Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:58

Lanolynn schreef:
Zojuist aangifte gedaan. Agent zei dat ze er helaas niks mee kunnen, tenzij er een aangifte tegen mij komt van de ouders, en ik snap dat ze er niks mee kunnen. Met ponylief gaat het al beter, maar ik ben toch echt bang dat hij schade heeft opgelopen, normaal was hij speels en een tikkeltje brutaal maar nu staat hij als bang vogeltje in een hoekje van de stal. Van de moeder heb ik niks meer gehoord, maar dat zal vast nog komen

Ik heb niet alle reacties gelezen, moet ik nog doen, maar heb je aangifte gedaan van mishandeling? Of ongewenst betreden van jou terrein?

Als dit is afgewezen kan je het gooien op aangifte van vernieling van jou eigendom. Voor de wet zijn dieren nou eenmaal dingen, en je pony is vernield..

BeeMed

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:07

Jemig, de brutaliteit... En dat dan die moeder zo regeageert, daar zakt mijn broek dan helemaal vanaf. Gelukkig dat de andere ouders wel hun verandwoordelijkheid namen.
Wat ontzettend sneu voor je pony dat hij nog steeds zo angstig is.

En Ts, ik vind je echt een mooi mens! Dat je dat andere meisje nog een kans geeft, heel lief.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:16

Dit is eigenlijk huisvredebreuk en vernieling van eigendom of diefstal. Want ze eigende de pony op dat moment aan henzelf toe zonder toestemming om de pony te gebruiken. Daarbij brengen schade toe aan het goed en betreden ze prive terrein zonder toestemming onder verdachte omstandigheden (omgeving voorgelogen over wat ze daar doen,zogenaamd toestemming om een verwaardeloosde pony te verzorgen) met de verkeerde intenties. Hier kan en mag je gewoon aangifte voor doen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:34

Hoe gestoord en egoïstisch mensen kunnen zijn blijkt maar weer.

Helaas wil het niet zeggen dat je wanneer je 100% gelijk hebt, deze ook krijgt in deze kromme maatschappij.

Heel veel sterkte met de pony en de hele kwestie

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:59

Vjestagirl schreef:
Maartje1990 schreef:
Geen bewijzen? Je bent toch zelf getuigen van geweestdat die meiden zonddr jouw toestemmin je pony van jouw terrein hebben gehaald en er op zijn gaan zitten?

Ik kan ook beweren dat jij gisteren mijn kat geschopt hebt, maar dat maakt niet dat ik getuige ben. Je moet of beelden hebben, of onafhankelijke mensen die jouw verhaal kunnen onderbouwen.

Dit meisje heeft toch haar been gebroken doordat ze van de pony viel?
Ze is neem ik aan niet lopend naar de huisartsenpost gegaan, maar zal bij het land opgehaald zijn.
Dan is de oproep naar de huisarts toch al bewijs van waar het gebeurt is ?
Daar zal wel door de hulpverleners gevraagd zijn wat er gebeurd is. Tenminste dat is wel een van de eerste vragen die gesteld wordt.
Of heb ik me nu niet goed ingelezen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:01

Allemaal advocaten-in-de-dop hier. Een gebroken been bewijst nul komma niets met betrekking tot de onrechtmatige toegang.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:06

Nee dat dan niet, maar wel dat ze op een pony zat zonder toestemming.
Ik neem aan dat dat er direct wel vrij duidelijk uit gekomen is tegenover de hulpverleners.
Als dat kind begint te gillen dat die rotpony haar eraf gegooid heeft is de eerste reactie van de eigenaar toch wel dat ze er maar niet op had moeten klimmen zonder toestemming.
Dus in die zin heb je getuigen.
Zonder mijzelf als advocaat-in-de-dop te zien denk ik dat je met verklaringen van derden toch wel wat ' bewijzen' kunt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:08

