De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:00

Hier nu ook, we hebben een heel goed paard te koop. 4 jaar, heeft alles mee, top bewegen, mooi, kerngezond en prok certificaat en heel erg goed karakter. Vraagprijs is 27.500 (hoeft ook absoluut niet weg, staat niet in de weg en wordt rustig verder opgeleid). Paard is het volledig waard.

Hadden we in Zweden een klant voor dit paard, bekende grand prix ruiter. Goed contact, extra video's gemaakt, enz. Komt ie er vanochtend mee dat ie max 15.000 voor wil betalen. Dus ik nogmaals gezegd dat de prijs 27.500 is (wist hij van begin af aan) en voor minder gaat ie niet weg. Hij vond dit paard niet meer waard dan 15.000, omdat hij nog niet op wedstrijd gelopen had (bewuste keuze, paard gaat straks zodra die mag op hoger niveau uitgebracht worden). Beste man heeft t paard nog niet eens in t echt gezien en 12.500 euro lager bieden dan de vaste prijs...

Heb m bedankt en nogmaals duidelijk gemaakt dat dit paard niet voor minder verkocht gaat worden.

Hebben sowieso flink aantal paarden in de hoge prijsklasse te koop. Ook van een aantal ton. Zo hebben we een grand prix ruin te koop van 9, goede scores en top fijn paard. Vraagprijs is 225.000. Kregen we een reactie van een meisje van 16 jaar dat ze hem wel voor 5000 wilde kopen en heel erg goed huis zou geven. Heel verhaal erbij hoe goed enz. Ik dus gezegd dat dit paard dus niet verkocht wordt voor 5.000 euro. Nou wat ik wel niet dacht. :+
Maar niet meer op gereageerd verder...

Ook een pony hengst te koop (staat ook in m'n profiel), hele fijne pony goedgekeurd en FEI dressuur. Krijg je biedingen van 10.000/15.000 euro... :')

Maar soms krijgen we ook wel eens een paard aangeboden voor verkoop, laatst ook. Merrie, kwpn, 13 jaar en zz licht niveau. Goede afstamming en op zich wel een heel apart paard in beweging. Mensen wilde er 900.000 voor hebben. Maar gezegd dat dat niet ging lukken.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:54

Quir schreef:
Hier nu ook, we hebben een heel goed paard te koop. 4 jaar, heeft alles mee, top bewegen, mooi, kerngezond en prok certificaat en heel erg goed karakter. Vraagprijs is 27.500 (hoeft ook absoluut niet weg, staat niet in de weg en wordt rustig verder opgeleid). Paard is het volledig waard.

Hadden we in Zweden een klant voor dit paard, bekende grand prix ruiter. Goed contact, extra video's gemaakt, enz. Komt ie er vanochtend mee dat ie max 15.000 voor wil betalen. Dus ik nogmaals gezegd dat de prijs 27.500 is (wist hij van begin af aan) en voor minder gaat ie niet weg. Hij vond dit paard niet meer waard dan 15.000, omdat hij nog niet op wedstrijd gelopen had (bewuste keuze, paard gaat straks zodra die mag op hoger niveau uitgebracht worden). Beste man heeft t paard nog niet eens in t echt gezien en 12.500 euro lager bieden dan de vaste prijs...

Heb m bedankt en nogmaals duidelijk gemaakt dat dit paard niet voor minder verkocht gaat worden.

Hebben sowieso flink aantal paarden in de hoge prijsklasse te koop. Ook van een aantal ton. Zo hebben we een grand prix ruin te koop van 9, goede scores en top fijn paard. Vraagprijs is 225.000. Kregen we een reactie van een meisje van 16 jaar dat ze hem wel voor 5000 wilde kopen en heel erg goed huis zou geven. Heel verhaal erbij hoe goed enz. Ik dus gezegd dat dit paard dus niet verkocht wordt voor 5.000 euro. Nou wat ik wel niet dacht. :+
Maar niet meer op gereageerd verder...

