[VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:50

zeker goed oppassen dat het toch geen zweer is. De haf die mijn paard staat liep al een tijdje niet zuiver, maar niets te vinden. Toen werd hij kreupel en had warme hoeven (beestje had ook al slechte hoeven), dus smid zei stalrust en dat het kwam door de slechte hoeven. Het werd maar niet beter tot 2 weken later de DA op stal was en zag dat er een zweer zat. een week later was het probleem zo goed als over

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 14:16

Klopt, we houden het ook zeker goed in de gaten! Tot nu toe nog geen warme hoef/hoeven, maar ik let daar echt op want als het een zweer is kan hij maar beter gewoon zo snel mogelijk weg haha :j

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 16:56

Ik ben net terug van Luna, ben d'r ruim een uur geweest. Ze hinnikte vrolijk toen ze me hoorde <3 Heb haar even lekker gepoetst, vond ze heerlijk! Daarna eventjes de stal uit, want ik wilde de mest eruit halen. Het is heel gek, want het ene moment loopt ze stokkreupel en het andere moment loopt ze echt al een stuk normaler. Niet helemaal goed, maar wel veel beter.. :?

Het is heel goed te zien, heb even filmpjes gemaakt:
https://youtu.be/biG9PCye--c --> super kreupel

https://youtu.be/i77-uBMwyOo --> minder kreupel

Ik laat haar dus niet lopen, ze loopt uit zichzelf.

Daarna maar weer op stal met nog weer wat nieuw stro en nog heel lang bij haar gezeten. Ze hinnikte naar me toen ik weg ging, dan wil je dus echt niet weg gaan, zo lief <3

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het best gek dat ze of heeeel slecht of stukken beter loopt, dus ben een beetje in de war zegmaar! Haar hoef is nu ook niet warmer dan de andere hoeven en ik mag verder ook overal aanzitten. Ze was dus heel vrolijk, maar had nog steeds last :j

EDIT: ik zit misschien te denken aan hoefbevangenheid :oo Zou niet weten waar dat ineens vandaan moet komen maar je weet het maar nooit...

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 14:09

Weer bij Luna geweest, vandaag staat ze toch even buiten in d'r kleine weitje/paddock, aangrenzend aan de wei waar de anderen staan. Ze is blij om even buiten te zijn & vooral blij met het gras :') Blijft een shetlander he :P Ze loopt nog niet goed, maar steunt er al wel meer op heb ik het idee. Verder geen veranderingen of wat dan ook, dus we moeten het nog maar even aanzien denk ik, en geduld hebben.. :j

Afbeelding
Ze staat niet vol op gras, de rest wat je niet ziet is zand, maarja Shetlanders kennende gaat ze alleen maar eten eten eten :Y)

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:29

Wel snel beter worden he Luna :j

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:50

Vandaag had ik het idee dat het al een stuk beter ging, nog niet zuiver lopen oid, maar helemaal vrolijk en ze liep al zoveel makkelijker rond :j :D

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:18

Ah gelukkig! :D Gek zeg!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 16:20

Vandaag liep ze ook weer vrolijk in de wei & was lekker haar hooi aan het eten :) Ze loopt nog niet helemaal zuiver weer, maar niet meer zo aan het strompelen als eerst..! Denk dus echt iets te kort bekapt, aangezien het elke dag weer wat beter wordt :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 18:57

Luna is inmiddels kneitersdruk van een week niet trainen en stuiterde dan ook naast me toen ik haar uit de wei haalde _O-

Ze loopt inmiddels stukken beter, in stap goed & in draf ook, alleen nog ietsje korte passen, maar echt niet meer zo kreupel. Gaat de goede kant op dus :) Ze loopt inmiddels ook weer gewoon de overdag gewoon lekker de hele dag buiten, net als normaal.

Volgende week maar eens kijken of we het trainen weer oppakken, ze heeft zo mooi vakantie gehad haha! :P
Mag haar wel eerst een week laten uitrazen voordat ik het meisje er weer op laat rijden :')

EDIT, foto van vandaag haha!

