Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:19

Iedereen is goed bezig zeg!

Ik ben ook bezig met mijn bijna 4-jarige puppy. We doen voornamelijk grondwerk. Ik zag dat er op 1 mei weer een wedstrijd wordt georganiseerd. In hand trail en showmanship at halter. Misschien dat we weer mee gaan doen.

Vandaag zijn we bezig geweest met het zadeltje. Hij was wat mal, haha.

Afbeelding

@Maria : Wat een leukerd! Ik ga je topic bekijken! :D

@Tymone : Zo zien de tandjes van Bugatti er ook een beetje uit! Vond het in het begin echt een fietsenrek. :') Gelukkig een stuk opgeknapt. Zijn jullie jongelingen ook bang voor de paardentandarts?
Kan me voorstellen dat zo'n ijzeren mondstuk om de mond open te houden best een apart iets is voor een paard... -O-

LiindseyV

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:45

Iedereen is zo goed bezig !
Ik heb de hengstenkeuring van Siebert nu een jaar uitgesteld wegens dat hij nog niet volwassen en breed genoeg oogt, volgens de man die er kennis van heeft die hem gaat klaarmaken.
Maar geen nood , dan gaan we gewoon als hij 4 is :)
In mei is siebert 3 jaar en is mijn zadel er ook, dus dan kunnen we fijn doorgaan met het longeren en kan ik erop voor het basiswerk.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:46

Wat doen veel jonkies het goed onder het zadel.

@cubalibre Oei pijnlijke val! Hopelijk is er niks aan de hand en was hij gewoon even jollig.
@lindamusters Een zadelmak geboren paard dus! Wat super fijn zeg. Dat zouden meerdere mensen wel graag willen.

Mijn knapperd is 2 weken terug gecastreerd. Gelukkig is hij weer bijna helemaal de oude. Hij zit nu alleen wel heel slecht in zijn vacht en is ook mager geworden. Hopelijk trekt het snel weer helemaal bij.

Afbeelding
Deze foto zondag gemaakt beetje doffige foto geworden.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:35

Loop al de hele middag met een big smile rond.... Vandaag zelf erop gegaan!! Was echt geweldig, wat een beest zeg. Ons eigen fokproduct toch maar eens goed gelukt <3 Afbeelding

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:06

Lindamusters, wat leuk! Ik blijf het ook echt een ontzettend gaaf paard vinden, hij is zeker goed gelukt! :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:17

Leuk Linda!

Imagine heeft vandaag voor het eerst een ruiter op de rug gehad! We zouden alleen hangen, maar ze was zo topbraaf dat hij er maar opgestapt is. Paar keer stalgang heen en weer + op- en afstappen en toen was het mooi geweest. Dinsdag weer verder :j

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:31

Wat gaat iedereen lekker :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:41

Wauw wat komen er gave foto's voorbij! Super zeg :j

Giv had even een week vakantie doordat onze auto bij de garage stond en ik dus niet op afspraak op stal kon komen.
Dus Giv mocht gister alleen even posteren <3
Afbeelding

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:06

Ook onze kleine Intermezzo gaat het al super doen! Al een x of 4 aan de longe geweest, en ze let gewoon nu al op mij de hele tijd. Met die van vorig jaar heeft dat 2 maanden geduurd :p
Vorige week stond ik erbij, ik denk goh laat ik er eens een dekje opgooien. Geen reactie dus ook maar gelijk een singeltje om. ze kieteld een keer met dr vel van het gerammel van de ringen, maar kon de singel zo zonder problemen aantrekken *\o/*
Ook al kapjes omgehad, en ze geeft nergens om! Heerlijk beest.
Vrijdag mocht ze mee naar de fokkerijavond om vrij te springen. Veel mensen en een grote tent in de bak, maar madam vond het super gezellig, en waar de andere paarden steeds weer terug naar het begin van het lijntje gebracht moesten worden, ging onze dame vrolijk verder met het volgende rondje. Ze had het helemaal leuk, en speelde met de hindernissen. :D
Ze moest hiervoor ook gevlochten zijn, dus op het krukje er naast gestaan, vond ze beregezellig natuurlijk, en kon ook zo een beetje op haar rug al leunen. Als ze zich zo blijft door ontwikkelen denk ik dat we er straks zo op kunnen stappen. Ik voorspel weinig moeilijkheden :)

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:39

Afgelopen weekend zijn wij begonnen met hangen, hij vond het af en toe spannend, maar het ging echt super goed. Vanavond gaan we weer verder. Ben echt zo ontzettend benieuwd hoe hij het gaat doen straks onder het zadel.

Vrijdag zijn nieuwe hoofdstel gepast ..... De sneeuw vond hij maar niks (stond te rillen als een rietje zonder deken).

Afbeelding

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:46

Gisteren het zadel er weer opgelegd. Dat heeft ze eigenlijk nog geen één keer spannend gevonden. Gisteren wilde ik wat druk op de beugel zetten. Ze deed het zo bizar braaf dat ik er op gegaan ben! Op en af en op en af.. Klein groot puppy paard deed het echt perfect!
Langzaamaan verder *\o/*

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:41

Wat een super gevoel is dat he!! Ik heb er gisterochtend voor de tweede keer op gereden, liep heel fijn! Gistermiddag gecastreerd, en wat tandjes getrokken. Nu wordt ie extra verwend

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:53

Hahaha die kan wel wat vertroeteling gebruiken ;) Wat fijn dat hij na 2 keer rijden als zo fijn loopt! Heb je alles zelf gedaan?

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:12

@Tymone wat is die knap!

Ik ga morgen een bitje halen voor Siebert , ben speciaal naar een bespreking van een bitfitter gaan luisteren op flanders horse expo. Heel de week mooi weer dus morgen maar fijn longeren :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:47

judwes schreef:
Hahaha die kan wel wat vertroeteling gebruiken ;) Wat fijn dat hij na 2 keer rijden als zo fijn loopt! Heb je alles zelf gedaan?

Allesmak maken heb ik zelf gedaan, maar echt het erop klimmen heb ik laten doen, gewoon voor de zekerheid. Achteraf was hij superbraaf en had ik het zelf wel gedurft, maar dit kan je nooit voorspellen. Diegene is drie keer geweest, en de derde keer ben ik er zelf voor het eerst opgeklommen, toen hij al iets moeier was. Gisteren dus eerst gelongeerd en gelijk zelf erop, nog wat aan de longe en toen ook weer los. Wel in de paddock voor als hij eens zou willen rennen, maar dat doet hij eigenlijk ook niet. _/-\o_

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:56

lindamusters schreef:
judwes schreef:

Allesmak maken heb ik zelf gedaan, maar echt het erop klimmen heb ik laten doen, gewoon voor de zekerheid. Achteraf was hij superbraaf en had ik het zelf wel gedurft, maar dit kan je nooit voorspellen. Diegene is drie keer geweest, en de derde keer ben ik er zelf voor het eerst opgeklommen, toen hij al iets moeier was. Gisteren dus eerst gelongeerd en gelijk zelf erop, nog wat aan de longe en toen ook weer los. Wel in de paddock voor als hij eens zou willen rennen, maar dat doet hij eigenlijk ook niet. _/-\o_

SUPER! Kei leuk! Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat <3

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:22

En dan te bedenken dat iedereen zei, oh nee linda een jonge hengst, noooit van je leven opklimmen hoor!!! Hij is nog makker dan zn 15 jarige moeder :') Als er straks iets meer stuur en vooral een goede rem op zit over een paar weken, gaat hij gelijk in de groep mee naar het bos, gewoon kilometers maken. Hoop voor jou ook dat het zogoed zal gaan! Vooral op je gemak doen en kijken of ze elke keer weer klaar zijn voor iets nieuws

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:23

Fijn Linda!
Mijn babyUno doet het ook supergoed! Vandaag voor de derde keer een ruiter op de rug gehad, tweede keer in de longeercirkel. Ze is echt zo leuk!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:06

Wat een brave baby's weer allemaal!

Ik ben weer op onbekend terrein gaan rijden

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:34

Heb echt veel zin om met Impala te beginnen met dit weer :))

Was hij braaf, Maria?

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:10

Lentekriebels :D ik vooral zin dat ze weer op land mogen

Ja hij was erg braaf, wel gespannen van alles om hem heen maar niet ontploft!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:24

Irocco vandaag voor de 5e keer onder het zadel. Excuses voor de bagger kwaliteit :')

mystica11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:39

Durf bijna niet te reageren in dit topic. Wij gaan onze SwarowskixTuschinski in mei ophalen van de opfok en dan is hij al 4 jaar! Heeft wel een reden gehad. Hij is geboren toen zijn moeder droes had, kreeg zelf na 7 maanden ook een vorm van droes. Twee maanden daarna erg ziek, enige tijd in Utrecht gestaan maar tot op de dag van vandaag niet duidelijk wat het is geweest. En toen tot overmaat van ramp een inwendig abces boven zijn oog . Uiteindelijk is hij pas met een jaar naar de opfok gegaan en heeft lange tijd achtergelopen. Dus bewust gekozen om hem een jaartje langer te geven. Ben erg benieuwd hoe hij zich thuis gaat gedragen.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:47

We bijten niet hoor yellie ;) Super dat hij naar huis komt! Ga je dan ook gelijk beginnen met longeren enzo ?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:42

Is toch helemaal niets mis mee om er dan nu pas rustig mee te gaan beginnen?

De mijne is vorig jaar zadelmak gemaakt waarna hij terug de wei op is gegaan, nu is hij bij mij op stal gekomen en ben ik m weer terug op aan het pakken. Hij word as maand 5 en kent niets, heeft geen stuur etc ;)