Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:15

Afijn het topic neemt een beetje de geijkte discussie aan dat men geen geld wil uitgeven aan setjes en ze daarom onzin vindt en dat bling bling too much is, maar ja, dit fossiel (in de 40) heeft hele stapel zadeldekjes en probeer er indien mogelijk in setje uit te zien, ben ook net een kraai dus heb een hoofstel met mega bling bling in bestelling staan.
Ik denk altijd maar zo, als ik toch wat voor bij de paarden koop, waarom dan niet iets wat er ook nog eens leuk uitziet?

Wat ik echt niet meer gebruik zijn de oversized bodywarmers met aardappelzak pasvorm, opgevouwen dekens onder het zadel, inderdaad de beige rijbroeken, (rubber) laarzen die z'n beetje halverwege de kuit komen en witte tape om de manen bij wedstrijden.

_San87_

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:19

Door dit topic ben ik trouwens nog eens door mijn oude rijspullen gaan woelen en wat vond ik... Een beige ribstof rijbroek (jaja, best of both worlds :') ). En een inmiddels bruin fluwelen cap met een elastiek voor om de kaak.

Dat kan tegenwoordig echt niet meer :P.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:21

_San87_ schreef:
Door dit topic ben ik trouwens nog eens door mijn oude rijspullen gaan woelen en wat vond ik... Een beige ribstof rijbroek (jaja, best of both worlds :') ). En een inmiddels bruin fluwelen cap met een elastiek voor om de kaak.

Dat kan tegenwoordig echt niet meer :P.

Sorry, maar dat kan echt niet meer, nee :')

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:24

Eigenlijk maak ik me niet zo druk om hoe ik eruit zie. Heb mijn paardjes lekker thuis staan, dus niemand die mij ziet. Als het maar praktisch is en lekker zit. Als ik ergens anders ga rijden of les heb doe ik wel een beetje mijn best om er netjes uit te zien. En ja ... ben ook wel iets aangestoken door de setjes. Beetje penny mag best.
Als ik die jonge meiden zie met al die bling bling en lak enzo denk ik ook wel een .. beetje te veel. Bling nling op beugels en sporen zie je toch zowat niet??
Lak neusriem??? wij hadden vroeger een bus haarlak ... spuit dat over de neusriem en hij glimt ook. Laarzen poetsen deed ik met schoensmeer die eerst in de fik ging. Wordt ie vloeibaar, dat erop smeren, uit poetsen met een panty en je hebt kachelpijpjes zo glimmen.
Lijkt soms meer een modeshow dan paardrijden. Elkaar de ogen uitsteken met al die dure spullen.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:25

ingvdh schreef:
Afijn het topic neemt een beetje de geijkte discussie aan dat men geen geld wil uitgeven aan setjes en ze daarom onzin vindt en dat bling bling too much is, maar ja, dit fossiel (in de 40) heeft hele stapel zadeldekjes en probeer er indien mogelijk in setje uit te zien, ben ook net een kraai dus heb een hoofstel met mega bling bling in bestelling staan.
Ik denk altijd maar zo, als ik toch wat voor bij de paarden koop, waarom dan niet iets wat er ook nog eens leuk uitziet?

Wat ik echt niet meer gebruik zijn de oversized bodywarmers met aardappelzak pasvorm, opgevouwen dekens onder het zadel, inderdaad de beige rijbroeken, (rubber) laarzen die z'n beetje halverwege de kuit komen en witte tape om de manen bij wedstrijden.

Die witte tape bleef bij mij nooit zitten.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:33

_San87_ schreef:
Ik ook, hoor. Maar dat komt ook omdat ik van oorsprong Duits ben opgevoed voor wat paarden verzorgen en paardrijden betreft. Mijn zadel en hoofdstel zijn altijd netjes gepoetst, het bit altijd keurig schoon (ik maak mijn tuig iedere keer na het rijden schoon). Mijn dekjes was ik na gemiddeld een week gebruik, mijn peesbeschermers borstel ik altijd af na het rijden zodat ik ze schoon kan gebruiken.

Mijn leren laarzen zijn ook altijd netjes schoon, ik onderhoud ze zeer goed. Mijn rijbroek heeft wel eens een vlek, maar soit. Verder zorg ik wel dat ik er netjes bij loop. Ik heb een hekel aan slobberkleding, dus dat heb ik niet aan. Gewoon netjes een rijbroek, t-shirt en daar al dan niet een vest over. Allemaal schoon.