TS heb je nu nog contact met de betreffende ouders.
Ik kan me nl voorstellen dat de moeder die dag onredelijk was omdat ze zich helemaal naar geschrokken is van de ziekenhuis opname van haar dochter.
Onterecht maar zijn we niet allemaal weleens onredelijk als je zo geschrokken bent.
Hopelijk komen ze er op terug en volgt er een nette oplossing.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:25

maikeltje schreef:
Het lijkt wel een verhaal uit de Penny. Ik vind het allemaal nogal onwaarschijnlijk overkomen eerlijk gezegd. :')

Het ene meisje is stinkend rijk en verwend met een heks van een moeder, het andere meisje komt uit een arm arbeidersgezin en had geen vervelende bedoelingen en mag nu opeens mee verzorgen terwijl ze net zo goed verantwoordelijk is....als het verhaal zou kloppen. :+

Vriendin is agente maar heeft geen idee dat je hierover geen aangifte kunt doen blijkbaar?

Ben ook erg benieuwd wat er in de verklaring van de DA staat, kissingspines van 1 keer erop zitten?

Dit dus, ik vind het ook nogal ongeloofwaardig over komen. Idd een goed verhaal voor in de Penny. :+

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:34

Ik zal wel naïef zijn maar uiteindelijk geloof ik in het begin toch in de goedheid van de mens en daarom denk ik niet dat TS dit topic als 'grap', aka verhaal voor in de Penny, zou maken.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:48

Hier een stille volger.

Wat een brutaliteit van moeder en dochter!
Respect dat je zo kalm blijft, ik had ze wel kunnen wurgen!
Super lief van je dat je het andere meisje een kans geeft om de pony's te verzorgen!

Ik heb zelf geen paard, had die graag in de toekomst wel gehad.
Maar als ik al die berichten tegenwoordig lees, durf ik er bijna geen meer aan te schaffen..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:55

CurlyCoat schreef:
Hier een stille volger.

Wat een brutaliteit van moeder en dochter!
Respect dat je zo kalm blijft, ik had ze wel kunnen wurgen!
Super lief van je dat je het andere meisje een kans geeft om de pony's te verzorgen!

Ik heb zelf geen paard, had die graag in de toekomst wel gehad.
Maar als ik al die berichten tegenwoordig lees, durf ik er bijna geen meer aan te schaffen..

Laat dit je niet tegen houden .
Elk huisje heeft zn kruisje maar van de miljoen(en) paarden in nl. gebeuren dit soort dingen gelukkig relatief weinig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:10

De Wet is heel krom in Nederland,zelfs bij een bekentenis,telt dat niet als bewijs!
Hier had de dader bekend,alles verteld tegen politie en nog was dat geen bewijs.Hoe krom kan een Wet zijn.Pony is zelf overleden,ingeslapen.

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 18:37

Jindai schreef:
maikeltje schreef:
Het lijkt wel een verhaal uit de Penny. Ik vind het allemaal nogal onwaarschijnlijk overkomen eerlijk gezegd. :')

Het ene meisje is stinkend rijk en verwend met een heks van een moeder, het andere meisje komt uit een arm arbeidersgezin en had geen vervelende bedoelingen en mag nu opeens mee verzorgen terwijl ze net zo goed verantwoordelijk is....als het verhaal zou kloppen. :+

Vriendin is agente maar heeft geen idee dat je hierover geen aangifte kunt doen blijkbaar?

Ben ook erg benieuwd wat er in de verklaring van de DA staat, kissingspines van 1 keer erop zitten?

