Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:15

Ik heb heerlijk buiten gereden. Perfect weer, heel veel knoppen en lentegeuren. Helaas was de vreugde vrij snel weg.

De stalbaas heeft me aangesproken. Hij wil vanavond nog met mij en mevrouw gaan praten. Hij vindt haar gedrag niet acceptabel, maar hij vindt het niet netjes van mij dat ik de zaak "in geuren en kleuren" op internet zet (ik neem aan dat hij bokt bedoelt, ik heb het nergens anders over de beschuldiging gehad) en mevrouw voor de hele wereld zwart maak.

Vanavond moet ik werken, maar ik heb gelukkig een lieve collega die haar vrije avond voor me opoffert. Ik ben heel benieuwd naar het gesprek, eerlijk gezegd voelt het niet zo heel goed omdat het klonk alsof ik iets ergers heb gedaan dan zij.

Eigenlijk wilde ik deze update niet meer schrijven, maar het leek me heel onbeleefd om opeens niet meer te reageren zonder te vertellen waarom. Of het hier definitief voor mij stopt weet ik niet. Ergens vind ik dat ik recht heb om advies te vragen, zeker omdat ik mijn best doe om iedereen te anonimiseren. Aan de andere kant vind ik het idee dat ik iemand zou zwartmaken heel erg en schrok ik nogal van de reactie van de stalbaas. Moeilijk.

Dancyy

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:17

Ik zie het probleem niet. Je noemt geen (stal)namen toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:18

Het zou ook nog mooi worden wanneer jij op je donder kreeg daarvoor. := Die vrouw misdraagt zich compleet en jij mag niet even je verhaal kwijt?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:18

Mwah overdrijven is ook een kunst hoor,jij wil gewoon je verhaal kwijt.

Je hebt nergens namen of wat dan ook vermeld dus zwartmaken kan niet eens.
Het zou pas zwartmaken zijn als je haar naam en alle info op internet zet met een hoop beschuldigingen en verhaaltjes over haar.

Dat doe je niet dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:19

Nou ja zeg: je wordt in een rot positie gedwongen door die muts op stal en je hebt zonder namen te noemen (okay wie je kent zal weten om wie het gaat en welke stal), je verhaal gedaan.... Snap je gevoel wel, ik zou me er ook rot om voelen... maar dat is imo niet terecht.... Wel fijn dat jullie nu een gesprek aangaan en dat je alle ellende op tafel kan gooien en er hopelijk een oplossing komt voor jullie allemaal! Succes Littera! +:)+

Liselot

Ik zie het probleem ook niet, je noemt geen stal, geen namen en nergens is te vinden over welke stal het zou gaan. Het enige wat je doet is advies vragen en iets van je af schrijven en dat is je goed recht

Gianti

Lieve ts ik heb respect hoe je ermee om gaat!!

Ook ik zie het probleem niet, want hoe kan je iemand zwart maken als niemand weet over wie het gaat. Daarnaast vind ik dat je recht hebt op advies maar ook je eigen even kwijt kunnen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:20

Als je nu namen zou noemen zou ik die man een punt geven. Maar dat doe je niet, wilt je verhaal kwijt en vraagt om advies. Daar is niks mis mee. Je hebt echt niets verkeerds gedaan en laat je dat vooral ook niet aanpraten!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:22

*stopt onderkaak terug in gewricht*

Wat een rariteit! Je gaat niet alleen hoop ik?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:22

Wat raar literra,er staat toch nergens over wie of waar het afspeelt.je noemt geen namen,zelfs geen naam van het paard.
Ik hoop dat ze niet vervelend zijn vanavond en je de grond in boren.Mischien wel een mooie kans om van die vrouw te horen wat haar reden zijn om tegen jou zo achtelijk te doen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:23

O wauw dr zit dus 1 hier op Bokt mee te lezen en heeft het stiekum aan de stalbaas doorgebrieft.
Jongens ik ga hier echt bijna van :r Wat een ongelovelijk stelletje kleine kinderen daar op stal. Niemand daar die zich in kan denken dat je als bijrijder toch al minder voelt dan de rest? En graag bij zon verhaal, die meid wordt verdorie van diefstal beschuldigd en voor van alles en nogwat uitgemaakt, mag ze nog niet eens advies vragen ZONDER namen te noemen op een forum. Echt kleinekinderenzandbakzehebbenmijnschepjegejatenwehebbenechtgeenleven gedrag!!!!!

TS laat je niet kisten meis. En ik hoop voor je dat de eigenaar van je bijrijdpaard het ook niet gaat pikken dat je zo behandeld wordt en dus fijn op zoek gaat naar een andere stalling. IK zou er zelf NIET willen staan. Gatver wat een mensen daar zeg.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:24

Is de eigenaresse van je verzorgpaard vanavond ook aanwezig? Dat zou ik zelf heel belangrijk vinden en fijn. Veel succes in ieder geval!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:25

Ts: is het mogelijk dat de eigenaresse van je bijrijdpaard bij dat gesprek kan zijn? Of zie je dat niet zitten?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:25

Douce schreef:
Is de eigenaresse van je verzorgpaard vanavond ook aanwezig? Dat zou ik zelf heel belangrijk vinden en fijn. Veel succes in ieder geval!

De stalbaas wilde alleen met mij en mevrouw praten, omdat het "conflict" tussen ons gaat. Hij heeft me ook gevraagd om alleen te komen, net zoals hij haar dat heeft gevraagd/zal vragen.

nynke55

Inderdaad de eigenaresse meenemen, zij is degene die de rekeningen betaald.

