van een schuilgelegenheid.

. Basiskennis ontbreekt vaak compleet. Kinderen krijgen een pony, ouders weten er de ballen van en de instructeur of pensionhouder mag ze vervolgens alles leren, dat vind ik raar.
) Mooi puntje voor op de agenda van de PVDD. Anna79 schreef:Ik weet niet of het al genoemd is maar waar ik me echt aan stoor is dat iedereen tegenwoordig maar een paard kan kopen. Of een hond, kat, konijn etc...
Ik heb met enige regelmaat meegemaakt dat ik als instructeur mensen moest vertellen hoe vaak hun paard naar de smid moest bijvoorbeeld. Of uitleggen dat 6 kg krachtvoer per dag misschien ietsje teveel is voor hun haflinger. Basiskennis ontbreekt vaak compleet. Kinderen krijgen een pony, ouders weten er de ballen van en de instructeur of pensionhouder mag ze vervolgens alles leren, dat vind ik raar.
Ik zou daarom voorstander zijn van een soort van een vaardigheidsdiploma voordat je een dier aanschaft waarin je aantoont dat je basiskennis hebt van de diersoort. (zou voor het krijgen van kinderen trouwens ook niet verkeerd zijn) Mooi puntje voor op de agenda van de PVDD.
pol1 schreef:superpony schreef:
ER is genoeg mogelijk, maar dan moeten stallen investeren. Dat is een hoge kostenpost. Maar op veel stallen is veel wisseling. Mensen zoeken toch naar de ideale plek en verhuizen met regelmaat. Investeren zodat je vol staat en weinig wisseling hebt, is voor een flink aantal stallen wel de moeite waard.
Wij investeren elk jaar, elke x proberen een stapje beter te maken!! Sta dus ook echt altijd vol en weinig wisseling ( alhoewel je dat soms niet voorkomt) voor sommige mensen kun je nooit voldoen Hoe hard je ook je best doet!
Koper schreef:Beschutting hoeft toch niet een stal te zijn? Zet aan weerszijden van je track snelgroeiende, niet-giftige klimplanten, of voor mijn part bramenstruiken als het inheems moet zijn en in het landschap moet passen. Leid ze in een mooie boog over je track en voila je hebt een tunnel waar ze kunnen schuilen tegen regen en wind. Uiteraard wel ergens op je track waar de zijkant van die tunnel dan staat aan de kant waar het het vaakst vandaan waait.
Geen gemeente die daar om loopt te mekkeren.Koper schreef:Precies. Of je vlecht omheiningen van wilgentakken. Zo deed men dat 200 jaar geleden, het is dus traditioneel, mooi, functioneel en winddicht. Een aanwinst voor de gemeente, dacht ik zo.

maralyn schreef:EDIT: Aanvulling: Bij openingen van de naden van het vlechtwerk, kun je altijd boomschors gebruiken.
Mogen paarden ook eten, en isoleert ook (doen ze ook in alaska.)
Anna79 schreef:Ik weet niet of het al genoemd is maar waar ik me echt aan stoor is dat iedereen tegenwoordig maar een paard kan kopen. Of een hond, kat, konijn etc...
Ik heb met enige regelmaat meegemaakt dat ik als instructeur mensen moest vertellen hoe vaak hun paard naar de smid moest bijvoorbeeld. Of uitleggen dat 6 kg krachtvoer per dag misschien ietsje teveel is voor hun haflinger. Basiskennis ontbreekt vaak compleet. Kinderen krijgen een pony, ouders weten er de ballen van en de instructeur of pensionhouder mag ze vervolgens alles leren, dat vind ik raar.
Ik zou daarom voorstander zijn van een soort van een vaardigheidsdiploma voordat je een dier aanschaft waarin je aantoont dat je basiskennis hebt van de diersoort. (zou voor het krijgen van kinderen trouwens ook niet verkeerd zijn) Mooi puntje voor op de agenda van de PVDD.