Afbeelding

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:21

Wat een schatje is het toch ook! <3 Ze heeft echt zo'n lief hoofdje!! <3 :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 15:18

Nou Luna d'r (noodgedwongen) vakantie is voorbij. De training met deze stuiterbal maar weer begonnen met 20min wandelen in het bos. Genoeg laten draven (en galopperen en gek springen tussendoor waardoor ik totaal buiten adem was) maar op het einde was ze nog helemaal hyperdepieper :# :')

Daarna op de wei nog de hele wei door racen met d'r vriendinnetje om vervolgens toch maar weer snel haar hoofd aan de grond te doen en weer te eten, blijft een shetlander he :')

Afbeelding

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:35

Wat een schatje is het toch ook hè?! <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 19:28

Jaa <3

Het gaat goed met d'r! Ze is alleen enorm druk omdat ze dus eerst stilstond vanwege d'r 'blessure' en nu vanwege het weer. Ben dan ook nog eens vaak laat thuis waardoor ik pas als het donker is kan gaan, dus kan dan ook niet het bos in gaan ofzo :')

Vanavond maar even wat rondjes gelopen/gedraafd over het erf, het is niet veel maaargoed :+ Ze wordt ook wel ietsje dikker, maar ik geef d'r al minder hooi omdat ze dus stilstaat. Hopen dat dat helpt :')

Afbeelding
Vieze pony <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:59

Vanmiddag was het heerlijk weer, dus Luna maar weer eens uit de wei geplukt, gepoetst en daarna lange lijnen in het bos! Echt al een hele lange tijd niet gedaan, maar ze pakte het zo weer op! Vooral gestapt, maar ook een paar keer een stuk gedraafd, ze vond het leuk! Oren naar voren en gaan :D

Luna is ook bang voor water, erin zwemmen vindt ze leuk maar een klein plasje water of de tuinslang.. :n Als ik ga lange lijnen en er liggen overal plassen water, dan wil ze het liefst omdraaien en weer weg rennen. Maar de aanhouder wint, want na een beetje aandringen ging ze er uiteindelijk doorheen! :D Ze hoeft echt niet door elke plas heen die we tegenkomen, maar als ik haar vraag er doorheen te lopen moet ze niet omdraaien en hard wegrennen :')

Lekker getraind dus weer! Het bos is ook gewoon mooi, wanneer je er ook bent!

Samenvatting van vanmiddag:
Afbeelding
<3

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:05

Ziet er heerlijk uit! :D
Knap hoofdje <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 09:00

Weer even een update :D

Donderdag is het meisje weer mee geweest en hebben we weer even een rondje door het bos gedaan. Ging goed :D

Nog even een foto van ons gisteren <3
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:47

Jullie zijn echt allebei om op te vreten :+:

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 13:00

Hahaha awh Shirley :D :o

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 00:25

Luna is vandaag weer meegeweest voor een rondje lange lijnen in het bos, ging weer goed :D <3
Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:44

Lekker kontje <3

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:19

Ik volg! Leuke pony is het! :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:57

Wat een schattig ding is het toch! *Moet terug een hele hoop pagina's teruglezen, lang geleden* :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 12:16

Thanks! :D Al heeft ze waarschijnlijk wel weer een poosje vakantie nu, gisteren is na wedstrijd m'n pony (andere dan Luna dus) op m'n voet gesprongen. Doet echt veel pijn en kan er dus ook nauwelijks op lopen. Denk zwaargekneusd, maar gebroken is nog niet uitgesloten. Naar de huisarts gaan in het weekend werkt hier echt niet, we wonen in een heel klein dorp dus zouden dan eerst weer naar een stad moeten gaan etc. Morgen dus maar hier naar de huisarts :j

Hopelijk valt het allemaal mee, geen goed begin van de vakantie dit!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:01

He, wat balen! Beterschap :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:05

Oei, dat klinkt pijnlijk!
Zou inderdaad even een fotootje laten maken voordat je blijvende schade oploopt :(:)

Sterkte :(:)