de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:18

Ja mijne is inderdaad ook staand gecastreerd :) net even kwartiertje in de stapmolen geweest en zag er super uit!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 00:26

Mag ik me ook melden? Sinds 18 juni is mijn zelfgefokte Phoebe ook 3 jaar! Vorige week begonnen met zadelmak maken, ze is zo braaf! Ik laat het wel door iemand anders doen, zelf niet meer zo moedig... hihi

Nu 4x opgezeten en ze draaft al los door de baan. Filmpje plaats ik morgen wel even

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 00:34

Die van ons is wel liggend gecastreerd want ons vorig paard was echt alles mee mis gegaan met staand en eindigde in een buikvliesontsteking. Dus deze liggend en via de lies en ik meot zeggen wat een verademing. geen zwelling echt super

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:22

Setteli schreef:
Mag ik me ook melden? Sinds 18 juni is mijn zelfgefokte Phoebe ook 3 jaar! Vorige week begonnen met zadelmak maken, ze is zo braaf! Ik laat het wel door iemand anders doen, zelf niet meer zo moedig... hihi

Nu 4x opgezeten en ze draaft al los door de baan. Filmpje plaats ik morgen wel even

Hier hetzelfde, niet zelf! Mijn instructrice begint 22 september, kan niet wachten *\o/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:30

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:43

Ziet er netjes uit hoor. Zie bij die van jou ook Jazz en Stuyvesant, zit ook bij Broer :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:23

Ja, Mijn Jazz is een vos, de Belisar was een bruine en de Stuyvesant was een zwarte.
Ik hoopte dus toen ik mijn Jazz met Power and Paint liet dekken dat ik misschien een apart kleurtje zou krijgen. Maar helaas, weer een vos :+

Maar ik vind wel een mooie vos. Ze heeft vrij donkere manen en door de staart zitten heel lichte plukken, net coupe soleil :D

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:30

Ik vind vossen mooi en ben thuis gekomen met een bruine. Hiervoor hadden we twee koffievossen en mijn man heeft nu een zwarte

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:39

ik kwam ook thuis met een vos, maar na een half jaar werd ze wit :) en nu wisselt ze ongeveer elke 2 weken van kleur :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:56

Ik heb 2 vossen en een bruine en zack zijn mama was ook vos.

Filmpje ziet er goed uit settelli.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:32

Hier ook een vosse merrie, al is het wel een donkere (koffievos? foto's profiel), de driejarige is een donkerbruine.
Morgen hem nog eens hobbelen en zaterdag komt hij naar mij, ben wel benieuwd :j
Vanaf wanneer durven jullie met jullie jonkies op buitenrit? Zou uiteraard iemand meenemen met een paard dat van niets opkijkt, maar vraag me af hoe lang ik net moet wachten :+ Ben zelf geen held maar hoe meer hij ziet op jonge leeftijd hoe beter!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:41

Meteen Titsia! Zodra ik een beetje een stuur had ben ik naar buiten gegaan met mijn vorige paard.

Shire van 3 wandel ik al in het bos dus die gaat 1x in de bak en dan meteen mee naar buiten. KWPNer is nog niet verkeersmak dus daar moet eerst een stuur op voordat ik daar mee naar buiten ga.

Rechtuit trainen is veel beter voor een jong paard, daarom gaan ze zo snel mogelijk mee naar buiten.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:20

Ik zou ook graag in de toekomst eens een wandeling doen met mijn 3jaartje!
Voorlopig durf ik het nog niet direct: nog iets te weinig rem, en alsie iets eng ziet verschietie nog wel vaak. Dus eerst even iets meer controle. Daarna zou ik ook graag eens meegaan met een ervaren paard.

Gisteren hadden wij een lesje grondtraining en schriktraining. Nieuw voor mij! Was wel leerrijk en interessant. Ga dit af en toe eens proberen doen. Kan ik ook iets anders doen dan rijden, poetsen of longeren :)

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:31

Selka maar hoe doe je dat dan? Eerst vooraf longeren of ongeleid projectiel en erop?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:39

Shire gewoon er op, KWPNer wel even longeren hoor := Vorige paard heb ik aan mijn instructrice meegegeven de eerste keer. Wij moeten een stukje (300m.) langs de weg en dan de brug over om in de LDD te komen. Dit durfde ik niet aan haha. Hij gaf pas problemen toen hij langs een boom het erf weer op moest. Ik zag ze beide vliegen :+ (gelukkig bleef mijn instructrice plakken)

Ik wil het nou ook weer niet opzoeken haha

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:08

Zack loopt al vanaf veulen af aan mee over straat. Buitenrit nog niet gedaan. Meneertje heeft momenteel weer dikke achterbenen dus hij staat inmiddels al sinds zijn hoefzweer stil.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:32

Met Broer rij ik ook alleen een rondje buiten, maar die neem ik ook in ieder geval twee keer per week een rondje mee wandelen buiten. Vind het altijd wel goed voor die jonkies.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:13

Ik denk dat het ook paard verschillend is. Ik heb nog een 4 jarige en die ging al na naar 1 maand mee naar buiten onder het zadel. Maar dat dier is heel flegmatiek en geeft nergens niks om. Zack is daarin tegen ondanks dat hij al veel gezien heeft toch wat sensibeler.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:22

Oh daar zal het zeker ook aan liggen en ook aan de persoon zelf.
Broer is relaxed maar wel sensibel. Gisteren even gelongeerd, meneer had geloof ik energie te veel.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:01

Hebben jullie je jonkies eerst naar de tandarts gedaan voor ze de eerste keer een bit in kregen? En evt. ook eerst een osteo erbij voor je erop bent gaan zitten?

Met mijn andere paard heb ik dat destijds wel gedaan toen ik hem ging beleren. Maar ik ben benieuwd wat anderen hebben gedaan.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:04

Ik heb van de voren geen tandarts laten kijken, maar ga dat wel zsm doen. Achteraf gezien had ik het beter voordat ik begon kunnen doen.
Hij laat nu wel (een heel klein beetje) verzet zien op de rechterhand wat heel goed van de tanden kan komen. Denk erover om even bitloos te rijden tot de tandarts er is. Of verklaren jullie me dan voor gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:07

Ik heb ook een 3jaar :) hebben jullie ook bij vrij longeren (halster+longe) dat je paard naar buiten uitzwaait?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:10

@Gentle: of misschien maar even niet rijden tot de tandarts langs is geweest? Ik zou er voorzichtig mee zijn, je wilt toch niet dat je paard druk in de mond met pijn associeert?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:49

De mijne gaat sinds ie een half jaar oud was al elk half jaar naar de tandarts. Toen ze 3 weken oud was heeft mams haar een klap tegen het hoofd gegeven. Daardoor mist ze een kies in de bovenkaak. En daardoor groeit de kies in de onderkaak door, je ziet dan echt zo'n heuveltje. Dat slijt dus niet natuurlijk af en moet elke keer bijgevijld worden. De laatste keer dat ze is geweest was de volwassen kies nog niet door, dus we moeten nog even halfjaarlijks er naar toe.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:31

Ik heb Napoleon zadelmak gekocht. Had toch het idee dat hij niet helemaal lekker liep op zijn bitje dus de tandarts laten komen en er bleek nogal wat werk nodig. Vandaag wordt het gedaan en dan kunnen we hierna weer iets gaan doen. Absoluut verstandig het na te laten kijken voor je iets gaat doen!

Gisteren is de Happy Athlete masseur geweest. Ook lichamelijk alles in orde krijgen voor je iets gaat doen had mijn voorkeur. Mijn gedachte is maar: ik zou met pijn ook niets willen doen..