Ook een pony hengst te koop (staat ook in m'n profiel), hele fijne pony goedgekeurd en FEI dressuur. Krijg je biedingen van 10.000/15.000 euro... :')

Maar soms krijgen we ook wel eens een paard aangeboden voor verkoop, laatst ook. Merrie, kwpn, 13 jaar en zz licht niveau. Goede afstamming en op zich wel een heel apart paard in beweging. Mensen wilde er 900.000 voor hebben. Maar gezegd dat dat niet ging lukken.

Ik weet dat er veel geld in de paarden wereld om gaat, maar serieus zijn dit serieuze bedragen? :o
Ik vond mijn groene 3 jarige kwpn er al te duur :+
Maar dat is met jou bedragen een peulenschil.

Al zal jij vast (hoop ik) voor dat geld veeeeeeel betere kwaliteit hebben dan een normale kwpn er met leuk papier haha!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:23

Ja dat zijn inderdaad serieuze bedragen (9 ton vond ik dan niet reëel, niet voor dit paard :+ ), toen we hiermee begonnen was dit ook voornamelijk in de "normale" prijsklasse (zo rond de 20.000 was al "hogere" prijsklasse), toen we dit soort paarden meer aangeboden en vooral ook meer vraag naar kregen keek ik ook wel raar op in het begin, maar het zijn bedragen wat toch regelmatig betaald wordt. Je zit wel echt in een heel ander segment en gewoon een hele andere groep mensen. We hebben wel nog gewoon genoeg pony's en paarden voor heel veel minder te koop hoor. ;)

Waar ik wel gek van wordt. Vaak zet ik op m'n Facebook wel oproep voor bepaalde pony's of paarden. Tijdje terug voor een YR paard, mensen wilde tot max 250.000 betalen. Kreeg ik een hengst op grand prix niveau aangeboden die matige scores liep, ik vraag wat de prijsklasse is (want ik bied mijn klanten geen paard aan wat niet in hun budget ligt, heel simpel). Krijg ik te horen dat zij vast wel weten wat zo'n paard waard is... Ehh tsja, een paard is 600 euro waard (slacht), de rest is emotionele waarde en de een wil veel meer geld (betalen) voor een zelfde paard als iemand anders.

Noem dus gewoon een prijs of bied m niet aan, heel simpel. Ben niet helderziend.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 05:05

Ben jij geen helderziende dan Quir?? _O-

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 05:38

Tinky12 schreef:
Ben jij geen helderziende dan Quir?? _O-

Helaas. :D

Zou wel bizar handig zijn soms! Haha.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:12

Gut wat had ik een koopje voor 550 euro _O-

Ik wil ook graag werk waarmee ik zoveel geld aan een paard kan spenderen hahaha ik grap vaak met ' als ik een miljoen win dan... ' maar dan zou ik alsnog geen paard van 2,5 ton kopen. Uhmmmm dus als je weer eens van die klanten hebt en als die dan nog een vrijgezelle zoon hebben dan hoor ik het graag!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:15

Of rijke oude mensen die een adoptiedochter willen _O-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:11

Och...heb ook wel eens op een paard van USD 250,000 gereden,hengst...leuk ding.Toch haalde hij het niet bij mijn huidige paardje waar ik alleen transportkosten voor heb betaald :+
Ik heb nu eenmaal altijd al de ambitie van een lege pinda-dop gehad....

Vind waarde altijd zo relatief en idd....slachtprijs en wat een gek ervoor geeft :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:57

Ach ik vind t alleen maar heel prima dat er mensen zijn die dat voor een paard willen betalen! Ik zou het zelf nooit doen ook al had ik miljoenen, maar 10% voor bemiddeling bij deze bedragen... :D haha ;)

Inderdaad zijn de nullen slachtprijs + de emotionele waarde, niet meer of minder... Breekt het dier een been of zijn nek is t helemaal klaar en krijg je nooit meer dan slachtprijs.

Wel grappig is dat juist bij deze paarden we de meeste "penny" reacties krijgen.

