Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:54

ravvie schreef:
Mijn vriend zag voor het eerst een fjord ! Wajooooww die heeft gewoon een hanenkam en geverfde manen ! Waarom doe je dat ook niet bij de jouwe ?

XD

_/-\o_

Vader vandaag: ik doe zijn hoofdstel wel af. Had hij de verkeerde riempjes losgemaakt, halve hoofdstel lag uit elkaar _O-

Annenas

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:43

Er was vandaag een schaap ontsnapt en bij paardlief in de wei terecht gekomen.
Paard begon het schaap aan te vallen (achterna rennen, steigeren en met 1 voorbeen tegen zijn kont aan trappen)

zegt mijn vader: hier pak de teugels en maak die aan het bit, dan heb je veel meer over hem te zeggen! (terwijl hij een halstertouw naar mij toegooit)
ja pa, zeg jij me maar eens waar dat bit zit aan zijn halster?

moet hem nodig eens een lesje geven in spullen, straks gaat het helemaal fout :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:54

ravvie schreef:
Mijn vriend zag voor het eerst een fjord ! Wajooooww die heeft gewoon een hanenkam en geverfde manen ! Waarom doe je dat ook niet bij de jouwe ?

XD

haha !! _O-

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:47

ravvie schreef:

XD

Mijn vriend noemde het een manenkam. Vond zichzelf erg lollig (oké ik vond het ook leuk bedacht van hem) :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:17

Het heet toch ook een manenkam? :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:04

Oh, euhh.. haha ben ik nu zelf blont bezig? :o

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:10

Nissima schreef:
Oh, euhh.. haha ben ik nu zelf blont bezig? :o

ja :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:12

Hahaha nee het heet een fjordenboog toch? Of heeft elk paard een manenkam? Ik weet veel, maar zoiets? xd

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:18

Elk paard heeft een manenkam ja :') Dus ook een fjord, maar die hebben soms ook een fjordenboog :P

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:57

Op buitenrit met mijn fjordje: een kindje zei zo: Kijk dat paard heeft een punk-kapsel!!!

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:43

Mijn vriendin reed eens bij een wedstrijd een gebroken lijn 5m, zegt de vader, trots dat hij het snapte, ze doet het verkeerd, ze moet naar het midden :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:42

Nu ik erover nadenk, de manenkam is dacht ik het deel van de hals waar de manen vastzitten zeg maar. Dat stukje dat je heen en weer kan bewegen :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:02

Dat klopt Magrathea, tenminste zo heb ik het wel altijd geleerd maar ik begin wel te twijfelen aan mijn kennis soms. _O-

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:22

je bedoeld waarschijnlijk een HANEkam?!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:23

Hanenkam is een haarstijl maar de manenkam is dat deel wat Magrathea beschrijft. :P
Dus ik weet niet wie je met "je" bedoelt maar ik bedoel wat ik bedoel.

Wauw.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:37

Hij bedoelde waarschijnlijk manenkam als een verwijzing naar hanenkam, zonder te weten dat een manenkam bestaat?

Ik heb er ook nog enkele en dan wel nog van paarden mensen zelf :')

Ik heb zelf verschillende hengsten gehad. Mensen die ik regelmatig was tegen gekomen kwamen op een dag rijden op de pensionstal waar mijn merrie stond.
Mijn merrie kon best nogal heet zijn, showen en blazen en dat deed ze toen ook. Kwam die man later met mij praten en vroeg hij of hij ook ter dekking stond, want hij wou zijn merrie laten dekken en vond mijn hengst prachtig.
Heb de beste man moeten teleurstellen :')

Op die zelfde stal stonden mensen waar ik wel goed mee overweg kwam en die vader was steeds vol lof over zijn dochter. Dochtertje reed niet slecht, maar had weinig verstand van hoe een paard correct te rijden.
Uiteindelijk hoorde ik dat die vader aan iedereen verkondigde dat zijn dochter mijn paard wel veel beter zou rijden, dat ik geluk had met zo'n braaf paard wat alles zelf deed.
Toen heb ik hem gezegd dat zijn dochter het maar eens moest bewijzen. Hij vond dat er best een stang en trens in kon, want dat zou ze wel kunnen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, ik geloof dat mijn paard anders geen mondhoeken meer had gehad :(:)
Na een uur intensief les geven moest de vader ook maar toegeven dat mijn paard niet de makkelijkste was. Op die tijd was ze er 3x bijna af gevallen en had ze hem amper in draf gekregen :')
Ik geloof wel dat ze er veel van opgestoken had, want daarna heb ik haar nog verschillende malen geholpen als iets niet lukte met haar pony.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:33

Zo kreeg ik ooit de vraag wat een dekking van ons paard moest kosten. Toen ik daarop antwoordde met: "Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht.", werd ik wel heel raar aangekeken. Waarom dan niet? Nou, hij is al een aantal jaren geen hengst meer..... Uhm, foutje bedankt.
Moet toegeven, hij had hengstenmanieren en heeft waarschijnlijk als jong paard ook gedekt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:47

@Feria, o jee dat meisje... Nou die zal zelf ook wel helemaal opgehemeld zijn door haar vader, niet zo gek dan dat ze ook gaat denken dat ze best wel prima kan rijden. En goed van je dat je haar daarna nog hebt kunnen helpen +:)+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:33

Ja dan ga je wel denken dat je geweldig bent!
Mijn pa presteerde het ook hoor: had mij 1x zien rijden (ben er precies toen af gevallen ook maar was niet erg) en toen beweerde hij al dat ik een veel betere zit had dan mijn moeder.

Nu schijnt dát dan wel weer waar te zijn maar ik was heel bang om arrogant te worden dus ik dat allemaal ontkrachten, als 10-jarige... :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:54

Op wedstrijd, waren we aan het losrijden en er was ook een jonge dame met een schimmel (ik meen spaanse) aan het rijden. Dat beest werd bager slecht en oneerlijk gereden, maar ieder zijn ding.

Dit meisje wilde even een middedraf doen wat er totaal niet uit kwam en riep naar mama: 'Zie je dat die k'ote knol het wel kan' .
Waarop moeder zegt:'Het zag er niet uit, ga een fatsoenlijk rijden"
haar pappa:'het was gewldig!! beter rijden bestaat niet!' hij was echt overtuigd dat hij het wist :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:51

Klinkt als een heel gezellig, leuk gezin... :=

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:58

misschien minder leuk. maar had vandaag springwedstrijd, paard moet goed doorlopen omdat ie anders te veel gaat letten op enge dingen en schrikt. dus tikje der bij.
iemand aan de kant vond dat dus echt not done en ik hoorde achter me rug om dingen als ''waarom slaat ze dat paard nou'' ''arm beest'' ''dat doe je toch niet''.

Moest stiekem wel lachen aangezien ze dan echt niet naar de ''echte'' wedstrijden moet gaan.
Want ja daar zijn allemaal ''paardenmishandelaars''.

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:10

Nemurin schreef:
Klinkt als een heel gezellig, leuk gezin... :=

Inderdaad. :')

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:12

Kyarahh schreef:
Vader vandaag: ik doe zijn hoofdstel wel af. Had hij de verkeerde riempjes losgemaakt, halve hoofdstel lag uit elkaar _O-

Haha dat is altijd zo'n feest. Ik werk zelf op een manege, en na de beginnerslessen zijn de hoofdstellen soms helemaal ontleed :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:16

Ik durfde het nooit, liet me altijd helpen!