De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:48

Hier zal het startten ook in 2017 worden denk ik, geloof niet dat hij voor die tijd gestart mag worden voor die tijd, en zo heeft hij sowieso wat meer tijd om te leren.

Ze hebben hier wel jongepaarden springwedstrijden, maar die zijn meestal door de week en vind de hindernissen nog flink aan de maat voor een jonkie, snap dan ook niet zo goed waarom een lager parcours niet mag voor hun 4de maar goed.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:11

Ik ga niet starten. Misschien wat endurance maar verder (nog) geen ambities.
Foto's doe ik alleen als ik iets vermoed, anders niet.
Ik heb eens gehoord dat er wel eens PROK acties zijn bij klinieken. Een kennis van mij heeft de paarden voor €300 prok laten keuren. Misschien is even rond bellen wel goed voor de portemonnaies :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:40

Libera schreef:
Hier kopen mensen een westernzadel voor hunzelf, en leggen dat gewoon op alle paarden... Is het te wijd dan gooien ze er zo'n extra deken onder! Geen verstand van western verder maar dat is wat ik hier in de omgeving vooral zie.

Ik heb zelf nog nooit een zadel op maat laten maken, heb geloof ik paarden met makkelijke ruggen :)

Ik wil graag dat mijn paardje langer meegaat dan 1 seizoen, dus ik wil graag zeker weten dat het past. :) Western zadels kunnen flink schadelijk zijn als ze niet passen en zo'n rug is best kwetsbaar. Vind het dus nogal link om maar aan te nemen dat het wel zal passen met een extra dekentje (niet tegen jou gericht hoor).

Ik heb overigens ook geen ambities tot starten. Gewoon genieten met mijn paardje, en dan zien we vanzelf nog wel of daar ooit een wedstrijdje bij komt of niet. Misschien ooit gewoon om te kijken op wat voor niveau we zitten :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:44

Voor mij is het ook gewoon om te kijken op welk niveau ik zit. Voor mezelf een goede beoordelingsoptie.
Van zodra ik Harley begin te rijden ga ik sowieso ook les nemen (dressuur). Misschien begin ik volgende maand al als Harley op zijn vaste verblijf staat, dan kan ik al kennis maken met de manier van lesgeven en mezelf verbeteren qua houding en rijtechnisch. Ze hebben namelijk ook 3 lespaardjes waarvan 2 D ponies en 1 kleinere A/b pony

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:50

Ik ben ook niet zo iemand die elk weekend op wedstrijd gaat en de kampioenschappen af gaat hoor :)) Heb met mijn fjord in het B weleens een selectiewedstrijd gereden. Nou ik was gelijk genezen. Mocht door naar de Brabantse Kampioenschappen, maar ben niet eens gegaan :+ Zo af en toe eens starten vind ik leuk, maar dat is het ook wel. Impala is natuurlijk wel een beter paard dan mijn fjord dus misschien verandert dat dan nog, maar ik denk het niet.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:23

Ik ga Eston wel vanaf eind 2016 starten, ik start niet zo vaak (max 1 x per maand per paard). Maar hij of het veulen is voor de verkoop waarschijnlijk, dan is wat ervaring wel mooi meegenomen. En ik vind zo nu en dan een wedstrijd gewoon leuk, hij mag in het B hobbelen dat stelt toch niks voor.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:50

Of ik Fay ga starten hangt er van af hoe ze alles op pakt. Ze zal helaas verkocht moeten worden, maar niet binnen een bepaalde tijd. Als ze alles leuk op pakt wil ik haar wel een jaartje uitbrengen. Heb al redelijk wat belangstellenden, misschien is ze voor die tijd dus al wel weg.

Hier ook nog nooit kampioenschappen gereden. Wellicht dat ik mijn Appaloosa merrie (moeder van Fay) meeneem voor t B springen, toch wel een leuke ervaring. Al kijken mensen me nu al raar aan als ik met een stippel tussen de springpaarden rij. Aparte kleurtjes / rassen worden in de dressuur duidelijk makkelijker "geaccepteerd". Al vind ik die reacties vaak wel leuk. :D

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:02

ben zeker wel van plan in 2016 te gaan starten met hem al is het maar 1 x in de 2 mnd En dan 1 x per mnd les op een andere lokatie Denk dat het alleen maar goed is ze vroeg mee te nemen voor de ervaring En heel eerlijk wat is nou een B of L 1 proef geloof niet dat die daar overwerkt van wordt met 3.5 /4 jr

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:11

NibbitLotus schreef:
Al kijken mensen me nu al raar aan als ik met een stippel tussen de springpaarden rij. Aparte kleurtjes / rassen worden in de dressuur duidelijk makkelijker "geaccepteerd". Al vind ik die reacties vaak wel leuk. :D

Ik vind juist bij de springers de mensen makkelijker :D
als ik 1 van mijn stippels mee had naar les van de rijvereniging (ipv mijn bruine kwpn), dan waren er gelijk 2 die niet mee wilden rijden; 'hun paarden kenden die kleurtjes niet en dan zouden ze schrikken....' (leek mij dan juist goede oefening, aangezien er ook wel bont e.d. op wedstrijd te zien is..), maar in de springles deed er nooit iemand moeilijk :D

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:43

Ja misschien vat ik het wel verkeerd op hoor, springers kijken je meestal even vreemd aan en dan is het klaar. Die zijn nuchter genoeg. Bij de dressuur krijg ik meestal wel een leuke opmerking, en zie je vaker leuke kleurtjes voorbij komen. Ach, zolang je er zelf met plezier op rijdt maakt het in principe ook niks uit wat anderen er van vinden. :D
Jouw stippel gaat straks waarschijnlijk ook wel veel aandacht trekken, erg leuk ding!