Mijn paard poets ik uitgebreid, vacht schoon, manen en staart netjes uitgeborsteld, hoeven gekrabd. Daar komt bij dat ik vroeger de les niet in kwam met een paard dat nog vies was, of tuig dat niet netjes onderhouden was. En nu het niveau. Ik heb met mijn huidige paard nog nooit een wedstrijdterrein gezien :').

Ik vind dus ook dat als je paardrijdt, je er best netjes bij kunt lopen.

Amen!!! _/-\o_ Vooral ook dat stukje over schoon tuig/bit/beenbescherming. Jezus wat zie je vaak smerige optoming voorbij komen. Spullen zijn hartstikke duur, kun je er op zn minst goed voor zorgen, toch?

verder een super leuk topic, lekker verschillende meningen allemaal!!! :)

persoonlijk vind ik dat paardensport inderdaad chique/elitair is, qua uitstraling in ieder geval. Ik vind dat, vooral als je op wedstrijd rijdt, zowel jij als ook je paard, er tip top uit horen te zien. Dat je trots uitstraalt om deze sport te mogen beoefenen. (lekker conservatief, haha) Ook je shirt in je rijbroek met een leuke riem vind ik super. Ziet er zo veel meer verzorgd uit dan een of andere flubbertrui tot aan je knieen... ;-) Ook waxjassen vind ik super, vooral met ribkraagje, maar niet zozeer alleen voor op t paard. Lekker Ralph Lauren style! ;-) Wat ik echt niet vind uitzien, zijn al die kledingstukken in knalkleuren, of met honderdduizend toeters en bellen. Ik zag laatst knaloranje PK broeken... sorry maar.. Say what..?! :wow: Voor mij zijn de iets fellere rode Kingsland broeken absoluut de streep. Ohja, en die rijbroeken die echt tot voorbij je navel komen vind ik ook echt niks haha. Qua caps t zelfde verhaal een beetje.. maar ik heb laatst wel eindelijk een fluweel donkerblauwe charles owen wellington classic gekocht in Amerika. Met beige bandje, wel de moderne versie, ook qua veiligheidsnormen, maar een heeeeerlijk chique, traditioneel uiterlijk <3 still so in love haha
ps. ik vind het ook echt VRESELIJK wanneer meiden rijden met een falende BH. Pleaseeee investeer in iets dat de voorgevel compact houdt, zeker als je in een tanktop rijdt. Niks ergens dan een flinke tittie-bounce :+

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:40

Even een stille meelezer.
Is het erg dat ik lak juist wél supermooi vind? :P Ben van plan om lak chaps te bestellen (half lak tenminste, alleen bovenstukje).
En ik ben in bezit van zo'n casco cap :') Heb ik al jaren en gebruik het alleen op buitenritten, in de bak rij ik zonder cap.

Ribbeltje rijbroeken vind ik wel echt lelijk en die waxjassen zijn ook totaal niet mijn smaak _o-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:44

Afbeelding

Waxjassen :+:.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:47

Ik ben 37 maar een beetje bling vind ik mooi! Heupbroeken zijn heerlijk en je krijgt er tenminste geen platte kont in. Een broek met hoge taille staat bij mij echt niet.
Ruitbroeken vind ik oerlelijk maar als iemand het zelf mooi vindt, lekker aan doen.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:55

Oef wat ben ik fout bezig. Stallen mesten met dubarry laarzen waar dan vaak ook nog een stukje sok boven uit komt. Te paard met altijd gepoetste bruine leren laarzen en ik draag vrijwel altijd een blouse of polo die ik in me broek stop haha. Gelukkig heb ik dan weer geen setjes dat maakt het dan weer goed haha.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:15

Als er een goedzittende rijbroek met lelijke kleur/ruitje in promo staat, en ik heb er eentje nodig koop ik hem hoor :D

Verder kan het me weinig schelen hoe ik eruit zie, maar tuig wordt wel goed onderhouden en schoon gehouden. Paard poets ik niet altijd, want in de winter staat hij 24/7 buiten zonder jas, daar wil ik niet overheen blijven poetsen, tast naar het schijnt het beschermlaagje aan. Wel doe ik functionele zaken altijd: borstel overheen waar het tuig komt, hoeven krabben, paard checken.

