Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:07

Denk dat hij afspuiten wel fijn zal vinden :) opgedroogd zweet gaat jeuken en irriteren. Na het afspuiten lekker rollen en dan heeft hij ook een natuurlijke beschermingslaag tegen vliegen :D

KittyDylan

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:53

Ik heb officieel een jaarling *\o/*

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:44

Mooie mijlpaal! Gefeliciteerd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:50

Gefeliciteerd, wat leuk! En nu de lange jaren tot volwassenheid :D

Hier spuit ik ze niet af, maar spons ze wel af als ze gezweet hebben. De tuinslang vindt Veronia wel een beetje eng maar met een emmer en een spons gaat het al prima.

Mijn 14 maanden oude draakje is een beetje op het boevenpad de laatste tijd. Zo liet ze zich door de smid niet aan haar achterbenen bekappen deze week. Terwijl ik zelf gerust voetjes kan optillen terwijl ze los staat normaal gesproken. Hij kon er niet naar wijzen of ze schopte keihard en snel. Uit veiligheidsoverwegingen de poging gestaakt en de volgende keer met een lichte verdoving om toch even tot het doel te komen voor nu. Ook is ze 2 weken geleden uitgebroken uit de wei en heeft daarbij een wandeling over de weg gemaakt en haar baasje (mij dus) bijna een hartverzakking bezorgd. Gelukkig geen kleerscheuren aan overgehouden alleen een hoop werk voor mij om de omheining van de wei helemaal te vernieuwen en verhogen.

Zo ziet mevrouw Veronia von Drakenstein er op dit moment uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 21:51

Oh dus niet alleen die van mij heeft ineens drakenstreken. Ik heb al het lint vervangen en omhoog gedaan. Het gaat nu goed. Voetje geven vind ze wel moeilijk als je het voetje langer wilt vasthouden. Ze heeft dan nog niet helemaal een goed evenwicht. Ze zit af en toe de anderen echt even te plagen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:49

Lars gedraagt zich (tot nu toe :+ ) echt nog super goed. Hij is natuurlijk wel al geruind, dat zal wel schelen. Vandaag weer manen geknipt want het begon om te vallen, ik was veel te laat maar had er echt geen zin in gehad. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen want hij heeft ongeveer 45 minuten bijna stil gestaan <3 Knappe jongen. De volgende keer wacht ik minder lang dan duurt het ook niet zon eeuwigheid :D

Ik spuit hem trouwens niet af, maar ik laat hem wel wennen aan de waterstraal/slang. Hij vindt het nu erg leuk om z'n neus erin te stoppen en beetje te drinken. Als ik hem echt nat maak vind hij het nog best spannend. Maar oefenen we wel af en toe.

Dat plagen doet 'ie wel de hele tijd. Zijn arme pleegmoeder is steeds de sigaar. :(:) Gelukkig komt na de zomer mijn 3 jarige shet er weer bij, dan kunnen ze lekker spelen.

Bij de hoefsmid (vorige week) deed 'ie het ook heel goed maar dat heb ik ook heel goed voorbereid. Elke week 2x oefenen met alle hoefjes geven en helemaal uitkrabben. En ook langer vasthouden. Alleen zijn hoefje op die 3poot vond 'ie niet zo leuk maarja dan stapt 'ie gewoon steeds achteruit hij gaat niet slaan oid.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:29

Ik heb sinds dinsdag ook officieel een naarling! :D
Nee, hij gedraagt zich echt voorbeeldig <3

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:56

Kan ik nog meepraten met mijn jaarling?

Even voorstellen,
Jorie van de berkenheuvel
12-06-2015
ongeveer 78 cm nu
Overal bang voor, gooi je bijvoorbeeld een appel voor hem en Alex in het land, schrikt hij en als je dan die appel voor zijn neus houd, dan houdt hij het voor gezien.
Verder is ie ook bang van mij, waarom weet ik niet, maar telkens als ik hem even wil pakken voor iets, vlucht hij voor mij. Waarschijnlijk omdat ik me te leidend opstel? Ik ben best wel hard voor zijn vriendje, die is lang hengst geweest en wilt niet altijd even goed luisteren.
En het is een echte knuffelkont,da's dan wel weer lief :)
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:22

Mijn knapperd gisteren in het avondzonnetje! De grondwerkles heeft ons echt goed gedaan het gaat nog steeds zo goed met hem! Zijn wond van de castratie is helemaal genezen dus dat is fijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:06

Geronimo is echt mooi!!
Gelukkig is het goed genezen :)
Bij Dex ziet het er ook super uit gelukkig.

Welkom fenndev!
Leuke pony heb je :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 13:54

Ik zie weer leuke foto's voorbij komen. Lekker genieten van jullie beestjes

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:13

Blijft leuk om foto's te kijken van andere jaarlingen!

Hier ons knappe meisje <3

Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:21

Dank je Noor,

Jorie is trouwens nog steeds hengst, ga m waarschijnlijk of in september of volgend jaar laten helpen. Hij voelt zich nog niet man namelijk, hij heeft ook een beetje een slechte periode gehad, maar ik hoop dat hij nu eindelijk een keer wormvrij is. Hij had eerst toen ie bij mij kwam luizen en strongyliden, daardoor kreeg mijn grote dat allebei ook en nu heeft Jorie alweer wormen (is daartegen ontwormt met ivermectine), maar dit maakt t voor mij lastig om iets meer vetjes te kweken. Ik gok hem qua gewicht op nog geen 100 kg.