Dit dus, ik vind het ook nogal ongeloofwaardig over komen. Idd een goed verhaal voor in de Penny. :+

Was het maar alleen een verhaal voor in de penny:( vriendin heeft me zeker wel vertelddat ik aangift moest doen hoor;) misschien was die bmw wel een leaseauto en wonen ze ook maar in een simpel rijtjeshuis, ik ga ook maar uit van wat ik zie. Het ene meisje mag me komen helpen omdat ze sorry kwam zeggen, en omdat het me super rot lijkt dat je niet kan doen wat je het liefste doet. Natuurlijk is ze ook schuldig en daarom blijft de aangifte tegen haar.

er is kans op ks vanwege het grote gewicht, niet gezegd dat de pony het al heeft gelukkig;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:41

speurneusc schreef:
eerst aangifte doen bij de politie! dan da erbij halen en pony checken en rapport op laten maken en een advocaat erbij halen

Jammer genoeg wordt je door de wet ook dan nog aansprakelijk gesteld. Wij moeten b.v. bordjes ophangen als we een stier in de wei hebben lopen, gaan mensen de wei in en worden ze gegrepen zijn wij alsnog aansprakelijk. Sterkte ts

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:54

Ongelooflijk dit!!! Mijn mond valt open. En dan ook een moeder die zich zo misdraagt. Zulke mensen mogen levenslang opgesloten worden. Bah.

Inderdaad advocaat in arm nemen.
Weet niet of je rechtsbijstand heb, anders met hun contact opnemen.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:05

Maar dat andere meisje is dan toch je bewijs? Zij heeft het ook zien gebeuren en is van de andere partij. Voor haar dus niet voordelig als ze bewijs geeft. Maar daar door maakt het wel het bewijs waar.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:07

daffie1986 schreef:
speurneusc schreef:
eerst aangifte doen bij de politie! dan da erbij halen en pony checken en rapport op laten maken en een advocaat erbij halen

Jammer genoeg wordt je door de wet ook dan nog aansprakelijk gesteld. Wij moeten b.v. bordjes ophangen als we een stier in de wei hebben lopen, gaan mensen de wei in en worden ze gegrepen zijn wij alsnog aansprakelijk. Sterkte ts

een hek is al voldoende om de grens openbaar en prive aan te geven, maar je staat sterker wanneer er extra waarschuwingen zijn. Buitenstaanders mogen zonder toestemming al niet de grens overgaan van openbaar naar prive zeker niet als er een hek staat.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:12

Moet er niet een bordje 'Verboden toegang voor onbevoegden art. 461 Wetb. v. Strafr.' aan het hek hangen om dit officieel te maken?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:10

Hoe is dat meisje met het gebroken been in het ziekenhuis gekomen? Ambulance? Of heb jij iets geregeld voor haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:13

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. :j
En dan vooral de periode dat je alleen was met de 2 meiden en wat er in die periode is gezegd/gedaan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:21

Jindai schreef:
maikeltje schreef:

Ben gelukkig niet de enige...
Vind het eerlijk gezegd héél erg onwaarschijnlijk dat een dierenarts gezegd zou hebben dat er nav deze gebeurtenis misschien wel KS zou kunnen ontstaan ( TS zegt dit in een van de eerste posts...)
Ik geloof echt niet dat een DA dit nav dit verhaal zou zeggen..

Vind de rest ook nogal ongeloofwaardig, vind het tijdsverloop ook wat bijzonder, nét zoals de splitsing "goed meisje/ slecht meisje".. Ik bedoel maar...... het 'goede' meisje heeft toch ook mee gedaan aan het geheel??

Kortom, sorry TS, maar ik heb ook heel erg mijn twijfels... ( en hoop maar dat ik het mis heb met mijn twijfels.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:29

Oh echt? Waarom zou iemand zo'n verhaal verzinnen? :oo

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:30

Ik lees al die tijd stil mee en heb al vanaf de eerste post m'n twijfels en vind het met elke post ongeloofwaardiger worden sorry ts

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:33

Zou TS dit nou echt verzinnen? lijkt me zelfs te onwaarschijnlijk om te verzinnen... Er gebeuren rare dingen in de wereld tegenwoordig, helaas vaak te onwaarschijnlijk voor woorden... Y;(