Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:29

Hetzelfde hier. Mijn paard heeft ook een witte drukplek op haar rug door een borstbeschermer.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:36

slowfeeder hooinet, paard maakt het dag 1 al stuk en kan zich dus weer zo snel mogelijk volproppen. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:39

romyloverrr schreef:
Shabacca schreef:
Bandages zijn wel zeker heel nuttig.
Zoals hierboven al word gezegd de halsband!

wat is het nut dan als ik vragen mag , ik vind bandages ook het meest waardeloze product :j

ze zijn super handig als je het been van het paard moet koelen maar je hebt zelf nog genoeg te doen,
bandage er om heen wikkelen, waterslang over de rug leggen en met de laatste paar slagen van de bandage mee bandageren, slang aan zetten en klaar is kees, uw paard wordt keurig gekoeld op de plak waar nodig en zelf heb je alle handen vrij om wat te doen :)

het meest waardeloze product vind ik inderdaad nog steeds de paniekhaak, wanneer het dier zo in paniek is dat er druk op komt te staan krijg je hem nooit meer los, verder gaat hij te pas en te onpas wel steeds los en als een paard echt in paniek is krijgt hij een gewone musketonhaak nog sneller kapot als een paniek haak...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:46

M_D_H schreef:
romyloverrr schreef:

wat is het nut dan als ik vragen mag , ik vind bandages ook het meest waardeloze product :j

ze zijn super handig als je het been van het paard moet koelen maar je hebt zelf nog genoeg te doen,
bandage er om heen wikkelen, waterslang over de rug leggen en met de laatste paar slagen van de bandage mee bandageren, slang aan zetten en klaar is kees, uw paard wordt keurig gekoeld op de plak waar nodig en zelf heb je alle handen vrij om wat te doen :)

Tip van de dag :)* die ga ik onthouden

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:51

furyke schreef:
Nooit problemen gehad met paniekhaken.
Andere mensen die mijn touwen gebruiken, hebben er dan wel problemen mee. Volgens mij komt dit door het fout vasthouden.
Ik vind die andere sluitingen verschrikkelijk:
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... groot.html

Of ze breken over of ze schieten los uit dat ringetje.

En stal/paardenparfum en glitterhoevenlak vind ik ook nutteloos.
Heb die lak wel eens in een catalogus zien staan, voor bij de kerstoutfit.

Bij mij blijven die dingen juist altijd vastzitten.. -O-

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:53

Hahaha, de mensen hier zijn best creatief met bandages. Je kunt je er natuurlijk ook mee verkleden als mummie, of iemands mond dichtbinden etc.. :Y)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:55

Pitch schreef:
Hahaha, de mensen hier zijn best creatief met bandages. Je kunt je er natuurlijk ook mee verkleden als mummie, of iemands mond dichtbinden etc.. :Y)

of een lasso mee werpen :))

nee, ik heb veel stages gelopen op grote stallen en als je veel paarden hebt heb je gewoon niet de tijd om steeds zo'n tijd met de slang in je handen te staan...
dus we legden dan altijd een bandage aan en gingen verder met de andere paarden :)
en ook nu vind ik het nog steeds handig, je kunt gewoon ff je aandacht verleggen naar iets anders zonder dat je tijd verspilt :o

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:19

Inderdaad alternatief bandagegebruik....

Ik gebruik bandages niet tijdens het rijden, maar toen paardlief -helaas knap ernstig- geblesseerd was, was het wel praktisch.

Hij moest 3 a 4 keer per dag minimaal 15 minuten gekoeld worden... En dat echt wekenlang.

Tipje: doe dit alleen bij een nuchter paard en als je erbij in de buurt blijft...
(En als je een beetje weet hoe je een bandage moet leggen op een taps toelopend bovenbeen...)

Afbeelding

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:20

Femke_Tweety schreef:
Inderdaad alternatief bandagegebruik....

Ik gebruik bandages niet tijdens het rijden, maar toen paardlief -helaas knap ernstig- geblesseerd was, was het wel praktisch.

Hij moest 3 a 4 keer per dag minimaal 15 minuten gekoeld worden... En dat echt wekenlang.

Tipje: doe dit alleen bij een nuchter paard en als je erbij in de buurt blijft...
(En als je een beetje weet hoe je een bandage moet leggen op een taps toelopend bovenbeen...)

