De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:24

Uhm...nou vandaag dus :') de laatste x dat ik van Bart ben gevallen was met springen ruim een halfjaar terug, we kwamen niet uit dus hij weigerde, ik zat op zn nek, en toen sprong hij toch :') tja toen lag ik er dus af :')

En vandaag dus :D
Afbeelding

We kwamen van een heuvel af met een hoge boomstam, en moest eigenlijk direct naar rechts toe, voor dit stuk water langs. Maar ik ging dus te hard en dacht eerst, ik ga rechtdoor dus daar is ook water. Daardoor ging ik wat naar rechts zitten en schoot hij ineens naar rechts, en daar lag ik dan in t water :')

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:25

We waren aan het zwemmen en toen ging een ander paard er vandoor, waarvan mijn pony schrok, toen zijn we over de kop gegaan, ik helemaal zeiknat en had een hoofdstel in m'n handen, onder water dacht ik dat m'n pony er nog was, maar die stond aan de andere kant van het meertje.
Ik en mijn pony hadden allebei een hartslag van hier tot Tokio, gelukkig beiden niets meer dan schrik aan over gehouden.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:29

toen ik met een geschokken pony recht op de bakrand af galoppeerde en op het laatste moment de pony naar links ging terwijl ik haar naar rechts stuurde ben ik op de dakrand terecht gekomen. iedereen stond verbaast te kijken en lachte me uit. :')

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:22

ik ben er op de meest vreemde manier wel naast gegaan..

ik over de sprong/tussen de sprong, paard nog voor de sprong..
als kerstman verkleed een kerstshow rijden (8 jaar oud), paard gaat aan de kletter en ik lag daar in mijn kerstmannenpakje.. ;-S!

eigenlijk in die 21 jaar die ik dagelijks rij zovaak raar gevallen, nooit iets ergs... vorige week op koninginnendag in parcour van mijn paard gevlogen, ze zetten met 4 benen tegelijk af, kwam een meter boven de sprong uit, lande raar en ging rennen.. Ik ben er links voorover afgegaan op mijn arm en ben afgevoerd...
Cap in stukken, en mijn linker bovenarm dwars door midden gebroken..AU!!! nu geopereerd em kan op zijn vroegst pas half juli weer rijden... kan dus ook misgaan...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:38

Een keer toen ik op een bospaadje reed, op zo'n 2m afstand langs een sloot achtig iets op een korte vakantie in mei.
Ik reed toen nog niet lang, en we galoppeerde. De pony bokte opeens.
Hoppekee, voorover in de sloot :')

PaloohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:45

Heuh gister nog leuk gevallen, eerste x met mijn paard dat er ook n filmpje van is, zodra ik m heb stuur k m hierheen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:54

ik niet, maar heb daarstraks iemand erg zien vallen
paard weigert voor een sprong & gaat linksaf, ruiter valt en neemt de sprongpaal mee, die op haar valt
gelukkig had ze niks

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:20

Ik reed ooit een keertje op een pony op de manege. Die gibg nooit naar de hoefslag in de galop. Altijd richting de ponies die moesten stilstaan op de middenlijn. Ik kon het wel aan maar opeens schoot ze wel erg scherp naar binnen en toen ging ik er met een KOPROL vanaf! Ik stond daar bekend voor een paar weken. XD

Dat met een hoofdstel ken ik ook. Een meisje bij mij in de les had dat. We gingen estafette met de paarden en toen schoot zij eraf met de hoofdstel mee XD dat paard stond daar toen van Huhhh??? Hoe is dat gebeurd? En lief vrolijk verder haha.

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:22

PaloohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:58

chalinka schreef:
ik niet, maar heb daarstraks iemand erg zien vallen
paard weigert voor een sprong & gaat linksaf, ruiter valt en neemt de sprongpaal mee, die op haar valt
gelukkig had ze niks

Haha waar was dat? dat deed ik gister namelijk alleen paard ging rechtsaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:34

Ik ben niet per sé op een rare manier gevallen, wel op een vervelende en onverwachtse... Ik was heel lekker aan het trainen, dressuurmatig, voor het eerst in een hele lange tijd, en net op het moment dat ze zó lekker liep dat ik echt met een big smile erop zat kwam ik met mijn voet tegen een paaltje, waar ze zo erg van schrok dat ze begon te bokken, ik zag het natuurlijk niet aankomen dus ik vloog tegen de bakrand aan, waar precies een paal stond. Ben er met m'n rug tegenaan gekomen, paar minuten buiten bewustzijn geweest en toen ik wakker werd kon ik niet meer staan van de pijn. Heb dus mijn rug gebroken tijdens die val, echt heel naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:43

tijdens brevettendag
had niet echt opgelet maar mijn moeder zei dat het paard nog over haar is gesprongen wrs haar schouder toch geraakt heeft

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:48

ANOUCKOEKJES

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:54

Ik viel eraf met me hoofd tussen het schrikdraad dat nog aan was, dus kreeg nog een opdonder ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:43

niet af mijn paard, maar wel door mijn paard
gister stond mijn paard aan een stal vast met hooi en naast die stal was schrikdraad (die niet opstond gelukkig) hij geeft mij een super harde duw met zijn hoofd en ik beland aan de andere kant van de draad

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:27

Marjoow schreef:
nslove schreef:

AUW! Dat ziet er echt wel pijnlijk uit zeg :(:) Niets aan overgehouden??

neee gelukkig niks aan overgehouden, ben lachend opgestaan & door gegaan :P

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:17

Ik reed op de manege op een niet hele grote pony, zonder zadel. Maar toen kwam er een vrij scherpe bocht, nogsteeds in galop. Ik verloor mijn evenwicht en viel er met een soort koprol vanaf, maar kwam staand terecht.

En ik ben een x vol naar voren geschoven, met paard. Dus dat was zandhappen haha. Weet iemand trouwens de oorzaak van een vallend paard? En dan buiten de paarden die vallen door struikelen.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:23

Dit is lang geleden en ikzelf viel niet, maar het was wel heel grappig; we gingen springen en er was een pony die elke keer na de sprong bokte, of tijdens de sprong zijn achterbenen omhoog gooide. Degene die erop zat was er dus steeds afegevallen. Iets van 7x geloof ik. En toen dacht de instructeur van; oh ik ga er wel even opzitten. Maar die viel dus ook, met een koprol. Ik moet er nu nogsteeds om lachen :)

sky_deamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:59

O jee... dat was toen ik mijn eigen pony nog had. Ik had die dag een discussie met mijn moeder omdat ik mijn cap niet op wilde (daar krijg ik altijd hoofdpijn van...) en uiteindelijk heb ik dus toch de cap opgezet en ben ik gaan rijden. En maar goed ook want mijn pony ging er vandoor (ik weet niet meer waarom) en toen viel ik eraf, met mijn hoofd in het zand en mijn benen over het hek van de rijbak... Was ik even blij dat ik mijn cap op had! :P

NemoEeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:20

Met een salto , hij sprong raar.

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:35

Ik moest aan de longeerlijn. Ik ging lekker draven. Schrikt mijn pony in een keer. Ik als onervaren ruitertje vlieg eraf. Toen bleef ik met mijn been haken aan de longeerlijn. Zo werd ik een eindje mee geleurd.

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:36

NemoEeke schreef:
Met een salto , hij sprong raar.

oehh ja dat heb ik ook een keer gehad.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:23

Geloof het of niet... bokker x_tico kan me getuige haha :')

Ik zat eens lekker even zonder zadel op tico een lieve fjord van x_tico,
Tico stond lekker te grazen en ik stond denk ik? gezellig met iemand te kletsen, vervoglens word Tico gestoken door een wesp (dat was achteraf wel duidelijk) En geeft even een paar bokken waardoor ik ernaast lig, en wat denk je.. val ik toch precies in een wespennest waardoor ik daarna ook nog is 10 minuten moest rennen voor me leven en helemaal lek gestoken was! -O-

Hoezo pech :')

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:30

Wat een leuke, hoop niet al te pijnlijke, verhalen haha!

Ik ben ook heel wat gevallen, 1 keer van een tinker we zaten in galop en wilde de bocht niet door en opeens maakte hij een noodstop, dus ik vloog er overheen, kwam wel weer netjes op 2 voetjes terecht :D

En een keer wilde een vriendin en ik met z'n tweeën op haar paard, ik zat er al op, zegt ze ja ik kom wel achterop, klimt ze er op paard begint te bokken ik zat letterlijk voor op z'n nek en zij stond weer met 2 benen op de grond :') gelukkig kon ik mezelf weer terug duwen haha

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:26