[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:05

Dit verhaal gaat hetzelfde aflopen als alle andere topics.. Met een sisser en "hij is weer helemaal beter". Dan wachten we even een paar maand en dan is er het volgende drama.

Nadat Shirley had gezegd dat ze je adres nog niet had heb je hier vaak gereageerd maar heb je nou al daadwerkelijk je gegevens aan haar doorgegeven?
Dat wij zo reageren is alleen een reactie op wat jij ons verteld. Je vraagt onze hulp/advies/mening/aandacht en wij moeten het doen wat JIJ ons verteld over paard. Misschien zou je daar wat mee kunnen doen. Of beter helemaal niks meer vertellen want we kennen de topics.

Sterkte Othello.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 09:14

Ja ik heb mijn adres doorgegeven

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:27

Is het allemaal wel waar? Als er zovaak wat is en je doet niets en steeds loopt het met een sisser af, vraag ik mij af of het allemaal wel klopt?

Sorry als ik er helemaal naast zit hoor..

fleurtje2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:47

Zeewier en smeerwortel

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:47

Ik vind dat jullie TS nu wel echt op een negatieve bok zetten. Ik kan me het wel voorstellen. Zelf heb ik ook een paard wat elke keer weer wat heeft. Betekent niet dat ze niet goed verzorgt worden of weet ik wat.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:50

othelloster schreef:
Ja ik heb mijn adres doorgegeven

Na meerdere dagen, herinneringen en commentaar pas :')

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:59

NatalieLot schreef:
Ik vind dat jullie TS nu wel echt op een negatieve bok zetten. Ik kan me het wel voorstellen. Zelf heb ik ook een paard wat elke keer weer wat heeft. Betekent niet dat ze niet goed verzorgt worden of weet ik wat.

Iedereen kan pech hebben met zijn paard of pony.

Wat ik kwalijk vind is dat er na een heel mooi aanbod niet meteen actie wordt opgenomen door ts. Het was gewoon gratis. En hoe kan je dat in vredesnaam vergeten. Je hebt een doodziek paard. Dat is prioriteit 1 dan.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:23

ik begrijp ook best dat TS dingen vergeet, ze heeft haar school, werk, paarden, is druk bezig met Othello en ze is pas 16 toch?
het kan gebeuren dat je door de drukte eens iets over het hoofd ziet, zeker op deze leeftijd. ik kan me alleen niet voorstellen dat zoiets belangrijks je dan niet weer te binnen schiet. wat ik helemaal onbegrijpelijk vind is waar de moeder van TS is in dit verhaal.
Toen ik jong was had ik ook een paard en mijn ouders wisten niks van paarden. Ik was 12 of 13 en gaf aan dat mijn paard naar de tandarts moest en legde uit waarom. mijn ouders belden dan dezelfde dag nog de tandarts en maakte een afspraak. als ik dacht dat mijn paard iets mankeerde of ergens tekort aan had dan gaf ik dit aan bij mijn ouders. als zij hier niet zeker over waren dan bespraken ze dit soort dingen met andere, ervaren paardenmensen of een dierenarts, er werd altijd door hen actie ondernomen op mijn vermoedens, vooral omdat ik zelf te jong was om serieus te worden genomen door bijv. een dierenarts.

TS: laat je moeder dit topic eens lezen? zij is uiteindelijk degene die (omdat jij minderjarig bent) de verantwoordelijkheid en zorg voor dit paard op zich zou moeten nemen.

we bedoelen dit allemaal echt niet verkeerd, maar er moet nu actie ondernomen worden, anders blijft Othello kwakkelen met zijn gezondheid, of misschien nog wel erger. ik denk dat iedereen hier zich zorgen maakt om dit paard, we hebben allemaal het beste met Othello voor!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:15

Ts wat goed dat je nou je adres Door gestuurd hebt.
Je zegt dat wij Othello niet kennen maar alles wat je zegt wijst op maagzweer. Herken super veel dingen bij mijn merrie en wil je ook echt wel foto's via pb sturen hoe ze dr bij stond en hoe ze nu met behandeling er weer bij staat.
Ook Shalimar(heeft ook paar keer hier gereageerd) kan dit verschil bevestigen

We bedoelen het niet gemeen maar willen het beste voor Othello.
We willen je alleen maar helpen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:18

Precies Veneri en ssSimone, Ts, iedereen begrijpt dat je met 16 soms overloopt van alles, maar zorg dan dat je hulpbronnen aanboort en niet zulke essentiële dingen laat liggen. Ik kan me zo voorstellen dat Shirley de medicatie nu met hele gemengde gevoelens naar je gaat opsturen, respect als ze dat alsnog doet. Ze zal haar buik hiervan vol hebben. Daarnaast hoop ik dat je echt 16 en overbelast bent, en niet een volwassen persoon die om aandacht verlegen zit en waarbij de dure medicijnen van Shirley straks in een la belanden. Dus laat ons alsjeblieft merken dat er een verkeerde indruk is ontstaan en laat ons zien dat je juist handelt voor Othello!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 18:23

Ik ben echt een 16 jarige meud, niet een oudere vrouw die onzin verklaart. Ben momenteel in zijn nieuwe wei alles klaar aan het maken met een goede vriend en mijn tweelingzusje, hij komt tussen 12 schapen en een ander groot paard met een weide vol gras, schuilstal, goede omheining en onbeperkt hooi, ik had eergisteren mijn adres aan Shirley gestuurd, ik weet dat jullie mij willen helpen dat wardeer ik ook echt, ben ik ook heel dankbaar voor maar om gelijk te worden gemaakt met de grond omdat ik een ding vergeten ben om te doen vindt ik erg ver gaan, ik doe mijn uiterste best voor Othello en het gaat ook al wat beter met hem, morgen hechtingen eruit en verband er af, en dan maar hopen dat het goed gaat en hij er geen last van gaat overhouden

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:19

Heb inderdaad een adres, maar nog steeds geen antwoord op mijn reeds enkele malen gestelde vraag wat er voor hem besteld is en wat hij dus al krijgt toegediend om te voorkomen dat er een wisselwerking tussen de middelen optreedt!

Vandaar dat ze nu ook alleen op de post gaan in overleg met de behandelend arts of de verantwoordelijke volwassene, zoals ik ook al eerder aangaf...

Om te voorkomen dat Othello er schade van ondervindt of dat ze in de kliko belanden.
En met de zekerheid dat als ze aanslaan er ook wordt doorgegaan met geven!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:59

Maak je een foto als het verband eraf is?
Will graag zien hoe mooi het is genezen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:33

othelloster schreef:
Ik ben echt een 16 jarige meud, niet een oudere vrouw die onzin verklaart. Ben momenteel in zijn nieuwe wei alles klaar aan het maken met een goede vriend en mijn tweelingzusje, hij komt tussen 12 schapen en een ander groot paard met een weide vol gras, schuilstal, goede omheining en onbeperkt hooi, ik had eergisteren mijn adres aan Shirley gestuurd, ik weet dat jullie mij willen helpen dat wardeer ik ook echt, ben ik ook heel dankbaar voor maar om gelijk te worden gemaakt met de grond omdat ik een ding vergeten ben om te doen vindt ik erg ver gaan, ik doe mijn uiterste best voor Othello en het gaat ook al wat beter met hem, morgen hechtingen eruit en verband er af, en dan maar hopen dat het goed gaat en hij er geen last van gaat overhouden

nogmaal....je kunt hem niet zomaar in de wei zetten als de hechtingen eruit zijn.De kans is heel groot dat de wond openspat,omdat het namelijk een maand duurt voordat de huid echt goed aan elkaar is gegroeid.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:47

othelloster schreef:
Momenteel kriifen de anders niks van hooi... Othello heeft onbeperkt hooi tot zijn beschikking van goede kwaliteit, stalhouder zo ver gekregen om een baal te mogen.openen, maandag of dinsdag gaat Othello om
Ik heb mijn excuses toch aangeboden? Ik werk net 3 weken op de jumbo, kan geen dingen gaan die niet mogen.
Momenteel heeft Othello geen medicatie meer en gaat het best goed met hem, eet al een stuk beter voordroog en een stuk alerter op de omgeving, brok krijgt hij niet wel senioren slobber verdeeld over de dag
Hij heeft een deken

Shirley, jammer dat ze het je niet nog even via pb gezegd heeft, maar hier staat dat hij geen medicatie meer krijgt.

Othelloster, weet de DA dat je hem na het verwijderen van de hechtingen gelijk verhuist en daar dag en nacht op het land gaat zetten met een ander paard en schapen? Meestal moet een paard de eerste tijd nog heel voorzichtig doen als de hechtingen eruit gaan omdat het nog snel kan openspringen. Ook inwendig hoeft nog niet alles helemaal goed genezen te zijn. Hij zou toch eerst op een klein stukje komen met een schuilstal, of is dat weer van de baan?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 20:55

Daar gaat hij nu ook heen, hij komt op een kleiner stuk, morgen kan ik alle vragen beantwoorden,ook die van de mail, ja ik maak een foto van de wond

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:57

Dus hij komt niet gelijk met de schapen en het andere paard te lopen, of lopen die ook op dat kleinere stuk? Succes morgen met het afhalen van het verband, ik hoop dat de wond er goed onder vandaan komt.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:19

Nee daar loopt hij alleen, misschien dat de shet van stal nog mee gaat voor zolang dat hij op het kleine stuk moet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:24

heeft de dierenarts het verband wel verschoond?Misschien heb ik daar overheen gelezen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:28

Ergens heb ik gelezen dat het verband donderdag gewisseld zou worden, maar of dat gebeurd is kan ik niet terugvinden. En dan staat er dat donderdag de DA beslist heeft dat er nog vijf dagen verband om moet, dat zou dan dinsdag worden, ts heeft het steeds over maandag, dat is dan vier dagen na donderdag.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:09

Blijve sunny en diesel wel daar dan? Geeft een stuk minder stress en kans op rennen/trappen krijgen van een compleet onbekend paard ...

Direct naar buiten na hechtingen verwijderen is op zijn zachst gezegd niet handig. Laat tegen de modder en druk op de huid op zijn minst een verband erom.

Qua medicatie zou ik ook niet opsturen voor ik weet of het wel gegeven word. Zonde anders als het alleen als zoethouder word aangenomen.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 06:53

Donderdag is het verband verwisseld, dat had ik nog niet vermeld in mijn berichten,
Afbeelding
Dit is Othello eergisteren,
Of dat anderen paard op de wei komt ie nog maar de vraag, zo niet dan gaat Sunny mee naar de wei

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:21

Stille meelezer. Ben ook wel erg benieuwd naar de wond

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:22

Ik zou het niet aandurven: net hechtingen eruit en dan meteen de wei op...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:23

DatBenIkNou schreef:
Ik zou het niet aandurven: net hechtingen eruit en dan meteen de wei op...

mijn (overleden )paard is twee jaar geleden geopereerd aan een flinke sarcoid.Die moest twee weken op stal,wel haalde ik hem iedere twee uur eruit om aan de hand wat te grazen.
Daarna werd aangeraden om hem op een piepkleine paddock te zetten.10bij10.
Ook weer twee weken.Een maand verder mocht hij ''los''.
Hechtingen zijn niet geknapt en de wond os niet opengebarsten.Er zaten 7 hechtingen in,ook op het achterbeen.Een beetje op dezelfde plek als Othello.
Vandaar dat ik al 2x roep,niet meteen los op de wei.
Maar ik heb het idee....zoals in de meeste topics van dezelfe TS dat ik tegen een muur aanschrijf :+