Ianrowan2009

Jeetje, wat moet je hier nou mee :(
Fijn zo'n stalbaas hoor, niet fout bedoeld naar de stalbaas,
maar hoort hij hier in dit verhaal niet gewoon onpartijdig te blijven?
Waarom jou op de vingers tikken dat je advies op bokt vraag, terwijl de mevrouw in kwestie haar verhaal tegen iedereen op stal die het maar wil weten loopt te vertellen.
Dat vind ik persoonlijk meer een rede voor een tik op de vingers, want ipv het zelf te willen oplossen is ze gelijk een kliekje gaan vormen.
Heel bijzonder allemaal weer.
Ik hoop voor TS dat het een goed en vooral eerlijk gesprek gaat worden. Succes TS en zet m op!!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:26

Pff, heel heftig dit om mee te maken. Ik vind je heel correct handelen: je wil je verhaal kwijt, doet dit compleet anoniem, alleen de direct betrokken zullen weten dat het om hen gaat.

Misschien wel terrecht dat de stalbaas met jullie om de tafel wil zitten: hij wil het blijkbaar oplossen en nu het complete verhaal horen van beiden? Hij staat er ook tussenin, en hoort ook dingen viavia.. Blijkbaar wil hij nu duidelijkheid en de lucht klaren?

Veel succes straks, hoop dat je net zo correct als hier kan handelen..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:29

Ik ben wel benieuwd eigenlijk of die stalbaas zelf het topic heeft gelezen of dat er iemand daar op stal hem alleen verteld heeft dat TS het topic gemaakt heeft. Ik zou voor mezelf wel duidelijk willen hebben dat hij zelf gezien heeft wat er geschreven wordt.

Heel veel succes vanavond TS.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:29

Zit al tijdje stil mee te lezen maar echt wtf... moet niet gekker worden...

rina schreef:
O wauw dr zit dus 1 hier op Bokt mee te lezen en heeft het stiekum aan de stalbaas doorgebrieft.
Jongens ik ga hier echt bijna van :r Wat een ongelovelijk stelletje kleine kinderen daar op stal. Niemand daar die zich in kan denken dat je als bijrijder toch al minder voelt dan de rest? En graag bij zon verhaal, die meid wordt verdorie van diefstal beschuldigd en voor van alles en nogwat uitgemaakt, mag ze nog niet eens advies vragen ZONDER namen te noemen op een forum. Echt kleinekinderenzandbakzehebbenmijnschepjegejatenwehebbenechtgeenleven gedrag!!!!!

Amen! _/-\o_

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:30

Ik zou de stalbaas bellen en zeggen dat je alleen komt als de eigenaresse meekomt. Ik denk dat je nog een jonge meid bent en dat je je al snel overdonderd zal voelen. Bovendien, mochten er consequenties zijn, dan gaat dat ook de eigenaresse aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:30

Jeetje wat een kleuters..

Beste meelezers van stal , het is tijd echt hoogste tijd om van de kleuterschool te promoveren. Meelopen met de kleuterleidster is echt niet meer nodig :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:32

Littera schreef:
Douce schreef:

De stalbaas wilde alleen met mij en mevrouw praten, omdat het "conflict" tussen ons gaat. Hij heeft me ook gevraagd om alleen te komen, net zoals hij haar dat heeft gevraagd/zal vragen.

Ik lees al vanaf het begin mee, ik vind dat je echt netjes omgaat met de situatie.
Kun je niet vragen of de eigenaresse wel naar stal komt maar niet mee gaat naar het gesprek?
Zodat je iemand hebt om op terug te kunnen vallen mocht er iets gebeuren.

Verder zoals je je hier verwoord in het topic moet dat gesprek echt wel goed komen :j +:)+

Maartje1990

Littera schreef:
Douce schreef:

Kan ik ook wel snappen. Maar de eigenaresse is indd zoals gezegt degene die de rekeningen betaald. En ik bedoel het niet verkeerd. Maar heb het idee dat je erg zachtaardig bent en niet heel erg assertief bent? En die eigenaresse wel wat meer. Ben gewoon bang dat je je dingen laat aanpraten....

magda_90

De stalbaas komt mij compleet niet onpartijdig over waardoor ik vrees dat het 2 tegen 1 wordt. -O-

Fem

Ik denk persoonlijk dat je stalbaas zelf niet alle berichten hier op bokt gelezen heeft, maar dat het eerder het geval is dat iemand hem getipt heeft op het feit dat de kwestie besproken wordt op internet.

Ik zou hem ook absoluut onder ogen geven dat jij alles in de anonimiteit besproken hebt, geen namen hebt genoemd omdat je niemand openbaar te kakken wil zetten, maar dat je wel graag advies kreeg van mensen die mogelijk ook ooit zoiets meegemaakt hebben.

Persoonlijk zou ik toch niet alleen gaan, ik zou de eigenaresse van je bijrijdpaard toch meenemen.
Jij hebt misschien het conflict (alhoewel, volgens mij maakt die mevrouw dat er van en niet jij), maar het lijkt nu niet het geval dat deze staleigenaar onpartijdig als mediator kan optreden.

Je moet jezelf niet in situaties brengen waar je mogelijk straks niets meer te zeggen hebt en dingen tegen je gebruikt kunnen worden.
Ga dus niet alleen zou mijn advies zijn.