Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
romyloverrr schreef:Shabacca schreef:Bandages zijn wel zeker heel nuttig.
Zoals hierboven al word gezegd de halsband!
wat is het nut dan als ik vragen mag , ik vind bandages ook het meest waardeloze product

M_D_H schreef:romyloverrr schreef:
wat is het nut dan als ik vragen mag , ik vind bandages ook het meest waardeloze product
ze zijn super handig als je het been van het paard moet koelen maar je hebt zelf nog genoeg te doen,
bandage er om heen wikkelen, waterslang over de rug leggen en met de laatste paar slagen van de bandage mee bandageren, slang aan zetten en klaar is kees, uw paard wordt keurig gekoeld op de plak waar nodig en zelf heb je alle handen vrij om wat te doen
die ga ik onthouden furyke schreef:Nooit problemen gehad met paniekhaken.
Andere mensen die mijn touwen gebruiken, hebben er dan wel problemen mee. Volgens mij komt dit door het fout vasthouden.
Ik vind die andere sluitingen verschrikkelijk:
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... groot.html
Of ze breken over of ze schieten los uit dat ringetje.
En stal/paardenparfum en glitterhoevenlak vind ik ook nutteloos.
Heb die lak wel eens in een catalogus zien staan, voor bij de kerstoutfit.
Pitch schreef:Hahaha, de mensen hier zijn best creatief met bandages. Je kunt je er natuurlijk ook mee verkleden als mummie, of iemands mond dichtbinden etc..

Femke_Tweety schreef:Inderdaad alternatief bandagegebruik....
Ik gebruik bandages niet tijdens het rijden, maar toen paardlief -helaas knap ernstig- geblesseerd was, was het wel praktisch.
Hij moest 3 a 4 keer per dag minimaal 15 minuten gekoeld worden... En dat echt wekenlang.
Tipje: doe dit alleen bij een nuchter paard en als je erbij in de buurt blijft...
(En als je een beetje weet hoe je een bandage moet leggen op een taps toelopend bovenbeen...)
[ Afbeelding ]

Femke_Tweety schreef:In principe wennen ze er vrij snel aan, ben ik met je eens! Ook wat "bloederigere" paarden.
Maar om nou niet alle penny-liefjes al te hard aan te moedigen om het zelf ook eens te proberen, toch maar een waarschuwinkje erbij.
Qua nutteloze/waardeloze paardendingen: nog niet veel mensen die reageren op mijn deken verhaal. (Vorige pagina)
.
) 

waus)

Femke_Tweety schreef:![]()
Leuk, die meningen over dekens. Maar niet echt gelezen wat ik schreef...
Qua nutteloze/waardeloze dingen:
Ik heb ooit een hoevenkrabber gehad die bij het eerste steentje dat ik uit een hoef moest "wippen" verboog. Waardeloos dus.
Verder snap ik persoonlijk het nut niet van de borsteltjes die bij sommige hoevenkrabbers achterop zitten.
Ik moet zeggen dat ik sowieso niet vaak een hoevenkrabber gebruik. Vaker gebruik ik dan mijn zakmes, en dan niet het mes maar de blikopener die erin zit... Altijd in mijn broekzak, en ik vind het net even handiger in gebruik ook nog.
HippoLogic schreef:Dat zoveel grams van dekens snap ik ook nog steeds niet, want idd het zegt niets over de warmte van zo'n deken.
Dat verhaal over drukpunten die gestimuleerd worden bij gebruik van een praam, daar moet wel even een aanvulling bij. Die drukpunten zijn zenuwenpunten en het DOET ONTZETTEND VEEL PIJN als je een lip gaat afbinden met een touw (praam) of ketting, OMDAT het zoveel pijn doet worden endorfinen aangemaakt. Dat wil nog niet zeggen dat het pijnloos wordt.
Femke_Tweety schreef:![]()
Qua nutteloze/waardeloze dingen:
Ik heb ooit een hoevenkrabber gehad die bij het eerste steentje dat ik uit een hoef moest "wippen" verboog. Waardeloos dus.
Verder snap ik persoonlijk het nut niet van de borsteltjes die bij sommige hoevenkrabbers achterop zitten.

HippoLogic schreef:Ja, en ik denk dat dat door PIJN veroorzaakt wordt.
M_D_H schreef:HippoLogic schreef:Dat zoveel grams van dekens snap ik ook nog steeds niet, want idd het zegt niets over de warmte van zo'n deken.
Dat verhaal over drukpunten die gestimuleerd worden bij gebruik van een praam, daar moet wel even een aanvulling bij. Die drukpunten zijn zenuwenpunten en het DOET ONTZETTEND VEEL PIJN als je een lip gaat afbinden met een touw (praam) of ketting, OMDAT het zoveel pijn doet worden endorfinen aangemaakt. Dat wil nog niet zeggen dat het pijnloos wordt.
en daar weer een aanvulling van, het is geen vast gegeven dat een paard er rustig van wordt, er zijn ook paarden (zoals mijn pony) die er juist nog heftiger door gaan reageren

Melisding schreef:Ik ga even klagen over glitterspray
Je krijgt het niet van je paard af, heeft totaal geen toegevoegde waarde en het is ook nog eens verboden op wedstrijden
En vervolgens vind je die glitters overal, in zijn voerbak, tussen het hooi, op je tuig etc.
En arme pony maar onschuldig glitteren en glimmen
Melisding schreef:Ik ga even klagen over glitterspray
Je krijgt het niet van je paard af, heeft totaal geen toegevoegde waarde en het is ook nog eens verboden op wedstrijden
Zeker als de zon schijnt zie je het heel goed en vind het wel grappig. Roze dekje erbij op en gaaaan. Heerlijk. Spul gaat er bij mij trouwens heel snel vanaf. Dag erna zit het er al niet meer op.. En heb geen last van glitter in de voerbak, in het hooi etc.