Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:49

sat_nath schreef:
vuurneon schreef:
En ook dat mag!

Ik heb mijn eigen wensen voor een verzorger :) de 1 vraagt geld, de ander wil niet dat vriendinnetjes meekomen en ik heb liever geen ouders bij het eerste gesprek :)

Ik snap het wel hoor vuurneon maar mag ik nou eigenlijk vragen waarom niet?
Ik heb al begrepen dat het niet zelfstandig overkomt, maar toen ik bij de kennismaking mijn moeder meenam vond de eigenaresse dit alleen maar fijn! Konden we goede afspraken maken. Heb ook uitgelegd dat ik voldoende rij ervaring heb om het zelf te doen en dat mijn moeder niet altijd mee gaat :+

Ik ben die eigenaresse niet van jouw verzorgpaard haha, daar heb je je antwoord al :) de ene vindt het wel prettig om ouders erbij te hebben, de ander minder. Ik vind het gek om geld te vragen als eigenaar, maar een ander wil wel geld vragen omdat ze vinden dat mensen dan meer verantwoordelijkheid nemen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind het pa of ma meenemen terwijl je naar de middelbare school gaat minder zelfstandig overkomen en ik zoek nou net iemand die helemaal alleen zich kan redden want als de verzorgster op stal is, is er niemand anders.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:56

Maar als kinderen van 12/13 nou een ouder meenemen omdat ze graag zeker van willen zijn dat het goed en betrouwbaar is daar is dat toch logisch? :) Je stuurt je kind toch niet zomaar naar een vreemd adres? Als een kind nou een ouder meeneemt betekend dit niet dat hij/zij niet zelfstandig is. Ik nam ook mijn moeder mee en ik kan prima zelfstandig op stal zijn:D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:04

En dat iemand geld betaald wil ook niet zeggen dat iemand meer verantwoordelijk is ;) en toch kiezen sommige eigenaren om die reden wel om geld te vragen, waarom? Omdat het kan.

Maar de eigenaar maakt een keuze daarin. Ik zie het meer als een sollicitatie geprek, alleen dan zonder lastige vragen. Ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb en dat kan ik het snelste inschatten zonder de ouder erbij en door gewoon 1 op 1 met diegene te zijn. Neemt een 15 jarige zijn/haar moeder zomaar mee bij eerste ontmoeting? Dan staat die al 1 - 0 achter bij mij. Mijn paard, mijn keuze. Aan de toekomstige bijrijder de keuze om te willen verzorgen. Simpeler dan dit kan het niet :+
Vind ik de bijrijder vertrouwd en oké? Krijgt diegene gelijk de sleutel en ga je gang. Neem dan van mij part koningin maxima mee :+

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:43

Ik snap je best! En ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat eigenaren geld vragen van een kind maar dat is mijn mening *\o/*

Het gaat hier bij mij meer om een lagere leeftijds groep namelijk 11/12/13 jarige. Ik vind het ook raar als een 15/16+ jarige met zijn moeder komt.

enamorada

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:47

Bij mij is het juist dat mijn moeder altijd per se wil weten waar ik uithang en toen ik dus een afspraak had voor een potentieel verzorgpaard, wilde ze mee. Dan weet ze ook waar ze heen moet, mocht er iets gebeuren. Heeft iets met (on)betrouwbaarheid van de eigenaar te maken, want ik kan zelf heel goed inschatten of iemand goede of slechte bedoelingen heeft. Het heeft dus helemaal geen zak te maken met of ik wel of niet zelfstandig ben. :)

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:59

Ik vraag altijd of mijn moeder bij de eerste afspraak (kennismaking) mee mag zodat zij ook het een en ander kunnen bespreken en zodat ze weet waar ik terecht kom. Mijn moeder die vindt het prima als ik alleen wil want ik ben eerder verkracht en aangerand bij een verzorgpony en ben nu heel voorzichtig en vertel het ookm meteen als ik denk dat er iets is.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:19

Zie je dit bedoel ik @vuurneon :D ;)
Laatst bijgewerkt door stroopkoek op 28-06-16 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:27

Ik ben dan helemaal een zeikerd, ik wissel ook telefoonnummers uit met ouders, zodat ik hen kan bereiken in geval van nood.
Verwacht ook een telefoontje wanneer iemand verhinderd is.
Niet omdat ik zo nodig baas wil spelen, maar om te voorkomen dat moeder denkt dat kind hier is en ik denk dat kind thuis is en het zodoende uuuuuuren kwijt kan zijn voordat iemand aan de bel trekt...