[ Afbeelding ]

op het onderbeen kan ook :))
en ook met een temperamentvol niet nuchter paard :))
gewoon tussen 2 touwen zetten klaar :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:22

In principe wennen ze er vrij snel aan, ben ik met je eens! Ook wat "bloederigere" paarden.

Maar om nou niet alle penny-liefjes al te hard aan te moedigen om het zelf ook eens te proberen, toch maar een waarschuwinkje erbij. :D

Qua nutteloze/waardeloze paardendingen: nog niet veel mensen die reageren op mijn deken verhaal. (Vorige pagina)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 15:44

Femke_Tweety schreef:
In principe wennen ze er vrij snel aan, ben ik met je eens! Ook wat "bloederigere" paarden.

Maar om nou niet alle penny-liefjes al te hard aan te moedigen om het zelf ook eens te proberen, toch maar een waarschuwinkje erbij. :D

Qua nutteloze/waardeloze paardendingen: nog niet veel mensen die reageren op mijn deken verhaal. (Vorige pagina)

Ik gebruik geen deken juist omdat ik ze waardeloos vind. Ze passen vaak niet, gaan stuk, worden vies en ik vind de bewegingsvrijheid met die hals dekens echt -O- .
Mijn paarden hebben hun eigen dekens, geschikt voor elk weer type, past altijd, 2x per jaar een nieuwe en nog gratis ook.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:46

inderdaad , voledig mee eens !
( en de kraaien zijn ook weer blij met de oude ''deken''
zitten nu met 4 stuks mijn pony te terroiseren , om haren te stelen voor hun nest :') )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:51

ik gebruik wel dekens, ik weet van de dekens hoeveel ze isoleren en ook het aantal grammen, dat heb ik van te voren gecontroleerd en nagevraagd :))
ik heb regendekens, 100 grams dekens, 200 grams dekens, 300 grams dekens en 400 grams dekens :)
alles zonder en met hals :))
bij mij zitten ze allemaal super, de pony heeft nog genoeg bewegingsruimte over en mijn dekens hebben ook zo'n kwaliteit dat ze ook vrijwel niet stuk gaan (de pony heeft er eentje stuk gekregen en dat was omdat hij het met oud en nieuw nodig vond om in paniek te raken en uit de stal te springen... hij is blijven hangen met zijn deken aan de bovenkant van de stal en meneer heeft zo de hele deken in 2 stukken gescheurd... :n waus)

dus nee ik vind dekens niet waardeloos en vaak passen ze wel, maar kijken mensen niet naar de pasvorm maar naar de portomonee. daarnaast kan ik me wel vinden in het stukje isolatie en grammen, maar dat is ook gewoon een kwestie van uitzoeken :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:01

:D
Leuk, die meningen over dekens. Maar niet echt gelezen wat ik schreef... :D

Qua nutteloze/waardeloze dingen:
Ik heb ooit een hoevenkrabber gehad die bij het eerste steentje dat ik uit een hoef moest "wippen" verboog. Waardeloos dus.
Verder snap ik persoonlijk het nut niet van de borsteltjes die bij sommige hoevenkrabbers achterop zitten.

Ik moet zeggen dat ik sowieso niet vaak een hoevenkrabber gebruik. Vaker gebruik ik dan mijn zakmes, en dan niet het mes maar de blikopener die erin zit... Altijd in mijn broekzak, en ik vind het net even handiger in gebruik ook nog.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:07

Dat zoveel grams van dekens snap ik ook nog steeds niet, want idd het zegt niets over de warmte van zo'n deken.

Dat verhaal over drukpunten die gestimuleerd worden bij gebruik van een praam, daar moet wel even een aanvulling bij. Die drukpunten zijn zenuwenpunten en het DOET ONTZETTEND VEEL PIJN als je een lip gaat afbinden met een touw (praam) of ketting, OMDAT het zoveel pijn doet worden endorfinen aangemaakt. Dat wil nog niet zeggen dat het pijnloos wordt.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:09

Femke_Tweety schreef:
Leuk, die meningen over dekens. Maar niet echt gelezen wat ik schreef... :D

Ik heb ooit een hoevenkrabber gehad die bij het eerste steentje dat ik uit een hoef moest "wippen" verboog. Waardeloos dus.
Verder snap ik persoonlijk het nut niet van de borsteltjes die bij sommige hoevenkrabbers achterop zitten.