Edit: belachelijk trouwens dat ze dan niet mee deden met de les. Toch wel een van de meeste rare redenen die ik ooit gehoord heb. :')
Laatst bijgewerkt door NibbitLotus op 12-11-15 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:09

Donja schreef:
Ik vind juist bij de springers de mensen makkelijker :D
als ik 1 van mijn stippels mee had naar les van de rijvereniging (ipv mijn bruine kwpn), dan waren er gelijk 2 die niet mee wilden rijden; 'hun paarden kenden die kleurtjes niet en dan zouden ze schrikken....' (leek mij dan juist goede oefening, aangezien er ook wel bont e.d. op wedstrijd te zien is..), maar in de springles deed er nooit iemand moeilijk :D

Meen je dit echt?? 8)7
_O-

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:22

Ik heb twee boomloos zadels gehad. Barefoot en hydalgo maar beide bevielen niet. BF kreeg ik niet pas en de drukpunten vond ik erg slecht waar ik bij lange ritten achter kwam. De hydalgo kreeg ik ook niet pas op mijn paard. Bovendien geloof ik er niet zo veel van dat de druk goed verdeeld kan worden met pads en inlages. Als dat wel kan dan zit je huizen hoog op het paard.
Ik heb meer vertrouwen in een goed boom zadel. Mijn mening is dat het wel aardig goed moet liggen ook al zit er geen gewicht op. Ik loop ook niet goed als er iets in mijn rug drukt.
Zodra er gereden gaat worden laat ik wel het liefst een zadelmaker komen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:43

Ja, het is wel een paar jaar geleden, maar dat gebeurde echt :+
Het allergrappigste was nog wel dat 1 van de 2 paarden die dan met de dressuurles niet meereed, tijdens de springles door iemand anders gereden werd (eigenaresse durfde niet te springen) en dan reed hij wel mee... Zoals meestal lag het dus meer aan de eigenaar dan aan het paard :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:47

Ik heb op zich geen wedstrijdambities, misschien start ik wel een keertje maar niets moet.

Diva heeft overigens echt ambities, op het moment is het echt een dominant kreng en doet ze niets dan de andere paarden uitdagen. Heel haar wintervacht zit onder de gaten -_-

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:19

Tuurlijk ligt zo iets aan de eigenaar! "Hij kent al die kleurtjes niet" _O- Wat zei jij dan?

Starten? Wie weet ooit een keer in de toekomst na heel veel les... :o
Laatst bijgewerkt door TheWelsh op 14-11-15 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:25

Mijn paardje heeft al alle kleuren gezien behalve echt appelschimmel of panterbont.
Maar hij blijft toch het meest fan van haflingers of bruine met brede blessen. Hij speelt sneller met dat soort paarden. :') :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:31

Net profesorisch Castello gemeten, hij is nu zo'n 1.60m (mams en paps 1.68m , zus 1.72m met een vader van 1.67)
Hij is de laatste tijd ook een stuk breder geworden, hij schuurt alleen als een gek, komende zomer een eczeem deken op.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:51

Zine staat tussen allemaal andere Irish-cobs, hij kent dus alle kleuren wel. Maar vraag me echt af of een paard dat uit maakt :)

1.60m :wow: Geen idee hoe groot Zine is. Ik schat zo tussen de 1.40 en 1.45m.
Hij wordt niet zo groot, hoogstens 1.50m, denk ik.
Zijn vader is 1.57m, zijn moeder rond de 1.48m denk ik.
Voor mij groot genoeg. :o

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:53

Vervelend dat schuren inderdaad. Fay doet het op stal af en toe met haar staart.. Zo zonde!

Fay is zo'n 1.58m nu. Denk dat ze zo'n 1.63m gaat worden. Vind ik opzich wel een mooi maatje. Ze is vrij stevig dus oogt ook groter. :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:56

Geen idee hoe groot mijn paardje nu is.
Stalbaas zei 1m37 maar als ik meet lijkt hij toch echt kleiner. En dinsdag leek hij dan weer groter, ik durf het dus niet te zeggen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:58

Diva is 1,47 en haar moeder 1,53 de fokker had me 1.60 beloofd voor Dief maar heb er een hard hoofd in. Vind het niets erg, houd wel van kleinere paardjes.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:11

nou de dierenarts die Harley bij aankoop gekeurd heeft zei mij dat het hoogstens een C pony zal blijven en nooit een D pony kan worden.
Inmiddels (als de meting van de stalbaas klopt) is hij toch al begin D-maat :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:22

Eston zal zo rond de 1.60 zijn en uitgroeien naar iets van 1.62/1.65. Voor mij groot genoeg :) Maar toen hij veulen was stonden we er echt van te kijken, het leek wel een B ponyveulen :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:24

oef dat is wel een groot verschil als veulen en nu :P
Maarre ponies groeien toch ook door tot hun 6e hé? vriendin vertelde me eens dat ze sneller uitgegroeid zijn dan paarden.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:33

Ik wil later dressuurwedstrijden rijden met Siebert :)
Hij is nu 1m60 groot , mama is 1m63 en papa 1m68 :)