Mensen met paarden hebben geld zat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:31

Je kunt het inderdaad zo duur maken als jezelf wilt maar ik vind goede verzorging erg belangrijk en ook het kwaliteit voer.

Ik heb een lease paard waar ik 7 dagen de zorg voor heb en ik betaal veel kosten.
Hij is ondertussen 23 jaar en vol artrose.
Als hij er niet meer is weet ik niet of ik wel een eigen paard koop.
Ik heb altijd gezegd wil graag een eigen paard maar als ik nu zie met de zorg die je hebt, alle kosten maar ook als er wat is hoeveel stress je hebt....

Bijrijpaarden en eigen paarden hebben het heeft allemaal voor en nadelen.

Jassen en andere spullen koop ik altijd zoveel mogelijk in de uitverkoop.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:38

Als arme student ben ik eigenlijk veelste arm om een paard te onderhouden :o .
Stalgeld is niet overdreven duur, mede omdat hij 24/7 buiten staat met een goede schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Voer ernaast is redelijk duur, maar dat is iets waar ik niet op ga bezuinigen, net als op een goed zadel ect.
Er zijn wel dingen die ik laat:
- We hebben hier de keuze om voor iets van 40 pm gebruik te kunnen maken van de binnenbak. Dat doe ik dus niet, de buitenbak is in principe prima en als het regent heb ik gewoon pech.
- startkaart.. ik rij nu endurance met een startkaart alleen voor endurance. Opzich wilde ik ook nog wel daarnaast een beetje dressuur starten, maar dat is dan echt onbetaalbaar. Dus dan laat ik dat gewoon.
- Dure rijkleding... Nergens voor nodig :+
- hoefsmid... ik wil niet zeggen dat iedereen spontaan zelf aan de slag moet gaan, maar mijn paard gaat zo'n 2 x per jaar naar de smid en voor de rest ben ik erg handig met een vijl. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van je paard.
- Ik heb eigenlijk nog nooit een osteo ofzo voor mijn paard erbij gehad, nooit de behoeft aan gehad ook. Maar dat is inderdaad ook paard afhankelijk.

Bij grote medische kosten kan ik terugvallen op mijn vader, als dat niet zou kunnen wordt het een heel ander verhaal.