Ik moet zeggen dat ik sowieso niet vaak een hoevenkrabber gebruik. Vaker gebruik ik dan mijn zakmes, en dan niet het mes maar de blikopener die erin zit... Altijd in mijn broekzak, en ik vind het net even handiger in gebruik ook nog.

volgesmij he is dat borsteltje voor het zand er uit de hoef te vegen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:12

HippoLogic schreef:
Dat zoveel grams van dekens snap ik ook nog steeds niet, want idd het zegt niets over de warmte van zo'n deken.

Dat verhaal over drukpunten die gestimuleerd worden bij gebruik van een praam, daar moet wel even een aanvulling bij. Die drukpunten zijn zenuwenpunten en het DOET ONTZETTEND VEEL PIJN als je een lip gaat afbinden met een touw (praam) of ketting, OMDAT het zoveel pijn doet worden endorfinen aangemaakt. Dat wil nog niet zeggen dat het pijnloos wordt.

en daar weer een aanvulling van, het is geen vast gegeven dat een paard er rustig van wordt, er zijn ook paarden (zoals mijn pony) die er juist nog heftiger door gaan reageren

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:20

Femke_Tweety schreef:

Ik werk juist praktisch alleen met het borsteltje. De krabber gebruik ik alleen bij steentjes of hardnekkig/gekoekt vuil.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:20

Ja, en ik denk dat dat door PIJN veroorzaakt wordt.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:23

Ik ga even klagen over glitterspray :')
Je krijgt het niet van je paard af, heeft totaal geen toegevoegde waarde en het is ook nog eens verboden op wedstrijden :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:23

HippoLogic schreef:
Ja, en ik denk dat dat door PIJN veroorzaakt wordt.

onder andere maar ook doordat hij het endorfine niet meteen aan gaat maken zodra hij pijn voelt (heb het laten onderzoeken)
maar vooral ook omdat hij nogal dominant en snel kwaad is, hij accepteert die praam gewoon niet, zelfs met endorfine in zijn lijf blijft hij er tegen vechten

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:24

M_D_H schreef:
HippoLogic schreef:

en daar weer een aanvulling van, het is geen vast gegeven dat een paard er rustig van wordt, er zijn ook paarden (zoals mijn pony) die er juist nog heftiger door gaan reageren

Hier ook geen fan van de praam. Mijn lieve paardje is als de dood voor de hoefsmid. Toen ik haar kocht en ze voor de eerste keer naar de smid ging heeft ze een trap in haar flank gehad omdat 'ze niet stilstond' Hiervoor was ze ook als angstig bij de hoefsmid, maar daar weet ik verder niets van.
Mijn paard stond dus niet stil bij de smid, heeft een trap in de flank gehad en toen hebben ze de praam erbij gepakt. Toen ze de praam om wouden doen werd het mijn paardje te veel en heeft ze zich zo op de grond laten vallen terwijl ze tussen de touwen stond. Nekwervels verschoven. Ook heeft mijn paard bij haar fokker een verboden tong-praam op gehad waardoor ze een snee in haar tong heeft, die is aardig dichtgegroeid maar er zit nogsteeds een bobbeltje op haar tong. Vreselijke 'uitvinding' die praam! :n

Melisding schreef:
Je krijgt het niet van je paard af, heeft totaal geen toegevoegde waarde en het is ook nog eens verboden op wedstrijden :')

Haha ik heb ook een hekel aan die spray! Klein jochie (5 jr) op stal spuit zijn zusjes pony er wel eens mee onder, ik was al lang blij dat hij het bij haar pony hield. Totdat mijn Shet aan de beurt was :') En vervolgens vind je die glitters overal, in zijn voerbak, tussen het hooi, op je tuig etc. := En arme pony maar onschuldig glitteren en glimmen _O-
Laatst bijgewerkt door minetje op 16-03-13 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:25

Melisding schreef:

het is leuk tijdens shows, staat ongelovelijk vet op een zwart paard en als je goed was gaat het er super snel van af :))

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:10

HippoLogic schreef:

Huh?
Het geeft aan hoeveel gram vulling erin zit dus het zegt zeker wel wat over de warmte.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:16

Melisding schreef:

Ik heb stiekem glitterspray.. Ik zag het in de winkel en heb het toch maar gekocht.. Zo af en toe spuit ik mijn paard ermee in en gaan we lekker glitterend rond rijden :') Zeker als de zon schijnt zie je het heel goed en vind het wel grappig. Roze dekje erbij op en gaaaan. Heerlijk. Spul gaat er bij mij trouwens heel snel vanaf. Dag erna zit het er al niet meer op.. En heb geen last van glitter in de voerbak, in het hooi etc.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 16-03-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt