Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). En een inmiddels bruin fluwelen cap met een elastiek voor om de kaak.
. _San87_ schreef:Door dit topic ben ik trouwens nog eens door mijn oude rijspullen gaan woelen en wat vond ik... Een beige ribstof rijbroek (jaja, best of both worlds). En een inmiddels bruin fluwelen cap met een elastiek voor om de kaak.
Dat kan tegenwoordig echt niet meer.
ingvdh schreef:Afijn het topic neemt een beetje de geijkte discussie aan dat men geen geld wil uitgeven aan setjes en ze daarom onzin vindt en dat bling bling too much is, maar ja, dit fossiel (in de 40) heeft hele stapel zadeldekjes en probeer er indien mogelijk in setje uit te zien, ben ook net een kraai dus heb een hoofstel met mega bling bling in bestelling staan.
Ik denk altijd maar zo, als ik toch wat voor bij de paarden koop, waarom dan niet iets wat er ook nog eens leuk uitziet?
Wat ik echt niet meer gebruik zijn de oversized bodywarmers met aardappelzak pasvorm, opgevouwen dekens onder het zadel, inderdaad de beige rijbroeken, (rubber) laarzen die z'n beetje halverwege de kuit komen en witte tape om de manen bij wedstrijden.
_San87_ schreef:Ik ook, hoor. Maar dat komt ook omdat ik van oorsprong Duits ben opgevoed voor wat paarden verzorgen en paardrijden betreft. Mijn zadel en hoofdstel zijn altijd netjes gepoetst, het bit altijd keurig schoon (ik maak mijn tuig iedere keer na het rijden schoon). Mijn dekjes was ik na gemiddeld een week gebruik, mijn peesbeschermers borstel ik altijd af na het rijden zodat ik ze schoon kan gebruiken.
Mijn leren laarzen zijn ook altijd netjes schoon, ik onderhoud ze zeer goed. Mijn rijbroek heeft wel eens een vlek, maar soit. Verder zorg ik wel dat ik er netjes bij loop. Ik heb een hekel aan slobberkleding, dus dat heb ik niet aan. Gewoon netjes een rijbroek, t-shirt en daar al dan niet een vest over. Allemaal schoon.
Mijn paard poets ik uitgebreid, vacht schoon, manen en staart netjes uitgeborsteld, hoeven gekrabd. Daar komt bij dat ik vroeger de les niet in kwam met een paard dat nog vies was, of tuig dat niet netjes onderhouden was. En nu het niveau. Ik heb met mijn huidige paard nog nooit een wedstrijdterrein gezien.
Ik vind dus ook dat als je paardrijdt, je er best netjes bij kunt lopen.
Vooral ook dat stukje over schoon tuig/bit/beenbescherming. Jezus wat zie je vaak smerige optoming voorbij komen. Spullen zijn hartstikke duur, kun je er op zn minst goed voor zorgen, toch?
Ook waxjassen vind ik super, vooral met ribkraagje, maar niet zozeer alleen voor op t paard. Lekker Ralph Lauren style!
Wat ik echt niet vind uitzien, zijn al die kledingstukken in knalkleuren, of met honderdduizend toeters en bellen. Ik zag laatst knaloranje PK broeken... sorry maar.. Say what..?!
Voor mij zijn de iets fellere rode Kingsland broeken absoluut de streep. Ohja, en die rijbroeken die echt tot voorbij je navel komen vind ik ook echt niks haha. Qua caps t zelfde verhaal een beetje.. maar ik heb laatst wel eindelijk een fluweel donkerblauwe charles owen wellington classic gekocht in Amerika. Met beige bandje, wel de moderne versie, ook qua veiligheidsnormen, maar een heeeeerlijk chique, traditioneel uiterlijk
still so in love haha

Ben van plan om lak chaps te bestellen (half lak tenminste, alleen bovenstukje).
Heb ik al jaren en gebruik het alleen op buitenritten, in de bak rij ik zonder cap. 
hannahaapje schreef:Iris82 schreef:Wat is er mis met ruitjesbroeken?
Goed-gevormde, mooie benen lijken hierin vreselijk lomp en stevig.
Ik kreeg ook hoofdpijn van kleine ruitjes.
Zeker als je een maat meer dan de gemiddelde ruiter hebt kun je beter een rijbroek kopen zonder ruitjes-motief maar wel in een leuke kleur bijv.

?
zo lekker luchtig dat gaas
Urielle schreef:Nee, echt weer tape. Ik stond bij de eerste ook te gniffelen van 'Vanonder welke steen kom jij gekropen?' maar toen ik op verschillende plaatsen ineens weer tape zag, rees het donkerbruine vermoeden dat ik zelf uit de schuilkelder kwam na 45 jaar wachten op de atoombom
Maar kan me daar nou ook weer niet heel erg aan storen als aan witte singels of rubbere laarzen. Al zou ik er zelf nooit mee gaan rijden