Ik kreeg overigens pbtje dat er geen paarden tev koop zijn voor deze prijzen, laat staan verkocht worden... Ik kan wel wat voorbeelden sturen. :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:58

maar ik neem aan dat bij een nek breken van deze paarden wel meer over is als alleen de slachtprijs. qua verzekering zal deze namelijk ook beter verzekerd zijn als een 'normaal' paard

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:01

Dat zal je vies tegen vallen. Deze paarden worden maar heel zelden verzekerd, gewoon om het feit dat ze niet te verzekeren zijn of voor zodanige premies dat het niet meer reëel is.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:06

Als je geld hebt om een paard voor dat geld te kopen, hoef je ze ook niet te verzekeren. Dan heb je geld genoeg.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:08

Als ik zulke bedragen hoor of lees knijp ik mezelf altijd maar weer in m'n handjes. Mijn wereld paard staat hier in de wei, en heeft nog geen 300€ gekost. :=

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:20

Ik heb de meeste van mijn paarden ook gekregen maar zou graag een x geld hebben voor een goede.
Een goed GP paard is natuurlijk goud waard,maar een jonge met veel verwachtingswaarde ook.
Reken maar eens uit wat een beste 3 jarige al gekost heeft.
Die kunnen eigenlijk onder de 15000 niet weg.

Ik had een 14 jarige E pony te koop die Z2 bij de paarden liep.
3 goede gangen en een spectaculaire 2de draf.Braaf en goudeerlijk,maar rijtechnisch niet de makkelijkste.
Vroeg er 4000€ voor,of ik knettergek was.Ik vond het niet duur voor een goede leerpony die ook nog eens braaf op buitenrit was.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:34

Quir schreef:
Ach ik vind t alleen maar heel prima dat er mensen zijn die dat voor een paard willen betalen! Ik zou het zelf nooit doen ook al had ik miljoenen, maar 10% voor bemiddeling bij deze bedragen... :D haha ;)

Inderdaad zijn de nullen slachtprijs + de emotionele waarde, niet meer of minder... Breekt het dier een been of zijn nek is t helemaal klaar en krijg je nooit meer dan slachtprijs.

Wel grappig is dat juist bij deze paarden we de meeste "penny" reacties krijgen.

Ik kreeg overigens pbtje dat er geen paarden tev koop zijn voor deze prijzen, laat staan verkocht worden... Ik kan wel wat voorbeelden sturen. :')

Pff...ze worden nog wel voor meer verkocht.Al vind je de meest dure altijd nog wel bij de vlakke baan racers.
Snap dat het een apart segment is maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat :+
Ga niet oordelen over zaken waar je geen verstand van hebt ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:42

Quir schreef:

Maar zijn zulke paarden nu ook werkelijk beter dan wat er te koop is onder 50.000?
Of zijn ze niet echt beter maar betaal je dan enkel omdát hij de koop staat?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:44

anneliesdj schreef:
Quir schreef:

Maar zijn zulke paarden nu ook werkelijk beter dan wat er te koop is onder 50.000?
Of zijn ze niet echt beter maar betaal je dan enkel omdát hij de koop staat?

Er zijn er bij die t echt wel waard zijn, maar heel vaak betaal je ook voor de naam van de ruiter/eigenaar/of zelfs fokker.

Ik denk dat je onder de 50.000 genoeg hele goede paarden kunt vinden die echt niet veel minder zijn dan die boven de 50.000.