Het paard hierboven ziet er goed uit! Mooi glanzende zomervacht.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:07

Dex staat lekker los te genieten van mijn poets beurt :)
Hij is echt zo lief en makkelijk Haha

Afbeelding

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:02

Prachtige jaarlingen <3

Mijne is helaas kreupel :\ Flinke hoefzweer. Ze loopt nu met een verband om.

Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier is mijn jaarlinger weer!
Vorige week bij mijn eigen smid geweest en wat is die braaf!
Overgens is hij nog hengst en wil ik hem graag hengst houden.
Tenzij hij er gek van word of vervelend gedrag gaat vertonen. Dan word die helaas alsnog ruin haha

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:16

Wat een knappe jaarlingen allemaal ☺️.
En de drakenstein verhalen zijn heel herkenbaar. De smid is vandaag naar een hoef al gestopt... Volgende week verhuisd Zimba en op de nieuwe locatie is het hopelijk allemaal wat makkelijker.

Ik heb er alleen een hard hoofd bij als ik er aan denk hoe ik hem volgende week in de trailer krijg.
Hij lijkt alle opvoeding vergeten te zijn sinds hij in de opfok staat.

@nrj beterschap voor de kleine. Gelukkig is het maar een hoezweer.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:27

Dank je carika. Inderdaad gelukkig maar een hoefzweer, ging al van een erger scenario uit. De hoefsmid kon geen zweer vinden namelijk. Dierenarts geweest, maar de hoef was te hard dus 3 dagen een nat verband moeten aanleggen. Daarna kon ze wel gelukkig goed open maken en een betadineverband aanleggen. Morgen mag het er af, duimen dat alles goed gaat :) het is wat met mijn brokkenpilootje :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:53

Mooi dat ze m konden uitsnijden, NRJ

Jorie houdt van de nieuwe groffere muesli die we ze nu voeren :j
Hij hield nooit echt zo van zijn voer, zat t altijd met lange tanden op te kauwen en nu was die bijna sneller dan Alex, terwijl hij ook nog meer krijgt ook haha

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:54

@NRJ; Oei balen zeg een hoefzweer.. Beterschap daarmee ! -O-
@biancalaylo; Mooi beestje hoor :j Wil je met hem naar de hengstenkeuring? (aangezien je hem hengst wilt houden).
@noor14; ahh wat lief :D Lars kan ook zo genieten van een poetsbeurt.. Vindt 'ie echt heerlijk. Hij gaat ook altijd terug krabbelen.
@Fennadev; Dat is inderdaad wel een goede reden om hem nog even hengst te houden.. Hopen dat hij snel aansterkt en aankomt :j

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:07

Fennadev schreef:
Mooi dat ze m konden uitsnijden, NRJ

Jorie houdt van de nieuwe groffere muesli die we ze nu voeren :j
Hij hield nooit echt zo van zijn voer, zat t altijd met lange tanden op te kauwen en nu was die bijna sneller dan Alex, terwijl hij ook nog meer krijgt ook haha

Nu ben ik benieuwd welke muesli jullie voeren?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:15

Lars at z'n brokken ook altijd slecht/matig. Sinds een maand eet hij eindelijk echt goed z'n bak leeg. Hij krijgt Natures best muesli en dan nog wat bix erbij.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 00:12

mijne staat nu 24/7 op wei, dus krijgt niks bijgevoerd (alleen als ik er ben een handje care4life) hij is dik zat gelukkig :P

even ter vergelijking: eerste kennismaken(nadat ik hem gekocht had :+ ), toen 4 maanden oud

Afbeelding

Afbeelding
(rechts)
Afbeelding

en de dag voor zijn 1e verjaardag:

Afbeelding
(hij stond hier met zijn kont tegen zn staldeur te duwen, vandaar de gekke beenstand)
Afbeelding

hij schiet de hoogte in! :D op de eerste foto's was hij 80 cm, ondertussen al 95 cm gemeten :))

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:24

xApple schreef:
@biancalaylo; Mooi beestje hoor :j Wil je met hem naar de hengstenkeuring? (aangezien je hem hengst wilt houden).

Nee dat niet want moeders is onbekend dus denk niet dat die dan ooit goed gekeurd zal worden haha.

Misschien voor zijn ervaring zou ik het wel willen.

Maar ben vooral van mening dat een ruin wat "lomper en makkelijker" is dan een merrie en hengst. En heb nog nooit een klik gehad met een ruin. En wel met merries en hengsten. Heb graag wat uitdaging.
(Ben wel van de nadelen bewust, en mocht die echt hengstengedrag gaan vertonen is een belletje naar de dierenarts zo gepiept)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:10

Wij gaan over drie wk naar de nrps keuring. Van het weekeind maar eens beginnen met oefenen daar voor. Want links lopen en dan mee rennen Kent ie wel maar aan de rechter kant Kent ie niet haha. Met vlechten heb ik wel al geoefend dat gaat wel goed als we snel zijn.