Ik heb leren rijlaarzen in cognac, die gaan aan net voor ik opstap en na het rijden meteen weer uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:31

hannahaapje schreef:
Iris82 schreef:
Wat is er mis met ruitjesbroeken?

Goed-gevormde, mooie benen lijken hierin vreselijk lomp en stevig.
Ik kreeg ook hoofdpijn van kleine ruitjes.
Zeker als je een maat meer dan de gemiddelde ruiter hebt kun je beter een rijbroek kopen zonder ruitjes-motief maar wel in een leuke kleur bijv.

Kleine ruitjes heb je idd dikke benen in maar een grovere ruit zorgt juist weer dat je slanker lijkt :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:36

ingvdh schreef:
witte tape om de manen bij wedstrijden.

no joke maar dat zie ik weer meer voorbij komen de laatste tijd, ik denk dat het weer terug in gaat komen. In jaren niet meer gezien en nu al een paar keer in heel verschillende regio's :wow:

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:37

Ik rij gewoon doordeweeks met een wittebroek, je wilt niet weten hoe die broek uitziet na een uur. :')
Ik vindt die fluwelen caps met elastiek verschrikkelijk!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:38

Neeeee.. := Zijn het niet die magic braids van HH?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:39

Nee, echt weer tape. Ik stond bij de eerste ook te gniffelen van 'Vanonder welke steen kom jij gekropen?' maar toen ik op verschillende plaatsen ineens weer tape zag, rees het donkerbruine vermoeden dat ik zelf uit de schuilkelder kwam na 45 jaar wachten op de atoombom ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:42

Ik poets Ecair voor het rijden goed, ik maakt altijd het bitje schoon, maak de bescherming schoon met een spons, alleen mijn broek heeft wel eens een vlek, mijn chaps en schoenen zijn wel een beetje (boel) vies, maar maak ze altijd zodanig schoon voor het rijden en het tuig heeft geen nut meer om in te vetten (minuut later weer vies). Ben ik braaf :( ?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:57

nou zeuren jullie over rubberen laarzen, wat vinden jullie dan van mijn laarzen <<)
en gelukkig zie je me shirt niet echt want die is doorschijnend :') zo lekker luchtig dat gaas :D
http://tinypic.com/r/rwkosl/5

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:58

Zo een laars die niet aansluit is toch totaaaaal niet lekker rijden? Brrrr haha

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:02

Geryon schreef:
Zo een laars die niet aansluit is toch totaaaaal niet lekker rijden? Brrrr haha

tuurlijk wel nergens pijn aan uitstekende botjes/gescheurde enkelbanden en een gekneusde voet ( of gebroken hoor ik dinsdag wel :') )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:04

Urielle schreef:
Nee, echt weer tape. Ik stond bij de eerste ook te gniffelen van 'Vanonder welke steen kom jij gekropen?' maar toen ik op verschillende plaatsen ineens weer tape zag, rees het donkerbruine vermoeden dat ik zelf uit de schuilkelder kwam na 45 jaar wachten op de atoombom ;)

Jeetje. Ik heb nu even wedstrijdstop, start in oktober weer dus ben reuze benieuwd :=

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:08

Heel eerlijk, ik vind dat alles kan.
Een leuk setje dekje, rijbroek shirt ed in dezelfde kleur echt leuk om te zien.
Maar denk je nou echt dat het paard het wat interesseert hoe je er op zit. :')
Ik stap gerust op mijn paard met spijkerbroek en rubberen kaplaarzen boei mij wat een ander er van vind het gaat toch om met lol met je knol hebben. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:10

Jullie zullen m'n set ook wel niet oke vinden trouwens, zwart zadel en de rest is bruin. :')

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik kan niet zeggen dat het me stoort of zo. Maar we gaan dan ook niet op wedstrijd :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:12

Niet oke inderdaad :D Maar kan me daar nou ook weer niet heel erg aan storen als aan witte singels of rubbere laarzen. Al zou ik er zelf nooit mee gaan rijden :o

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:13

Hihi zulk soott laarzen rij ik ook al maanden mee, komen bij action vandaan voir maar een tientje, en z3 zitten nog lekker ook.