Maar een heel goed gereden paard is veel geld waard. Zeker als ze dan nog alles mee hebben.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:51

Er staat een paard te koop.
Sorry maar ts echt een giraffe. Erg holle rug. Weg gedrukte rug en hoofd echt achterover dragend. Hij draagt zichzelf in een U houding. Daarnaast loopt hij gigantisch stijf. Vp 25.000+ ongekeurd, zou ook niet nodig zijn want ouders mankeerde nooit iets dus keuren nvt.
M Dressuur.
11 jaar.
Zit misschien ook goud in dat paard:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:02

Ik zie er net een op fb langskomen, onbeleerd hengst. Hele jubelzang over zijn afstamming en geweldige beweging. Alleen op het filmpje is maar een heel gewoon, wat arm bespierd paard te zien.
Soms is het ook een kwestie van goed kunnen verkopen ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:35

@Quir: "vroeger"werd zoiets genoemd: "fantasieprijzen". Dat was voor het internettijdperk. :):) _/-\o_

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:46

Musiess schreef:
Sorry maar ts echt een giraffe. Erg holle rug. Weg gedrukte rug en hoofd echt achterover dragend. Hij draagt zichzelf in een U houding. Daarnaast loopt hij gigantisch stijf. Vp 25.000+ ongekeurd, zou ook niet nodig zijn want ouders mankeerde nooit iets dus keuren nvt.
M Dressuur.
11 jaar.

Of hij zit vol met bolletjes Cocaine :+

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:01

Musiess schreef:
M Dressuur.
11 jaar.

Misschien in de verkeerde rubriek geplaatst......Moest waarschijnlijk in "Wilde dieren en benodigdheden"
Geen idee wat de waarde van een giraffe is :)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:52

Abercrombie schreef:
Musiess schreef:
M Dressuur.
11 jaar.

Of hij zit vol met bolletjes Cocaine :+

Dan had ik het er graag voor over. Toevallig zag ik een stukje op tv over de waarde van cocaine ... ik verkoop t wel :)

Aww nee grapje hoor.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:53

Judith68 schreef:
Musiess schreef:
M Dressuur.
11 jaar.

Misschien in de verkeerde rubriek geplaatst......Moest waarschijnlijk in "Wilde dieren en benodigdheden"
Geen idee wat de waarde van een giraffe is :)

Ja schijnbaar. En dan van 1.67 zwart en zonder vlekken hihi

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:45

Toch wil ik even op de andere kant inhaken..

Over het puntje "op afbetaling kopen"..

Zo heb ik twee jaar terug onze tinker gekocht..
Was wel al aan het sparen, maar had nog niet genoeg.. Maar toen zag ik onze Sneakers op MP staan..
Ik heb het gewoon geprobeerd.. Ik heb de desbetreffende stal gebeld.. De situatie uitgelegd en gevraagd of ik het paard in twee termijnen mocht betalen.. Dit was geen probleem..

Mijn geluk.. Anders was hij aan mijn neus voorbij gegaan..

En dan het puntje "laag bieden"..

Vorig jaar oktober zocht ik een vriendje voor bovenstaand paard en struinde dus MP en boktmarkt af.. Ik wilde een shetje of een welshje, zodat ik ook nog leuk kon mennen..
Toen kwam ik Pareltje tegen.. Een 2,5 jarig welshmerrietje met stamboom, leuk maatje, leuk kleurtje.. De hele sjebeng.. Vraagprijs €900.-
Ik zou de week erna naar de paardenmarkt in hedel gaan om te kijken voor een leuk ponytje, maar omdat ik voor mijn gevoel toch een bod gedaan wilde hebben, heb ik op de merrie geboden.. Erbij verteld wat ik haar kon bieden en welke toekomst ik voor me zag met haar en tegen de eigenaar gezegd dat ik haar datzelfde weekend op zou halen.. Mijn bod? €450.-
De helft dus..
Ik was dus ook zo'n persoon die zonder de pony gezien te hebben, de helft durfde te bieden..
Tja.. Ik heb de pony gekregen en ik ben zielsgelukkig met haar..

Grote verrassing.. Ik kreeg er nog een gratis veulen bij.. :P (die overigens afgelopen weekend de tweede prijs had gehaald bij de Welsh partbred.. En ja, ik ben zo trots op d'r dat ik t niet achterwege kan laten dat te zeggen :P )

Dus tja... Het kan gek lopen, maar wat ik wil zeggen is dat niet iedereen die wil afdingen of in termijnen wil betalen, zijn wanbetalers of ongeïnteresseerd..