Krijg ze hier ook aan de deur, hoor, apies van 10 jaar, waarvan de moeder niet eens weet waar ze uithangen.
"Als ze maar om 18.00 uur thuis zijn voor het eten" :n

Onbegrijpelijk!
Nee, laat ze dan maar lekker met mams samen langskomen, weet je ook gelijk dat het thuisfront erachter staat ;)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:39

Shirley je hebt gelijk hoor!
Ik zelf heb de eigenaresse op de app en laat mijn moeder vaak genoeg meelezen.

Ze gaan jou zien als een soort oppas! :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:34

sat_nath schreef:
Zie je dit bedoel ik @vuurneon :D ;)

Ja en? Wat wil je ermee bereiken of zeggen? Ik geef mijn pony volledig uit handen en wil vanaf moment 1 al denken: ja deze is geschikt! En dan kunnen 10 mensen, ja maar ik ben wel zelfstandig ook al neem ik mama mee... Nee, ik wil 1 op 1 en afspraken niet met ouders maken maar met de verzorgster. Mama is welkom de tweede keer, maar wil graag iemand zien fietsen zonder de zijwieltjes. En als iemand het er niet mee eens is, pech. Ik deel een andere mening en als eigenaar bepaal ik zelf waarop ik mensen selecteer :) en tot nu toe ook nog nooit het verzoek gehad of een ouder mee mocht bij de kennismaking. Blijkbaar heb ik geen hoog engheids gehalte :')

Als ik geen verzorgster onder de 17 wil, dan kan dat ook. Als ik geen mensen wil die alleen maar ervaring hebben op een manege, mag dat ook. Ik ben vrij om te bepalen wat ik vraag van een verzorgster en aanbiedt, de zoekende partij heeft ook keuze vrijheid.

Ik ben zelf erg fan van die assertieve meiden, die gewoon langsfietsen en netjes vragen of ik hulp kan gebruiken :D niet die brulapen die vanaf een afstand gaan gillen dat die arme paarden door hun geborsteld moeten worden want ze zijn zielig :')

Ik wil trouwens van de verzorgers ook een ICE en ze krijgen van mij ook nummer van mijn man. En ze krijgen nummer van de dierenarts.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:49

Ik snap dat jij de eigenaar bent van de pony's en dat je daar alles over mag zeggen.
Misschien heb je niet de leeftijd gehad dat ze dat vragen je weet het nooit! Ben nog steeds van mening dat het slimmer is om een ouder mee te nemen. Jij kunt misschien betrouwbaar zijn, maar er lopen ook genoeg geken rond die uit zijn op jonge meisjes die een leuke gratis verzorgpony zoeken.

De eigenaresse van mijn verzorgshet geeft mij ook genoeg vrijheid terwijl ik eerst mijn moeder heb meegenomen. Ben prima zelfstandig en kan bellen als er wat is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:59

Onder de 16 begrijp ik het wel als de ouder bij het kennismaken mee komt.
Daarna zou ik er niet elke keer op zitten te wachten.

Boven de 16 zou ik het kinderachtig vinden.
Of gaat mama ook het handje vast houden bij een sollicitatie voor een baantje of stage plek?

En dan een persoonlijke afknapper.
De vraag bij het eerste mail / pb contact: Hoever is mijn woonplaats naar het paard?

Kom op zeg. Ik zoek een zelfstandig persoon. Als Google maps niet eens zelfstandig te gebruiken is hoe wil je een paard dan zelfstandig verzorgen en rijden.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:05

Vind het persoonlijk ook apart als 16+ kinderen hun moeder meenemen, maar daar onder vind ik het eigenlijk wel belangrijk...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:12

Ik kan me er totaal niet druk om maken, vind het zelf ook gezellig om samen met iemand ergens heen te gaan :D

Die zelfstandigheid komt wel aan het licht zodra je elkaar wat beter leert kennen en hier is ook altijd iemand thuis, dus de eindverantwoording blijft gewoon voor mezelf ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:35

Waarom geld vragen bij minderjarigen?
Ik ben geen creche :D

In ruil leren ze heel wat en krijgen ze ook les.
Als je niet wilt betalen voor je hobby dan is dat jouw keuze, ik doe het iig niet ;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:59

als je sowieso niet sterk in de schoenen staat zou ik altijd ouder meenemen, helaas ben ik enorm eigenwijs en ben ik te eigenwijs om mijn ouders mee te laten gaan.

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 22:32

even off-topic hoor maar jeetje dit topic gaat ook maar door & door :+ vind het wel leuk hoor!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:36

Wij hopen nog steeds op leuke verhalen van jou en je verzorgpony, ondertussen kletsen we dan maar even gezellig wat ;)

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 22:51

hahaha oooh! nou ik zal maar ff wat vertellen dan :) ik ben vandaag weer heen geweest en het gaat echt supergoed! ik leer ze steeds beter kennen, en ik ben nu bezig om de merrie te leren longeren samen met de eigenaar :) in het begin ging het echt nog een beetje moeizaam tussen mij & rox maar het gaat nu echt steeds beter en ik leer haar steeds meer te begrijpen, want ik was manegepaarden gewend en dan staat er opeens een gevoelige merrie voor je neus dus dat was even wennen :+ ze moest ook even wennen aan mij maar nu we elkaar al wat beter kennen (nog lang niet goed genoeg natuurlijk :D) gaat het onder het zadel ook een stuk beter dus dat is superleuk! :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:55

Leuk zeg!

Ja, het is niet gek dat je even aan elkaar moet wennen, zij wist van niks natuurlijk ;)

Veel plezier nog!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:04

Mayca schreef:
H0rse_Roos schreef:
Haal je dat uit dit kleine stukje tekst waarin alleen de I en e zijn omgedraaid? En misschien, heeft ze wel dislexie, en dan kan ze er niks aan doen?!

Nee, niet uit dit kleine berichtje. Zie het bij vrijwel elk bericht van haar langskomen. En meestal typen volwassen mensen toch stukken netter dan minderjarigen.
En als je wilt dat ik ontopic blijf, reageer niet op me, heb ik ook niks om op terug te reageren. :+ Verder heb ik ook dyslexie en dyscalculie en dat zie je meestal ook niet aan mijn berichten.

Je zit zelf nog op het middelbare, waarschijnlijk ben je zelf nog minderjarig.
Erg jammer dat omdat JIJ met je dyslexie berichten vrijwel foutloos kunt typen je dan vind dat iedereen met dyslexie dat daar maar moet kunnen. Ik vraag me oprecht af in hoeverre je je eigenlijk verdiept hebt in dyslexie.

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 23:05

Shirley schreef:
Leuk zeg!

Ja, het is niet gek dat je even aan elkaar moet wennen, zij wist van niks natuurlijk ;)

Veel plezier nog!

dankjewel!

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:41

idylle schreef:
Er komt vanzelf een leuke pony op je pad, maar ze zijn op t moment erg lastig te vinden idd.
'Vroeger' zag je een paard in een weiland staan, belde aan bij het huis naast het weiland en dan vroeg je gewoon of dat paard van hun was en zo ja, of je dat mocht verzorgen. Maarja, zo gaat het tegenwoordig niet meer. Vroeger was je blij als je stront mocht scheppen. Ja echt! Zo ben ik ook begonnen. Een pensioen paard borstelen en stal uitmesten. Na verloop van tijd mocht ik eens mee kijken bij wedstrijden en dan grommen en na een half jaar poepscheppen en borstelen mocht ik zomaar ineens op 1 van hun paarden rijden! Uiteindelijk kreeg ik m'n vaste paard daar en mocht ik op de vereniging en wedstrijden rijden.
Maar in het begin mocht dat echt niet.
Tegenwoordig willen alle meiden alleen nog maar rijden en als dat dan niet mag, dan willen ze de pony niet verzorgen...
Andersom is het dus ook erg moeilijk om een goede verzorgster te vinden die haar afspraken nakomt en door weer en wind je pony komt verzorgen.
Mocht je een verzorgpony krijgen, zorg dan dat je je afspraken nakomt en zuinig op hun paard en spullen bent, want in de paarden wereld gaan verhalen snel rond. Als jij dus je afspraken niet na zou komen, kom je de volgende x nog moeilijker aan een verzorgpaardje.
Veel succes met het vinden van een leuk plekje

