Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ingridxxs schreef:Heimdallr, heb je toevallig ooit een foto topic gemaakt? Ben erg nieuwschierig naar foto's van je paard, toen ik eerder nog op manege paarden reed was een draver me lievelingspaard.. dat arme dier is ingeslapen:( maar weet nog goed dat we altijd aan de galop werkten en uiteindelijk zat dat er super in.
.
ingridxxs schreef:Heimdallr, heb je toevallig ooit een foto topic gemaakt? Ben erg nieuwschierig naar foto's van je paard, toen ik eerder nog op manege paarden reed was een draver me lievelingspaard.. dat arme dier is ingeslapen:( maar weet nog goed dat we altijd aan de galop werkten en uiteindelijk zat dat er super in.
Heimdallr schreef:[JITP] He has the moves like jagger
[JITP] Running fast! - haalt gemakkelijk 60km/h
[JITP] outside the lines
[JITP] outside the lines
Ess_Ramona schreef:Klopt loveuggs, de mijne kan het zonder problemen.
Het is inderdaad ook wel een beetje een kwestie van trainen, want op de baan worden er andere spieren gebruikt, maar galopperen kunnen ze!
martinique schreef:Halleluja waar kun je je druk om maken zeg...
Gelukkig krijg ik niet half bokt over me heen omdat ik KWPN'ers saai vind. Dat is ook generaliseren/alle KWPN'ers over één kam scheren, maar als dat niet mag kun je geen topic hebben over welk ras je niet zou kopen. Dan zou het hier vol staan met mensen die zeggen: 'Ik zou geen een ras niet kopen, want alle paarden binnen een ras zijn verschillend.'
Ik lees hier trouwens eigenlijk meer vooroordelen over arabieren en tinkers dan over dravers.
Wat trouwens wel grappig en een beetje hinderlijk is is dat je in dit soort topics regelmatig mensen ziet die zeggen dat ze geen koudbloed willen, en dan tussen haakjes soorten koudbloedrassen noemen en daar ook de Fries bijzetten. Terwijl een Fries dus geen koudbloed is...

martinique schreef:Halleluja waar kun je je druk om maken zeg...
Gelukkig krijg ik niet half bokt over me heen omdat ik KWPN'ers saai vind. Dat is ook generaliseren/alle KWPN'ers over één kam scheren, maar als dat niet mag kun je geen topic hebben over welk ras je niet zou kopen. Dan zou het hier vol staan met mensen die zeggen: 'Ik zou geen een ras niet kopen, want alle paarden binnen een ras zijn verschillend.'
Ik lees hier trouwens eigenlijk meer vooroordelen over arabieren en tinkers dan over dravers.
Wat trouwens wel grappig en een beetje hinderlijk is is dat je in dit soort topics regelmatig mensen ziet die zeggen dat ze geen koudbloed willen, en dan tussen haakjes soorten koudbloedrassen noemen en daar ook de Fries bijzetten. Terwijl een Fries dus geen koudbloed is...
LoveUggs schreef:ingridxxs schreef:Heimdallr, heb je toevallig ooit een foto topic gemaakt? Ben erg nieuwschierig naar foto's van je paard, toen ik eerder nog op manege paarden reed was een draver me lievelingspaard.. dat arme dier is ingeslapen:( maar weet nog goed dat we altijd aan de galop werkten en uiteindelijk zat dat er super in.
Galop is een natuurlijke gang.
Een draver dat op de baan gelopen heeft word de galop afgeleerd. Ze moeten hard draven, en mogen niet galoperen.
Een draver dat zijn leven lang al dressuurmatig, springmatig, of recreatief gereden is, zal 9/10x geen moeite hebben met de galop.
Ess_Ramona schreef:Klopt loveuggs, de mijne kan het zonder problemen.
Het is inderdaad ook wel een beetje een kwestie van trainen, want op de baan worden er andere spieren gebruikt, maar galopperen kunnen ze!
[JITP] outside the lines
NatasjavE schreef:Ess_Ramona schreef:Klopt loveuggs, de mijne kan het zonder problemen.
Het ligt er maar aan wat je galopperen kunnen noemt.
De galop is de minst trainbare gang. Een spring, dressuur en menpaard moeten van nature een goede galop hebben. Dus met een mooie opwaartse van achteruit gesprongen galopsprong.
Hebben ze dat niet dan wordt het op hoger nivo altijd moeilijk.
Draver hebben van zichzelf stuwende gangen. Die hebben ze nodig voor de sulky.
Technisch kunnen ze dus allemaal galopperen maar een wedstrijd ruiter zeggen een draver kan niet galopperen. Ze bedoelen gewoon dat hij onvoldoende op de goede manier kan galopperen.
NatasjavE schreef:Ess_Ramona schreef:Klopt loveuggs, de mijne kan het zonder problemen.
Het ligt er maar aan wat je galopperen kunnen noemt.
De galop is de minst trainbare gang. Een spring, dressuur en menpaard moeten van nature een goede galop hebben. Dus met een mooie opwaartse van achteruit gesprongen galopsprong.
Hebben ze dat niet dan wordt het op hoger nivo altijd moeilijk.
Draver hebben van zichzelf stuwende gangen. Die hebben ze nodig voor de sulky.
Technisch kunnen ze dus allemaal galopperen maar een wedstrijd ruiter zeggen een draver kan niet galopperen. Ze bedoelen gewoon dat hij onvoldoende op de goede manier kan galopperen.
LoveUggs schreef:Ook een draver kan goed opwaarts lopen hoor. 9/10 paarden hebben goede training nodig willen ze netjes op de achterhand lopen, opwaarts, in zowel draf als galop. Zo ook een draver. Die van mij is 24, en heb ik op 22 jarige leeftijd dressuurmatig opgepakt. Altijd recreatief gereden, met een basis dressuur. Ben gaan werken aan het meer op de achterhand zetten, minder stuwen, en met een half jaar liep hij 9/10 keer op de achterhand. Dus ook een draver kan dat. Het is maar net wat ze gedaan hebben. Die van mij is met 2 ingereden, en op zijn 3e/4e afgekeurd op de baan. Hij was niet snel genoeg, en toen verkocht naar de huidige eigenaresse. Hij heeft dus een heel kort baan verleden, maar doet alles prima.