Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Again, pas als ik zeker weet dat je hem begrijpt...Citaat:Probeer alleen aan te geven dat een gezond paard verkopen wel mag terwijl je ook niet weet waar hij te recht komt en verwaarloost of verhandelt word. maar het voor een paard met een gebrek waar ze overigens oud mee kunnen worden mag je dan weer niet verkopen omdat je niet weet waar hij terecht komt.
Citaat:Heel nobel streven van mensen dat ze hun paard tot de dood houden maar in de realiteit is dat meestal niet haalbaar.
Citaat:Je laat geen gezond paard inslapen en als het paard een gebrek heeft maar er nog oud mee kan worden en pijnvrij is ook niet want dan doe je het ook om er vanaf te zijn en dat is kiezen tussen twee kwaden.
Citaat:Ik vind het hoogmoedig dat je denkt dat jij alleen goed voor je dier kan zorgen en iemand anders niet.
Door omstandigheden is slacht een optie maar het staat me tegen om een gezond paard te laten slachten Wij hebben geen recht om zonder goede reden het leven van een dier te beëindigen.
Ik geef ook liever de voorkeur aan de kundige en onkundige ruiter. Een recreant hoeft niet per sé "slecht" te zijn en een ruiter met sportambities hoeft niet perse alwetend te zijn
lady62 schreef:Ik vind het hoogmoedig dat je denkt dat jij alleen goed voor je dier kan zorgen en iemand anders niet.
.
russel schreef:Helaas koopt de bemiddelde recreant met paarden verstand een leuk gezond paard om er jaren mee te gaan willen doen.
De onbemiddelde penny ziet zijn droom werkelijk worden door een gratis of bijna gratis aai paard en ontdekt toch nog echt wel rij ambities te hebben....en dat is wat ik aan haal.
Overigens ken ik weinig recreanten die les nemen de moeite vinden, want ze doen toch niet aan de sport...goed leren rijden leer je niet uit een boekje...en veel van deze mensen staan ergens goedkoop zonder fatsoenlijke bak....want het uitrijgebied is waar ze voor kiezen.
Wat is dan recreatie ruiter? De buitenrijder met vaak loeizware paden of stukken pad en dan een ongetraind paard voor af en toe een ritje? Dat is pas kapot rijden.
In dit hele verhaal wordt de recreant over gewaardeerd en ten onrechte opgehemeld...helaas heb ik in al die jaren als recreant op recreatie stallen te veel, bijna allemaal brommerliefhebbers meegemaakt....zelfs over juist stalmanagement hadden ze amper tot helemaal geen verstand.
Een kapot paard krijgt het daar nog slechter....maar dat ziet men niet...