Ik had ook gewoon aangebeld. Ik heb het dan ook wel erg getroffen ( nog geen 150 meter verderop staat hij) maar mijn vriendinnen wouden een vo waar je ook op kon rijden. Zij hadden aangebeld en ze mochten de Shetlander verzorgen. Maar toen ze te horen kregen dat ze niet konden rijden zijn ze weg gegaan en niet meer terug gekomen.... Laat je zelf eens zien op manege's, evenementen in de buurt, helpen met wedstrijden enz. Dan weten ze veel sneller wie je bent. Ik word nog herkent als het meisje op de witte Shetlander die altijd croste :D mensen die buiten waren moedigde me aan om de grote paarden in te halen *\o/*

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:03

Knorretjee schreef:
idylle schreef:
Er komt vanzelf een leuke pony op je pad, maar ze zijn op t moment erg lastig te vinden idd.
'Vroeger' zag je een paard in een weiland staan, belde aan bij het huis naast het weiland en dan vroeg je gewoon of dat paard van hun was en zo ja, of je dat mocht verzorgen. Maarja, zo gaat het tegenwoordig niet meer. Vroeger was je blij als je stront mocht scheppen. Ja echt! Zo ben ik ook begonnen. Een pensioen paard borstelen en stal uitmesten. Na verloop van tijd mocht ik eens mee kijken bij wedstrijden en dan grommen en na een half jaar poepscheppen en borstelen mocht ik zomaar ineens op 1 van hun paarden rijden! Uiteindelijk kreeg ik m'n vaste paard daar en mocht ik op de vereniging en wedstrijden rijden.
Maar in het begin mocht dat echt niet.
Tegenwoordig willen alle meiden alleen nog maar rijden en als dat dan niet mag, dan willen ze de pony niet verzorgen...
Andersom is het dus ook erg moeilijk om een goede verzorgster te vinden die haar afspraken nakomt en door weer en wind je pony komt verzorgen.
Mocht je een verzorgpony krijgen, zorg dan dat je je afspraken nakomt en zuinig op hun paard en spullen bent, want in de paarden wereld gaan verhalen snel rond. Als jij dus je afspraken niet na zou komen, kom je de volgende x nog moeilijker aan een verzorgpaardje.
Veel succes met het vinden van een leuk plekje

Ik had ook gewoon aangebeld. Ik heb het dan ook wel erg getroffen ( nog geen 150 meter verderop staat hij) maar mijn vriendinnen wouden een vo waar je ook op kon rijden. Zij hadden aangebeld en ze mochten de Shetlander verzorgen. Maar toen ze te horen kregen dat ze niet konden rijden zijn ze weg gegaan en niet meer terug gekomen.... Laat je zelf eens zien op manege's, evenementen in de buurt, helpen met wedstrijden enz. Dan weten ze veel sneller wie je bent. Ik word nog herkent als het meisje op de witte Shetlander die altijd croste :D mensen die buiten waren moedigde me aan om de grote paarden in te halen *\o/*

Ja als je heenmaal in de paardenwereld zit heb je steeds meer kans! Kijk ik heb nu een shetlander, maar op die stal staan ook Tinkers (en andere pony's) van diegene die daar woont maar ook andere mensen die daar hun pony stallen. Vaak als ze jou bezig zien vragen ze of je bijvoorbeeld de Tinkers er bij wilt rijden. Zo leer je erg veel ook voor als je later een eigen pony wilt!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:09

Heel goed, Knorretje!

Mensen die een shetlander te min vinden, zijn in mijn ogen ook geen grotere pony waard :n
Als je alleen wilt rijden, lekker op de manege blijven dan!

Velen begrijpen de term VERZORGpony niet goed, geloof ik -O-